vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
matterik - svenskinternetradio.blogspot.com
http://odeo.com/profile/Matterik

http://matterik.com/

Sökte i forumet och ingen har skrivit om honom på vaken, konstigt...
Jag har aldrig stött på honom tidigare och ska lyssna igenom
hans material så fort jag får ned allt...

Edited by void on 2008/4/1 15:00:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Har nån hört/känner till "matterik"? :)

See User information
Det var en intressant och bra analys som du tipsade om i den andra tråden om matterik, det är just detta man måste passa sig för, mkt av new-age/klimathots-budskapet och informationen passar NWO som handen i handsken..

Med new-age menar jag ALLT som påminner om en religiös tro, dom nya "religionerna" som kommer upp nu ( The Secret osv.) verkar ha blandat in information som passar NWO så det är svårt att bena ut vad som är vettigt och vad som inte är det... Jag tror att Maya-budskapen skiljer sig från Hopi-indianernas, verkar som om Maya-budskapen kan ha blivit kapat av NWO för att passa deras agenda..

Försök få tag på den snubben, vi kan nog ett bra meningsutbyte med honom, skulle vilja träffa honom, han verkar intressant..

Posted on: 2008/3/6 14:46
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Sitter och lyssnar på hans blurbar nu. Tycker ni ska ladda ned dem bums. Asså, detta är impressive stuff. Han är ju jätteduktig...

(Nej, det räcker inte med att han skriver om/håller fram
"alan-ballan" på sin hemsida för att jag ska vara positiv, jag lyssnar faktiskt på vad matt-erik själv säger och tycker samt har kommit fram till i sina slutsatser)

See User information
Tack som fan för att du/ni hittade det här!!

Han verkar veta vad han snackar om, och verkar ha gjort sin hemläxa!

Har också börjat lyssna och tankat hans podcasts nu. woohoo

Posted on: 2008/3/6 22:23
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Jag tror att Maya-budskapen skiljer sig från Hopi-indianernas, verkar som om Maya-budskapen kan ha blivit kapat av NWO för att passa deras agenda..

Hur menar du nu att detta skulle ha gatt till och vad skulle vara forandrat fran det kompletta grundmeddelandet som guatemalamaya fortfarande haller hemligt, som jag har forstatt det hela sa filtrerar de ut lite mer information till resten av varlden allt eftersom vi narmar oss 2012. Guatemala maya uppe i bergen satt pa den kompletta informationen hela tiden, de blev inte slaktade och plundrade av katolska kyrkan sa de returnerar nu den kompletta kunskapen tillbaka till mexico och peru, det ar den inkompletta informationen som den inkompletta och lite vridna dreamspellkalendern bygger pa och sa aven callemans system som ar mindre ur spar an jose aguilleras...

NWO ligger ganska pyrt till i den kosmiska planen.

See User information
kul när New Agarna spelar spelet med indianerna därner... som affärsverksamhet. Indianen tackar för doll... jag menar energierna dom tog med sig...

sorgligt - helt tomt.

http://www.youtube.com/watch?v=pPoWhk-IkZ8&feature=related

Posted on: 2008/3/7 15:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag får inte sidan med de svenska blurbarna att ladda:

http://odeo.com/channel/136152/view

Funkar odeo för er?

Tack.

Anonym
Har lyssnat på en del av hans svenska blurbar och man märker att han har lyssnat mycket på Allan Watt .Jag tycker det är kul med Svenskar som blurbar .Han bör koncentrera sig att köra på med Svenska blurbar, det finns redan så mycket på engelska . Det behövs mer info på Svenska .Tycker han gör ett bra jobb förutom lite små detaljer .Håller dock inte med han om precis allt . Förintelsen och judar verkar vara ett känsligt ämne för han.

Anonym
Cant reach odeo
Jag vill ju inte börja framstå som flummig, men jag kommer fan inte åt odeo heller. (det andra jag inte når är Co Cen:6969) Idag har jag gjort fullständiga sökningar med virusprog. Jag har scannat hela datorn med 2 olika spyware-rensningprogram dessutom. Jag måste fan ringa min leverantör och fråga om dom ser någon blockering som mitt ip kan vara utsatt för.

intervjua matterik?
La upp lite matterik under LYSSNA samt under "svenska länkar" här på vaken.se. Kul med hans engagemang. Någon som vill intervjua honom eller tag-team-snacka lite så kan vi lägga upp det på vaken?

See User information
Void: Hmm, skumt!. Jag har inga problem att komma åt odeo och all metteriks info!. Så?. Jag använder iofs firefox som web-läsare om det har nått med det att göra(men det ska det väll inte vara).

Aja, lycka till!

Posted on: 2008/3/17 23:14
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Ta och lyssna på 20080318, eller ta och lyssna på vilken som helst...

Kom med lite reaktioner här. Jag är på den 18:e nu, inte hunnit höra de senare datumen.

Re: matterik - svenskinternetradio.blogspot.com

See User information
Han verkligen avgudar Alan Watt...
Även Steiner talade om att vi nu lever i en tid då vårt medvetande utvecklas starkt. Det var innan newagetiden. Jag litar mer på honom än Watt. Men ingen har nog den kompletta sanningen tror jag.

Annars har han intressanta synpunktertycker jag...

Posted on: 2008/4/1 20:30

Edited by Parsifal on 2008/4/1 21:10:46

Anonym
Lite långsökt tycker jag när han börjar svamla om vad saker och ting egentligen betyder... som att Bilderberger betyder "Builder of berg" och pyramider är de geometriskt perfekta bergen, så Bilderberger bygger pyramider

Samma sak när han tar Cinema baklänges, så det blir Amen Is

Blir lite konstigt och osakligt
Känns också som han borde läsa på lite grann om psykopati.

Han säger iofs en hel del bra saker också, men borde verkligen skriva manus på sina sändningar

Edited by Wowbagger on 2008/4/19 14:01:03

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Lite långsökt tycker jag när han börjar svamla om vad saker och ting egentligen betyder... som att Bilderberger betyder "Builder of berg" och pyramider är de geometriskt perfekta bergen, så Bilderberger bygger pyramider

Samma sak när han tar Cinema baklänges, så det blir Amen Is

Blir lite konstigt och osakligt
Känns också som han borde läsa på lite grann om psykopati.

Han säger iofs en hel del bra saker också, men borde verkligen skriva manus på sina sändningar

Om du inte visste det är han inte ensammen om dessa förklaringar, tex ordet radio, betydet SOLGUD
RA = SOL
DIO = GUD

TELEVISION

Innehåller både saturnus EL, och ISIS SION, ON, osv

AMEN RA var en kung i egypten, det är av honom de säger AMEN i kyrkan, eftersom kristendomen, och judaismen, är en egyptisk astrologi, kabbalah religion.

Andra saker som betyder ockulta saker, är Ryska rymdstationen, MIR, som betyder pyramid, på egyptiska, och rymdstationen ISS, som betyder ISIS, jämför med dollartecknet $, som ochså betyder ISIS (mångudinnan, det kvinnliga, avspeglingen av mannen)

Lyssna på Jordan Maxwell, och Michael Tsarion, så får du lära dig vad olika ord betyder, tex Human Being, betyder, monster tex, och kommer efter katolska kyrkans försök att hindra att tempelriddarnas förmögenheter spriddes bland alla oäkta barn de hade efter alla erövringar, alla de barnen klassades som "Human beings" ickemänniskor, som inte kunde ärva, idag används termen för oss slavar, eftersom vi inte anses värdiga att leva, kors befruktade som vi är, vi commoners.

Human Being
Resized Image

Posted on: 2008/4/19 15:11
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Jag tror någon övertyder lite

Anonym
När man hör såna svenskar som blurbar är man nog mycket mer dömande än när man hör på utländska,
Ibland när han säger vissa saker skakar jag på huvudet för jag inte alls håller med han och så kommer man på sig själv att man kan ju inte hålla med han i allt.
Men överlag tycker jag han är mycket intressant och fyller säkert en funktion.

Sen kan väl jag skriva under på mycket som sagts i denna tråd med.

Anonym
Det är ju helt klart intressant, även om jag tycker han är ute och seglar ibland. Han ger förresten dig credd maggot, när du intervjuar folk om Bilderberger.

Matterik skulle tjäna enormt på att göra manus

Anonym
Länka gärna den för den har jag inte hört skulle vara kul

Anonym
Oj... Jag kommer inte ihåg vilken det var tyvärr... Håller på att lyssna igenom hans arkiv.
Jag har lyssnat igenom 15 program, men det är ju otaliga timmar... Du får helt enkelt tro på mitt ord
Ledsen jag inte kan hjälpa till, men han gav en person på vaken credd för att han dragit upp frågan angående bilderberger för reinfeldt osv... och du skickade ju själv den intervjun till mig. Grymt gjort

Anonym
Måste säga det är dåligt med blurbar från vaken.se medlemmar just nu, Att jag inte gjort någon det senaste beror på att jag tycker det är småkonstigt att prata med sig själv samt att jag har flyttat från Gårdsten där jag gjorde mina blurbs så får nu ta och köpa ett headsätt och kanske få till en blurb igen

Arkivet med blurbar av vaken.se medlemmar där mina oxå finns
http://vaken.se/modules/newbb/viewfor ... forum=30&type=&refresh=Go

Anonym
Du är bättre på att prata med dig själv än Matterik. Jag bedömmer inte innehållet nu, men Matterik upprepar sig ofta och glömmer bort sig osv. Men som sagt... Det är fortfarande intressant trots misstag :)

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag tror någon övertyder lite

Du undertyder, man kan inte förneka betydelsen av ord, hur kan man då ens prata?

Posted on: 2008/4/20 15:32
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Du undertyder, man kan inte förneka betydelsen av ord, hur kan man då ens prata?
Ok. Då har jag en åt dig... Engelskans "live" blir "evil" baklänges, så det är ondskefullt att leva.

Anonym
Äh! Han svamlar... han säger att David Icke är frimurare och taxar är psykopater

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper