vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fuskjägarna rycker ut när grannen ringer

See User information
Fuskjägarna rycker ut när grannen ringer
Folk har tröttnat på bidragsfifflet. De anonyma tipsen har på ett år fördubblats till 7 224 och allt fler snyltare tvingas betala tillbaka. Förra året inledde s-regeringen en storsatsning mot fusket. Nu vill alliansen jaga fuskarna med blåslampa. Läs mer

http://sydsvenskan.se/sverige/article235277.ece

Posted on: 2007/4/29 3:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fuskjägarna rycker ut när grannen ringer

See User information
Jag är mer intresserad av det storskaliga fusket. Vad som i praktiken skapar dessa småfuskare. För er som inte inser utgör den här typen av fusk SMÅGRUS i kontrast till de stora pengar som flyttas runt omkring på jorden. Lite vardaglig girighet på botten av pyramiden har aldrig skadat. Trist att vi låter våra regeringar vända oss mot varandra på det här sättet.

Lite enkel huvudräkning kan ganska snart konstatera att åtgärderna i sig blir dyrare än vad fusket kostade oss från början. Bara ytterligare ett sätt för våran regering att få snurr på skattepengar.

Så länge vi bråkar om varandras pengar istället för att titta på helheten är det inte särskilt svårt att hålla oss på marken. Skrämmande att dessa "fuskjägare", som utgörs av vanliga människor som alla andra, ska få åka runt med sin fejk-auktoritet och ropa genom människors brevinkast.

Man kan man fråga sig vad som förosakar att människor över huvud taget vill fuska. För min del en varningssignal på att något är fel. För andra människor startsignal på att jakten har börjat.

Som barn i sandlådan. Det är ganska ironiskt egentligen.

Regeringen tillsätter utredningar mot oss. När det är vi som borde utreda dem.

Posted on: 2007/4/29 7:47

Edited by provoceramera on 2007/4/29 8:04:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Jag är mer intresserad av det storskaliga fusket. Vad som i praktiken skapar dessa småfuskare. För er som inte inser utgör den här typen av fusk SMÅGRUS i kontrast till de stora pengar som flyttas runt omkring på jorden. Lite vardaglig girighet på botten av pyramiden har aldrig skadat. Trist att vi låter våra regeringar vända oss mot varandra på det här sättet.
.

Jag det stora fusket är helt klart intressant men jag kan inte säga att bara för dom fuskar har vi rätt att fuska och ljuga.
Det som är så jävla tragiskt med detta är väl att sjuka människor kommer tvingas in i åtgärder medans de som är friska och fuskar och tjännar fan på det ändå lyckas snacka sig ur alla situianer.

Quote:

Lite enkel huvudräkning kan ganska snart konstatera att åtgärderna i sig blir dyrare än vad fusket kostade oss från början. Bara ytterligare ett sätt för våran regering att få snurr på skattepengar.
.

Jo detta är nog sant

Quote:

Så länge vi bråkar om varandras pengar istället för att titta på helheten är det inte särskilt svårt att hålla oss på marken. Skrämmande att dessa "fuskjägare", som utgörs av vanliga människor som alla andra, ska få åka runt med sin fejk-auktoritet och ropa genom människors brevinkast.
.

hehe jag kan erkänna att jag ibland gärna skulle vilja ha ett sådant jobb jag tycker inte man ska leva på andra.
alla som är kapabla att jobba ska göra det sen hur mycket och hur länge är en annan femma.

Quote:

Man kan man fråga sig vad som förosakar att människor över huvud taget vill fuska. För min del en varningssignal på att något är fel. För andra människor startsignal på att jakten har börjat.

Som barn i sandlådan. Det är ganska ironiskt egentligen.

Regeringen tillsätter utredningar mot oss. När det är vi som borde utreda dem.

Njaa men man kan inte alltid skylla allt på det rådande politiska systemet,
folk är lata och glider gärna på andra.
se bara när du handlar på ICA nog fan springer du nästan förbi den där kärringen för att komma tidigare till kassan och hon får stå bakom dig sen, där du snabbt räknar ut vilken du får stå kortast i och inte fan tänker du på någon annan när du går från kassa till kassa.
"Den enes bröd den andres dör" mentaliteten finns där

See User information
Det kan ju finnas anledningar som man inte fattar om man fötts med en silversked i arslet.

Pengabrist!

Posted on: 2007/4/29 9:25

Anonym
När skall ni vänsterpajaser någonsin inse att hela konceptet av "välfärdsstat" syftar till kontoll och mängden pengar det kostar styrs av den privat ägda central banken efter husbehov.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper