vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vitaminer utan tillsatser

See User information
Hej

Funderade på att köpa vitaminer i pillerform men många av de vitaminerna jag fann i hälsokostbutiker hade en hel del tillsatser som t. ex. titanoxid.

Kan någon rekommendera vitaminer utan "onaturliga" tillsatser och är bra för kroppen. Eller alternativ till vitaminer men som ger liknande resultat.

Posted on: 2010/8/9 17:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vitaminer utan tillsatser

See User information
Jag tror personligen på att äta så naturligt som möjligt. Då man vill ta tillskott så tycker jag att man ska försöka ta även där så naturliga som möjligt.

Så mitt tips är helnypon-pulver och nässel-pulver och sen "vanliga" saker som vitlök, ingefära, blåbär, lingon, hallon osv.. Sök på google för att hitta webshoppar som har sådant. Vet att PH-balans har.

Men om du måste ha piller så vet jag inget. :P

Posted on: 2010/8/9 17:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Gojibär är som ett kraftigt C vitaminpiller... Färsk koriander att dra ut tungmetaller med, hampafrön för omegaoljor,

Posted on: 2010/8/9 17:31
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Kryddor innehåller många substanser som vi sällan får i oss. Men här kommer naturligtvis problemet med "hur mycket?" man ska äta av varje kemisk sammansättning... men det problemet stöter man på överallt.

Titanoxid kan vara just det du behöver om du har brist på det i kroppen...

Posted on: 2010/8/9 18:12

See User information
Gurkmeja, Chili (el röd curry), 5 sötmandel + 1-2 bitter per dag (cancer), kärnor från äpplen och aprikos (cancer), kamomille (inflammationshämmande), johannesört (seratoninhöjande), Epsom salt (renande), Ek te (magbesvär/förkylning), Vitlök mm...

För övrigt så är bra och färska vitaminer svårt att få tag på... Det är ofta dyrt, dock skulle jag tro att homeopater har en och annan burk som kan hjälpa.

En annan grej som kan vara rel är, en del vitaminer och mineraler behöver en annan för att kunna tas upp, har dock inte koll på vilka och hur mycket. C vitamin kan man gärna slänga in lite mer av...

Posted on: 2010/8/9 19:07
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper