vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Min Världsbild !

See User information
Mystiker som har som ambition att förnimma ett allt större och djupare område.
Att lösa livsmysteriet. Att aktivera mina chakras med ett antal väl fungerande metoder
Människan är betydligt mer avancerad än vad samhället tror, som menar på att någon slags jakt på pengar och anséende skulle vara meningen med vår existens.
Den danske mystikern Martinus analyser har visat sig vara riktiga.
Livet tar ALDRIG slut. Döden är bara en övergång till en tillvaro med strålformig materia.

Vad samhället i stort inte förstår, är att livet är magiskt och förtrollat.

Vetenskapen hävdar att livet är en slump!? Ingenting kunde vara mer fel. Materiens ändamålsenliga struktur bevisar motsatsen. Det finns någon slags vidunderlig mystisk intelligens bakom universum.Det finns också i människan ett förnimmelseområde man ännu inte börjat ta i bruk.

Vi lever i en tid där en oerhört ond maktelit har som ambition att ta livet av 90% av oss . Man använder flera metoder. En som vi bör vara särskilt medvetna om är det vi stoppar i oss. Man har förgiftat maten i syfte att hålla oss sjuka och göra profit på oss för att till slut döda oss. Det är faktiskt vad som händer och media håller käften...som de fega kräk de är. Henry Kissinger sa 1973 att man kommer att använda maten som ett vapen. Det svinet fick Nobels Fredspris...en massmördare av stora mått.
Den svenska fascistregeringen är helt i klorna på big buisness och EU. Hitlers dröm var bl.a. att förena Europa.
Nu kommer Codex Alimentarius som kriminaliserar naturmedel, vitaminer och organiskt odlade grödor. Man ska öka doserna med bekämpningsmedel..och GMO-grödor ska bli standard.
Fick svar från Åsa Isacson på Livsmedelsverkets Codexavd där hon hävdade att Aspartam och Natriumglutamat är säkra. !!!??? 2 av de farligaste exitertoxiner som finns.
SSI är lika korrumperat...som tillåter alla master som bestrålar oss.
Lyssnar till Alex Jones varje dag...kan inte få nog.....
Spännande tider vi lever i....och ett avgörande kommer de närmaste åren.

Posted on: 2009/2/12 14:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Min Världsbild !

See User information
Välkommen och man kan inte mer än att instämma i det mesta av dina åsikter i denna presentation..

Posted on: 2009/2/12 14:25
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej och välkommen! Håller med i allt du skriver. Det är en hemsk och spännande tid vi lever i, minst sagt.

Hur hittade du till Vaken?

Posted on: 2009/2/12 14:46

See User information
Var hälsad 0758:an, hålla med du.

Posted on: 2009/2/12 14:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Välkommen, har följt din youtube-kanal ett tag, om det nu är din, liknar i alla fall bilden du har på vaken.

Posted on: 2009/2/12 17:10

See User information
Här har du något mer att tänka över om du är intresserad av Mystikernas världsbild; Verkligheten är manifesterad fantasi.

Ja, det är gammal skåpmat, men betänk det i samband med att så många här på vaken.se går och tänker på chemtrails, övervakningssamhället, utrotning av 90% av befolkningen och andra allehanda konspirationer.

Tänker man mest sådana här tragiska, apokalyptiska tankar hjälper man då till att avvärja deras manifestation?
Frågan är givetvis retorisk.

Min gissning är att vissa här på vaken.se är helt medvetna om detta, andra bara lite halvt. Ändå fortsätter de fokusera på det för att de innerst inne egentligen vill att makteliten chippar alla, frambringar undergången, förgiftar jorden och annat sjukligt så att de till sina polare kan säga: "Vad var det jag sa?"

Vill ni inte ha mer av en särskild upplevelse som exempelvis krig, svält, etc? Sluta då upp med att se på nyhetsinslag om sånt, sluta tala om eländet, sluta förgifta era sinnen med sånt som berör de upplevelserna.

Fokusera på framtiden ni vill se, föreställ er den så klart ni bara kan.

Posted on: 2009/4/6 22:20
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag och flera på vaken tror inte riktigt på den där iden om att tänka positivt, det är lite för flummigt för mig iaf! Det är en vacker tanke men hur fan kan man se och tänka positivt på framtiden med allt som händer? Det blir lite självförnekelse för mig..

Det enda som kommer att hända är att ju mer vi vill ha frihet, ju mer kommer NWO att försöka stoppa denna frihetskamp, till vilket pris som helst såsom pandemi, kärnvapenkrig/WWIII..

Men tänk positivt ni som tror att det hjälper, tron kan visst försätta berg säger dom, jag har dock inte märkt något sådant, det som bevisligen hjälper är uppoffring och fortsatt informationsspridning..

Posted on: 2009/4/7 7:11
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag sa inte positivt, nödvändigtvis. Det där är det gamla vanliga moraltjafset. Jag sa att man bör fokusera på den framtid man VILL SE. Vill du se storebror få mer och mer makt, fokusera för all del på det. Men det är väldigt kontraproduktivt att sprida tron på att konspirationer pågår, som profetior om framtidens dystopi, när man säger sig vara emot det.

Exempel: Skulle ingen läsa eller tro på profetiorna i Bibeln om apokalypsen så skulle det inte finnas högerkristna maktmänniskor som är för kärnvapen i "Guds namn".

Å andra sidan, vad skulle ni ha att bekämpa om de här "onda" människorna inte fanns? Ni vill ha en yttre fiende egentligen, det är vad jag tror.

Har er informationsspridning bevisligen hjälpt?

Har ni lyckats avvärja FRA? Har ni lyckats avvärja elitens makt?
Ni är snarare en slags predikanter av deras budskap, ni får fler människor att tro på elitens planer och således omedvetet ge sitt stöd till att de genomförs.

För om dessa planer inte skulle genomföras, vad fyller ni då för funktion?

Hela sanningsrörelsen är i ett tyst behov av att deras antagonister går framåt, för annars har inte sanningsrörelsen några som helst incitament för att existera och alla rörelser med någorlunda styrka vill alltid bevara sig själva.

Utan förtryck, inga frihetskämpar. Utan klasser inga kommunister. Utan raser inga nazister.

Posted on: 2009/4/7 13:50
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Tänkte mest säga att det var en bra presentation.

Känner till Livsmedelsverkets "idéer" kring bra käk och livsmedel i övrigt. Aspartam, tja - det är tydligt att Livsmedelsverket agerar i regi av NWO/FN (Kissinger) precis som Socialstyrelsen förordade kvicksilver/kadmium i amalgam som skulle slutförvaras i munnen på folk. Läser man på Naturvårdsverkets hemsida kan man se att "utsläppen" av kvicksilver från krematorierna minskar (fortfarande största punktutsläppskällan) och man ser det som en bra utveckling. Minskningen sker i form av rening, inte av mindre amalgam i käften! Socialstyrelsen propagerade fram till runt år 2000 att amalgam var skitläckert och helt ofarligt. Naturvårdsverket har HELA tiden sagt att kvicksilver är skit och borde grävas ner med utjänat kärnbränsle. Ok, what's up?

Frågade en gång om fluor på apoteket. Det är tydligt hur de som arbetar där skolats i att svara generellt och undflyende. Gällde nu tandkräm (med fluor och sorbitol). Då hänvisar de till diskussionen kring zink- och titanoxider i solskyddslotions, att det finns en negativ miljöeffekt och inte en negativ hälsoeffekt, eller i alla fall en liten sådan. Apoteket har som jag ser det en fri tolkning att bortse från Naturvårdsverkets riktlinjer. Varför? Jo, man ser inte (till) relationen mellan miljöeffekt och hälsoeffekt. I ett mer holistiskt sammanhang är det ju ett och samma. Om vattenlevande djur mår dåligt av zinkoxid så mår också människan säkert dåligt av det också (bevisa mig fel säger jag bara!). Folk litar på apotektet precis som på Livsmedelsverket. Folk litar generellt på myndigheter och det blir inte ett lyckligt slut att vandra denna väg.

Uppsala är skönt. Här finns Livsmedelsverket, huvudkontoret för KRAV, frimurarlandshövding Anders Björck och maltesiska riddarnas fana slänger sin skugga över centrum från en högt belägen flaggstånd mitt i smeten. Givetvis har man en fallossymbol nära Domkyrkan. Varför klipps granarna som pyramider i botaniska trädgården? En del konstigt sker i Uppsala, det är jag helt säker på...

Posted on: 2009/4/12 21:01

See User information
Förutom det fasansfulla innehållet så skriver du med ett rätt skönt flöde och ordval i din text Therold.

Helt klart inverkar ju artificiella och oorganiska kemikalier inte särskilt positivt på någon organism överhuvudtaget. Just fluor är särskilt elakt eftersom det förstör tallkottkörtelns funktioner och dess produktion av DiMethylTryptamin. Resultatet blir att folk inte längre drömmer och blir mindre andligt insiktsfulla. Drömmar är ju ett hot för någon som styr då det inciterar okontrollerbar förändring så visst märker man att det finns bakomliggande syften med kemikalisk hjärntvätt.

Men vad bör göras?

Vaken är mest ett forum för sårpillande så man skulle vilja se mer initiativ till att påverka och förändra mer än bara manifestationer som visserligen väcker och värvar folk men inte förändrar samhället i dess totalitet än.

Posted on: 2009/4/17 18:11
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
hehe, jag sa till en tandläkare att inte stoppa in flour i munnen på min son. Tandläkaren då - Vad har du nu fått för dig, typ. Jag sa bara, tro vad du vill, så tror jag vad jag vill. Han amälde oss straxt efter det till sociala myndigheter och var orolig för att vi var dåliga föräldrar.

Jag fick inte beställa tid där heller, försökte 3ggr, med akut tandvärk, hjälpte inte.

Posted on: 2009/4/17 22:35

See User information
Tack för input. Sen skall jag erkänna att min teknologiska ingenjörsgen också präglas av poesi som jag skrev under flera års tid. Jag skrev under en viss period av mitt liv lite noveller etc. om människans ständiga kamp mot negativ påverkan, gärna i en krävande fantasymiljö. Mörk ironi gör också att mina dikter kallas för "självmordsdikter". Jag åsyftar inte självmord men delar av ens personlighet måste dö i en värld där man tvingas till vissa former av anpassning. En del anpassning är ok och man gör det med vilja, men dessa dumma sjuka inhumana val man "gör" är en form av självmord. Man kan, säkert med viss vånda, ta sig i kragen och slippa detta självmord. Men vad betyder det? Ta totalt avstånd från VISA och medlemsskap i ICA?

Jag är också rätt rapp i käften men med åren kommer eftertanke och lite mer respekt för att man själv kan ha "fel" eller i alla fall inte alltid helt rätt.

Men, den inre övertygelsen om att vissa saker är så jävla viktiga vaknar dock rappheten och energin till att vilja åstadkomma något. Ge inte upp, kunskap är ALDRIG fel. Glöm aldrig det.

Posted on: 2009/4/18 19:21

See User information
hehe, jag har aldrig fel, men jag lär mig istället en massa nytt hela tiden :)

Posted on: 2009/4/18 21:48

See User information
Ny kunskap är nya ord och nya förklaringsmodeller för fenomen vi redan känner. Universum vill återuppfinna sig själv hela tiden, lite förvillande ibland.

Posted on: 2009/4/21 18:45
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Hej mystiker och välkommen! Jag är också nyregistrerad här. :)

Fruktansvärt med codex alimentarius.. ja, hela värdeln iof.

Posted on: 2009/5/12 16:18
♥ Kärlek & Respekt för Jorden & Livet ♥
pinkyphluff.wordpress.com

See User information
välkommen, en till från åkersberga ;)

Posted on: 2009/6/27 22:14
~ Hederslärjungen ~

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper