vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En vädjan till alla vakens medlemmar

See User information
Jag har surfat på detta forum ett tag och varit med om att skapa en hel del kontroversiella trådar. Mitt utgångsläge är alltid att se saker ur andras perspektiv och bemöta andra medlemmmar med respekt och en önskan till förståelse.

Många trådar fylls med kommentarer som mer eller mindre attackerar en annan medlem. Jag har svårt att tro att medlemmar följer reglerna, men vi alla gör misstag, även jag.

Reglerna är:
För en respektfull diskussion.
Vilket betyder att vi inte ska attackera varandra, utan istället se saker ur varandras perspektiv och bemöta varandra respektfullt och kärleksfullt! Inte genom att kalla varandra för elaka saker...

Håll dig till ämnet i trådarna och starta inte nya trådar om samma ämnen.
Detta kan vara svårt när någon attackerar trådens ämne och avfärdar det, om man inte håller med kan man skapa sin egna tråd eller ifrågasätta det på ett vänligt och bemötande sätt. Vi måste försöka se saker ur varandras perspektiv och inte endast vårt egna.. Alla är vi olika och de flesta av oss vill andra väl.

Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet.
Det är omöjligt att veta vem det är som sitter bakom ett namn. Så vi kan inte generalisera och döma en medlem efter något han/hon skriver, eftersom vi inte vet hurdan personen är eftersom vi bara får information i form av skriven text. Nedlåtande skrivande förekommer för ofta och många skriver roliga men cyniska och sarkastiska kommentarer, det är nedlåtande emot trådskaparen eller någons kommentar. Och helt klart emot reglerna...

Generalisera inte folkslag och grupper.
Kan vara svårt ibland men om vi strävar efter att se saker ur varandras perspektiv och respektera varandra oavsett våra olikheter så kan vi nå framgång tillsammans. Vi måste kunna respektera och acceptera varandra.

Min sista fråga är, finns det några moderatorer som ser till så reglerna följs? Som flyttar trådar och skickar PM till medlemmar som inte följer? För det behövs lite struktur så diskussionerna hålls på en mogen och vuxen nivå utan sarkasm och cynism...

(Jag vill inte moderera, jag bara undrar)

Detta är ett bra forum, men vi måste hålla en högre nivå och tänka igenom våra poster nogrannare och inte skräpa ner andras trådar med våra egna åsikter om vi inte håller med. Istället kan vi skapa en egen tråd eller försöka förstå trådskaparen.

Vi medlemmar och människor är mer lika än olika, och det borde inte vara så svårt att komma överens.

Så, kan vi inte bli lite mognare och hålla oss till reglerna? :)

Posted on: 2008/9/21 23:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: En vädjan till alla vakens medlemmar

See User information
Häller med 100%.

Kom ihåg att vi har mycket mer gemensamma än inte.

Och att ALLA har rätt till sina åsikter, kanske finns något att lära sig, även EGOISMEN osv.. I know I have fucked up a few times ; )

Posted on: 2008/9/21 23:31
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Häller med 100%.

Kom ihåg att vi har mycket mer gemensamma än inte.

Och att ALLA har rätt till sina åsikter, kanske finns något att lära sig, även EGOISMEN osv.. I know I have fucked up a few times ; )

Du borde fa natt pris for din avatar, helt fantastiskt rätt, LOL

Posted on: 2008/9/22 5:49
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:
Min sista fråga är, finns det några moderatorer som ser till så reglerna följs? Som flyttar trådar och skickar PM till medlemmar som inte följer? För det behövs lite struktur så diskussionerna hålls på en mogen och vuxen nivå utan sarkasm och cynism...

Jodå, nog förekommer det "moderering" på forumet alltid. Mitt tips är att du tar ordentlig backup på inläggen..ja hela tråden faktiskt om du ska kunna se diskussionen i sin helhet.

Posted on: 2008/9/22 7:29
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper