vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Avslöjande om mineralers betydelse

See User information
Jättelökar med stenmjöl
Ett odlarpar i Skottland har lyckats driva fram jättelökar och bamsekål.
Stenmjöl ger större skördar i Skottland
Att gödsla med stenmjöl har visat sig ge både större och mer näringsrika skördar på det karga höglandet i Skottland.

Är det någon som tror att någon kommer att bry sig... om att fundera på hur det är då med människans behov - eller avslöja evil science som alltför länge har fått ruinera sunt förnuft, och människors hälsa. Behöver tre näringsämnen... NPK... kriminella element... Han som hittade på detta från början sa något på slutet/sin dödsbädd (jag minns inte) där han sa att det var fel/inte så enkelt, eller tog tillbaka det.

http://svt.se/svt/road/Classic/shared ... =puff_954225&lpos=extra_0

Posted on: 2007/10/29 23:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Avslöjande om mineralers betydelse

See User information
så länge företag som Monsanto har monopol på agrikultur kommer ingen bry sig. Varför fixa det på naturlig väg när man kan pumpa något fullt med kemikalier?

Posted on: 2007/10/30 0:23
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tar på samma tråd...

En historia om censur och skråvälde

SIEM har - mot marknadsmässig ersättning - annonserat i nyhetsmail och web hos www.personalrabatten.se om vårt vaccinseminarium den 25/11 i Stockholm/Huddinge. Tisdag 30 oktober kl 15 meddelades jag att man "tillfälligt" tagit ned SIEMs erbjudande från weben sedan man tagit emot ett antal telefonsamtal från upprörda läkare.

Den text dessa upprörts över lyder som följer:

Hur är det egentligen med vaccinernas effektivitet och risker? Vad är det BVC inte berättar? Ett seminarium för föräldrar och alla andra som bryr sig om våra barn. Söndag 25/11 kl 9-16 i Balingsnässskolan, Huddinge. Föreläsare: Alan Rees.
Se www.klokast.se/kurs. Entre 400:-/pers .

SIEM/ Svenska Institutet för ekologisk medicin/ arrangerar seminarier om aktuella alternativmedicinska frågor runt om i landet, och ger utbildning via web-en. Se http://www.klokast.se/kurs

Detta seminarium handlar om vaccinernas biverkningar och ifrågasatta effektivitet, frågor som sällan tas upp i media och som tystas ned på BVC och inom sjukvården. Autism, neurologiska och immunologiska störningar bland våra barn har mångdubblats under senare år, parallellt med att vaccinationsprogrammen byggts ut. Sätt dig in i vad det handlar om innan det är för sent!

Seminariet kräver inga speciella förkunskaper och riktar sig till såväl föräldrar som personal inom barnomsorg och skola.

FÖRELÄSARE:Alan Rees, som själv har en vaccinskadad son med autism. Alan har under många år bedrivit egna undersökningar runt vaccinfrågan, har ett internationellt nätverk av experter samt har lett ett antal seminarier runt om i landet. Han är en van och engagerande föreläsare, och ingen lär lämna seminariet utan att vara skakad och berörd.

TID: 25/11 kl 9-16
PLATS: Balingsnässskolan, Huddinge ( Buss 744 fr Huddinge C )
ENTRE: 400:- inkl moms

Marknadsföringen kan knappast anses vara vilseledande. Uppenbarligen blir vissa läkare så skakade och berörda redan av att läsa inbjudan enligt ovan, till den grad att de måste hindra andra vuxna medborgare att ta del av den. Att dessa frågor tystas ned på BVC och inom sjukvården torde också bekräftas av händelseutvecklingen. Nedtagningen från personalrabatten.se måste alltså betraktas som ren åsiktscensur.

Det inträffade ger också ett bra underlag för att diskutera medicinens roll i vårt samhälle - något SIEM är ganska ensam om att våga göra i dagens media, exemplet visar vad som händer den redaktör som vågar publicera något skrået finner opassande. Finner du www.personalrabatten.se:s agerande stötande finns naturligtvis (ännu) inga hinder att du själv ger din åsikt till känna, t ex genom att ringa eller maila företaget ( Björn Dahlsten tel: 0707-61 99 00, e-post: bjorn.dahlsten@personalrabatten.se. )

Trädet 30 okt 2007 kl 1706

Ulf Brånell
siem@klokast.se

Posted on: 2007/10/30 17:09

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Inga kättare får ifrågasätta Prästerna och Rabbinerna ( Läkarna ) i Mörkrets tempel ( SJUK-husen )

Posted on: 2007/10/30 23:14

See User information
Det börjar dra ihop sig:

Lyckade tester med hiv-vaccin

Om 2-3 år kan det finnas ett vaccin mot hiv. Det säger forskare på Karolinska institutet till SVT:s Rapport.

Video

"Om två, tre år om allt går på räls"
60 friska personer som testat vaccinet fick ett 97-procentigt ökat immunförsvar mot hiv. Just nu testas vaccinet på lika många personer i Tanzania.

De här testerna ska utvärderas i vår, men redan nu kan forskarna slå fast att det lutar åt samma goda resultat som vid testerna i Sverige. -Vi är mycket glada, säger Britta Wahren, professor på Karolinska institutet.

Flera försök att hitta ett skydd mot hiv har tidigare avbrutits runt om i världen för att de inte fungerat. Så sent som förra veckan stoppades ett hiv-vaccin när det visade sig att det i stället kunde öka känsligheten för att smittas med hiv.

Och om framgångarna med det svenska försöket nu fortsätter kommer det inte dröja länge innan ett vaccin mot hiv är verklighet.

-Om det går på räls så vi får göra det vi har tänkt och vill och i någon mån har medel till, då så skulle det kanske kunna ta två, tre år, säger Britta Wahren

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... d=puff_955343&lpos=lasmer

Video:

"Om två, tre år om allt går på räls"
http://svt.se/svt/road/Classic/shared ... =puff_955332&lpos=extra_0

Posted on: 2007/10/31 0:33

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Härligt! Då kan vi vaccinera oss själva, och öka kostnaden så in åt helv,så att de i afrika in har råd att vaccinera sig, så får vi en fin miljö! Då dör dom, å vi uppfyller kravet på en befolkning på 500 000
jippiii! Vi klara oss, diskussionen om The New World Order is over!
(Ironi)

Posted on: 2007/10/31 0:43

Anonym
Detta har kanske inte med topic att göra. Men tråden är bra därför postar jag här.

Vart ska man vända sig om man vill ha näringsdata på tex växtmateralet i enerfood eller supergreens?

Skicka in det till ett kemiföretag som kan kolla mineralnivår, vitaminnivåer etc. Vart tror ni man ska vända sig och vad kan det kosta?

See User information
Quote:

void skrev:
Detta har kanske inte med topic att göra. Men tråden är bra därför postar jag här.

Vart ska man vända sig om man vill ha näringsdata på tex växtmateralet i enerfood eller supergreens?

Skicka in det till ett kemiföretag som kan kolla mineralnivår, vitaminnivåer etc. Vart tror ni man ska vända sig och vad kan det kosta?

helhetshalsa.se ger väl intyg från labb på supergreens.
Enerfoods innehåll ger den som producerar det.

Posted on: 2007/11/15 18:45
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

See User information
väldigt bra fråga du ställer!

jag vet inte vem som är bra på att mäta näringsvärde (och eventuellt giftvärde) i olika kosttillskott.

men jag är väldigt intresserad av att få veta om sådana saker.

jag var på ett föredrag om medicinsk geologi igår. en spännande ny tvärvetenskap. www.medicalgeology.org

föreläsaren som är grundaren av detta forskningsfält påstod att han gjort mätningar på ett kosttillskott som kallas "vulkansand" och skall vara renande från tungmetaller. men funnit att det istället innehöll en väldig massa tungmetaller. inte så bra om det är sant...

Posted on: 2007/11/16 10:15

Anonym
Alan Rees är en expert i ordets rätta bemärkelse. Han har själv ett vaccinskadat barn.

Skåda ormen i deras logotyp och betänk vem/vad/vilka som styr sakers och tings olika skeden...

Resized Image

Anonym
Well. Jag får väl ta och maila några labb och fråga om ni inte har några tips. Jag skiter i vad producenten av produkten skriver på sina innehållsförteckningar. Jag vill själv skicka in ett växtmaterial och få det analyserat. Dock inte om det kostar flera 1000 SEK. Tips uppskattas.

See User information
Quote:

void skrev:
Well. Jag får väl ta och maila några labb och fråga om ni inte har några tips. Jag skiter i vad producenten av produkten skriver på sina innehållsförteckningar. Jag vill själv skicka in ett växtmaterial och få det analyserat. Dock inte om det kostar flera 1000 SEK. Tips uppskattas.

Men helhetshälsa kan säkert ge dig analyspappren, gratis...
Jäg känner dem.

Posted on: 2007/11/16 11:47
Särskrivning borde bötfällas

Det är aldrig för sent att ge upp - förrän det är för sent...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper