vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Zero Point Energy - Någon som ?
Under filmer på vaken.se finns filmen: "The Race to Zero Point." Jag antar att endel av er här har sett den.

Är det någon som känner till ritningar till någon av de maskiner/uppfinningar som ytligt presenteras i den?

Är det någon som har pillat själv med ZPE i teori el praktik?

Är det någon som har andra ritningar från Internet eller andra källor när det gäller att konstruera något som kan liknas vid en ZPE-maskin?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Zero Point Energy - Någon som ?

See User information
Kanske denna tråd ger nåt..........www.josephnewman.com ....här finns en googlevideo som heter "cut the cost of oil"..........nu kan man börja diskutera verkningsgrader.............högintressant för teknikintresserade...... vassego

Posted on: 2007/2/7 14:46

Edited by gaston on 2007/2/7 15:19:57
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Tom Bearden sägs hålla på och har lite specs för elektriska komponenter men bästa stället är www.thepiratebay.com och kolla efter text filer, dokument osv.

See User information
Joseph Newman skrev en bok för 15-20 år sedan där skisser och utförliga förklaringar gör att man tämligen enkelt kan föreställa sig hur maskinen fungerar och kunna konstrueras, dessvärre har jag glömt titeln på den...

Posted on: 2007/2/7 21:50

See User information
Quote:

gaston wrote:
Joseph Newman skrev en bok för 15-20 år sedan där skisser och utförliga förklaringar gör att man tämligen enkelt kan föreställa sig hur maskinen fungerar och kunna konstrueras, dessvärre har jag glömt titeln på den...

Och om ingen lyckats bygga en fungerande maskin på 15-20 år trots att skisser och utförliga förklaringar finns så kanske man ska ta det som ett indicium på att maskinen inte fungerar?

Posted on: 2007/2/7 21:53

Anonym
Eller så har han inte bekymrat sig om att tala om det för dig.

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

gaston wrote:

Och om ingen lyckats bygga en fungerande maskin på 15-20 år trots att skisser och utförliga förklaringar finns så kanske man ska ta det som ett indicium på att maskinen inte fungerar?
Det är djä...igt frånstötande attetyd att kalla joseph "ingen", det den killen "har på fötterna", kommer du aldrig upp till putte, det är bevisat ända upp, men glöm att du klarar av att bygga en, du sitter alldeles för mycket fast i ditt navelskådande, man är tvungen att gå utanför alla ramar för att begripa sig på dom grunkorna, det lägger jag skann på.

Posted on: 2007/2/7 22:15

Anonym
Dom zero point energi produkterna vi ser en glimt av nu i dagens värld tack vare världen krympt har forskare i los alamos upptäck redan på 50 talet ("många av dem")

Det är inte så att dessa uppfinningar visas upp zpz2 utan förtrycks.
Har hela free energi serien på film som uppvisar en myriad av uppfinnar som utnyttjar zero point energi genom massvis av olika lagar och synvinklar som strider mot vistbolagens samhällsdrift.

See User information
Quote:

void wrote:
Under filmer på vaken.se finns filmen: "The Race to Zero Point." Jag antar att endel av er här har sett den.

Är det någon som känner till ritningar till någon av de maskiner/uppfinningar som ytligt presenteras i den?

Är det någon som har pillat själv med ZPE i teori el praktik?

Är det någon som har andra ritningar från Internet eller andra källor när det gäller att konstruera något som kan liknas vid en ZPE-maskin?

jag har lagt upp att ladda hem på passagen.se på debatten "vatten och energi" , kan inte länka dit, passagen ligger nere just nu, jag lade upp både ritningar och länk för att köpa komplett färdigbyggd elektronikmodul, på två olika inlägg, leta där =) det är för en fri energi modul för att köra bil med, den tillverkar vätgas.

Posted on: 2007/2/8 6:35
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

TheAssasin wrote:
Dom zero point energi produkterna vi ser en glimt av nu i dagens värld tack vare världen krympt har forskare i los alamos upptäck redan på 50 talet ("många av dem")

Det är inte så att dessa uppfinningar visas upp zpz2 utan förtrycks.
Har hela free energi serien på film som uppvisar en myriad av uppfinnar som utnyttjar zero point energi genom massvis av olika lagar och synvinklar som strider mot vistbolagens samhällsdrift.
Mitt i prick Assasin, problemet när vi kreatörer/innovatörer vänder oss till patentingenjören eller patentverket är att de själva är inbakade i gamla paradigm vilket leder till att de själva inte kan göra en bedömning av anordningar/produkter och därför tvingas de anlita "experter" som ingen dj....el kan lita på, många människor har förlorat kontrollen över sina alster på den vägen, erfarenheten talar.
Det bästa man kan göra för att motverka detta är att ge fan i patentet och göra det allmänt känt i stället, då kan inte banditerna stjäla idén och själva patentera den, på den vägen är Joseph Newman....länge leve Joseph.

Posted on: 2007/2/8 8:32

See User information
du tror inte dom gör det allmänt känt ifall nån snor deras ideer?

Posted on: 2007/2/26 20:51

See User information
Quote:

molgan wrote:
du tror inte dom gör det allmänt känt ifall nån snor deras ideer?
Jag kan bara tala för mig själv i den frågan.......jag var inblandad i ett projekt som "stals" och vi som hade idén i skallen utmanövrerades på ett sk. listigt sätt.
Företaget som snodde idén försökte på egen hand att gå vidare men, efter tre mån kom en civilingenjör och ringde på min dörr och frågade om jag kunde hjälpa dom med att lösa deras problem, men svaret blev nog som du anar....nix.
Så efter att ha lagt ner 3-mille på projektet var dom tvungen att avsluta det samt att VDn fick sparken.
Så, om man inte är insatt i uppfinningen så kan det vara svårt att fatta tankegången bakom och så är det nog med Joseph Newmans frienergiomvandlare också, det går lite utanför skolfysiken vilket gör det svårt föra det vidare.....

Posted on: 2007/2/26 21:27

See User information
Joseph Newmans bokbläddra lite neråt..typ 6 böcker.

Posted on: 2007/2/28 17:59

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Tom Bearden sägs hålla på och har lite specs för elektriska komponenter men bästa stället är www.thepiratebay.com och kolla efter text filer, dokument osv.

Här http://www.mercola.com/2007/feb/27/le ... evolutionary-inventor.htm kan man se på en film med Tom Bearden om Tesla, de kommer in på gyro... apropå tråden http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26786#forumpost26786

Bra exempel på hur den onda evil sciencereligionen med überguden kung Krösus beter sig, hur zinkens "utveckling" har lett fram till, istället för en "naturligare utveckling."

Posted on: 2007/3/8 17:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
http://www.overunity.com/?action=forum

http://peswiki.com/index.php/Main_Page

Bra ställen för forskning.

Jag har hjälpt min vän ArtMan lite med hans projekt i frienergi. Vi har gjort en:
http://peswiki.com/index.php/Director ... age_Mechanical_Oscillator

samt håller på med en newman motor.

Det är ett mycket spännande ämne som inehåller mycket mystik, precis som konspirationskunskat i allmännhet.

Posted on: 2007/3/8 18:06
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
zpz: vad tror du skulle hända med alla oljeföretag och energiföretag om det kom något som gav gratis energi?

Du vet att oljebranchen är ganska stor och många många tusen skulle förlora jobbet och många skulle förlora VÄLDIGT mycket pengar. Tror du då på allvar att någon inom denna industri skulle frivilligt släppa sånhär kunskap fri?

Om det komfram något sånt här skulle värdsekonomin kolappsa eftersom ALLA skulle sluta handla med olja och andra drivmedel. Industrier skulle suga ut alla råvaror dom bara kan ur planeten eftersom energin inte längre skulle vara begränsad.

Visst vore en bil som gick på vatten eller nån annan sorts evighetsmaskin vara bra för miljön, men sån teknik skulle också inebära att industrier skulle kunna bli hur stora som hellst tills råvarorna tar slut och planeten kolapsar.

Men det är ju alltid kul och intressant att forska i sånt här och det är en av dom få saker som skulle kunna få till ett makt skifte i värden.

Posted on: 2007/5/3 20:55
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Tesla kanoner man brukar avfyra jobbar på Nikolas principer, de går tom. fortfarande att hitta i NASAs arkiv eller varför inte på youtube.

Anonym
Finns det någon manick som alstrar fri energi att köpa nånstans på nätet idag?

Det verkar finnas många uppfinnarjockar som kommit en bit på vägen iaf. Själv förstår jag mig inte på elektronik o fysik speciellt bra, så bygga själv lär ju vara döfött..

Fick ni er two-stage-mechanical-oscillator att fungera Micro?

Anonym
Illuminati gjorde vissa "deals" och de råkade vara precis som de, fulla med bedrägeri. Kan det här bli något bättre?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper