vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vem fan var Mohammed Atta ??

See User information

Posted on: 2009/6/11 18:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vem fan var Mohammed Atta ??

See User information
Uj nu kom mer du får en vis person på halsen :)

Bra info, något jag läste om för någon månad sen.
Tåls att funderas på, iallafall spekulera.

Posted on: 2009/6/11 21:21
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Då ska vi titta lite på konsekvenser.

Bush & Co stod bakom 911 för att motivera anfallet mot Afghanistan och Irak.

Israel stod bakom 911 för att, ja vadå?

Om Israel stod bakom 911 så gäller inte ett nytt Pearl Harbor eller annat som tagits fram som motiv till att Bush och Co utförde 911.

Så då kör vi Israel spåret ett tag.

Vad var motivet för i Israel att genomföra 911?

Posted on: 2009/6/12 19:36

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Quote:

Om Israel stod bakom 911 så gäller inte ett nytt Pearl Harbor eller annat som tagits fram som motiv till att Bush och Co utförde 911.

USA = Israel = Verktyg.

Motiv? Söndra, förvirra, utrota, regera, makt, pengar, NWO etc...

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

lunar skrev:
Quote:

USA = Israel = Verktyg.

Motiv? Söndra, förvirra, utrota, regera, makt, pengar, NWO etc...

Varför argumentera med zinkedinken.

Han har varit på det här forumet i 4 år och ännu inte fattat NÅGONTING.

Dagisteorier a´la, Bo-Inge Andersson på SVT Aktuellt är hans sanningsserum. Killen är uppenbarligen ett psykfall.

Posted on: 2009/6/12 20:14

Anonym
Varför argumentera med mig om att jag argumenterar med ZZzzzzz?

Skoja bara lite, du har naturligtvis rätt i det Benny,,, Pointless...

See User information
Det handlar om ett Internationellt nätverk.........

Som kontrollerar och äger Media, Banksystemet och en massa Regeringar+ Olika Säkerhetstjänster från ett antal länder och bolag.

Ett stort antal Journalister och deras chefer är uppknutna till olika säkerhetstjänster och Ordenssällskap. Därför kan mörkläggningen och smutskastandet av 911-rörelsen ske.

Dom flesta namn i artikeln har dubbla medborgarskap.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=122917#forumpost122917

http://blog.lege.net/index.php?/plugin/articlepdf_105

USA avlönade journalister

http://www.svensk-kubanska.se/cubava/ ... alister_evabj_060911.html

Posted on: 2009/6/12 21:05

Edited by Spartacus88 on 2009/6/12 21:21:16

See User information
Är detta forum fyllt med 75 % av användare som inte ens kan vettiga svar och vem i all världen är zinkedinken?

Jag anser de var ett minikrav att kunna ange varför Israel genomförde 911 när de finna så gott om motiv till att Bush & Co gjorde det.

Ska vi då nöja oss med. Vad var Israels motiv till att genomföra 911? Vi har ingen som helst aning?

Även om man sammanlänkar Israel och USA så vet vi ände bara om USA:s motiv.

Så jag tar om frågan. Vad var Israels motiv till att genomföra 911?

Jag har tidigare skrivit det och kan ta det igen. Jag är här på forumet för att förebättra våra bevis men ger de fler korkade ickesvar så låter vi bli det och jag lämnar detta forum.

Posted on: 2009/6/12 21:37

See User information
= psykopatisk dårskap!!!!

Posted on: 2009/6/12 21:43

See User information
Quote:

lunar skrev:
Vad var Israels motiv till att genomföra 911?

Om nu NWO-idén styrs centralt oavsett av nationer. Är det inte "svar" nog? Att se till enskilda länder är att bara se en sida av helheten. Kalla kriget är ett exempel - det kan finnas hemliga sällskap som pyramidkontrollerar ett stort antal länder.

Så vad har Israel med attacken att göra?

Vad har Tyskland med förintelsen att göra?

Vad har UK/EU med Islands bankkrasch att göra?

Vad har y och x med z att göra i en rotationsvolym?

Vad har Socialdemokraterna med Moderaterna att göra? (ja, båda så kallade sidor går hand i hand till EU med ett gemensamt budskap)...

Israel är en viktig kugge i många sammanhang. Men givetvis finns det element knutet till Israel som har med 9/11 att göra. Har man inte förstått det ännu är det ju bara god natt...

Posted on: 2009/6/12 21:54

See User information
Lunar! Det vi har att göra med här är GLOBALISTER!!! Israel,Usa Sverige,Tjeckien.You name it! They dont give a shit.Med andra ord,dom styr och ställer i länder och över folk,men inte för folk och länders bästa.Så din frågeställning om vad israel hade att tjäna på 9/11 är nästan komisk . Ingenting!!! Men vad hade de ljusskygga element som styr israel att tjäna på attackerna? Och med de ljusskygga menar jag de som ingår i de hemliga och ockulta sällskap som styr denna värld!

Posted on: 2009/6/12 21:55

See User information
Quote:

shilton skrev:
Lunar! Det vi har att göra med här är GLOBALISTER!!! Israel,Usa Sverige,Tjeckien.You name it! They dont give a shit.Med andra ord,dom styr och ställer i länder och över folk,men inte för folk och länders bästa.Så din frågeställning om vad israel hade att tjäna på 9/11 är nästan komisk . Ingenting!!! Men vad hade de ljusskygga element som styr israel att tjäna på attackerna? Och med de ljusskygga menar jag de som ingår i de hemliga och ockulta sällskap som styr denna värld!

Jag tror att man kan döpa om Israel till Rothschildistan för att få de rätta propotionerna på det....

Posted on: 2009/6/12 22:03
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Men snälla forummedlemmar. Jag vill inte sitta som ett fån bland mina arbetskompisar när jag ska berätta om att i Israel kan ha varit med om 911.

Så kommer de att bli.

Jasså är Israel med nu när du har hela tiden hållit på USA och haft massor med uppgifter om deras motiv.

Vad har du för motiv att Israel skulle ha tjänat på att vara med?

Talar ni på forumet aldrig med vanligt folk om era idéer för det är just dessa samtal som visat att vi måste skärpa till bevisen så det inte som det är nu är mest diskutablas bevis utan att de blir odiskutabla bevis där undersökningen om vilka som stod bakom detta för USA:s räkning är det viktigaste vi kan göra. Visst kan vi ta in Israel i de hela men jag måste ha mer uppgifter om Israels deltagande.

Jag hoppas ni förstår att en stor slagsida med uppgifter från USA kommer få folk att undra varför Israel också ska vara med. Folk kommer också att inte få ihop de att lilla Israel skulle ha behövt hjälpa USA med 911 med tanke på bevismängden från USA.

Så därför är det som jag skrivit att ett minikrav är vi har Israels motiv till att delta i 911. Jag har själv inga bra idéer om detta.

Uttrycket ”Bush & Co” har vi använt ett tag vid våra diskussioner för Bush administrationen då de är lättare att säga och jag har också läst det på webben så jag trodde det var ett etablerat uttryck även på detta forum men tydligen har någon Zinkedinken varit den enda som använt det.

Sen måste vi om vi ska skärpa till bevis verkligen hårdgranska allt vi påstår så de håller i våra kampanjer. Det första reaktion vi får när vi för ut våra idéer ska ALDRIG vara ”Det där finns det inga bevis för”.

Posted on: 2009/6/13 9:19

See User information
Quote:

lunar skrev:
Men snälla forummedlemmar. Jag vill inte sitta som ett fån bland mina arbetskompisar när jag ska berätta om att i Israel kan ha varit med om 911.

Så kommer de att bli.

Jasså är Israel med nu när du har hela tiden hållit på USA och haft massor med uppgifter om deras motiv.

Vad har du för motiv att Israel skulle ha tjänat på att vara med?

Talar ni på forumet aldrig med vanligt folk om era idéer för det är just dessa samtal som visat att vi måste skärpa till bevisen så det inte som det är nu är mest diskutablas bevis utan att de blir odiskutabla bevis där undersökningen om vilka som stod bakom detta för USA:s räkning är det viktigaste vi kan göra. Visst kan vi ta in Israel i de hela men jag måste ha mer uppgifter om Israels deltagande.

Jag hoppas ni förstår att en stor slagsida med uppgifter från USA kommer få folk att undra varför Israel också ska vara med. Folk kommer också att inte få ihop de att lilla Israel skulle ha behövt hjälpa USA med 911 med tanke på bevismängden från USA.

Så därför är det som jag skrivit att ett minikrav är vi har Israels motiv till att delta i 911. Jag har själv inga bra idéer om detta.

Uttrycket ”Bush & Co” har vi använt ett tag vid våra diskussioner för Bush administrationen då de är lättare att säga och jag har också läst det på webben så jag trodde det var ett etablerat uttryck även på detta forum men tydligen har någon Zinkedinken varit den enda som använt det.

Sen måste vi om vi ska skärpa till bevis verkligen hårdgranska allt vi påstår så de håller i våra kampanjer. Det första reaktion vi får när vi för ut våra idéer ska ALDRIG vara ”Det där finns det inga bevis för”.

Hela 911 är som en målning där ramen är klar men porträttet ej är färdigmålat så att peka ut aktörernas verkliga inblandning och roller kan bara göras preliminärt...än så länge....där emot är det lätt att avfärda det som inte får plats innanför ramen...såsom den officiella konspirationsteori om att 19 araber skulle vara ensamma i syltan.....

Posted on: 2009/6/13 10:04
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Lunar. känner du inte till att USA och isreal jobbar sida vid sida?. Mossad var mycket stora inom falsk flagga attacker för i tiden.

När israels premiärminister, Benjamin Netanyahu blev frågad vad 911 betydde för USAs och israels relation så svarade han "It's very good. it will generate immediate sympathy for Israel"

Israel utförde självklart inte attacken själva, av självklara anledningar alla som studerat 911 förstår. men dom var med och utförde attacken under globalisternas order. om dom ville ha någon som skulle rigga byggnaderna med sprängladdningar så är det bara att ringa ett samtal till deras vänner mossad.

Polisen grep mossad agenter vid tornen som stog med en videokamera riktad mot tornen, dom visste tiden och platsen för attacken. och andra agenter blev gripna med sprängladdningar en bit bort från tornen och man vet att både innan och efter 911 så var där agenter från israel i USA som hade ett spionnätverk och många av dom var med i demolerings grupper i militären.

Varför ställer du dom frågorna du gör när du kan läsa här på vaken och få reda på vem som låg bakom attacken?. dom enda som har svårt att förstå 911 är personer som inte vet något om historia.

Om företag som tillhörde al-qaida kontrollerade säkerheten av tornen och flygplatserna och försäkrade tornen mot en terrorist attack sex veckor innan och skrev dokument om att dom tyckte det hade varit bra om en attack hände och hade träningar som utspelade att ett flygplan krascha in i en byggnad samma dag som attacken, osv osv. då hade det varit starka bevis på att al-qaida låg bakom attacken. men nu när där är spår av CFR/CIA/MOSSAD överallt och när dom kontrollerade allt då är det plötsligt inget konstigt med det, trots deras historia av att utföra terroristattacker och skylla på andra. CIA som hade träningen av att ett flygplan krascha in i en byggnad samma dag var med och financierade operation gladio terroristattackerna där dom använde träningar på samma ställe en attack skulle ske samma dag, men när dom gör det på 911 då är det bara en slump i högen bland alla andra "slumpar".

See User information
Quote:

gaston skrev:

Hela 911 är som en målning där ramen är klar men porträttet ej är färdigmålat så att peka ut aktörernas verkliga inblandning och roller kan bara göras preliminärt...än så länge....där emot är det lätt att avfärda det som inte får plats innanför ramen...såsom den officiella konspirationsteori om att 19 araber skulle vara ensamma i syltan.....

Håller med dig Gaston men jag anser att vi själva måste fylla i ramen för vem annars skulle göra det.

De 19 kaparna använder mina arbetskamrater som exempel på vad vår förklaring missat. Namn och bild på de vi anser vara de verkliga hantlangarna 911.

Det är därför jag föreslagit att de i USA kan betala en privatdetektiv att leta efter dem för en del är verkligen duktiga vilket jag sett i en dokumentär.

Posted on: 2009/6/13 13:57

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Lunar. känner du inte till att USA och isreal jobbar sida vid sida?. Mossad var mycket stora inom falsk flagga attacker för i tiden.

När israels premiärminister, Benjamin Netanyahu blev frågad vad 911 betydde för USAs och israels relation så svarade han "It's very good. it will generate immediate sympathy for Israel"

Israel utförde självklart inte attacken själva, av självklara anledningar alla som studerat 911 förstår. men dom var med och utförde attacken under globalisternas order. om dom ville ha någon som skulle rigga byggnaderna med sprängladdningar så är det bara att ringa ett samtal till deras vänner mossad.

Polisen grep mossad agenter vid tornen som stog med en videokamera riktad mot tornen, dom visste tiden och platsen för attacken. och andra agenter blev gripna med sprängladdningar en bit bort från tornen och man vet att både innan och efter 911 så var där agenter från israel i USA som hade ett spionnätverk och många av dom var med i demolerings grupper i militären.

Att mossad agenter greps det vet jag om men agenter med sprängämnen det har jag missat av någon anledning så har du mer information om det.

Att mossad agenter greps är för mig oerhört märkligt då de inte borde ha varit i närheten av WTC om de hade varit med om att rigga WTC 1, 2 och 7.

Quote:

Varför ställer du dom frågorna du gör när du kan läsa här på vaken och få reda på vem som låg bakom attacken?. dom enda som har svårt att förstå 911 är personer som inte vet något om historia.

Om företag som tillhörde al-qaida kontrollerade säkerheten av tornen och flygplatserna och försäkrade tornen mot en terrorist attack sex veckor innan och skrev dokument om att dom tyckte det hade varit bra om en attack hände och hade träningar som utspelade att ett flygplan krascha in i en byggnad samma dag som attacken, osv osv. då hade det varit starka bevis på att al-qaida låg bakom attacken. men nu när där är spår av CFR/CIA/MOSSAD överallt och när dom kontrollerade allt då är det plötsligt inget konstigt med det, trots deras historia av att utföra terroristattacker och skylla på andra. CIA som hade träningen av att ett flygplan krascha in i en byggnad samma dag var med och financierade operation gladio terroristattackerna där dom använde träningar på samma ställe en attack skulle ske samma dag, men när dom gör det på 911 då är det bara en slump i högen bland alla andra "slumpar".

Du har missuppfattat vad jag frågar efter. Det är efter mer information inte vem som gjort vad.

Men att inte Israel ensamma stod bakom 911 som jag uppfattade att första inlägget handlade om och därför blev utslagsgivande det har vi kommit fram till att så inte var fallet.

Även om USA och Israel har samarbetat och kommer att samarbeta så vet jag att jag ändå kommer att ställas inför frågan varför Israel ville samarbeta med USA om 911. USA och Israel samarbetar inte hela tiden så vad var motivet för Israel att ställa upp på 911. Ni kanske tycker jag tjatar om det men motivet är viktigt för mig men kanske inte för er andra.

Varför jag har problem med motivet är att jag inte hittar något just efter 911 som skulle gagna Israel eller att Israel behövde en ursäkt för att göra för att de ställde upp på 911.

Att Israel ställde upp på 911 är alltså en gåta.

Posted on: 2009/6/13 14:25

See User information
också haft funderingar på varför det hade gagnat Israel, varken Irak eller Afghanistan är inget hot mot Israel.

Att det handlade om pengar tror jag är lite svagt för i de spelen de är uppe i så borde egentligen det de fick haft ringa betydelse.

Det känns som något är missar i det hela, en lite pusselbit som är avgörande för att skåda helheten i detta.

Frågan kommer det någonsin fram?

Posted on: 2009/6/13 15:55
Citat:

Anonym
Israels roll är inget konstgit, dom är korrupta mördare som vill vara en del av den nya världsordningen. globalisterna kan använda sig av dom och det är det dom gjorde.

Israels hade hoppats på att USA skulle hjälpa dom mot iran, men USA sa till dom efter attacken att dom först skulle ta irak för att det skulle bli lättare för dom att attackera iran om dom hade kontroll över afghanistan och irak först.

"Att mossad agenter greps är för mig oerhört märkligt då de inte borde ha varit i närheten av WTC om de hade varit med om att rigga WTC 1, 2 och 7."

Inget märkligt med det alls. dom knasa sig och blev gripna, sen gjordes det en deal så dom blev släppta. har det kommit ut i media över hela världen att några mossad agenter var med i attacken? eller att dom ens var på marken vid WTC? nej. så globalisterna gjorde ett bra jobb med att dölja det. henry kissinger och jerome hauer som byggde delar av WTC 7 och jobbade för kroll, hade det som jobb i en CFR panel att övervaka median och tysta ner påstånde om att mossad var inblandade om den frågan kom upp.

See User information
Både USA och Israel har sagt på senare tid att attack mot iran kommer ej att ske.

Vist israel spänner musklerna och iran bygger upp sitt försvar.

Men Afghanistan va för olje leden samt opiumet, irak för oljan för att sänka de andra arabländerna ekonomiskt som lever på fat/dollar för sin inkomst.

Har svårt för att se en koppling mellan 9/11 och iran för det finns ingen.

Posted on: 2009/6/13 17:11
Citat:

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
"Att mossad agenter greps är för mig oerhört märkligt då de inte borde ha varit i närheten av WTC om de hade varit med om att rigga WTC 1, 2 och 7."

Inget märkligt med det alls. dom knasa sig och blev gripna, sen gjordes det en deal så dom blev släppta. har det kommit ut i media över hela världen att några mossad agenter var med i attacken? eller att dom ens var på marken vid WTC? nej. så globalisterna gjorde ett bra jobb med att dölja det. henry kissinger och jerome hauer som byggde delar av WTC 7 och jobbade för kroll, hade det som jobb i en CFR panel att övervaka median och tysta ner påstånde om att mossad var inblandade om den frågan kom upp.

Att mossad agenter blev gripna ställer frågan om hur välplanerat 911 var. Var 911 välplanerat, normalplanerat eller dåligt planerat? Jag lutar åt det sista men den diskussionen kan jag ta i en annan tråd.

Du nämner globalister hela tiden men ta och definiera mer specifikt vad du mer med den gruppen för man kan mena så olika när man säger globalister.

Posted on: 2009/6/14 11:39

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Quote:

Symboler och ritualer förefaller vara något som är mycket viktigt för eliten/globalisterna. Det kan således ha funnits ett stort symbol/ritualvärde för Israel (eller rättare sagt dess elit) att delta i 9/11.

Att 9/11 kan ha varit en megaritual tas bl.a. upp i följande klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=kEuoYV5j1c8

Detta klipp är för övrigt del 43 (av 52) i en - i mitt tycke - intressant serie vid namn The Arrivals. Se mer här:

http://www.youtube.com/user/noreagaaa

Anonym
"ställer frågan om hur välplanerat 911 var"

Det är en orelevant fråga som inte har något med om 911 var ett jobb från insidan att göra.

Det är inget snack om saken att 911 var en för stor operation för dom att utföra på ett sätt utan att lämna några spår, deras spår är överallt. så dom misslyckades oredntligt med 911, därför var där den mycket stora mörkläggningen som där var.

Det är dags att sluta att jagat spöken och titta på faktan vem som låg bakom 911.

"Du nämner globalister hela tiden men ta och definiera mer specifikt vad du mer med den gruppen"

Det går inte att mena någon annan än globalisterna, NWO eliten. dom du inte tror på för du inte har läst några historia böcker utöver vad som går att få tag på i svenska bibliotek och skolor.

Att berätta vem "dom" är på ett bra sätt kräver att jag skriver ett par böcker till dig, för det är så öppet och bevisat vem dom är så där är otroliga mängder med information att gå igenom.

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
"ställer frågan om hur välplanerat 911 var"

Det är en orelevant fråga som inte har något med om 911 var ett jobb från insidan att göra.

Det är inget snack om saken att 911 var en för stor operation för dom att utföra på ett sätt utan att lämna några spår, deras spår är överallt. så dom misslyckades oredntligt med 911, därför var där den mycket stora mörkläggningen som där var.

Det är dags att sluta att jagat spöken och titta på faktan vem som låg bakom 911.

Jag är däremot mer och mer orolig varför vi inte hört ett knyst om hantverkarna bakom 911.

8 år har snart gått och vi vet ingenting om hantverkarna alltså den som gjorde allt i WTC 1, 2 och 7. Det är som de aldrig har funnits i historien för att inte någon av dem fått dåligt samvete och hört av sig är mycket märkligt.

Quote:

"Du nämner globalister hela tiden men ta och definiera mer specifikt vad du mer med den gruppen"

Det går inte att mena någon annan än globalisterna, NWO eliten. dom du inte tror på för du inte har läst några historia böcker utöver vad som går att få tag på i svenska bibliotek och skolor.

Att berätta vem "dom" är på ett bra sätt kräver att jag skriver ett par böcker till dig, för det är så öppet och bevisat vem dom är så där är otroliga mängder med information att gå igenom.

Nu missuppfattade du mig igen. Är globalister hela världen befolkning eller inte? Om inte då går de att säga vilka det är mer specifikt än du har gjort. För att bara säga globalister och inte vet vilka det är de duger inte för mig.

Du gör också ett fel du inte bör upprepa. Att anta att din uppfattning är facit och att då dra slutsatser om mina kunskaper om globalister som du egentligen inte har en aning om.

Enligt mig är globalister de som vill ha en global ekonomi och global tillverkning där tillverkningen alltid sker i de länder där tillverkningen är billigast med undantag av Somalia och Afghanistan. Om det är lika NWO är jag inte säker på då globalister är så stor del av väldens befolkning att alla inte kan var med och planera illdåd då allt för många skulle få reda på det.

Posted on: 2009/6/14 18:14

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper