Vakencorner
|
Telegraph : EU to ban cars from cities by 2050
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
EU to ban cars from cities by 2050
http://www.telegraph.co.uk/news/world ... from-cities-by-2050.html# "Cars will be banned from London and all other cities across Europe under a draconian EU masterplan to cut CO2 emissions by 60 per cent over the next 40 years." The plan also envisages an end to cheap holiday flights from Britain to southern Europe with a target that over 50 per cent of all journeys above 186 miles should be by rail." Den gröna-fascism har inga gränser, grattis alla EU-medborgare..
Posted on: 2011/3/29 19:56
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Re: Telegraph : EU to ban cars from cities by 2050
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
edit:
ursäkta min irritation igår, jag var bara för tok på dåligt humör, läst alldeles för mycket smörja på nätet. Och när det dök upp något om att bilar ska förbjudas om 40 år blev det bara för mycket ![]() Sorry. Fred och kärlek ![]()
Posted on: 2011/3/30 6:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns säkert nanorobotar 2050 som kan skapa vilka saker och möbler du vill eller så kanske dom bygger alternativa fraktsystem i städerna. Man kan också ställa sig frågan hur städernas framtid kommer se ut 2050 efter alla jordbävningar, översvämmningar, krig och ekonomiska kollapser.
Posted on: 2011/3/30 7:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Om 40 år... haha... då åker jag ändå ingenstans... den generationen som vill ha sin frihet får faktiskt lyfta ett finger själv... inte min uppgift att rädda kommande generationer från sin idioti...
...på samma sätt ser jag problemet med ungdomsarbetslöshet på mer än 20%... vill de ha jobb får de väl börja demonstrera eller gå ihop och starta riktiga fackföreningar som faktiskt gör någonting för folket... AGERA!!! SLUTA SOV!
Posted on: 2011/3/30 16:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hail Pingu
Men tyvärr måste jag skylla på nöjesbranschen. Postar frekvent om intressanta saker som borde skapa intresse. Tyvärr verkar dagens ungdom (min generation) upptagna med stimuli... Jag får väll skapa en demonstration emot ansiktsboken.
Posted on: 2011/3/30 20:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur ska fackföreningar och demonstrationer kunna skapa fler jobb? Fackföreningar hade bara en plats i Sverige när lönerna var på svältgränsen. Idag används dom mest för att reglera lönerna.
Posted on: 2011/3/31 9:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nu kan de avskaffa LAS och låta företagen förnya sig med ung kompetens som inte tvingas lämna företag först vid problem osv...
Finns mycket som gynnar ungdomar... exempelvis förbjuda sånt här: http://svtplay.se/v/2376549/uppdrag_granskning/del_11_av_23 de jobben skulle kunnat ha varit exempelvis svenska...
Posted on: 2011/3/31 16:37
Edited by pingubenji on 2011/3/31 17:15:18
Edited by pingubenji on 2011/3/31 17:15:49 Edited by pingubenji on 2011/3/31 17:20:25 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
God-morgon, visst att det är 40 år tills att bilarna blir förbjudna, men vi måste väl ändå tänka på våra barn/barnbarn, vilka friheter kommer dom att få kvar..
Posted on: 2011/3/31 21:01
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login