vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

DN: C-riksdagskandidat: Judar låg bakom Förintelsen

See User information
Någon som vet vem detta är?

Artikeln:
11 septemberattackerna 2001 och Förintelsen under andra världskriget är båda verk av judar. Det hävdar en centerpartistisk riksdagskandidat på egna hemsidan.

Kandidaten, som står långt ner på partiets riksdagslista, planerar att bedriva en personvalskampanj inför valet i höst, i hopp om att kryssas upp, enligt uppgift till SVT:s Rapport.

– I scenariots form kan jag säga: Börja tänk på det här. Det kanske ligger något mer bakom konspirationsteorierna än vad belackarna säger, säger kandidaten till Rapport.
Annons:

Inför förra valet stod riksdagskandidaten högt på listan till riksdagen, samtidigt som hans hemsida med de konspiratoriska teorierna legat ute under ett flertal år.

Politikern hänvisar till ”andliga upplevelser” till stöd för sin uppfattning. Specifikt pekar han ut en judisk affärsman som ansvarig för 11 septemberattackerna.

Förklaringen till de judiskt styrda aktionerna ska vara ett offertänkande inom den judiska gruppen med syfte att uppnå ett högre syfte, i fallet med Förintelsen den judiska staten Israel, grundad kort efter andra världskrigets slut.

”Estonia”-katastrofen och mordet på utrikesminister Anna Lindh är, enligt riksdagskandidaten, resultatet av aktioner styrda av en grupp på 13 judiska finansfamiljer.

Kandidaten själv förnekar för Rapport att han skulle vara antisemit eller att påståendena om de judiska offren skulle vara antisemitiska.

Stockholmscenterns ordförande Per Ankersjö säger till Rapport att han tänker föreslå att kandidatens namn stryks från riksdagslistan.

– Min bedömning är att han brutit mot våra riktlinjer så till den grad att han inte kan stå kvar, säger Per Ankersjö.

Källa: http://www.dn.se/nyheter/valet2010/c- ... kom-forintelsen-1.1097892

Posted on: 2010/5/14 19:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: DN: C-riksdagskandidat: Judar låg bakom Förintelsen

See User information
Hans hemsida: http://www.peace.se

Posted on: 2010/5/14 19:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
"The financial crisis 2008 can be seen as a preamble for the total collapse of the New World Order banking principles, formed some 2-3 centuries ago. The collapse will be an important part of the spectacular global spiritual awakening. In a spirit of Apocalypse, i.e. the age of understanding, common people will come to grasp the idea that they have been hoaxed to believe in a exponentially growing Money System, cleverly hidden by a financial elite of 13 families! "

Har inte hitta något antisemitiskt ännu. Har massmedia ljugit?

Posted on: 2010/5/14 19:46

See User information
Står en del om judar här: http://www.peace.se/thepengsaga.html#secret

Har inte tid att läsa igenom allt, känns rätt svårt att följa hans tankegångar.

Posted on: 2010/5/14 19:59

See User information
Haha... Att starta ett NWO peace center med David Rockefeller kommer verkligen att lössa saker och ting!.

Komedi-guld detta:

Quote:
How do you get in contact with the financial elite? I phoned the family office at 30 Rockefeller Plaza, New York. After a chat with a secretary, and some good advice from her, I made a selling letter 1st August 2000, offering my consultant services as a scenario writer. A response letter came three weeks later:

"Dear Dr. Svidén:
Thank you for your recent letter to Mr. David Rockefeller, which was forwarded to his summer home, where he is spending his vacation. He has asked me to respond to you on his behalf.
Mr. Rockefeller was interested to read about your proposal for a New World Order Peace Center, but regrets that he is not able to meet with you to discuss your scenario. Having just passed his 85th birthday, he is not taking on any new projects. Rather, he is trying to cut back on his current obligations so that he has more time to spend with his children and grandchildren. He did mention your letter to several of his children but they, too, seem to be very busy with their current activities.
Mr Rockefeller regrets sending you this disappointing response and wishes you success in this and your other endeavours.
Sincerely (signature) Alice Victor"

Such a polite, professional answer!
Encouraged by this first contact, a year later I carefully prepared new letter: A Policy Scenario on Clean Energy Systems for a Peaceful New World Order that summarises my professional experiences as a creative engineer and scenario writer.

http://www.peace.se/a_scen_f_a_pnwo.html

Posted on: 2010/5/15 0:30

See User information
här försvarar han sig...

World Peace Foundation Stockholm, 16 maj, 2010

till: SVT

kopia: Advokat Leif Silbersky AB, Box 12706 Stockholm

Jag kräver en dementi av SVT!

Journalistens Mikael Pettersson program om mig är ett skickligt hopkommet förtal.

Programmet från fredagen den14 maj är kraftigt vinklat

Inslagen är hårdklippta

SVT rubriksättning av texterrna är en ren provokation

Jag framställs med ett antal felcitat som en antisemit

Motsatsen gäller! Min beundran för det judiska folkets mångtusenåriga kamp för rättvisa är helt intakt!
(som tex, när jag till en grupp gymnasieelever från den Judiska Skolan i Stockholm talade om att Jehovah gav sitt utvalda folk de svåraste uppgifterna, så fick jag en applåd)

Min aning om de 13 finansfamiljernas inblandning i de senaste tusen år av krig har bekräftats av David Rockefeller med ord såsom: 'Ove Svidéns scenarier om pengaväldets uppkomst stämmer till 95%.'

SVT desperata hänvisningar till 'konspirationsteorier' är talande för ER mottaglighet för indoktrinering.

Det kränkande förtalet från SVT smutskastar mitt arbete för World Peace Foundation

Jag kräver en kraftig dementi från SVT!

Ove Svidén
http://blog.lege.net/index.php?/

Posted on: 2010/5/27 13:07

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper