vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Någon som är duktig på att skriva?

See User information
Kan inte någon som är duktig på att skriva, ta och svepa ihop en artikel på www.newsmill.se angående Lånekrisen och orsakerna bakom den...

"Lånekrisen"

Dåliga bostadslån i USA välter Wall Street. Samma problem finns i Sverige när huspriserna nu faller under lånesumman. Vems är felet - bankerna som lånar ut för mycket eller låntagarna som inte inser sina egna begränsningar?

Vi vet alla här att det inte bara är dåliga bostadslån som välter wall street..
En bra välskriven artikel med de verkliga orsakerna bakom "lånekrisen" feds agerande och Dollarns krash välkomnas..

Tips: Länka till Ron Paul www.house.gov/paul som är respekterad inom ekonomi inom politik och har suttit på "the House Banking committee" På sin hemsida har han gått så långt nu att han säger verkligen:

"It's done by secret goverment. Private individuals behind the scenes, manouvering and manipulating. And.. trying to patch things up, but ofcourse in the meantime I'm sure there's a few people making a couple of bucks out of the whole thing.."

Jag vet att newsmill borde bojkottas pga av att det är bonnier ägt tillsammans med resten av all svensk media..
Personligen tror jag dock att detta kanske är ett jättetillfälle att nå ut till personer som bara är vana med vanlig media...
Så om någon känner sig säker på sin sak ta tag i saken..

Jag skulle nog själv göra mer skada än nytta för sanningsrörelsen om jag försökte mig på en artikel där...

Posted on: 2008/9/20 20:33
First they ignore you,
Then they ridicule you,
Then they fight you,
Then you win.
-- Mahatma Gandhi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Någon som är duktig på att skriva?
Quote:

"It's done by secret goverment. Private individuals behind the scenes, manouvering and manipulating. And.. trying to patch things up, but ofcourse in the meantime I'm sure there's a few people making a couple of bucks out of the whole thing.."

t J.P. Morgan fick Merrill Lynch till reapris... Indicium på vem som orkestrerat det hela?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
ska vi skriva tillsammans??????

rulla snöbollen liksom...

jag skriver gärna men känner mej alls inte tillräckligt insatt i ämnet.

vi börjar radda upp ett par punkter här i tråden, sätter dom i rätt ordning för å få en klar linje i det hela, sätter meningar därtill, osv osv. BANG! en artikel!!!!

sättigång o rulla. JAG ÄR PÅ!

Posted on: 2008/9/20 20:53

See User information
Quote:

Mandrake skrev:
Kan inte någon som är duktig på att skriva, ta och svepa ihop en artikel på www.newsmill.se angående Lånekrisen och orsakerna bakom den...

"Lånekrisen"

Dåliga bostadslån i USA välter Wall Street. Samma problem finns i Sverige när huspriserna nu faller under lånesumman. Vems är felet - bankerna som lånar ut för mycket eller låntagarna som inte inser sina egna begränsningar?

Vi vet alla här att det inte bara är dåliga bostadslån som välter wall street..
En bra välskriven artikel med de verkliga orsakerna bakom "lånekrisen" feds agerande och Dollarns krash välkomnas..

Tips: Länka till Ron Paul www.house.gov/paul som är respekterad inom ekonomi inom politik och har suttit på "the House Banking committee" På sin hemsida har han gått så långt nu att han säger verkligen:

Jag vet att newsmill borde bojkottas pga av att det är bonnier ägt tillsammans med resten av all svensk media..
Personligen tror jag dock att detta kanske är ett jättetillfälle att nå ut till personer som bara är vana med vanlig media...

Jag skulle nog själv göra mer skada än nytta för sanningsrörelsen om jag försökte mig på en artikel där...

Bra initiativ, mn som sagt fruktlost sa lange ingen kan sta for att de ar georgier, och inte Israeler. Att vara oppen med sit nam pa nternet, ar en utveckling jag garna skulle vilja se, Rysarna gillar inte Khazarierna, oron i Georgien (rod jord) dvs socialsistisk

Mark val, att hela debatten, om judehets, forsvinner, om man andrar dras geruppnamn, til Khazaier, detta var nog en val bevarad hemlighet, under alla dessa ar, men som nu kan bli den sista spiken i Kisstan, och roligt som det ar, jobbar de hart, i just KISTA, Stockholm. Jag vet detta eftersom jag sag vilka individer som jobbade pa ett speciellt stalle.

Mvh Stefan

Posted on: 2008/9/20 21:10
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
hursomhelst är det dags att börja göra lite riktig nytta för mänskligheten och droppa 911 aktivismen och försöka få fram informationen angående "the men behind the curtain" imo.. Lyft fram bankirerna i ljuset... :)

http://www.infowars.com/?p=4713

Posted on: 2008/9/20 22:04
First they ignore you,
Then they ridicule you,
Then they fight you,
Then you win.
-- Mahatma Gandhi

See User information
Man kan ju gå tillbaka till när Federal Reserve grundlades:

http://www.amazon.com/Creature-Jekyll ... ral-Reserve/dp/0912986328

Där har man ju namnen på de inblandade; Rockefeller, Morgan, Warburg, Rothschild t.ex., om de inte var med personligen så var deras partners och agenter där samt deras medkonspiratörer i senat och kongress. Sen kan man ju titta på depressionen 1930, vilka förlorade, vilka vann på den. Det finns ju mycket info och allt verkar ju vara rätt väldokumenterat. Men som sagt någon ska ju sammanställa och skriva ner det också...

Är det överhuvudtaget möjligt att väcka svensk media? Eller att väcka svenskar?

Posted on: 2008/9/20 23:32

Anonym
En FET varning för Newsmill.se

Hela iden bakom newsmill är att redaktionen väljer ut ämen som s.k fristående skribenter ska skriva om.

Detta betyder ju att redaktionen väljer vad som ska publiceras.

Skribenter som inte skriver om vad som önskas publiceras väljs bort och därmed utesluts från uppmärksamhet. Däremot så lyfts de skribenter som skriver om de rekommenderade ämnena fram och hyllas. Detta bidrar självklart till att de skribenter som dansar efter pipan kommer bli de populära.

Det fungerar alltså precis som på de stora svenska medierna som ex. DN och SVD. Det är alltså inget steg framåt. De har försökt att presentera Newsmill som ett slag web 2.0 medium fast det i själva verket är ren 80tals "perform & receive" journalistik.

Ja! De stora svenska medierna med sina så kallade toppjournalister är ett stort skämt! Den enda som förtjänar en endaste gnutta respekt är Carl Otto Werkelid därför han vid åtminstone ett evenemang erkänner att svensk journalistik är väldigt oseriös.

Det enda sättet att köra på är att starta egna sidor och hoppas på att folk uppmärksammar er. Visst kan man hitta en hjälpande hand om man har tur men för de flesta så är det hårt jobb som gäller. Ska ni skriva en artikel som på något sätt är kritisk så lägg upp den själva och räkna inte med att någon hjälper er. Hjälp får ni senare när tillräckligt många har blivit imponerade av det det ni gör.

Ett tips! när ni ser något i stormedia ex. SVD, SVT etc. så tänk på att någon har planerat reportaget för en anledning.

Ingenting viktigt! sänds eller publiceras av en slump. Jag önskar dock att så vore fallet. Visst låter det konstigt!?

Vi befinner oss i en svår situation. Det man skriver på nätet redigeras ofta av folk som har en väldigt annorlunda världsbild än vad man själv har. (detta gäller i allra högsta grad för vaken.se medlemmar) Det enda sättet är som sagt att starta en egen webbsida.

Ta matterik som exempel: matterik.com Han har tagit saken i egna händer och är på väg att lära sig mer om publicering på Internet på egen hand.

Ni som inte har erfarenhet av detta är välkommna att skicka PM till mig om hur man ska gå tillväga som nybörjare. T.o.m på vaken.se kan dina foruminlägg plockas bort. Så gör som jag och många andra: Börja publicera själv.

Slutpoängen är: Sluta anpassa dig efter andra. Låt dina egna känslor vara inspirationen för det du skriver.

Nu har jag iaf lyckats påverka en och annan. Tack för mig.

See User information
Quote:

1114 skrev:
En FET varning för Newsmill.se

Hela iden bakom newsmill är att redaktionen väljer ut ämen som s.k fristående skribenter ska skriva om.

Detta betyder ju att redaktionen väljer vad som ska publiceras.

Skribenter som inte skriver om vad som önskas publiceras väljs bort och därmed utesluts från uppmärksamhet. Däremot så lyfts de skribenter som skriver om de rekommenderade ämnena fram och hyllas. Detta bidrar självklart till att de skribenter som dansar efter pipan kommer bli de populära.

