Vakencorner
|
Re: Enighet om FRA-lagen. Få ser hur folket bara tröttnar på detta nu eller?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om man först slår någon hårt utav h-vete på käften ett par gånger när den har gjort något dumt så kommer denne att säga att man inte får misshandla denne, men när man då ändrar sig till att bara ge örfilar så kanske "mottagaren" tycker att "det där är ju i alla fall lindrigare, det kan jag godta". Dvs.. först vrider man åt tumskruvarna så dj-a hårt det bara går.. och när folk skriker så lättarm man på trycket tills de slutar. Problemet är bara att från början fanns inga tumskruvar... eller.. äh.. Jo, det fanns något som gjorde ont, ibland men det syntes inte, så nu när det sitter något där och bara gör lite ont och man vet om det, så är det ju OK. BAH!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
Posted on: 2008/9/25 16:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Urk speciella domstolar som ska ge tillstånd o ställa dom till svars. Jätte bra...NOT! Ingen lär få nån insyn o dom behöver inte svara för nåt. Bara man kollar på Reinfelt ser man hur köpt han är. Mona Sahlin lär ju också va det resten är för små för o få en syl i vädret. Visserligen tror jag faktiskt det va dom riksdagsvalda som bromsade och tvingade dom o ändra. Tyvärr vet dom inte ett skit om hur en dator igentligen fungerar.
Posted on: 2008/9/25 18:55
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan dra en klar parallell till Lissabonfördraget. Vi kan kalla parallellen "Igenom till varje pris", synd att FRAlagen blev så billig bara...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker HUR fra behandlas och hur det MOT arbetas åtminstone av folket säger mycket om SJÄLEN i Sverige, hur mycket folk "ÅRKA".. hur mycket de vill, i lagom landet, nästan like latta och over entertained som Amerikkka...
Att FRA lagen skulle och måste kämpas.... tror jag att Eliten visste väl hur folk skulle reagera , på sommaren, snart höst/vinter.... folk vill vara värma....
Posted on: 2008/9/25 22:42
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Men det har blivit ETT bra resultat av det hela(*ironi), google kommer inte sätta in ny hårdvara i landet och vi blir av med fler jobb som någon underbetald indier kan sköta istället åt google. :) Jag tycker att det är ett bra sätt att skrämma alla företag från landet som faktiskt värnar om sina utländska kunders integritet, vi behöver ingen tillväxt längre, vi kan bli ett U-land igen! Ner med innovation inom IT sektorn!!!
Och nu slipper vi oroa oss för data från sverige till sverige, ingen sådan kommunikation får avlyssnas vad jag förstått, inte ens med domstolens godkännande. Men jag tycker fortfarande att det är idiotiskt att leta efter terrorism med FRA, det räcker ju att slå upp tidningen och se vilka folkgrupper som är "pissed off". Dessutom blir det ingen terrorism mot oss om vi behandlar omvärlden väl. Tycker vi satsar på att bli mer neutrala och hjälpande istället för att slösa resurser på att "FÖRSÖKA" hitta eventuella terrordåd innan de sker. Det är ju bevisat från bl a Storbritannien att fler kameror inte har lett till fler lösta brottsfall. 3% av alla fall blir lösta tack vare kamerorna de har i varje gatuhörn av städerna. Snacka om slöseri med skattepengar för att lösa 3% av alla brott... Övervakning är inte lösningen för att komma tillrätta med problem... Jag tycker att alla lärare inom konfliktlösning ska stiga fram och lära oss vad terrorism är för något så att detta hypade ord en gång för alla slutar användas som skäl till vad som helst inom politiken.
Posted on: 2008/9/25 22:47
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dessutom blir det ingen terrorism mot oss Tänk om folk kunde haja detta... Det finns inget terroristhot mot Sverige. Det enda reella terrorhot som funnits mot Sverige var tyska knäppgökar på sjuttiotalet. Det är kanske tyskar som FRA ska spana på? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
De ska väl fortfarande få byta info med andra länder, eller? Då kommer alltså Sverige att spana på norrmännen och Norge på svenskarna. Känns tryggt eller???
Kampen måste gå vidare!
Posted on: 2008/9/26 8:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Klart dom hittar nya vägar men jag tänker inte ge upp för det. FRA skulle i stort sätt redan kunna göra spaningar i kablarna men om dom kräver laglig rätt kan man ju fundera på varför o vad dom har tänkte sig hitta på med materialet dom hittar. Telia äger mängder med servrar o kablar i många länder. Dessutom går en bomb av nånstans för att FRA lagen inte gått igenom kan du räkna med att jag tänker undersöka det väldigt noga.
Posted on: 2008/9/26 14:50
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login