Vakencorner
|
Re: "Vilken religion är den bästa?"
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Rätt religion måste se till utgångspunkten för varje individ vars uppväxt och erfarenheter alla skiljer sig. Men ortodoxa religioner ska vara de religioner som enar människor och ställer störst krav på kultivering av religionen
Posted on: 2010/9/29 9:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Alla religioner är en del av varandra.
Posted on: 2010/9/29 9:53
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kanske på tiden att se, "vad alla religioner grundar sig på?" Om frågeställningen skall ha rätt utgångspunkt?
Posted on: 2010/9/29 10:36
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ni får ursäkta mig, men jag tycker religion är skit.
Ett vapen som skapats och har använts mot folket. Jesus, moses (listan kan göras lång) och alla andra solgudar har way too much in common. Föddes av en oskuld, 3 män kom, dog, återuppstod efter 3 dar. Listan kan även här göras lång. Och allt detta är just för att du är solgudar, man har tolkat hur solen rört sig och hur den stått gentemot stjärnorna, sedan skapat denne person. Och att folk nu är religösa har jag ingenting emot! Jag accepterar det precis lika mycket som jag vill bli accepterad för den jag är, livet blir ju lite lättare när man har något att luta sig tillbaka emot. Bara det att jag tycker religion är ungefär lika korrupt som dagens samhälle, och det är ingenting för mig. Den enda "religionen" jag tycker är rätt har jag bakom husknuten, naturen och moder jord, där vi alla härstammar från egentligen. Som jag ser det har vi en del att lära från indianerna. Se vad religionen gjorde mot dem. De kristna kom men indianerna var nöjda med de liv de levde och accepterade inte riktigt att man kom och stal deras land utan vidare. Då gjorde de kristna "i guds namn" indianerna till sina fiender och flyttade på dem med våld, endast för att de satt på något man ville åt.
Posted on: 2010/9/29 13:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
@ SsimonJohansson
Jag tolkar det du skriver är de människopåfunna religionerna? Verkar vara lika egna uppfattningar om vad religioner är, beroende på hur många man frågar... Skrev något liknande, med länkningar för diskussioner; http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=158059#forumpost158059 Men frågan är fortsatt... Vad är det bakomliggande, dessa religioner bygger på...? Min övertygelse är att det handlar om oss, vad och vilka vi egentligen är. Vad "tomrummet" som tittar ut genom våra ögon verkligen är... ![]()
Posted on: 2010/9/29 13:29
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
@avatar
Precis, jag anser att de flesta religioner är "påfunna" av människor för att kunna "koppla" folket och ge makt åt de som skapat det, ungefär som med dagens födelsebevis, eller SIN i amerika. Tomrummet bakom våra ögon som du säger anser jag är lånat och som sedan kommer att ges tillbaka till moder jord, som sedan kan skapa annat liv med det. Edward Mandell House had this to say in a private meeting with Woodrow Wilson (President) [1913-1921] http://freedompool.org/HouseQuote.htm Woodrow erkände innan sin död att han blivit lurad av bankirer och bad om ursäkt till folket. Ber om ursäkt för att jag hamnade utanför ämnet en aning.
Posted on: 2010/9/29 13:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är människans själ, dess destination och de beskyddande agenterna där som är relevanta, inte religion och de former de tar här i vår värld.
Idag är ju till och med trolldom, satanism och häxkraft accepterade religioner...
Posted on: 2010/9/29 14:26
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
@SsimonJohansson Lugnt, men det är inte svårt att se vad som händer... Alla maktstrukturer (från pyramidformer osv) är under "attack" och är frågasatt idag. Pyramidstrukturer som vårt pengarsystem, stora bolag, regeringar och dessa religiösa koncept. Alla dessa är frågasatta och med tiden kommer dessa att dö ut, vi närmar oss en punkt där dessa genomgår sina "dödsryckningar". Allt är precis som det skall, precis i denna stund. Naturen och den verkliga "Darwanismen" håller på att driva genom sin "vilja". Cant fight nature... Kanske låter flummigt, men om man reflekterar över det, blir bilden rätt tydlig. Men inget är verkligen så svart och vitt som vi blivit programerade att tro. Rätt o fel, godhet o ondhet... Kanske lättare att bara säga polariteter av en helhet, vilket driver oss framåt och utvecklar oss. Allt har en tendens att gå i cyklar, inom cyklar och där andra cyklar tar vid... Allt hänger samman som en väloljad "masking".
Posted on: 2010/9/29 14:43
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
De ortodoxa religionerna talar i flera avseenden mycket likt, det är för att det är olika kultiverings metoder, men tidens människor har befunnit sig på olika nivåer tankemässigt, därav har man tagit hänsyn till vad den tidens människor är kapabla att ta emot och förstå när man har predikat. Man kan inte heller i många avseenden tolka det som står med dagens tankar då ords betydelse har förändrats med tiden.
Någon här uppe talar om moderjord att naturen är allt man behöver, jag tycker det är fint att man vill leva i harmoni med naturen då naturen självklart är skapad av högre väsen och bär dess egenskaper , men att bara tala om denna jorden då begränsar man sig själv och man är vilse i illusionen, naturen är skapad av väsen härstammande från andra nivåer i universum därifrån vi själva kommer, där vi hör hemma. Detta är samsara vi ska härifrån, guldkorn har lämnats under tidens gång så att vi kan hitta vägen tillbaka.
Posted on: 2010/9/29 14:45
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det där med solgudar är extremt överdrivet. Om du kallar jorden för din moder så är vad du lurar dig själv väldigt mycket större än vad religioner eventuellt skadar dig. Du kanske inte inser att du upprepar din programmering, inte vad som är ditt eget... utan prånglats ut brett från vår tids förhärskande religion, Science - det är olika fingrar... humanism, ateism osv.
Posted on: 2010/9/29 14:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En intressant reflektion av tråden är att vi verkar tolka att allt cirkulerar runt oss... Som barn bara skriker för att få uppmärksamhet? Vad skulle hända om vi såg den från ett annat perspektiv? Tänk om vi var trädgårdsskötare att hantera vår härliga klippa och bevisligen inte skötte vårt jobb? Hur skulle då vår klippa (moder jord) ha för utgångspunkt för sitt handlande?
Om vi såg detta frånjordens perspektiv... Skulle då inte vi människor blivit avskedade med omedelbar verkan....? Ur den aspekten, beter vi oss då inte precis som NWO, mot vår jord, som dom gör mot oss övriga? Bara en reflektion...
Posted on: 2010/9/29 14:53
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Men saker och ting är alltid i sin ordnung. Inget kan existera eller ske utanför kosmos och dess lagar. Alla kulturer/grupper har alltid försvunnit/gått under... devolution råder - så allt är omhändertaget. Det handlar inte om en partikel som jorden, new agare och andra kommunister är så felfokuserade, och kan som inte låta bli att kalla jorden för moder... så sjukt det blivit, allt är bakvänt.
Posted on: 2010/9/29 14:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"så sjukt det blivit, allt är bakvänt." Jaaa, absolut... Kanske till och med Ditt tankesätt? ![]() Fred
Posted on: 2010/9/29 14:59
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
..Hii Xtas.. heheh..
Quote:
[color=663300][i]..finns det nån som vet vad.. själ, destination & det sista är.LOL LOL & relevanta ..!!?? lol ..hei..'är inte det här samma "balderdash", gallimatias..som allt annat..religiöst indoktrinering...LOL.. ..Hi.. try more..with Common Sense & Logic,,please..lol..[/i][/color]
Posted on: 2010/9/29 15:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Alla religioner är en del av varandra.
Way to much kodat mycket men inte allt med en real källa. Finns alltid något bakom det som ligger bakom. Everything moves changes and grows old. Only the spirit evolves. Man kan inte begära att alla ska kunna ta emot ljuset. Annars vore det inte Samsara.
Posted on: 2010/9/29 18:15
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Detta är en bra serie att titta på för att se en annan sida av tron, tyvär har del 1 censuerats av tuben.......
http://www.youtube.com/watch?v=1ohzOJMvAWY&feature=related |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
ATT KOMMA TILL INSIKT 13
Det man inte vill kännas vid, det man hela tiden undviker, det man inte vill veta om, det man inte vill "se", det man inte vill acceptera, det man förnekar - det kan man heller INTE GÖRA NÅGONTING ÅT! Man kan inte förändra det som man "inte vill ta i". Istället lägger man STORA mängder energi på att "hålla det borta från ytan" (oftast omedvetet) och tyvärr blir konsekvenserna att det istället ligger dolt i det undermedvetna (omedvetna) och styr ens handlingar, känslor, (o)hälsa och liv. "En människa som inte kan bearbeta sitt förflutna, lever i det." http://www.rubenshalsa.se/insikt13.htm
Posted on: 2010/9/29 20:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag ser på din avatar och tänker... här är en new agare och person som just förnekar... den säger att människan är av jorden.... Man ska vända på tänket.
Posted on: 2010/9/29 20:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
vi har olika syn! detta är newage mm se helhet. ha det
* Kanalisering (chaneling) * Alternativmedicin * Magi * Healing (Helande) * Jordstrålning * Scientologi * UFO:n * Konspirationsteorier * Asatro * Ariosofi[2] * Mayansk mytologi * C.G. Jung * Reinkarnation * Schamanism * Transcendental meditation * Dna * Meditation * Vetenskap * Kärlek * Fred * Harmoni
Posted on: 2010/9/29 20:25
Edited by Anahata on 2010/9/29 20:45:00
Edited by Anahata on 2010/9/29 20:46:17 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Ja... ![]()
Posted on: 2010/9/29 20:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vill tipsa om denna:
Little-Known Stories from History: Lao Zi, Confucius and Sakyamuni http://www.pureinsight.org/node/4004 Edit: Ett par till: A Long-time Spiritual Seeker's Experience with Falun Dafa http://www.pureinsight.org/node/266 Confucianism and Daoism Have the Same Roots (II): A Short Discussion of Confucius’ Life of Cultivation http://www.pureinsight.org/node/1048 Confucius described his own lifetime, as recorded in the Analects, 2:4: “At fifteen I set my heart on learning. At thirty, I was firmly established. At forty, I had no more doubts. At fifty, I knew the will of heaven. At sixty, I was ready to listen to it. At seventy, I could follow my heart’s desire without transgressing what was right.”
Posted on: 2010/9/29 21:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vill tipsa dig om Yoga Syftet med Kundaliniyoga är att skapa en inre frid och balans mellan kropp, själ och sinne. Som utövare får du träna upp din förmåga att lyssna o känna inåt.
Människor skapar onödiga konflikter omedvetet.
Posted on: 2010/9/29 23:25
Edited by Anahata on 2010/9/29 23:53:10
Edited by Anahata on 2010/9/29 23:59:53 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Enligt Pinocchio skapades människan av en annan skapare som emellertid uppgav projektet. I stället fullföljdes det av Gepetto, som ville skapa en egen son ur träbiten. Men när Pinocchio var skapad och vaknade upp fanns det en irriterande röst som ville förmana honom. Den kom från en spindel på väggen och han var så irriterad att han slängde iväg en träsko mot spindeln som då tystnade. Resten av historien känner ni kanske till...
Posted on: 2010/9/30 5:16
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login