vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Dansk artikel om WTC 7

See User information
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 06/240506_b_building7.htm

UPDATE: After publication of this article the Danish report was altered. Where it had read "The 52 floor skyscraper World Trade Center nr. 7 was so badly damaged from the terror attack in 2001, that it had to be destroyed." it was "corrected" to read "The 52 floor skyscraper World Trade Center nr. 7 was the third skyscraper to collapse after the terror attack in 2001". See below for screen shots before and after.

The second paragraph contains the aleration.

Original Article - Danish Press: WTC 7 "had to be destroyed" on 9/11

According to an article today in Danish publication Ekstra Bladet, Building 7 was intentionally destroyed on September 11th. (See below for full translation)

Reporting on the re-opening of the new building 7, journalist Mikkel Selin reports that "The 52 floor skyscraper World Trade Center nr. 7 was so badly damaged from the terror attack in 2001, that it had to be destroyed."

These comments echo those of lease owner Larry Silverstein who said in a 2003 PBS documentary that on 9/11 he had made the decision to "pull" the building, a construction industry term meaning implode with explosives.

According the the official story Building 7 fell late in the afternoon on 9/11 due to fires within that had started when debris from the trade towers fell onto it.

We have consistently exposed how damage to 7 was minimal and the fires within were small and isolated. In addition the New York mayor's emergency command bunker was housed within the building on the 23rd floor and was designed to withstand fires that could burn for days.

Regardless of these facts it became only the third steel building in history to collapse from fire damage after the two towers.

The collapse of 7 is consistent with a controlled demolition and is one of the biggest smoking guns of 9/11 government complicity.

Resized Image

Silverstein has made billions in insurance money from the collapse of 7 and the two towers, yet he has admitted himself that he destroyed at least one of those buildings.

It would have taken weeks to lace the buildings with explosives, indicating that this had taken place prior to the attacks on September 11th.

Furthermore, destroying a building with explosives needs to be carefully planned in terms of containing possible pollutants and harmful toxins within the building materials.

Indeed, The vacant 41-story former Deutsche Bank AG building, that was much closer to the two towers but not owned by Silverstein, still stands at the site today because destroying it improperly would severely contaminate the area.

Full Translation of Ekstra Bladet article:

The 52 floor high skyscraper World Trade Center nr. 7 has been reconstructed.

The first rebuild skyscraper at Ground Zero in New York opened Tuesday to the sound of rock musician Lou Reed and Suzanna Vega, writes AP.

The 52 floor skyscraper World Trade Center nr. 7 was so badly damaged from the terror attack in 2001, that it had to be destroyed. Now it is again ready to have people move in, and the contractor, Larry Silverstein, expects that all offices in the building will be rented out in 2007.

- we have come along way, but we are still missing a lot, says Silverstein, who also was the man behind the construction of the building almost 20 years ago.

The construction of the 541 meter high Freedom tower, that will rise at the place where World Trade Cente´s Twin towers stood until the terror attack September 11. 2001, begun a month ago.

Oj då, där ser man. 8)

Posted on: 2006/5/26 20:24

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Dansk artikel om WTC 7
Mailade Steven Watson igår efter att ha läst den danska artiklen som inte sade något om att den revs utan att den bara kollapsade. Fick svaret:

"They changed the article after our story.
Check our story again for the update.
Best regards, Paul Joseph Watson.
http://www.prisonplanet.com"

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jaha, en journalist på en dansk blaska var lite dåligt påläst, pinsamt för honom, men vad fan är det att hetsa upp sig för?

För övrigt fattar jag inte att ni fortfarande orkar tjata om Silversteins "pull it"-citat, varje person med lite vett i huvudet begriper att han menade att dra ur räddningsmanskapet, inte att han beordrade brandkåren att spränga huset. Brandkåren spränger inte hus. (Och varför skulle Silverstein ha gått ut och erkänt i en dokumentär, skulle han inte ha hållt det hemligt om han nu var skyldig till grovt försäkringsbedrägeri?)

"a construction industry term meaning implode with explosives", ja men han snackade ju med brandkåren.... hallååååå

Anonym
Borde han inte sagt "pull them" isåfall. "pull it" säger man väl inte om en samling brandmän? Menar du även att "pull it" inte är en term som används i demolerings-sammanhang?

Varför skulle Silverstien inte att klantat till sig i sitt uttalande?

Varför har man mer "vett i huvudet" när man tror att "pull it" handlar om mannskap istället för en byggnad"?

Anonym
Quote:

void skrev:
Borde han inte sagt "pull them" isåfall. "pull it" säger man väl inte om en samling brandmän? Menar du även att "pull it" inte är en term som används i demolerings-sammanhang?

Varför skulle Silverstien inte att klantat till sig i sitt uttalande?

Varför har man mer "vett i huvudet" när man tror att "pull it" handlar om mannskap istället för en byggnad"?

1. "Pull" betyder på amerikansk brandkårsslang att man avbryter en räddningsinsats.
2. Han pratade med brandmän, inte med demoleringsfolk.
3. Brandkåren ägnar sig inte åt att spränga hus.

Om det är just ordet "it" som du hänger upp dig på.... ja jag är inte säker på om det är "korrekt brandkårsslang" att säga just "pull it", det kan vara så att Silverstein inte hade riktigt full koll på brandkårsslangen, eller att han uttryckte sig slarvigt i intervjun. Det är hur som helst otroligt mycket mer trovärdigt än att han öppet erkände grovt försäkringsbedrägeri.

Om du inte tror på att en brandman tolkar "pull it" som att dra sig ur byggnaden, så gå in här och fråga (fast frågan är iofs redan ställd): http://forums.firehouse.com/showthread.php?threadid=61346

Anonym
Alltså.. jag måste återigen säga att man upphör inte att förvånas över vilka futtiga halmstrån ni griper efter... En dansk journalist som har dålig koll på fakta tar ni som nåt slags bevis för en konspiration?? ojojoj....

Tror ni också att t.ex. Aftonbladet aldrig skriver några faktafel?

Anonym
1. Vad betyder "pull it" i demolerings sammanhang då?
2. Right on!
3. Nej, exakt. Brandmän ägnar sig inte åt att spränga hus.
4. Länken du refererar till ger ingen som helst säkerhet i denna fråga. En person på ett forum som verifierar att brandmän använder termen "pull it".

5. "Pull it" används i demolerings sammanhang. "Pull it" används av brandmän enligt länken och dig. Faktum kvarstår att kollapsen av WTC7 är helt enastående konstig om man ska använda konventionella förklaringsmetoder som inte innefattar teorin om att den medvetet demolerades/sprängdes.

Vad vill du säga om WTC7 kollapsen?
Handlar denna diskussion bara om att försvara silverstiens uttalanden?

Semantiska förvirringar eller inte. WTC7 kollapsen är totalt enastående och har ingen _vettig_ officiell förklaring.

/void

Anonym
Detta handlar inte om att försvara Ekstra Bladet och den journalisten som skrev artikeln. Det handlar om att WTC7 kollapsen inte har någon vettig officiel förklaring och att detta faktiskt uppmärksammas av media. (Som sedan ändrar sina artiklar efter exponering på prisonplanet.com)

Anonym
Quote:

void skrev:
4. Länken du refererar till ger ingen som helst säkerhet i denna fråga. En person på ett forum som verifierar att brandmän använder termen "pull it".

Om det ökar trovärdigheten kan jag tillägga att E229Lt är Lt Pfeiffer som medverkade i bröderna Naudets dokumentär. Lt Pfeiffer var med och ledde insatserna i WTC 1 och förlorade sin bror under 9/11.

Anonym
Quote:

void skrev:
Detta handlar inte om att försvara Ekstra Bladet och den journalisten som skrev artikeln. Det handlar om att WTC7 kollapsen inte har någon vettig officiel förklaring och att detta faktiskt uppmärksammas av media. (Som sedan ändrar sina artiklar efter exponering på prisonplanet.com)

Jo, WTC 7 rasade pga omfattande bränder och skador från rasen av WTC 1 och 2. Att skadorna var tillräckliga för att orsaka en kollaps illusteras väl ganska tydligt av att brandkåren avbröt insatsen pga att man bedömde byggnaden som instabil. (DETTA visar Silversteincitatet.)

Det är en förklaring som är bra mycket vettigare än något jag hört från konspirationsteoretikerna.

Och, ja, jag tycker att det är bra att en tidning korrigerar faktafel när sådana påpekas.

See User information
Jo, WTC 7 rasade pga omfattande bränder och skador från rasen av WTC 1 och 2

Det är en förklaring som är bra mycket vettigare än något jag hört från konspirationsteoretikerna.

Så att WTC 7 rasade ihop rakt ner på 6 sekunder pga skador i ett hörn och lite spridda bränder låter vettigare än att byggnaden rasade rakt ner på 6 sekunder pga av att den demolerades?

Whoa, coolt.

Posted on: 2006/5/26 22:39

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Men herregud manniska, har du i huvudtaget tittat pa kollapsen av wtc 7?

Titta pa kollapsen, ser du inte att det ar en kontrollerad demolition, tror du att det ar sa det ser ut nar en byggnad har brunnit sa lange att den kollapsar? det ar vall om jag inte minns fel endast 3 skyskraper som har fallit pga eld..wtc 1, 2 och 7. Inte faller en byggnad i sitt eget fotspar nar bara en sida av huset kunde blivit traffad av delar fran wtc 1 och 2 kollapsen. Det ar inget korthus vi talar om. Skyskraper som byggnad 7 med 47 vaningar bestar inte av pinnar. de ar noga konstruerade for att klara eld, och har 81 pelare som huset stottar sig emot. Du menar alltsa att dessa 81 pelare kollapsar samtidigt och lamnar wtc 7 i sitt eget fotspar pga eld och delar som ma ha traffat huset. .

ja jag sager da det. hoppet ar ute for manniskan.

http://911wtc.blogspot.com/ har du lite mer fakta du kan lasa pa.

Posted on: 2006/5/27 9:00

See User information
Men herregud manniska, har du i huvudtaget tittat pa kollapsen av wtc 7?

Ja det undrar jag också. Uhh d brann ju yo och d va skador i ett hörn, inte undra på att de blev en perfekt 6 sekunders kollaps duhuhu...

Posted on: 2006/5/27 10:39

Anonym
Är det på ren djävulskap och med syftet att bara retas som människor inte förstår det vetenskapligt enastående som hände med WTC7 om man ska tro den officiella historien.

Vi talar FABLER av monstruös storlek!(!)
Exkat vad är det för hinder ni upplever när ni inte förstår hur osannolikt det är med att WTC kollapsar (enligt den officella versionen). Jag ser fram emot sannolikhetsuträkningarna i Improbable Collapse.

Fattar ni inte hur ovetenskapligt bakåtsträvande det är att hålla fast vid den officiella teorin? Exakt vad av den fakta som finns är det ni inte förstår.

Är WTC7 ett undantag för er när ni annars håller med vetenskapens roll och ställning i världen, men här PLÖTSLIGT upphör all vetenskap och logik att gälla för er?

Ursäkta min aningen aggressiva ton, men vi kan inte hållas med sådant här larv längre. Det är helt enkelt inte acceptabelt att pga någon trosriktning eller fundamentalistisk uppfattning av världen vägra förstå orimligheten i ALLA officiella förklaringar av varför WTC7 kollapsade.

WTC7 demolerades! Måste det stå i DN och SvD:s utrikes och debattsidor för att ni ska fatta det?

THINK OUTSIDE YOUR BOX, GOT DAMMIT!

See User information

Dom mäktiga krafter som försöker dölja dom verkliga orsakerna bakom dessa tre byggnaders kollapser, måste göra allt för att Sanningen inte kommer fram.

Dessa mäktiga Krafter håller tydligen inte bara till i USA utan även på denna sidan Atlanten och även i detta Land.
Annars hade det kommit upp en Debatt i Ms-media häröver.

MS - media går i dessa Mäktiga Krafters Ledband.

Varje Internetsajt som Diskuterar 911 håller man naturligtvis koll på och det vor ju konstigt om man inte skickade ut folk till dessa Sajter och Infiltrerade dom.

Nu vill jag inte påstå Vaken är infiltrerad , men jag för min del misstänker 2 personer.

Människor som går i dessa Mäktiga Krafters ledband kan enbart förlora på att " Sanningen " kommer fram och är alldeles för pålästa på den Officiella Förklaringen för att vara Vanliga " Nissar ". ( NIST , Commision Report o s v...)

Tro inte att Säkerhetstjänsterna i Väst och Israel sitter sysslolösa och inte Bevakar sidor som Vaken ( , även om den är liten och betydelselös , enligt vissa.

Det är en " JätteElefant " vi har att göra med som har hur mycket resurser som helst om det behövs. Sanningen om 911 får inte komma fram.

Men så länge jag kan informera så gör jag det och Lögnen som vi lever i Tilltalar inte mig.

Så släpp erat EGO och kör på ( Inga Alias nämda och jag hoppas att inte någon tar åt sig personligt )

Sköt om Er !!!

Posted on: 2006/5/27 17:32

See User information
Vad som förvånar mig mest är att vänner och bekanta inte är lika motagliga för ex: Loose Change. som mig. Har aldrig varit särskilt konspiratorisk av mig, men senaste året har man liksom vaknat upp. Anledningen till att jag är mottaglig för denna information är just pga att den officiella teorin upphäver den vetenskapliga logiken. Tre torn kan helt enkelt inte rasa som de gjorde, om man inte elliminera motståndet i byggnaderna. den offeciella förklaringen är för mig helt ologisk.
Jobbar som snickare och vet hur man konstruerar hus. Stora som små. Fritt fall. Lägg av.
Förjävligt att den stora massan som följer main stream, undanhålls viktig information om vad som pågår i samhället.

Trevlig helg.

Posted on: 2006/5/27 17:43

See User information
Bara att jämföra - http://www.checktheevidence.com//911/LandmarkDemolition.htm

Jag vågar nästan påstå att det är omöjligt att skador i ett hörn på WTC 7 och några spridda bränder kunde orsaka en kollaps som ser exakt ut som en kontrollerad demolering.

Posted on: 2006/5/27 18:03

See User information
Quote:
Är det på ren djävulskap och med syftet att bara retas som människor inte förstår det vetenskapligt enastående som hände med WTC7 om man ska tro den officiella historien.

jag såg 'vof' i nåns signatur, det kan förklara saken - kolla vem du debatterar med. VoF's jobb är opinionsbildning, counter-intelligence, inte sanningssökande.

här är vad några andra har att säga om VoF:

http://infallsverkstan.wordstoread.co ... ask=view&id=149&Itemid=91
http://www.forum-antroposofi.info/artiklar/debatt/vof
http://www.alba.nu/Alba6_02/johanl.html
http://home.swipnet.se/~w-33505/
http://www.kvicksilver.org/0402/vetenskapdn.shtml

jag vill inte starta bråk med det här. men efter min erfarenhet på deras forum är mitt råd: ignorera dem eller var iaf medveten om deras agenda.

Posted on: 2006/5/27 18:22

See User information
Tack för länkarna ! Toppen!

Bah.. är trött på folk som får betalt för att vara i forum och pracka på folk en vis syn på saker, på samma sätt som nyligen visats i MS-media, om "reklam" via på samma sätt betalda "informatörer" som chattar om olika varor.

Posted on: 2006/5/27 20:43

Anonym
Quote:

NisseHult skrev:
Bah.. är trött på folk som får betalt för att vara i forum och pracka på folk en vis syn på saker

Haha, så du tror att jag är betald?
Av vem??

Då kan man ju bara undra hur mycket Alex Jones betalar er för att göra reklam för honom.

Så typiskt konspirationstänkande... "om nån säger emot så är de utsända av makteliten..." bah
Hallå, vakna upp från fantasivärlden och återfå lite verklighetskontakt!

Anonym
Den som tror att WTC 7 demolerades bör fråga sig om det är möjligt att utföra en kontrollerad demolering där det inte hörs några sprängämnesdetonationer före och under demoleringen.

Har det gjorts förut?

Man bör också fråga sig varför brandkåren drog sig ur huset pga att man bedömde huset som instabilt. Var NYFD inblandade i sprängningarna och varför lät man isåfall så många brandmän dö i WTC 1 och 2?

See User information
Reagerade mest på inslaget om "informatörer" eller vad det själva kallade sina anställda för, vars uppgift var att lobba för olika produkter i div forum utan att uppge att de i själva verktet hade som uppgift att sprida positiva tankar om specifika produkter.

Jag sa eller påstod inte heller att Du eller någon annan på Vaken är betald. Om du tar åt dig så är det helt upp till dig.

Posted on: 2006/5/27 21:54

Anonym
Quote:

NisseHult skrev:
Reagerade mest på inslaget om "informatörer" eller vad det själva kallade sina anställda för, vars uppgift var att lobba för olika produkter i div forum utan att uppge att de i själva verktet hade som uppgift att sprida positiva tankar om specifika produkter.

Jag sa eller påstod inte heller att Du eller någon annan på Vaken är betald. Om du tar åt dig så är det helt upp till dig.

Det var ju ganska uppenbart att du syftade på mig och Muhamed.

Att kommersiella intressen kan göra detta är fullt förståeligt, men att CIA eller dylikt skulle göra så i denna fråga är ganska orimligt, för tänk dig isåfall om någon av dessa betalda debattörer skulle "hoppa av" (eller bara att nån som får ett sådant erbjudande tackar nej). Skulle bli ganska dålig reklam för CIA va? Backfire, så att säga.

See User information
Återigen. Jag syftade inte på Någon. Har jag någon åsikt om en eller flera personer så talar jag om vem / vilka det är.

Jag anser att människor har rätt att ha olika åsiker och samtidigt att andra kan ha åsikter om dessa. Samtidigt ser jag ingen poäng i att tala om att jag anser något om någon eller några utan att tala om vilka jag pratar om iom det inte skulle ha någon funktion iom att ingen rimligtvis skulle kunna ta åt sig iom att jag inte talade om vem som vad mottagare av kritik el dyl. Sådan sandlådedebatt kan hållas i just sandlådor (eller i TV-debatter i valtid ;) (avser i detta fall pajkastning som inte är konstruktiv över huvudtaget)) och inte bland vuxet folk.

I det här fallet var det snarare fenomenet i sig som jag syftade på och inte några personer. Hoppas att detta gått fram nu.

Posted on: 2006/5/27 22:30

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper