Vakencorner
|
Fuskjägarna rycker ut när grannen ringer
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Fuskjägarna rycker ut när grannen ringer
Folk har tröttnat på bidragsfifflet. De anonyma tipsen har på ett år fördubblats till 7 224 och allt fler snyltare tvingas betala tillbaka. Förra året inledde s-regeringen en storsatsning mot fusket. Nu vill alliansen jaga fuskarna med blåslampa. Läs mer http://sydsvenskan.se/sverige/article235277.ece
Posted on: 2007/4/29 3:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Fuskjägarna rycker ut när grannen ringer
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag det stora fusket är helt klart intressant men jag kan inte säga att bara för dom fuskar har vi rätt att fuska och ljuga. Det som är så jävla tragiskt med detta är väl att sjuka människor kommer tvingas in i åtgärder medans de som är friska och fuskar och tjännar fan på det ändå lyckas snacka sig ur alla situianer. Quote:
Jo detta är nog sant Quote:
hehe jag kan erkänna att jag ibland gärna skulle vilja ha ett sådant jobb jag tycker inte man ska leva på andra. alla som är kapabla att jobba ska göra det sen hur mycket och hur länge är en annan femma. Quote:
Njaa men man kan inte alltid skylla allt på det rådande politiska systemet, folk är lata och glider gärna på andra. se bara när du handlar på ICA nog fan springer du nästan förbi den där kärringen för att komma tidigare till kassan och hon får stå bakom dig sen, där du snabbt räknar ut vilken du får stå kortast i och inte fan tänker du på någon annan när du går från kassa till kassa. "Den enes bröd den andres dör" mentaliteten finns där |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det kan ju finnas anledningar som man inte fattar om man fötts med en silversked i arslet.
Pengabrist!
Posted on: 2007/4/29 9:25
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
När skall ni vänsterpajaser någonsin inse att hela konceptet av "välfärdsstat" syftar till kontoll och mängden pengar det kostar styrs av den privat ägda central banken efter husbehov.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login