Det fungerar alltså precis som på de stora svenska medierna som ex. DN och SVD. Det är alltså inget steg framåt. De har försökt att presentera Newsmill som ett slag web 2.0 medium fast det i själva verket är ren 80tals "perform & receive" journalistik.

Ja! De stora svenska medierna med sina så kallade toppjournalister är ett stort skämt! Den enda som förtjänar en endaste gnutta respekt är Carl Otto Werkelid därför han vid åtminstone ett evenemang erkänner att svensk journalistik är väldigt oseriös.

Det enda sättet att köra på är att starta egna sidor och hoppas på att folk uppmärksammar er. Visst kan man hitta en hjälpande hand om man har tur men för de flesta så är det hårt jobb som gäller. Ska ni skriva en artikel som på något sätt är kritisk så lägg upp den själva och räkna inte med att någon hjälper er. Hjälp får ni senare när tillräckligt många har blivit imponerade av det det ni gör.

Ett tips! när ni ser något i stormedia ex. SVD, SVT etc. så tänk på att någon har planerat reportaget för en anledning.

Ingenting viktigt! sänds eller publiceras av en slump. Jag önskar dock att så vore fallet. Visst låter det konstigt!?

Vi befinner oss i en svår situation. Det man skriver på nätet redigeras ofta av folk som har en väldigt annorlunda världsbild än vad man själv har. (detta gäller i allra högsta grad för vaken.se medlemmar) Det enda sättet är som sagt att starta en egen webbsida.

Ta matterik som exempel: matterik.com Han har tagit saken i egna händer och är på väg att lära sig mer om publicering på Internet på egen hand.

Ni som inte har erfarenhet av detta är välkommna att skicka PM till mig om hur man ska gå tillväga som nybörjare. T.o.m på vaken.se kan dina foruminlägg plockas bort. Så gör som jag och många andra: Börja publicera själv.

Slutpoängen är: Sluta anpassa dig efter andra. Låt dina egna känslor vara inspirationen för det du skriver.

Nu har jag iaf lyckats påverka en och annan. Tack för mig.

Alla rätt.

Eller som tuppen sa när han tittade ner på flocken...va fan ska jag kalla er då?????

Posted on: 2008/9/21 1:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Som jag sa vet jag att det är ett försök från bonnier att stävja yttrandefriheten..
Jag har sett anonyma kommentarer där länkandes till zeitgeist the movie etc... Och de kommentarerna är granskade liksom artiklarna av redaktionen innan publicering...

Så jag tror faktiskt att det finns en genuin möjlighet än så länge att få fram sanning till en annan målgrupp än de som sitter och gömmer sig bakom pseudonym på konspirationssajter som denna.. inget ont om vaken.se och liknande media men tror inte att min far skulle sitta och läsa här....

Och om inte Artikeln går igenom så kan man faktiskt ifrågasätta detta här och i andra medier vilket kanske skulle föra en debatt om Bonniers övertag över våra media i sverige..

Detta är iaf min åsikt tyvärr är jag inge vidare bra själv på att skriva Artiklar som inte bara skulle bli avfärdade som konspirationsteorier... :(

kom ihåg att sanning är relativ.. FAKTA betyder allt i det långa loppet..

Posted on: 2008/9/21 9:59
First they ignore you,
Then they ridicule you,
Then they fight you,
Then you win.
-- Mahatma Gandhi

See User information
Bra initiativ!
1. Ge förslag på vad som ska vara med i artikeln.
2. Samla stoffet och börja skriv lite sporatiskt.
3. Diskutera det skrivna och ändra efterhand.

Sätt igång direkt. Andra hänger på så småningom. Vi har diskuterat här på Vaken om vi ska ha en speciell avdelning om ekonomin, det kommer.

Några förlag från mig:
Historiskt vad har hänt. 1929, krigen mm.
Problem-Reaktion-Solution
Skriv även vad som hänt i Sverige under 80-90-talet. Novemberrevolutionen 1985 som sedan ledde till inflationen under senare delen av 80-talet och kraschen på 90-talet med arbetslöshet som följd. Senare var lösningen att avreglera marknaden. Folk i Sverige måste förstå vad som händer och har hänt här i landet. Gå runt på sta´n och fråga hur många som känner till Novemberrevolutionen och du kommer inte få många ja-svar, tyvärr.
Referenser till böcker (och filmer.)

Posted on: 2008/9/21 12:51

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper