vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nån mer som såg symbolismen i Mandelas 90års-firande?

See User information
Nån som upptäckte siffersymboliken som var skrivet på dom stora plakaten som satt under tv-skärmarna bredvid scenen??

Titta själv, finn 3 fel..

Resized Image

Posted on: 2008/6/28 23:50
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nån mer som såg symbolismen i Mandelas 90års-firande?
Nelson Mandela = Knights of Malta

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Han är en duktig pajas: Orsaken är att under apartheid så ägde oppenheimer familjen 80% av sydafrika och efter apartheid så äger oppenheimer 80%. En fånig nwo trollup.

See User information
Vad skulle det numret 46664 symbolisera?

Efter programmet kom det upp en logo med texten "Serpent Productions" :)

Posted on: 2008/6/29 10:44

See User information
Mandela was imprisoned on Robben Island in 1964, and was the 466th prisoner to arrive that year. The prison administration's scheme of numbering prisoners was to follow the sequence number of the prisoner (466 in his case), with the last two digits of the year (64).

The number was imposed on him by the prison for over 25 years, until his release in 1990. "Prisoner 46664" continues to be used, as a reverential title for him, and the Nelson Mandela Foundation uses 46664.com as its website address. -Wiki.

Jag har svårt att tro att världen blir ondare eller värre om jag klottrar 666 överallt än om jag går runt o bränner bilar o slår sönder busskurer. Varför är vissa så rädda för siffror?

Posted on: 2008/6/29 16:46

See User information
Texten "Its In Our Hands" har väl inget med Mandelas födelsedag att göra?

Men om man ser bara 666 "Its in our hands" så får det en helt annan betydelse.. nummer 4 vet jag inte riktigt vad det står för inom numerologi/satanism..

Posted on: 2008/6/29 20:38
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
its only real when you believe its real.
Tänker på betydelsen av symboler och liknande, t.ex. du kan bara råka ut för voodoo om du tror på det. Så frågan är vill man lära sig allt om allt? ;)

Jag trodde Mandela var en god typ, fast med dagens samhälle så är väl alla schizofrena och goda ibland och onda ibland..

Posted on: 2008/7/1 9:48

See User information
Quote:

seilon skrev:
Jag trodde Mandela var en god typ, fast med dagens samhälle så är väl alla schizofrena och goda ibland och onda ibland..
Du trodde Å TROR Mycket du.Men gränsen går här:Selion.

Det tillhör känslan.
Dina tankar är inte centrum för någonting, eftersom det inte finns några centrum::livet. Att du ser dig som utgångspunkt för hur allting skall bli eller borde vara, är att ÐU inte ha förstått alls. Din kamp (strid) fortsätter bara - alltid.

Hyllas visdom?

Posted on: 2008/7/1 16:45

See User information
sale, jag tror du har förutfattade meningar.. har jag sagt att jag ser mig som centrum för allting? prata ur skägget sale.

För att få EN sak klar: Jag STRIDER inte längre, MIN kamp är vunnen, jag har FUNNIT sanningen bakom mitt LIV och lever MITT LIV så nära en tidlös existens jag kan. Det ENDA jag gör är att strida ÅT ANDRA, jag vill få folk att vakna till DE LÖGNER som de får i sig varje dag. Såsom att vi alla är FÖRSLAVADE under PENGAR.

Vad gör du för dina medmänniskor när du är fast i denna verklighet Sale?

Posted on: 2008/7/2 8:44

See User information
Quote:

seilon skrev:
sale, jag tror du har förutfattade meningar.. har jag sagt att jag ser mig som centrum för allting? prata ur skägget sale.

För att få EN sak klar: Jag STRIDER inte längre, MIN kamp är vunnen, jag har FUNNIT sanningen bakom mitt LIV och lever MITT LIV så nära en tidlös existens jag kan. Det ENDA jag gör är att strida ÅT ANDRA, jag vill få folk att vakna till DE LÖGNER som de får i sig varje dag. Såsom att vi alla är FÖRSLAVADE under PENGAR.

Vad gör du för dina medmänniskor när du är fast i denna verklighet Sale?
Citat:har jag sagt att jag ser mig som centrum för allting? prata ur skägget sale.Selion,

Känner man sig själv i sig själv och kan leva efter det, då ser man "Gud" - sin rena själ - sitt rena "tempel". Ett öga i sig självt är mycket mer värt än ett öga målat på väggen. Eller som en avatar...

Den enda möjlighet till att bli arg på någon eller något (t ex något som står i en bok), är att ha förargelsen i sig själv - "Såsom i en spegel".
Allt det onda som vi ser, är det goda som fattas i oss själva.

Vad gör du för dina medmänniskor när du är fast i denna verklighet Sale?Om jag "vi"som du säger(din egen bild)
Min verklighet är som den är..)?

Den passar inte dig eller zink/zpz ..Skall DU/ni ta hand on oss"vi som inte "sköter oss"VA? skall DU..ta hand om dessa själar,,som inte sköter sig..DU..New Age?

Vi är ENDAST Guds barn, INGEN annans. Lossa på greppen kring DIG ifrån de andra, alla de ANDRA som försöker hålla dig fast i fängelset med SINA ideer.
Selion är det du som sätter betyg På Hela livet blir /är en enda repetition av det man redan kan?DU som gör det?

Posted on: 2008/7/3 18:34

See User information
Vad jämnför du med selion?En del människor slår sig för bröstet i "sin" andlighet I ställetför att ta sig för pannan.

Är viktigare än att vara fri?.
ps.
Om en fågel sjunger kanske oerhört vackert, bry dig då inte om vad den heter. Att spela in lätet ger . - uttråkningar.

Just upprepningar gör att hjärnan krymper,ju mer den upprepar ju mindre blir den (bön inbakat osv..)

Posted on: 2008/7/3 19:06

See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

seilon skrev:
Du trodde Å TROR Mycket du.Men gränsen går här:Selion.

Det tillhör känslan.
Dina tankar är inte centrum för någonting, eftersom det inte finns några centrum::livet. Att du ser dig som utgångspunkt för hur allting skall bli eller borde vara, är att ÐU inte ha förstått alls. Din kamp (strid) fortsätter bara - alltid.

Hyllas visdom?
Tråden vett å ettikt?Hyllas visdom?''

Vad gör en transhumanist?
Man kan naturligtvis vara en mer eller mindre aktiv transhumanist. Det finns många som håller med om idéerna, men inte gör någonting praktiskt. Idealiskt sett borde transhumanister satsa på:

* Att hålla sig a jour med vilka metoder som finns eller är under utveckling för att förverkliga den egna potentialen. Eftersom det är så oerhört mycket som pågår just nu nästan krävs det att många transhumanister samarbetar för att hålla koll på allt från näringslära till telekommunikationer. Man kan säga att vi behöver konsumentupplysning om framtiden.

* Att använda de mest lovande eller användbara metoderna för att utveckla sig själv. Många transhumanister kan sägas vara både vägröjare och försökskaniner; målet är att själv ha nytta av sin transhumanism och samtidigt fungera som förebild för andra.

* Att diskutera och utveckla transhumanismens idéer både internt och externt. Många av de förändringar som verkar troliga i framtiden kommer att vara omstörtande, och det är viktigt både demokratiskt och praktiskt att ha uppnått en bred debatt om fördelar, nackdelar och vad som bör göras innan frågorna blir direkt akuta. Här finns också möjligheten att aktivt gå in och påverka, genom opinionsbildning, finansiering eller att själv forska och experimentera.

http://www.nada.kth.se/~asa/Hx/TestAl ... er/vad_transhumanism.html

Posted on: 2008/7/3 19:08

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper