vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur kommer matkrisen att drabba oss?

See User information
Lyssnar på fjärde timmen av Alex Jones medans jag skriver detta. Han diskuterade den pågående spannmåls krisen som har fått total blackout i svensk media av någon anledning.
Det lär fortsätta fram tills det är tomt på Ica´s brödhyllor.

Tydligen så har de flesta ris producerande länderna stängt sina exporter med 65%? I usa kostar en gallon(4 liter)mjölk 6 dollar! Sist jag bodde i usa hos farsan kostade det max 2 dollar det var strax innan 2001.

Borde man kanske handla hem några säckar med ris? Har någon av er mer koll än jag på Sveriges plats i hela krisen och vår eventuella del i det under de kommande åren?

Posted on: 2008/4/18 19:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hur kommer matkrisen att drabba oss?
Alla förutom dom rika kommer att drabbas av detta.
Priserna på mejeriprodukter som smör,grädde och ost har stigit i pris bara sedan slutet av förra året. Svenska mjölkbönder har blivit
lurade av EU att sluta producera mjölk i utbytte mot något bidrag.
Många mjölkbönder gick med på detta då dom inte tjänade tillräckligt
på mjölkenproduktionen. Allt var planerat för att kunna höja priserna. Bara ett halvår efter då visa bönder slutat med mjölkproduktionen fick dom höra att det råde mjölkbrist. Samma sak görs i allt från livsmedel till olja. Vi har en tuff framtid framför oss. Lönerna står stilla hos under/medelklassen ,men allt ifrån mat till hyror höjs.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Stort sett alle varer i sverige har steget med 10 %
i löpet av de tre siste månedene.

Posted on: 2008/4/18 20:40
Common sense is not so common

Anonym
Om nyheterna kommer fram om problemen, så blir dom inte en överraskning!

Matkrisen har redan drabbat oss. Ta bort allt från hyllorna som igentligen är farligt, så finner du att väldigt få förpackningar ligger kvar. Om ens nån!

Låter kanske lite negativt, men varför ljuga för sig själv, infon måste ta mark nån gång, fakta måste få ha effekt, annars känns det inte verkligt.

See User information
Om man börjar med att äta "var annandag"redan nu så förstöres/bryts ner hjärnan/hjärtat /organen minimalt.Å tjäna MAXImalt på att fasta redan nu ,så man får in känslan .Fattar någon vad jag menar?Inga zinkar tack:

Posted on: 2008/4/18 20:57

Anonym
Quote:

sale skrev:
Om man börjar med att äta "var annandag"redan nu så förstöres/bryts ner hjärnan/hjärtat /organen minimalt.Å tjäna MAXImalt på att fasta redan nu ,så man får in känslan .Fattar någon vad jag menar?Inga zinkar tack:
Jag fattar inte riktigt vad du menar?

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Quote:

sale skrev:
Jag fattar inte riktigt vad du menar?
Vår kropp fungerar på så vis att äta minimalt .skadar kroppen minimalt så är det ,Om jag säger fasta var/varje tredje dag "fasta"är sunt så ni vet det .Så man är van vid tom mage redan NU,Nu fattar du crusch:) Som johan: säger BIO BIO BIO på bilar ,men det grövsta jag hört i dagarna är typ :BIO kött "märknig "men dom avaktar lite till sas det.Det är det nya KRAV märkta ,eller skall bli frukten/grönt blir först "godkännd"man kan säga att dom är mogna..

Posted on: 2008/4/18 21:52

Edited by sale on 2008/4/18 22:39:09

See User information
krisen beror på att de gör etanol av en massa majs, som borde säljas som mat, till antingen grisuppfödning eller majsmjöl, nu gör man bränsle av det istället, eftersom bensinpriset är för högt, så det är kopplat till oljan, för den delen användes vete som pengar för länge sedan, sa en vetekris, är lika med bank kris, rent historiskt.

Posted on: 2008/4/18 22:27
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Krisen beror inte på det, det är det sista som hänt för att ytterligare ta krisen längre. Om du får skavsår så är det inte sista stegets fel, det är alla tillsammans! O de e inte skornas fel, du valde o gå med dom.

See User information
Problemet är att man övergår från självförsörjning till att man tillförlitar sig på importen. Då uppstår spekulationer. En bra aktivism vore väl om alla satte igång och odla själva lite hemma på bakgården. Jag har en känsla av att våra invandrare kommer att bli framtidens svenska bönder, bara det lite bättre ekonomiskt. Då har de många led i spelet, så som att odla grönsaker till försäljning (många är redan butiksägare eller äger bagerier, pizzerier osv.) Kanske Maggot kan tacka invandrare här? De kan säkert bli en motpol till dagens jättemarknader MAXI Willeys Lidle osv...

Posted on: 2008/4/19 13:16

Anonym
Måste ju vara nåt fel i skallen på dig dan.

Många svenska bönder drivs ifrån deras egna jordbruk och staten har redan NU börjat tala om att invandrare ska bli våra nya jordbrukare.
Men bönder idag klarar sig mycket pga av "EU-bidrag" och det inkluderar givetvis alla bönder.

Jag tror knappast att pizzerior har stora matlager och är skeptiskt till att vi ska överleva på mjöl och ost.

See User information
Du missuppfattar mig lite. Man kommer säkert att ha en hel del affärsverksamheter utan statens inblandning vilket kan pressa priserna. Från ax till limpa.

Posted on: 2008/4/19 14:01

See User information
kanske några muslimer startar grisfarm? : )

Posted on: 2008/4/19 14:12

See User information
Grisköttet lär bli dyrt, däremot kanske man kan finna lite annat halal-slaktat från gården.

Posted on: 2008/4/19 14:26

Anonym
Jag tror nog dessa invandrare prioriterar "broshorna" då istället för etniska svenskar men du är ju förviso en landsförädare så du ligger nog bra till.

See User information
Nationerna är elitens påhitt. Jag accepterar din åsikt att bli kallad för landsförädare, hellre detta än att vara en hycklare som dig.

Posted on: 2008/4/19 15:30

See User information
bråka snällt pojkar!

Posted on: 2008/4/19 15:54
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Nationerna är elitens påhitt. Jag accepterar din åsikt att bli kallad för landsförädare, hellre detta än att vara en hycklare som dig.
Om du gjort din läxa som kanske du hade fattat att folk i alla tider varit patrioter ,långt innan ordet började användas.
Sverige är Sveranas och Göternas land det är våra förfäders slit och uppoffringar som man som patriot hyllar inte vår korrupta stat. Dan du kan vara nationalist och älska ditt land utan att hylla vårt styre. Har du blivit så vilseled och hjärntvättad så att du glömt ditt ursprung? Att som västerlänning valt att bli muslim är för mig ofattbart &skrämmande .Eliten vill att alla skalla sitt ursprung . Har du inte förståt varför eliten valt att importera så mycket invandrare just från muslimska länder? Om inte kanske du skulle börja fundera på det. Du verkar tro att Islam är en motpol mot NWO?

See User information
Men man kan inte bort se från att när man tänker så så skapas det motsättnignar mellan folk vilket är precis vad eliten vill eftesom man då kan spela dom mot varann. Om ingen brydde sig vilken religon den andre hadde eller var han var ifrån så skulle det inte finnas några motsättnigar mellan folk på grund av ursprung och många bråk skulle inte uppstå.
Eliten flyttar ju hit en massa folk från andra länder just för att folk med olika värderingar ska börja bråka. Om alla bara såg varann som mäniskor och struntade i var ifrån och lät alla gå under lika villkår med ömsesidig respekt så skulle elitens jobb vara onödigt.

Posted on: 2008/4/20 15:22
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

ance skrev:
Krisen beror inte på det, det är det sista som hänt för att ytterligare ta krisen längre. Om du får skavsår så är det inte sista stegets fel, det är alla tillsammans! O de e inte skornas fel, du valde o gå med dom.

Vad beror den på, om inte orsakerna till varfor spannmål saknas att sälja till människor? är det 9/11 det beror på, eller "illuminati" som ingen ens kan förklara vilka det är?

Jag säger det är brist pga av annan produktion, frigör man denna del av spannmålet, och ger den som föda, ser man att misstaget rättas till, därfor är detta ochså orsaken.

Posted on: 2008/4/20 15:37
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

Mini skrev:
Men man kan inte bort se från att när man tänker så så skapas det motsättnignar mellan folk vilket är precis vad eliten vill eftesom man då kan spela dom mot varann. Om ingen brydde sig vilken religon den andre hadde eller var han var ifrån så skulle det inte finnas några motsättnigar mellan folk på grund av ursprung och många bråk skulle inte uppstå.
Eliten flyttar ju hit en massa folk från andra länder just för att folk med olika värderingar ska börja bråka. Om alla bara såg varann som mäniskor och struntade i var ifrån och lät alla gå under lika villkår med ömsesidig respekt så skulle elitens jobb vara onödigt.

Tack för det inlägget, hade inte kunnat säga det bättre själv.

Posted on: 2008/4/20 21:50
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper