vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

11 september demonstration

See User information
Den stora dagen närmar sig och då måste vi mobilisera extra mycket krafter.

Tejpa upp lappar
Dela ut flygblad
Sätt upp banderoller
Tala med folk ni möter
Byt ut löpsedlar
Lägg information i brevlådor
Dela ut DVD-filmer

Använd era och andras kunskaper t.ex. vissa kan skriva och andra kan göra musik eller måla. Dra nytta av allas egenskaper då människor är intresserade av olika saker och tar till sig information på skilda vis.

Samla ihop så mycket folk ni kan i alla städer och gör våran högtidsdag till den största 11 septemberdagen hittils.

Posted on: 2008/8/25 14:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 11 september demonstration

See User information
Jag ska skriva ut så mycket flygblad som bara går, väntar bara på den redigerade versionen som micro ska tillhandahålla oss med när han får tid. Delar gärna ut på stan sen... Osv. Ser fram emot 7:e årsdagen!

Posted on: 2008/8/25 21:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad skall göras innan 11 september:

* Ta banderoller till mig
* Göra nya banderoller 8-10 september hos mig
* Köpa klister på spray
* Köpa mer tyger för banderoller
* Göra uppdateringar på 9/11 flyers
* Köpa campingbord
* Köpa litet partytält

Posted on: 2008/8/30 11:21
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Låter kul.

Vill bara säga att vara FÖSIKTIGT med mallen när man ska ta bort pappret ifrån tyget.

Prova först med en liten a4 pappers bit för att se hur stark spra lim är.

Finns på Matton, Dekorima, och Panduro nära Kungsgatan Stockholm

Kallas oxå för bild MONTERINGS spray lim.

Man kan hittar detta i Office Butiker med.

Östgötagatan vid skanstull finns en butik med STARKA spray färg.

Vi hade lite problem med de köpte på Biltema.

Var inne och pratade med de i butiken de LOVADE att deras Grafitti spray var mycket bättre.

Plus att det kan gå att får Grafitti konstnärer att måla tavlor åt oss....

Posted on: 2008/8/30 13:40
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Vd borde flyern med 11 punkter heta? 11 otroliga fakta låter inte helt bra tycker jag. Hellre "märkliga" fakta?
Vi vill ju visa att det handlar om troliga fakta, inte otroliga...

Posted on: 2008/9/2 9:26

See User information
Jag erbjuder min hjälp. Vet inte vad jag skulle kunna göra men jag är duglig på att skriva. Så säg till om det är något.

Jag skulle gärna dyka upp i stockholm och delta, men även göra någonting här hemma i gävle, dock vet jag inte om det är någonting pågång här? Känner mej lite ensam, är ganska nyvaken och har inte riktigt kommit i kontakt med andra irl ännu.

Posted on: 2008/9/2 9:36

See User information
Om du vill kan du alltid komma ner till Stockholm och delta i manifestationerna. Själv tycker jag att det är bra om informationen sprids ut över hela landet speciellt den 11 september. Försök finna andra med samma intresse och bilda en förening på din ort. Ta kontakt med Vaken om du behöver hjälp med informationsspridningen.
Lycka till

Posted on: 2008/9/2 23:20

See User information
Just nu ser det ut som att jag inte kommer att kunna ta mej till stockholm. lite synd för det hade jag velat. Isåfall skulle det bli först mot sena eftermiddagenm, 18 tiden... kanske fortfarande värt det?
Men som sagt skulle det vara bra att göra något hemma också. Jag är redan på jakt efter folk här och har fått ett par fina tips som jag jagar på.

Jag har tillgång till lite utrustning för papperskopiering och så. Inga imponerande mängder kan göras men lite iafall.
Dock är det lite svårt att kopiera filmer. Jag har inte ens en brännare själv så ett par kopior skulle vara toppen. Jag ska kolla med vaken om det är möjligt att få hjälp med ett par.

Posted on: 2008/9/3 11:27

See User information
Quote:

matsarn skrev:
Just nu ser det ut som att jag inte kommer att kunna ta mej till stockholm. lite synd för det hade jag velat. Isåfall skulle det bli först mot sena eftermiddagenm, 18 tiden... kanske fortfarande värt det?
Men som sagt skulle det vara bra att göra något hemma också. Jag är redan på jakt efter folk här och har fått ett par fina tips som jag jagar på.

Jag har tillgång till lite utrustning för papperskopiering och så. Inga imponerande mängder kan göras men lite iafall.
Dock är det lite svårt att kopiera filmer. Jag har inte ens en brännare själv så ett par kopior skulle vara toppen. Jag ska kolla med vaken om det är möjligt att få hjälp med ett par.

Det finns flera bra exponeringställen kring Gävle.... broarna över infartslederna vid GDG, och västra vägen vid scandic, broarna över staketgatsleden, broarna i södra bomhus och bomhusvägen...det är bara att tapetsera..hehe.

Posted on: 2008/9/3 12:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Demonstrationen närmar sig.

Planering: Vi skall sätta upp lite 9/11 banderoller över broar på morgonen den 11 september.

Jag är på bron vid globen vid morgonrusningstid.

Det finns andra broar som är bra att stå vid så vi söker fler grupper som kan stå vid en bro i en timme eller så.

Ring eller maila mig för att få banderoll innan den 11:e. Vi kan även träffas den 10:e för ett möte på söder om intresse finns.

Sen träffas vi vid medborgarplatsen och slår upp ett partytält och delar ut information.

Efter det så kan vi dela upp oss i flera grupper. Några åker till sergels torg.

Vi har gjort ett 10 tal banderoller.
Vi har en del DVD filmer
Vi har en del flyers

Posted on: 2008/9/9 13:15
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Har börjat skriva ut ett gäng med flyers, av den nya sorten från Hear!

Dock såg jag att den som är länkad från framsidan (www.vaken.se) inte funkar. Borde fixas pronto så alla kan skriva ut den!

http://medlem.spray.se/mn1/911blad_2008-09-09.pdf

Posted on: 2008/9/10 5:51

See User information
En liten video från dagens aktivism på Medborgarplatsen och lite från Sergels Torg!

http://www.youtube.com/watch?v=SRz37dM5R7o&fmt=18

Posted on: 2008/9/11 20:54

See User information
Snyggt filmat och klippt!

Posted on: 2008/9/11 22:18

See User information
Fint jobbat Anti!

Posted on: 2008/9/11 22:20
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Tack alla för en härlig dag! Trodde aldrig vi skulle få ett sånt här positivt bemötande av folk.

Posted on: 2008/9/11 22:22

Anonym
Ööööh... Anti...
Du rycker ju bort klisterlappen på bildserien i din signatur.
Eller påstår du att bilarna backar?

Din fuling!

Är det du som ändrar vaken.se till naken.se också?

Edited by Paradoxer on 2008/9/12 7:47:08

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Ööööh... Anti...
Du rycker ju bort klisterlappen på bildserien i din signatur.
Eller påstår du att bilarna backar?

Din fuling!

Är det du som ändrar vaken.se till naken.se också?

Hehe! Ja det ser fan lite ut så, men det gör jag ju givetvis inte ;)

Posted on: 2008/9/12 8:13

See User information
Tycker nog det ser ut som att du är grundligt avslöjad nu anti.

Posted on: 2008/9/12 13:02

Anonym
Quote:

TimOsman322 skrev:
Tycker nog det ser ut som att du är grundligt avslöjad nu anti.

Japp... "Hidden in plain sight" precis som eliten vill ha det enligt deras öppna agenda.
Anti-vaken.se

höhö

See User information
Avslöjad! OK, jag erkänner... Nu ska jag gå och dricka öl :) Trevlig helg på er.

Posted on: 2008/9/12 14:53

See User information
Ser fint ut.

Videon.

Har VAKEN ett tälte nu? ; )

Posted on: 2008/9/12 15:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Toppen toppen!
Bra jobbat :)

Posted on: 2008/9/12 17:36
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Snyggt!

Hur var responsen?

Posted on: 2008/9/12 18:00

See User information
Mycket bra. Känndes nästan som om alla vet vid det här laget.

Quote:

bennybear skrev:
Snyggt!

Hur var responsen?

Posted on: 2008/9/12 22:05

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper