vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Överleva NWO 2012 BLUE BEAM m.m

See User information
Jag hittade inte någon tidigare tråd så skapar här en ny.

Under många år har jag läst konspirationsteorier och många pekar mot någon form av katastrof.

Det senaste har jag sett dokumentärer om att regeringar runt om i världen bunkrar upp (bokstavligen talat) för något, kanske ekonomisk kollaps, kanske revolution, kanske 2012.

Oavsett om det blir en katastrof eller inte är det ju bra att vara förberedd. Se på Tahiti, om alla där varit förberedda för katastrof hade dom inte haft sådan nöd nu. Vad skulle hända om Sveriges städer revs av en jordbävning? Troligen liknande kaos.

Med denna tråd vill jag ge ett par scenario för olika katastrofer och så kan alla ge förslag på bästa förberedelse för vart och ett av dem.

Förberedelser som att "bli inbjuden till regeringsbunkrar" och "äta chips medans man ser jorden går under" är välkomna men meningslösa. Utan det jag är ute efter är mer planer på vad man skall göra, tecken på att det händer, och vad man skall ha i väskan.

SCENARION:

BLUE BEAM: Det ser ut som om jorden blir attackerad av utomjordingar. Plötsligt en kväll lyses kvällshimlen upp av hundratals rymdskepp som skjuter blå laserstrålar här och där ner i grannskapet och dova explosioner och ljussken hörs längs horisonten. (för övrigt är detta den dröm jag har varannan månad de senaste 4 åren.) Vad gör du?
Om utomjordingar invaderar Jorden?

NWO: Eliten träder fram och säger att jorden är en enda stor diktatur och att det bara är att ta svininfluensa vaccinet och finna sig i att bli visiterad på gatan och att man måste ha licens för att vara på nätet. Dessutom hörs rykten om att dödspatruller hämtar folk som finns på terrorlistor här och där varje dag. Vad gör du?
Om det blir en diktatorisk världsregering?

2012: Solstormar ökar hösten 2012 och plötsligt en dag kan du inte slå på några elektriska apparater. Det är statisk elektricitet i all metall och temperaturen har stigit 10 grader på 2 dagar. Folk springer om kring som yra höns utanför. Vad gör du?
Om solstormar förstör elktrisk utrustning och ökar temperaturen?

Hur skall överlevnadskittet se ut för vart och ett av scenariona? Och vad skall man göra och ta vägen? Och vad är det slutgiltiga tecknet som får en att veta att det är dags att handla?

Ranka gärna varje scenario i % hur troligt det är att det inträffar runt 2012.

(Jag kommer svara på denna tråd med men vill inte styra svaren än)

Posted on: 2010/1/23 9:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Överleva NWO 2012 BLUE BEAM m.m

See User information
Blue Beem och Nwo har troligen liknande målsättningar. Anpassa dig till systemet snabbt så blir det ok. Är du problem så blir du steriliserad eller avslutad.

2012 är till stor del beroende av vad som faktiskt kommer att hände och det vet vi inte så mycket om. Magnetiska polskiftningar, jättevågor, jordbävningar ect.

I alla dessa fall så har jag samma strategi. Bo nära vatten och mat. Långt till staden och högt över havsnivå.

Många kommer säkert att välja att bo kvar i städerna och då skulle jag sikta på att hålla låg profil, men undvika ALLA saker som myndigheter/militär försöker att få dig att göra. Veta var du kan hitta vatten (sjöar/källor i närheten). Ett campingkitt och en del nödprovianter för en vecka eller mer.

Inte omöjligt kommer alla dessa scenarion utspelas samtidigt. Först 2012/Blue beam där man med HARP och projiceringar påverkar klimat och skapar jordbävningar, samt en del virus som härjar. NWO rycker in för att rädda oss från oss själva. Går inte allt som det ska så kommer UFOn och räddar oss och/eller hotar oss.

Men sen så kan ju allt detta bara vara skrämselpropaganda för att folk ska tänka på annat än att jobba med sig själva och bli fullt uppvaknade till sin sanna natur.

Posted on: 2010/1/23 12:16
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Posted on: 2010/1/24 8:47
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Sjukt bra flaska GordonShumway!
http://www.ted.com/talks/lang/eng/mic ... vents_a_water_filter.html
Den är definitivt på min topplista nu.

Jag håller med dig micro i din analys, det är svårt att veta vad som kommer att hända.

Min vision om förberedelse är som följer:

Man är stark i grupp men bara om alla drar åt samma håll, dvs förbered dig och hitta andra som också är överlevare men hittar du inte sådana så förbered dig för att överleva solo.

Utgå från behovstrappan: Syre, vatten, värme, mat, skydd, gemenskap, självförverkligande osv.
Så får du en checklista över vad som behöver ses över.

Gräv inte ner dig i hopplöshet igenom att tro att du måste förbereda dig för varje tänkbar katastrof. Det finns helt enkelt en ekonomisk och en teknisk och en tidsbaserad gräns för hur allvarliga katastrofer man kan överleva. Så fokusera i stället på maximalt värde för varje krona. Varje % du ökar din chans att överleva är ju värdefull.

Det som är gemensamt för NWO, BLUEBEAM och 2012 är att dom hotar att stänga av dig från alla dina moderna vanliga sätt att få tillgång till ovan nämnda grundbehov. NWO stänger av dig juridiskt och ekonomiskt från samhällets resurser för din olydnad, ekonomisk kolapps gör att resurserna sinar, bluebeam orsakar undantagstillstånd ransonering och förgörelse av urbaniserade områden. 2012 får kanske all elektronik att sluta fungera eller massiva naturkatastrofer att äga rum. Oavsett så skär alla händelser av din tillgång till livsnödvändig resurser. Om än i olika utsträckning.

Sedan så har vi tex vapenlagar i Sverige som gör det knepigt att förbereda sig fritt men jag nedan följer ett teoretiskt exempel om man var helt fri.

Luft - En gasmask. (Här finns många olika modeller och filter och där får man gå efter pris och vikt och vad man tror är tillräckligt.) Vilken nytta är masken om den är så klumpig att du inte bär tar med dig den när du skall promenera i väg med pick och pack?

Vatten
- Vattenreningsutrustning, kan vara tabletter men flaskan som nämndes ovan verkar ju vara allt du behöver. (lifebottle)
Men ett kokkärl och möjlighet att göra upp eld kommer man långt med. Dunkar för att lagra extra vatten i hemma.

Värme - Praktiska, varama, hållbara vildmarkskläder. Någon form av hjälpmedel för att sova i eller under. Elddon och en rejäl kniv eller en yxa att klyva ved med. Någon form av fotogen element med bränsle för innomhusbruk. En vedspis för huset. Kunskapen och träning i hur man bygger vindskydd och liknande. Ett tält?

Mat - frystorkad mat, linser och ris, kunskaper om ätliga växter och jakt. Ett jaktvapen. Utrustning för att tillaga mat. Fiskeutrustning.

Skydd - Sunt förnuft. Var skygg och lita inte på myndigheter. Säger dom att gå åt höger så gå åt vänster och tvärt om. Håll dig inte vid kusten och inte i tätbefolkade områden. Ha tillgång till kartor i förväg så du kan undvika tätbefolkade områden och kan hitta tex grottor och skogar. Ha en radio så att du kan följa utvecklingen och analysera läget och vart det är säkert eller osäkert att vistas. Ett väl fungerande handeldvapen och rikligt med träning. (vill återigen påpeka att jag inte har detta men att jag skulle skaffat det om det vore lagligt.)

Allt detta ovan skall sättas ihop i en nödpackning som kan bäras på ryggen om man behöver förflytta sig. Och om man har råd och är verkligen inne på det här en mer rejäl variant i ett skåp hemma om det är säkert att vara kvar så har man ännu längre hållbarhet och möjlighet att hjälpa andra.

Hittar man dessutom likasinnade kan man säkert få mycket ut av att skapa en arbetsgrupp som stöttar varandra och spånar över sådant här och dessutom planerar en gemensam strategi för att kunna hjälpa andra. Tex soppkök, filtutdelning, lokaler, vård m.m.

Om en fejkad utomjordisk attack aktiverades skulle jag direkt dra till vildmarken därför att det är mycket troligt att terrorattacker sker för att skrämma upp folk.

Om NWO infördes skulle jag så länge det går motsätta mig deras agenda och väcka folk och i sista handling dra till vildmarken.

Om 2012 sker skulle jag stanna och hjälpa min hemstad att organisera hjälp till drabbade i kaoset. Tills jag inte lägre tror att det går att rädda situationen och då dra till vildmarken.

Så kolla på rapporteringen om Tahiti och tänk om det hade hänt här hur hade du personligen velat varit förberedd och hur hade du velat att dina lokala föreningar som tex. kyrkan hade varit förberedda? Det finns fortfarande tid att göra dessa förberedelser.

Så sluta att konsumera konspirationsteorier och börja förbereda dig. I värsta fall så blir du trygg för strömavbrott och får lite härliga campingturer i naturen.

Urban Survival Kit

"Concept U.S.K." Surviving Urban Disaster Pt 1
http://www.youtube.com/watch?v=OVkntkChnnM
"Concept U.S.K." Surviving Urban Disaster Pt 2
http://www.youtube.com/watch?v=GOC901gcLng
"Concept U.S.K." Surviving Urban Disaster Pt 3
http://www.youtube.com/watch?v=YeNVsc3vvi4

Posted on: 2010/1/24 15:11

See User information
"Ranka gärna varje scenario i % hur troligt det är att det inträffar runt 2012."

Varje decennium har sitt egna katastrofdatum, och än så länge känner jag inte till något av dessa som slagit in, så jag får väl ge lite försiktiga siffror baserat på historiska data.

Om jag skulle göra en uppskattning av sannolikheterna för dina scenarion blir det ungefär så här.

Scenario:

bluebeam 0,0001% under min livstid (önskar att det var 100%)

NWO 1% under min livstid

2012 2% under min livstid

Istid (global nedkylning) 1% under min livstid

Istid (global nedkylning) 100%

Global uppvärmning av större magnitud (innan global nedkylning ) 2% under min livstid

Oljebrist, 100% under min livstid

Sannolikhet att det blir totalt omöjligt att köpa olja eller drivmedel 0%

Ett eller flera världskrig, 50% under min livstid

Att messias visar sig 2012 1%

Att jag köper en ny dator under 10-talet 100%

Att jag blir utsatt för småbrottslighet, 100% i mitt liv

Jag tror jag varit för optimistisk med dessa siffror...
Men jag hoppas jag får uppleva någonting spännande!!

Edit: Dinusaurier återuppstår 1% under min livstid genom lite DNA restaurering från några forskare

Posted on: 2010/1/24 15:55

Edited by pingubenji on 2010/1/24 16:51:25

See User information
Vi vet inte detta, så mycket kan jag säga.

Men while we are at it varför inte spekulera i andra teorier som att riktiga utomjordingar anfaller eller mutanter med superkrafter uppstår på jorden eller varför inte att de döda reser sig och börjar äta de levande?
Dinosaurierna kanske återuppstår?

Frågorna och idéerna är många, svaren är noll, t.o.m. i forskarvärlden som inte ens kan göra en säker väderprognos.

F.ö. är det inte Tahiti som du bör kolla upp utan Haiti. Den som ser TV ibland vet.

Posted on: 2010/1/24 16:31
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Närmaste 10 åren:

bluebeam 1%

NWO 50%

2012 5%

Istid (global nedkylning) 5%

Global uppvärmning av större magnitud 1%

Oljebrist, 10%

Ett eller flera världskrig, 20%

Att messias visar sig 2012 0,0001%

Att jag köper en ny dator under 10-talet 100%

Dinusaurier återuppstår 0,05%

Riktiga utomjordingar anfaller 0,1%

Mutanter med superkrafter uppstår på jorden 0,0001%

de döda reser sig och börjar äta de levande 0%

=)

Posted on: 2010/1/25 18:33

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper