vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dessa äger Federal Reserve dvs DOLLARN $$$

See User information
Resized Image

1)Rothschilds of London and Berlin
2)Lazard Brothers of Paris
3)Israel Moses Seaf of Italy
4)Kuhn, Loeb & Co. of Germany and New York
5)Warburg & Company of Hamburg, Germany
6)Lehman Brothers of New York
7)Goldman, Sachs of New York
8)Rockefeller Brothers of New York

All of the above listed men are Jews. Note that ALL are also "foreign" with established headquarters in Europe even the ones in New York are only "branches" of European establishments. There are an additional three hundred people, approximately, mostly relatives, who hold stock or shares, and they comprise the ownership of this monster, the massive wealth of which is beyond man's comprehension

time line of the money changers

http://iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Bankers.htm

Posted on: 2008/1/11 13:53
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dessa äger Federal Reserve dvs DOLLARN $$$

See User information
Nice pix THANKS!

Who OWNS the SWEDISH banks then?

Posted on: 2008/1/11 14:00
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
gäsp, samma, annars hade vi varit i krig, men vi är med i eu remember, eu's centralbank startades av rotschild osså.

Posted on: 2008/1/11 14:02
Resized Image

See User information
Rothchilds....

Ok, så, EU äger Svenskabanken?

Vad heter de finans familier i Sverige?

Posted on: 2008/1/11 14:29
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
det finns/fanns bara 6 länder som inte hade centralbanker som kontrollerades av Rotschild, Iraq/iran skall vi gissa Syrien/Nordkorea? Pakistan?

Posted on: 2008/1/11 14:36
Resized Image

See User information
I'll buy that! ; )

Använder du sällen pengar eller?

Odla egen mat osv?

Du verkar vet mycket om kontrolsystemet kring finans, då har vi Religion med....

Nu har vi INFOTAINMENT och generationer som bara zombie-out... Amused To Death...

Kontrolmekanismer..

Posted on: 2008/1/11 14:41
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Jag inväntar min taggtrådslägenhet (Fema Camp) hehe

Posted on: 2008/1/11 14:46
Resized Image

Anonym
Visste inte rootchilld startade ECB har du mer info om detta :)

See User information
Quote:

maggot skrev:
Visste inte rootchilld startade ECB har du mer info om detta :)

Jag vet inte ens säkert om jag läste det, eller om jag hörde det, fan ibland knakar det i roten, hehe, för mycket input ibland. Har letat efter info, men inte hittat nåt, man hittar dock inte så mycket på google om sådant, man får kolla i sina böcker och filer, skall kolla vad jag hittar i mina filer när jag får tid.
Rotschild kontrollerade hela europas ekonomi för flera hundra år sedan, vem skulle kontrollera dem nu? det räcker med att undra detta, så inser man att dom inte precis tappar makten, om dom äger 60% av jordens samlade tillgångar, år 1900....

Posted on: 2008/1/11 17:32
Resized Image

See User information
J.P. Morgan; and Paul Warburg, a recent immigrant from Germany who had joined the banking house of Kuhn, Loeb

Och söker man mera så hittar man trådar som knyter ihop banken med Kennedy-mordet
Kennedy ville skapa en ny valuta för att USA inte längre skulle vara beroende av banken.

What JFK did was to create interest-free government money, backed up by the silver reserve, contrary to the Federal Reserve money, which is not backed up by anything as we will see. He wanted to pay off the US debt this way. He obviously knew the secret about the Federal Reserve, and decided to follow the Constitution. Of course, this was a very dangerous thing to do, because if he was allowed to continue, it could put the International bankers out of business in the long run. So this was even more serious than to reorganize the CIA. Interestingly, soon after the assassination the interest-free money was taken out of circulation.

Fyra månader före sin död så skrev han under ett dokument som skulle ha blivit bankens dödsdom.

Kennedy signed a not very well known Executive Order, no 11110 in June of 1963, four months before the assassination. This Order returned to the Government the power to issue currency, without going through the Federal Reserve Bank.

Hur USA:s skulder utvecklar sig går det att få reda på - den totala skulden och skulden till Federal Reserve.

Fortsätter man och söka så lär man sig att banker och krig hänger ihop.

Här är en känt tal av Eisenhower - hans avskedstal som president - i det så vågade han sig på ämnet - det militär industriella komplexet. Han varnade amerikanerna att det militär industriella komplexet höll på att ta över det amerikanska samhället.

Video with - Eisenhower´s Farewell Address to the Nation - January 17, 1961

Posted on: 2008/1/11 17:48

See User information
Quote:

sale skrev:

Kennedy signed a not very well known Executive Order, no 11110 in June of 1963, four months before the assassination. This Order returned to the Government the power to issue currency, without going through the Federal Reserve Bank.[/b]

Den lagen upplöstes samma dag som mordet skedde, av vicepresidenten i planet från Dallas till New York, om jag tar rätt på stad här, hmm

Posted on: 2008/1/11 17:50
Resized Image

Anonym
Wiesguy fortsätt leta och lyft denna tråd lite då och då men PS :byt den där störande avataren

See User information
Quote:

maggot skrev:
Wiesguy fortsätt leta och lyft denna tråd lite då och då men PS :byt den där störande avataren

den passar mig bra, när jag jagar fram! Om du visste hur mycket jag spinner runt på internet, skulle du tro att jag vilar mig på den där avataren, haha

Posted on: 2008/1/11 18:21
Resized Image

See User information
Nej Svenska Riksbanken ägs av Riksdagen. Däremot är de säkerligen rätt influerade av vad FED gör och säger. Så i praktiken kanske det inte spelar någon större roll.

Posted on: 2008/1/11 21:50

See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Nej Svenska Riksbanken ägs av Riksdagen. Däremot är de säkerligen rätt influerade av vad FED gör och säger. Så i praktiken kanske det inte spelar någon större roll.

Riksdagen är inte en juridisk person, det är ett styrande organ. I vart fall är det där den officiella versionen, hur det ligger till med Rotschilds banker är ju som sagt en hemlighet, inget dom berättar, jag vet inte hur man skall kunna bevisa denna sak, vad vi vet är i var fall att Rotschild ordnade med inbördeskriget i Usa för att få kontroll över centralbanken där, och i Ryssland mördades Tsaren av samma anledning. Men i sverige mördades ju ochså Palme, kan detta ha varit ett motiv? Jag tror i vart fall inte vi är ett av de sex länder som inte har Rotschild över oss, i hela världen, varför tror du det?
Vi är ju med i Eu med hull och hår, när vi får den nya konstitutionen har vi ingen egen valuta, hur kan då rikssdagen äga banken, om vi ingen valuta har?

Posted on: 2008/1/12 9:34
Resized Image

See User information
Stäng av Avataren, Steffo!

Det är flera som klagat på den nu, så ge dig. Den är bara störande!

Angående Riksbanken känner jag en person som jobbat inom bankvärlden som berättat för mig att "vägg i vägg" med riksbankens kontor i Stockholm ligger/låg Salomon Bros. och J P Morgan´s kontor.

Svenska Riksbanken fungerar ungerfär som Federal Res. eftersom statan lånar upp ifrån de "internationella" bankerna ( Samma som har kontoret bredvid riksbanken ) för att sedan beskatta de svenska skattebetalarna för att kunna betala räntorna på statskulden. En siffra jag sett är att cirka 20% av skatteinbetalningarna går till att betala dessa räntor till statsskuldslånen.

Posted on: 2008/1/12 15:35

Edited by bennybear on 2008/1/12 16:08:45

See User information
det var min förra banner man klagade på, avataren har bara maggot klagat på, du får det att låta som du är nummer tio, det är du inte, du är nummer två.

Posted on: 2008/1/12 16:04
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper