Vakencorner
|
Det allseende ögat, i Bibeln
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
God afton gott folk, om det nu är afton när ni läser detta. Nåväl, jag satt just och tittade på ett intressant program om Bibeln på SVT 2 och jag gick och hämtade min egen Bibel som jag en gång hittat för att bläddra igenom. Min bror har en Bibel från 1800-talet, så jag tänkte att jag skulle kolla när min var ifrån. Jag fann att den var från 1956, men jag fann också något annat - det allseende ögat inuti ett kors, ett sådant kors som har en ring runt det. Jag är inte så insatt i sådant här, men jag vet att det allseende ögat använts såväl av kristna som av frimurare och egyptier. Från det jag har hört representerar det Lucifers öga.
Jag tog några bilder med min telefon, så kvalitén är bedrövlig, men det syns nog på ett ungefär. http://s85.photobucket.com/albums/k60 ... view¤t=Image004.jpg http://s85.photobucket.com/albums/k60 ... ent=Image013.jpg&newest=1 <- Jag lade dit en till bild, den är något bättre än de andra, tycker jag. Tyvärr är bilden väldigt liten, därför blir det svårt att ta en tydlig bild... Man kan även hitta några andra bilder genom den länken, men de blev inge vidare bra tycker jag. Vad tycker ni om detta? Det kanske inte är något nytt, men jag själv tycker att det är ganska oroväckande. Dela gärna med er av egna erfarenheter och information om symbolen.
Posted on: 2009/4/8 17:38
Edited by Paddis on 2009/4/8 18:37:53
|
|||
|
||||
|
Re: Det allseende ögat, i Bibeln
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
De symboler som du visade är inte kristna symboler från början utan de kom in i kristendomen när illuminaterna&frimurarna började infiltrera kristna kyrkor på 1700-1800 talet. Kristna är oftast väldigt dumma om jag ska vara ärlig dom använder symboler som dom inte ens vet var dom härstammar från. Till exempel visste ni att den kända kristna fisk symbolen är en symbol för fisk guden Dagon.
http://notes-from-offcenter.com/wp-co ... /10/christianfishweb4.jpg
Posted on: 2009/4/8 22:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2009/4/8 22:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Kärt barn har många namn bland annat Neptune,Dagon,Nimrod
Posted on: 2009/4/9 0:04
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login