vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Chemtrail

See User information
För det första tycker jag att Chemtrail borde få ett eget "ämne" under vaken.se!

Sedan måste jag berätta en snabb historia för Er som inte tror på detta.

Läste för ca.½ sedan om dessa sk. chemtrail. Idag är jag helt övertygad om att detta "fenomen" existerar. Flera av mina vänner har efter mina berättelser kunnat själva se det med egna ögon.

Idag 23 April 2006 har dom kört över hela Borås. Det slutade med att när kvällen började närma sig, var hela Borås med omnejd, (uppskattningsvis 3 - 5 mil), molnigt. Vi såg tydligt hur det var "linjer" åt båda hållen likt ett shacktbräde. Det tog flera timmar innan "linjen" till slut spred ut sig som ett moln. Samtidigt kom det flera flygplan deras linjer upplöses under ca. 3 - 4 minuter. (Vi bor nära Landvetter). Men "rutmönstret" smög sig sakta ut och blev till slut en molnig eller rättare sagt till en mycket disig vår-kväll.

Min naturliga fråga är: Är det nån som vet vad dom "sprayar" ut?
Nästa sak är att både min sambo & jag blev olustiga, trötta, och känsla av att man fått en förkylningsinfektion i kroppen.

Så snälla, om nån innesitter teorier eller kunskap om vad dom släpper ut - snälla dela med Er isåfall!

Posted on: 2006/4/22 22:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Chemtrail
Jag tror på dig. Spana in den här.

http://chemtrails.lihden.com

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hej.

Jag lade in ett inlägg i medicin-Hälsa nyligen.

Förra helgen körde de som tokiga här också. Först över Alingsås på Fredagen, sedan över vår norra kommundel Bjärke (landsbygd!) där jag bor över Lördag och Söndag. Intensivt och t om på låg höjd. Idag har de kört återigen över Alingsås, men det är "bara" två strimmor på mycket hög höjd... säkert samma plan som du såg.

Förra söndagen, den 23 alltså, var värst. Till och med ungarna reagerade

"pappa, dom målar himlen..."

Fy fan, säger jag! Kan ingen göra nåt?

Anonym
Jag har aldrig tvivlat på att det ni har sett är oriktigt, jag är helt övertygad om att era upplevelser är riktiga. Däremot är eran slutsats helt uppåt väggarna.
Men som jag har förklarat tidigare så bildas det kondensstrimmor när man flyger på en viss höjd, men ni hävdar att det inte är så.
Helt logiskt så flyger dom då på en lägre höjd där det inte bildas kondens.
Alltså.
Om vi då benar upp problemen.

1. Då påstår ni att det är ett pulver. Var någonstans i detta plan förvarar man all denna massa. Som vi sett och har hört av er så ”målar planen himlen”
2. Om nu några glada amatörer och barn kan se skillnaden på K-strimmor och giftigt pulver, varför sprider man inte detta på natten samt färgar pulvret svart?
3. Åker dom någonstans och fyller på pulvret?
4. Var någonstans gör man detta?
5. Vad består pulvret av?
6. I och med att pulvret kan falla rak ned i marken och göra er ”förkylda” så har den samma vikt som ett ånglok.
7. Vilket plan kan föra all denna tyngd
8. Vem har intresse av att sprida gift på oss.

Frågor, frågor men inget svar...

//Kabbalah

Anonym
Ehh... varför diskutera chemtrails i femtielva olika trådar med i princip samma substans??

Anonym
Hej!

Jag tycker också att det börjar bli tjatigt, men jag förstår inte vad som är så svårt o förstå..

Quote:
1. Då påstår ni att det är ett pulver. Var någonstans i detta plan förvarar man all denna massa. Som vi sett och har hört av er så ”målar planen himlen”

Lämpligtvis i flygkroppen. 50-100 ton är inget problem för stora flygplan.

Quote:
2. Om nu några glada amatörer och barn kan se skillnaden på K-strimmor och giftigt pulver, varför sprider man inte detta på natten samt färgar pulvret svart?

Det verkar som om solen har något med saken att göra. Oftast sprayar dom på den sidan av himlen där solen är, vilket gör det ännu svårare att filma / fotografera. K-strimmor "hänger" inte kvar i luften i timmar. Bara det tycker jag är ganska övertygande. För övrigt så är folk i allmännhet så blinda att dom inte ser något och om dom gjorde det skulle dom bortförklare det med k-strimmor. Som du.

Quote:

Det är klart dom gör. Jag tror inte dom skrotar planen efter en flygning. Var dom fyller på vet jag inte. men dom använder inte vanliga kommersiella flygplatser, vad jag vet.

Quote:

Var gör man vad?. "pulvret" eller var sprayar man?.

Quote:
6. I och med att pulvret kan falla rak ned i marken och göra er ”förkylda” så har den samma vikt som ett ånglok.

Att det skulle falla rakt ner är nåt som du själv hittat på. Det sprayas över hela jordklotet. Ingen har sagt att det skulle falla rakt ner, eller ens inom en tiomils radie. Men det släpps ut onyttiga saker i luften som påverkar hela jorden.

Quote:

Vilken tyngd? Om vi pratar 50-100 ton så finns det många plan som klarar det.

Quote:

Vet ej. Det finns flera teorier. Googla...

/fr3D

Anonym
Quote:

fr3D skrev:
Quote:

Det verkar som om solen har något med saken att göra. Oftast sprayar dom på den sidan av himlen där solen är, vilket gör det ännu svårare att filma / fotografera. K-strimmor "hänger" inte kvar i luften i timmar. Bara det tycker jag är ganska övertygande. För övrigt så är folk i allmännhet så blinda att dom inte ser något och om dom gjorde det skulle dom bortförklare det med k-strimmor. Som du.

Är du dum på riktigt eller?
Ett plan kan inte flyga "på den sidan av himlen där solen är". Var planet är på himlen i förhållande till solen beror på var observatören står nånstans. Ett plan som du ser nära solen ser nån annan på en helt annan del av himlen. Men man vet såklart var chemtrailsobservatörerna står och kollar? Dessutom flyttar sig strimmorna med vinden.

K-strimmor kan stanna kvar länge, det varierar med meteorlogiska förhållanden.
Quote:
Quote:

Det där är nåt som du själv hittat på. Det sprayas över hela jordklotet. Ingen har sagt att det skulle falla rakt ner, eller ens inom en tiomils radie. Men det släpps ut onyttiga saker i luften som
påverkar hela jorden.

Väldigt vettigt att sprida skiten på 10000 m höjd då. Och att göra det så himla synligt.

Quote:
Quote:

Vet ej. Det finns flera teorier. Googla...

Du måste väl kunna svara på vad du tror själv eller?

Anonym
Quote:
Ett plan kan inte flyga "på den sidan av himlen där solen är". Var planet är på himlen i förhållande till solen beror på var observatören står nånstans. Ett plan som du ser nära solen ser nån annan på en helt annan del av himlen. Men man vet såklart var chemtrailsobservatörerna står och kollar? Dessutom flyttar sig strimmorna med vinden.

Det låter som om du tror jag försöker lura dig. Flyger planet bara tillräckligt högt och ligger i linje med solen ,så kommer alla på jorden att ha problem med solen om man kollar på planet..

Anonym
Ja, om man flyger jääävligt högt, så högt att alla på ena halvan av jordklotet kan se planet samtidigt.
Men då blir det till att flyga högre än den internatiella rymdstationen, och spridningen av gifterna blir inte så effektiv.

Jag kan lova dig att inga "chemtrails" du sett varit så högt upp, för så högt upp har atmosfären tagit slut.

Anonym
Du verkar vara j*****t cool zpz, jag garvar högt när jag läser dina inlägg Du skäller värre en en bandhund

P.S.
Ta inte illa upp fr3D

//Kabbalha

See User information
Hej!

Bra med dina frågor! Man skall inte tro blint på något bara för man finner det på exempelvis nätet, så dina frågor är helt grundade i fakta, vilket är viktigt, men ännu viktigare är att dina frågor är genomtänkta, vilket du inte lagt ner energi på, så du får bli ett tydligt exempel på hur man inte skall göra. Visa intresse men tänk igenom lite mer innan du ställer 1000 frågor. För din skull avsätter jag rätt mycket tid och svarar så gott det går på dina frågor. Varför? Jo, det här är en viktigt sak som alla skall få reda på!

Jag trodde första gången jag läste om detta att det var ett dåligt skämt, men samtidigt började jag fundera på att jag tidigare sett märkliga rutmönster på himmelen och undrat varför. Flera av mina vänner, fick samma funderingar då jag berättade om fenomenet Chemtrail. Men återigen, jag är nu idag övertygad om att "nån" systematiskt" sprayar ut nåt iallafall i de delar jag sett det, nämligen Sverige.

Åter till dina frågor...

Quote:

Jag har aldrig tvivlat på att det ni har sett är oriktigt, jag är helt övertygad om att era upplevelser är riktiga. Däremot är eran slutsats helt uppåt väggarna.
Men som jag har förklarat tidigare så bildas det kondensstrimmor när man flyger på en viss höjd, men ni hävdar att det inte är så.
Helt logiskt så flyger dom då på en lägre höjd där det inte bildas kondens.

Quote:

En lättflyktlig vätska kanske? Tänk dig vanliga Con-Rails du ser på himmelen, och vem säger inte att blandningen är homogen?

Quote:

Vem säger att dom inte gör det på natten också? Och nästa korkade svar blir ju, varför skall dom färga det svart på natten? (det är ju redan mörkt ute, så...)

Quote:

Ett flygplan enbart lastat med ev. kemisk substans, behöver nog mellanlanda för att tanka först innan deras "innehåll" är slut. Jämför med exempelvis med stora besprutningsflygplan som inte ens är i närheten av deras maskiner som finns idag i luften.

Quote:

Tankar? Ja, typ Arlanda, Landvetter och etc. Alla flygplan i princip får landa där efter bekräftelse och betalar avgift, även om du kommer i en liten Cessna får du landa - bara du betalar landningsavgiften som iochförsig är hög.

Quote:

5. Vad består pulvret av?

Vem vet, jag söker också det svaret!

Quote:

Märkligt att det sätter igång att regna eller blir smådugg samma kväll eller dagen efter när man sett detta "fenomen". Alltså svaret är att det följer med regnet. Och även om det inte gjorde det, är det hur enkelt som helst att blanda en "vätska" med vissa partiklar som följer tyngdlagen.

Quote:

Du har redan ställt den frågan. Se den egna fråga: 1

Quote:

Vem har sagt att det är gift. Det är ju en teori som finns då flera av oss helt oberoende märkt samma symptom och mönster, men man måste vara öppen för var det kan vara. Vi lobotomerade folk på 60-talet i "gott syfte", vem tror att det har förändrats sig? Vi har ju redan lagt ner det här med eget tänkande, det är ju lag på allt nu förtiden. Människan framförallt i Sverige har ju redan bestämt att regeringen skall bestämma allt åt oss.

Till sist...

Vore bra om vaken.se kunde lägga upp Chemtrails som en egen rubrik, så behöver de som inte är intresserade att läsa om detta. Som sagt vi är många som "tror" på detta, så låt oss göra det.

Och ni som är intresserad av detta "fenomen", tror jag nog att jag svarar för oss alla som håller på med detta att vi svarar gärna på era frågor, men vi orkar nog inte hela tiden påhopp och försvara oss om fundamentala kunskaper.

Tack för ordet!

mvh

Nickeheaad

Posted on: 2006/4/27 20:17

Anonym
Ok Nickeheaad!
Under åttiotalet (5 år) jobbade jag på F4. Mitt jobb var att skaka runt i en HKP6, jag avsatte även åtskilliga timmar i en kärra som heter SK60.
Så kom inte här och prata med mig om hur K-strimmor ser ut. Att det finns insnöade galenpannor accepterar jag, men när du inte sitter inne med empirisk kunskap utan försöker argumentera med hur Du tycker att det skall vara så slår jag bakut.

Återkom när vi har samma flygtid.
//Kabbalah

See User information
*Gäsp...

Fick du sparken? Då du verkar ligga här på vaken.se hela tiden? Låt oss som tycker ha våra "ideér" vara ifred! Sluta med att ofreda oss!

Mvh

Nickeheaad!

Psst. Har själv A-cert! Har själv flugit Sk-60 och förstår fortfarande INTE vad det har med Chemtrail att göra?!?

Posted on: 2006/4/28 0:09

See User information
Här kommer mer info om s k chemtrails

http://wildchildmagazine.com/display.php?id=127--

Posted on: 2006/4/28 10:40

See User information
Hej!
Vad jag har kommit fram till är att " Chemtrails " som det kallas, sprayas ut i våran atmosfär på flit och det är speciellt när himlen är blå och solen stark!!.Det är bara att titta öpp under sådana dagar och efter ett tag ser man tydliga mönster som dom följer för att lägga ut dimman!.

Vad jag tror är orsaken.

Dom senaste åren har forskare ägnat massor med tid åt en fråga som kallas " Global Dimming ". Såg ett program om växthuseffekten och industriutsläpp förut om det..
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... iteSearch&pageArt527895=0
och
http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/progr ... /horizon/dimming_qa.shtml

Solinstrålningen minskar med föroreningar.
Misstanken är att våra utsläpp av sot, svavel och partiklar kamouflerar effekten av växthusgaserna. Utan föroreningarna skulle uppvärmningen bli ännu större.

Asså klart att dom flyger runt och gör tester med hjälp av simulerade partikelutsläpp för att kunna forska i området!.
Eller så är det helt enkelt så att dom forskat klart och kommer att fortsätta spraya våran atmosfär tills vi slutat helt med fossila bränslen och allt som hettar upp våran tillvaro.Kanske då kan man sluta med Chemtrails!?... är vad jag tror iaf,men jag är ganska säker på att allmänheten snart får at del av vad som pågår.Dom vill väll inte skapa panik hos oss stackars fotfolk som är så dumma/osmarta för att kunna hantera sanningen, Vad vet jag!?

Jag delar Dokumentären BBC Horizon - Global Dimming.avi på Olles dc-hubb, documentaries.loopback.nu:1411 om någon är intresserad.

Edit: Jag kan tillomed tänka mig att dom sprayat partiklar under vintern för att ge oss snö,för att sedan blockera solstrålar till att smälta snön som rent expriment ingen kan säga att det är omöjligt iaf!
Peace&Love gött fölk

Posted on: 2006/4/28 14:32
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Ja, så är det..Ducktig ponke!!

/fr3D

See User information

Posted on: 2006/5/8 18:17

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper