Vakencorner
|
Män sämre på att använda solskydd
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://www.dn.se/nyheter/sverige/man- ... nvanda-solskydd-1.1026479
Tjena Jag har hört en del ifrån bekanta att solskyddskrämer är rena bluffen. På en solkräm jag har framför mig: UVA- och UVB-skydd, krämen är av märket Apoliva solskydd 30 för barn. Som jag tolkar Gabriele Stähler (länken under) så blockar solkräm och fönsterglas endast den bra solstrålningen UVB. Men släpper igenom den cancerframkallande UVA. http://www.youtube.com/watch?v=HH1rB-Ya2UQ Hon pratar också om att kemikalierna i solkrämer är inte bra för dina hudceller. Är det någon som har bra info om detta? Tack på förhand ![]()
Posted on: 2010/1/14 0:16
|
|||
|
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Män sämre på att använda solskydd
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Uh. Jag kan understryka att jag är värdelös på att använda solskydd. Dock måste man ju använda det egentligen, men så speciellt nyttiga är dom ju inte.
http://www.naturalnews.com/021927.html |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nej compu, det måste man inte... det pågår bara sedan länge en kampanj mot solen, livgivaren.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I second that Magnus.
Missuppfattningen att man måste solchocka vår ljusa hud 2 veckor om året i Thailand eller liknande har resulterat i en omvänd rädsla för solen som vi egentligen behöver. Att smörja in sina barn med solskyddsfaktor 100 i tid och otid så fort solen visar sig och sen kompensera med kemiska A/D vitaminer är rena medeltiden. Varför måste man "sola" förresten. Kul att du e tebaks Novax, det här forumet behöver lite tuggmotstånd.
Posted on: 2010/1/14 0:43
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
metaphor skrev:
\\\"Kul att du e tebaks Novax, det här forumet behöver lite tuggmotstånd.\\\" Tack för vänligheten. Nu är jag dock av komaadmin bannad som magnus_w, men likt fågeln fenix så låter man inte asktrash vara annat än en studsbräda, så hopp... nu är jag perake. Själv får jag inget tuggmotstånd när jag äter admins här, det är som ingenting, så jag vill inte äta dom längre, morgon middag kväll... det ger dålig foliesmak i munnen också. Hur som helst, det får bli fem av fem till dig: 卍 卍 卍 卍 卍 Edit: Computerror skrev: \"Jag kan dock hålla med... I välkomnandet av Novax också...\" Great post compu... det kan bara bli fem av fem till dig också: 卍 卍 卍 卍 卍
Posted on: 2010/1/14 22:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker inte om dig Novax som du kan se i en annan tråd.
Hehe, det är underbart att vara allvarlig här i livet, speciellt när man tolkar personer rätt... Om ni inte förstått ett skit än så kan jag ge er en ledtråd: Försök luska ut vad jag håller på med, det är lite av en gåta.
Posted on: 2010/1/15 1:45
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login