vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Inser du allvaret?

See User information
Inser du att ditt synsätt är avgörande för ditt liv den närmsta tiden?

Inser du att vi människor står inför flera paradigm skiften, speciellt ekonomiskt.

Inser du att NWO och dess like är känslokalla och ljuger hursomhelst på din och min bekostnad.

Inser du att genom att sprida kärlek och förståelse så helar vi varandra.

Inser du att vi måste sluta förlöjliga varandra, och uppmuntra varandra istället.

Inser du att vi måste motivera varandra, hjälpa varandra, och ta fram varandras passioner och kunskaper - så vi tillsammans kan skapa och sprida sanningen.

Inser du att varje gång du är arg eller rädd så gynnar det NWO och dess like.

Inser du att vi har allt makt att göra jorden till en fredlig plats, och att om det inte sker snart så får vi rent ut sagt ett helvete.

Inser du allvaret i det jag precis sagt? Om inte, och du ändå håller på och lär dig sådant som står på hemsidor såsom denna. Då måste du inse att det finns inget att frukta.

Fruktar du något eller inte inser det jag säger, då måste du våga vilja veta och våga söka. Framtiden är allt annat än mörk, men låt inte dem som styr lura dig, och låt inte dina tankar, åsikter och handligar gynna deras agenda att ta ditt liv.

Detta är allvar, allvar på så många plan att vi måste hjälpa varandra och se till att vi får fram sanningen - på ett sätt som inte skrämmer folk.

Vi måste inse att tillsammans är vi starka - otroligt starka.

Inser du detta?

Posted on: 2008/5/20 9:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Inser du allvaret?

See User information
I dina trådar... Du du du - du talar till andra.
Vi står inte inför vad du matat dig med från andra newagare inför paradigmskiften, det är inte vad det handlar om.

Posted on: 2008/5/20 10:08
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
seilon skrev:
Inser du att ditt synsätt är avgörande för ditt liv den närmsta tiden?

Är det inte alltid så?

Inser du att vi människor står inför flera paradigm skiften, speciellt ekonomiskt.

ja

Inser du att NWO och dess like är känslokalla och ljuger hursomhelst på din och min bekostnad.

ja... det är väll det som är grejen?

Inser du att genom att sprida kärlek och förståelse så helar vi varandra.

delvis

Inser du att vi måste sluta förlöjliga varandra, och uppmuntra varandra istället.

Absolut

Inser du att vi måste motivera varandra, hjälpa varandra, och ta fram varandras passioner och kunskaper - så vi tillsammans kan skapa och sprida sanningen.

ja, allt för kollektivet

Inser du att varje gång du är arg eller rädd så gynnar det NWO och dess like.

Ja, det är ju det som de jobbar för..

Inser du att vi har allt makt att göra jorden till en fredlig plats, och att om det inte sker snart så får vi rent ut sagt ett helvete.

Har vi inte redan ett helvette?

Inser du allvaret i det jag precis sagt? Om inte, och du ändå håller på och lär dig sådant som står på hemsidor såsom denna. Då måste du inse att det finns inget att frukta.

det finns alltid saker att frukta.

Fruktar du något eller inte inser det jag säger, då måste du våga vilja veta och våga söka. Framtiden är allt annat än mörk, men låt inte dem som styr lura dig, och låt inte dina tankar, åsikter och handligar gynna deras agenda att ta ditt liv.

För att deras agenda inte skall gynnas måste vi inse att framtiden kommer bli mörk om vi inte tar upp till karmp, att sitta i ett rum och fundera över kärlek kommer man inte långt på.

Detta är allvar, allvar på så många plan att vi måste hjälpa varandra och se till att vi får fram sanningen - på ett sätt som inte skrämmer folk.

Inser du detta?

Ideen med vaken är ju att skapa en sammlingsplats för folk som vill göra någon skillnad, så dom flesta har nog insett det, får man hoppas.

Posted on: 2008/5/20 10:33
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Vad spelar det för roll om man är rädd eller inte? Jag skulle dock inte vilja kalla mig själv rädd, snarare orolig eller bekymrad.

Rädsla (luddigt ord) kan vara en drivkraft för vissa människor likaväl som ett hinder.

Om jag inte var rädd för NWO agenda kanske jag inte skulle motarbeta dom tex.

Kan du förklara i detalj hur rädsla för vissa saker gynnar NWO?

Det är väl snarare folk som inte är rädda och inte bryr sig som gynnar dom?

Dina värderingar och tankegångar är fina men det känns som du pratar ut en bok när du skriver dina inlägg.

Kan du försöka reflektera och gå in lite djupare i det du säger så skulle iaf jag hänga med lite mera!

Edited by addeblom on 2008/5/20 19:44:18

See User information
NWO/illuminati vill ju att du skall vara rädd, det gynnar dom på många olika sätt, det messt konkreta är väll att säga att dom vill sätta dig i ett fängelse av rädsla, rädsla för vad andra skall tycka om du gör si eller så, rädsla för vad staten skall säga, rädsla för det ena och det andra.

Men sen kan man ju spekulera mer i det, gå djupare på det och när man då kollar på illuminati, så ser man hur mycket ockultism dom pysslar med, och då vet man ju att rädsla utsöndrar en viss vibration som dom mer eller mindre ser som gud.

Down down the rabbit hole..

Posted on: 2008/5/21 8:16

See User information
Jag skulle vilja förklara det så här, om man är rädd och inte gör nånting och blir lite apatisk då tjänar NWO på att man är rädd..

Men om vi fortsätter att sprida info på alla möjliga sätt och samtidigt förbereder sig på alla plan för att hantera tuffare tider så går det nog bra.

Posted on: 2008/5/21 8:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
mitt recept:

ta reda på vad NWO vill och vad de vill att du ska göra, kuta sen i warp9 åt andra hållet i tanke och handling.

See User information
Oj, den var inte svår

Vad vill NWO göra ? Etablera en världsregim under bankirernas styre
Vad vill de att du ska göra ? Fortsätta se på dokusåpor, fotboll och agera inom ramarna för vad som är politiskt korrekt

Frågor på detta ?

Posted on: 2008/5/21 10:43

See User information
@email
Quote:

Har vi inte redan ett helvette?

Njae, vi har ju både bra och dåliga dagar.. Tänk dig en marddröm, som representerar ett helvete, är inte det ett helvete? :)

Quote:

det finns alltid saker att frukta.

Varför? Vad ska vi frukta? Berätta, jag är inte rädd, vad jag ska vara rädd för?

Quote:

För att deras agenda inte skall gynnas måste vi inse att framtiden kommer bli mörk om vi inte tar upp till karmp, att sitta i ett rum och fundera över kärlek kommer man inte långt på.

Man kommer inte långt utan kunskap heller. Kunksap är det viktigaste och även fantasin. Fantasin är viktigare till och med, eftersom kunskapen är begränsad. Allting är skapat ifrån fantasi.

Om man har en person som är tänkare, så är han ensam inte så bra, men om vi har en person som är mer praktisk, och sedan sammför dessa: VOILA! Vi har ett team som blir grymt.

Tyvärr så är vi människor dåliga på att samarbeta över gränserna och det har vi NWO att tacka för. Men vi har alltid velat, nu när vi vet mer.. kunskap är makt. :)

Quote:

Inser du detta?

Ideen med vaken är ju att skapa en sammlingsplats för folk som vill göra någon skillnad, så dom flesta har nog insett det, får man hoppas.

Precis, men kolla på annaste.. inte med på vad jag menar... jag är ingen new agare :P Jag är entreprenör och livsnjutare om nått. Visionär skulle man kunna säga också, inser jag nu..

@addeblom

Quote:
Vad spelar det för roll om man är rädd eller inte? Jag skulle dock inte vilja kalla mig själv rädd, snarare orolig eller bekymrad.

Fundamentalt (om du inte vet vad det betyder, se t.ex.: www.tyda.se) så finns det två krafter - en positiv och en negativ. Så enkelt är det.

Alla känslor, tankar osv kan samlas under dem. Det går alltså att säga om det är en positiv eller negativ tanke.

Jag var också orolig och bekymrad, men det är en rädsla. Och nu vet jag till 100% att det inte finns något att vara rädd för. Man är evigt liv, det finns bevis på att livet efter detta fortsätter: www.victorzammit.com . (Men självmord är inte lösningen)

Quote:
Rädsla (luddigt ord) kan vara en drivkraft för vissa människor likaväl som ett hinder.

En drivkraft är vad det är, en negativ sådan.

Som sagt, 2 krafter: 1 positiv och 1 negativ, varav bägge driver oss. Jag drivs av balans, vissa drivs av negativitet, andra av positivitet. Allting är dock fria val, men vi har tankemönster som kan "fånga" oss i vissa tankebanor, t.ex. negativa eller positiva.

Quote:
Om jag inte var rädd för NWO agenda kanske jag inte skulle motarbeta dom tex.

Jag vet nog mer än vad du vet om dem, eftersom när jag vet det jag vet nu så vet jag att dem vet det jag vet... om du hängde med.. Och om du inte hört talas om black ops och philadelphia project och effekterna av det, så vet du inte vad jag vet. Men om du vill kommer du lära dig det. Jag är inte arrogant eller nått, jag kan inte hjälpa vad jag lärt mig, och vi alla lär oss alltid olika, det är därför vi ska samarbeta.

Men det gäller att man har samma inriktning (positiv eller negativ). Jag vill inte driva fram negativa agendor, endast positiva. Och världen är idag negativt styrd, men det håller på att ändras. mycket tack vare informationen på Internet och att vi kan kommunicera såhär enkelt med varandra.

Quote:
Kan du förklara i detalj hur rädsla för vissa saker gynnar NWO?

T.ex. att rädslan är negativ, alltså en negativ kraft (fundamentalt sätt) och NWO vandrar den negativa vägen, och rädslan är negativ.

Det går inte att vara rädd och vinna. Man kan vara rädd på ett logiskt sätt, men även när livet efter är bevisat och fundamentalt så spelar de 2 grundkrafterna in på vad som sker efter livet, så inser man att det finns inget att frukta.

Det enda som gör att man är rädd, är för att NWO och dess like har lärt dig att vara rädd..

När jag säger motsatsen så försvarar t.om. folk NWO, som annaste säger till mig: "I dina trådar... Du du du - du talar till andra.
Vi står inte inför vad du matat dig med från andra newagare inför paradigmskiften, det är inte vad det handlar om.
" Vad ska jag göra? Ska jag inte berätta vad jag lärt mig? Det är en negativ kommentar, alltså en negativ kraft, alltså till NWOs fördel.

Quote:
Det är väl snarare folk som inte är rädda och inte bryr sig som gynnar dom?

Nej, man säger ju att "Ignorance is bliss", alltså okunskap är välsignelse. Och det är sant, ju mindre man vet ju bättre kan man må. Fast pengar manipulerar våra liv, och nu när det blir ont om pengar så börjar folk må dåligt och då behövs kunskapen om att pengar är manipulerade. Då kommer även många undra varför, varpå NWO måste bli inblandade, och de först kanske bli rädda. Men i slutet så finns det inget att frukta.

Speciellt inte när forskningen om Livet efter detta når massan. Det har varit välkänt och bevisat länge att livet efter detta existerar, jag lärde mig det först iår. När lärde du dig dig? Eller när lär du dig det?

Quote:
Dina värderingar och tankegångar är fina men det känns som du pratar ut en bok när du skriver dina inlägg.

Jag skriver bara med hjälp av de ord jag lärt mig genom mitt liv, jag kan ju knappast tillfredsställa alla när jag skriver. Och om det låter som om jag pratar ur en bok måste det ju vara positivt! Jag gillar alltid att läsa böcker för det fångar en historia man kan fantisera till. Men det viktigaste är att man inte bryr sig om hur någon skriver, utan att varje ord faktiskt betyder något, och tillsammans så bilder de meningar som berättar något.

Precis så som jag menar att de två fundamentala krafterna fungerar, fungerar ord. Vi har bokstäver som ensamma inte säger något, tillammans bildar de ord som säger något, och tillsammans bildar ord meningen som säger något ytteligare.

Så är det med rädslan, ju mer du lär dig ju enklare blir det och tillslut inser man att det inte finns något att vara rädd för.

Och med livet, ju mer man lär sig ju mer inser man att: "Shit, såhär enkelt, har det varit såhär enkelt hela tiden! damn it!"..

Kunskapen om att vi bor i Sverige säger oss inte hur det är att bo i t.ex. Rwanda. Det gäller att inte se saker så enkelt, utan att inse att allting faktiskt är väldigt lika, och att i grund och botten är vi alla samma. Atomerna är det som skapar allting vi ser, alltså allting är byggt ifrån det atomerna är byggt av, vilket är: Energi.

Quote:
Kan du försöka reflektera och gå in lite djupare i det du säger så skulle iaf jag hänga med lite mera!

Fråga om du vill veta något mer. :)

@TeBe
Quote:
Jag skulle vilja förklara det så här, om man är rädd och inte gör nånting och blir lite apatisk då tjänar NWO på att man är rädd..

Men om vi fortsätter att sprida info på alla möjliga sätt och samtidigt förbereder sig på alla plan för att hantera tuffare tider så går det nog bra.

Information är det som gör oss fria.

Kunskap gör ditt sinne frigjort.

Tuffare tider? Förbered dig på underbara tider. Tänk positivt och var positiv och orädd. Livet efter detta finns, vad ska man frukta?

Posted on: 2008/5/21 10:45

Anonym
"Fundamentalt (om du inte vet vad det betyder, se t.ex.: www.tyda.se) så finns det två krafter - en positiv och en negativ. Så enkelt är det."

Haha tack men jag visste vad det ordet betydde när jag gick i tredje klass, tar du mig för okunnig?

"Jag vet nog mer än vad du vet om dem, eftersom när jag vet det jag vet nu så vet jag att dem vet det jag vet... om du hängde med.. Och om du inte hört talas om black ops och philadelphia project och effekterna av det, så vet du inte vad jag vet. Men om du vill kommer du lära dig det. Jag är inte arrogant eller nått, jag kan inte hjälpa vad jag lärt mig, och vi alla lär oss alltid olika, det är därför vi ska samarbeta."

Vad grundar du det på? Hur kan du veta hur mycket jag vet? Ledsen att säga det kompis men du är faktiskt arrogant. Förövrigt har jag läst väldigt mycket om både blackops och philadelphia project.

"Jag kan inte hjälpa vad jag lärt mig"

Tror du att du är någon form av profet eller? haha Låter som att du kollat på The secret eller den kvantfysik dokumentären jag inte minns namnet på och sen mixat det med lite newage. Sen tror du att du är upplyst som buddah, suck.

"Speciellt inte när forskningen om Livet efter detta når massan. Det har varit välkänt och bevisat länge att livet efter detta existerar, jag lärde mig det först iår. När lärde du dig dig? Eller när lär du dig det?"

Jag har trott på liv efter döden och ett evigt medvetande i flera år nu, det har dock inte mycket att göra med ditt svammel tyvärr.

Du är grym på att prata bort dig, undvika att svara på frågor och går hela tiden tillbaka till din filosofi om rädsla.

Om du visste vad du pratar om borde du kunna förmedla det vidare på ett bättre sätt än såhär, du är vilsen i mina ögon.

See User information
seilon skrev:

Njae, vi har ju både bra och dåliga dagar.. Tänk dig en marddröm, som representerar ett helvete, är inte det ett helvete? :)

mer eller mindre, hehe, givetvis menar jag inte "helvettet" utan bara att vi har det mindre bra, så att säga..:P

Varför? Vad ska vi frukta? Berätta, jag är inte rädd, vad jag ska vara rädd för?

Att vara "rädd" för är inte det samma som att "frukta", jag fruktar det värsta men strävar efter det bästa. Men det finns många mörka krafter i görning som skrämmer mig..

Man kommer inte långt utan kunskap heller. Kunksap är det viktigaste och även fantasin. Fantasin är viktigare till och med, eftersom kunskapen är begränsad. Allting är skapat ifrån fantasi.

ptja, det är ju kunskap vi försöker sprida på vaken, informera, upplysa och lära varandra saker. Allt är inte skapat från fantasin, däremot ser det ut som et gör pga fantasin..

Precis, men kolla på annaste.. inte med på vad jag menar... jag är ingen new agare :P Jag är entreprenör och livsnjutare om nått. Visionär skulle man kunna säga också, inser jag nu..

Jag har inte kallat dig new agare, och det du säger håller jag med om väldigt mycket. Men jag ser det som så, att även om allt bara är vibrationer och energier översätter ju våra hjärnor det till det vi har idag, och i det vi har idag finns det en grupp elitister som vi måste bekämpa. När jag kommer på exakt hur hör jag av mig ;=) :--P

Posted on: 2008/5/21 11:46

See User information
@ emil322

Hehe, vi bekämpar dem genom att bli fri rädslan. Samtidigt så måste vi kämpa emot deras system och sprida uppmärksamhet om dem.

@addeblom

Quote:
"Fundamentalt (om du inte vet vad det betyder, se t.ex.: www.tyda.se) så finns det två krafter - en positiv och en negativ. Så enkelt är det."

Haha tack men jag visste vad det ordet betydde när jag gick i tredje klass, tar du mig för okunnig?

Nej, jag ville bara få in det i min text så folk börjar kolla upp ord för att förstå dem.

Quote:
"Jag vet nog mer än vad du vet om dem, eftersom när jag vet det jag vet nu så vet jag att dem vet det jag vet... om du hängde med.. Och om du inte hört talas om black ops och philadelphia project och effekterna av det, så vet du inte vad jag vet. Men om du vill kommer du lära dig det. Jag är inte arrogant eller nått, jag kan inte hjälpa vad jag lärt mig, och vi alla lär oss alltid olika, det är därför vi ska samarbeta."

Vad grundar du det på? Hur kan du veta hur mycket jag vet? Ledsen att säga det kompis men du är faktiskt arrogant. Förövrigt har jag läst väldigt mycket om både blackops och philadelphia project.

jag sa att jag inte visste. Jag vet ju bara vad jag läst om dig. Allt annat är vilda spekulationer, och ju mer vi skriver ju mer lär jag veta vad du vet.

Känner du till vår astrala kropp? Och att det finns tidsresenärer?

Quote:
"Jag kan inte hjälpa vad jag lärt mig"

Tror du att du är någon form av profet eller? haha Låter som att du kollat på The secret eller den kvantfysik dokumentären jag inte minns namnet på och sen mixat det med lite newage. Sen tror du att du är upplyst som buddah, suck.

Tror jag verkligen inte. Jag lär mig dagligen nya saker, men vi verkar ju ha samma idé om livet bara att du inte funnit sanningen än. Eftersom du inte inser hur rädslan är negativ och allt negativ gynnar NWO. Eller?

Quote:
"Speciellt inte när forskningen om Livet efter detta når massan. Det har varit välkänt och bevisat länge att livet efter detta existerar, jag lärde mig det först iår. När lärde du dig dig? Eller när lär du dig det?"

Jag har trott på liv efter döden och ett evigt medvetande i flera år nu, det har dock inte mycket att göra med ditt svammel tyvärr.

Du är grym på att prata bort dig, undvika att svara på frågor och går hela tiden tillbaka till din filosofi om rädsla.

Om du visste vad du pratar om borde du kunna förmedla det vidare på ett bättre sätt än såhär, du är vilsen i mina ögon.

Det är en sak att säga att man tror det, och att faktiskt veta om att man tror det.

Jag är inte vilsen, ställ en mer direkt fråga på något du exakt vill veta.

Posted on: 2008/5/21 17:43

Anonym
Alright, vad är sanningen som jag inte har funnit? Är det att rädsla är negativt och allt negativ gynnar NWO? Att rädsla är negativt det vet jag redan, "allt negativt gynnar NWO" visst det kan väl kanske vara så, jag känner mig inte något vidare "upplyst" nu hehe.

Känner du till vår astrala kropp? Och att det finns tidsresenärer?

Nej och nej om du har lust att berätta så lyssnar jag.

"Jag har trott på liv efter döden och ett evigt medvetande i flera år nu, det har dock inte mycket att göra med ditt svammel tyvärr."

"Det är en sak att säga att man tror det, och att faktiskt veta om att man tror det."

Är du skeptisk till att jag verkligen tror på liv efter döden? Är det något som är reserverat personer som dig eller? :)

Helt allvarligt nu, vilken bok/dokumentär har du studerat som gör ditt vetande så mycket viktigare/bättre än mitt? Du har faktiskt inte den blekaste aning om vad jag tror, vad jag har upplevt eller vad jag vet.

Sen har jag tre frågor jag skulle uppskatta om du kunde ge mig raka svar på:

På vilket sätt håller folks rädslor tillbaka dom från att göra saker som missgynnar NWO?

Vad är det människor skulle göra om dom inte var rädda?

På vilket sätt motarbetar dessa "o-rädda" handlingar NWO/ondska?

frid och frihet mannen

See User information
ännu en NEW AGE tråd på vaken.se LOL

Posted on: 2008/5/21 19:47

Anonym
Quote:

Parasiten skrev:
ännu en NEW AGE tråd på vaken.se LOL
Och vad spelar det dig för roll? Tror du inte på något andligt kan du ju sluta fälla syrliga kommentarer i såna trådar åtminstone.
Jag tycker sådant här är intressant.

Vad som är ännu mer intressant är hur medlemmar här på vaken kan anklaga mig för att inte hålla sig till ämnet, men ändå ser man ofta inlägg som dessa från desamma...

Det finns en STOR spirituell sida av livet också... En sida som man inte ska glömma bort. Gör man det anser jag iallafall inte att personen är speciellt vaken.

Det gagnar oss (då menar jag vi vakna) otroligt att sätta oss in i detta och psykologin som omger NWO.

See User information
Quote:
Alright, vad är sanningen som jag inte har funnit? Är det att rädsla är negativt och allt negativ gynnar NWO? Att rädsla är negativt det vet jag redan, "allt negativt gynnar NWO" visst det kan väl kanske vara så, jag känner mig inte något vidare "upplyst" nu hehe.

Jag vill inte verka överlägsen eller arrogant, utan jag inser ju att det är jobbigt ibland när någon påstår sig veta mer. Det var först när jag började att lyssna och ställa igenomtänkta frågor som jag började bli upplyst.

Enkelt så är sanningen att det finns två krafter: En Positiv och en Negativt. Sen kan du sortera ALLT under detta. En rädsla = negativt, medan lycka/glädje = positivt.

Quote:
"Känner du till vår astrala kropp? Och att det finns tidsresenärer?"

Nej och nej om du har lust att berätta så lyssnar jag.

Astrala kropp är din själ kan man säga, det som lever när du är död. Det som du är när du har en utomkroppslig upplevelse. Din andra kropp utanför denna fysiska verkligheten. Astral Projection är när man kan se den astrala kroppen t.ex. Och det finns dokumenterat (www.victorzammit.com).

Tidsresenärer är delvis en spekulation, men inom black ops har man lyckas resa i tiden, och det en person valde att ta sin fars liv i dåtiden - varpå han i nutid ganska snart blev ihjälkörd när han korsade en gata. Och jag är väldigt säker på att ufon använder sig av teknologi som färdas genom tid och rum. Det blir mer logiskt om man förstår hur det tid och rum fungerar tillsammans med den oändliga intelligensen och de orörbara krafteterna som omger oss (elektromagnetism, eter).

Quote:
"Jag har trott på liv efter döden och ett evigt medvetande i flera år nu, det har dock inte mycket att göra med ditt svammel tyvärr."

"Det är en sak att säga att man tror det, och att faktiskt veta om att man tror det."

Är du skeptisk till att jag verkligen tror på liv efter döden? Är det något som är reserverat personer som dig eller? :)

Nej, det är grymt bra att du tror på det! :)
Men om t.ex. någon säger till mig att imorgon så blir det regn, så kan jag inte veta det förrän jag upplever det. Så tills det sker kan jag välja att tro på att det blir regn, eller inte regn.

Jag har trott på livet efter döden, men det var först när jag fick tillräckligt med bevis för det som tron blev en riktig tro som förde med sig en känsla av frihet och frigörelse ifrån ångest, stress och oro.

När man har tillräckligt med bevis så vet man det, och alla får det genom att bara vilja veta mer :).

Quote:
Helt allvarligt nu, vilken bok/dokumentär har du studerat som gör ditt vetande så mycket viktigare/bättre än mitt? Du har faktiskt inte den blekaste aning om vad jag tror, vad jag har upplevt eller vad jag vet.

Jag skrev en post med massa dokumentärer jag sett, kolla upp det på detta forum, bara att kolla vilka trådar jag skapat.

Samtidigt så är dessa böckerna bra: A lawyer presents the case for the afterlife (Bevis på livet efter som håller i domstol), Think & Grow Rich (om man vill lära sig förstå etern - vår oändliga intelligens - och tankens kraft att påverka ens liv).

Finns så mycket information, det gäller bara att ändra sin sinnestämmning till: Jag vill veta allt! :)

Quote:
På vilket sätt håller folks rädslor tillbaka dom från att göra saker som missgynnar NWO?

NWO manipulerar vårt samhälle till att vi tror att dem har kontrollen. Vi alla har makten, vi är odödliga, hur ska de kunna fånga dig?

Det dem gör är att fånga ditt medvetande, ditt sinne och din själ. De får dig att ge ditt liv till falska religioner och kyrkor som kräver dig på din energi och din avdyrkan.

Du är din egen gud, och alla runtomkring dig är gudar. Om vi ska dyrka någon är det oss själva och allting runtomkring oss. Gud är allt, precis som allt är energi, och all energi är oändlig intelligens.

Vi som lever 2008 på planet jorden är just nu i det skedet där vi går ifrån ett negativt system till ett postivt. Våra ledare som styr idag är negativa. De kommer inte folket acceptera längre och vi kommer få positiva ledare.

Så om folk är rädda och dem ifrågasätter sådana som mig med klåpord, hat, ilska eller dumma kommentarer som inte är konstruktiva, så gör de NWO's jobb.

Om folk frågar utan att tänka, utan att ha en fråga de verkligen vill ha svar på, då gynnar det också NWO, eftersom det leder inte till utveckling.

Det som missgynnar NWO är när vi hyllar alla som står för fred och vi säger nej till allt som är negativt. Vi säger nej genom att endast eftersträva det positiva - livet fortsätter efter döden, ska vi inte förbereda oss posivit isåfall? Och vad har vi att förlora? Döden är inget att frukta, och är en underbar upplevelse (men inte självmord = negativt).

Quote:
Vad är det människor skulle göra om dom inte var rädda?

Våga tänka utanför ramarna, och säga vad det tycker utan att vara rädda för att folk skulle göra narr av dem. Våga säga att nej jag röster inte på någon jävla idiot som tar ifrån mig mina friheter och mina rättigheter att leva ett fritt liv. De har ingen som helst rätt att kontrollera mig och mina tankar och åsikter. De försöker fängsla mig i ett socialt negativt samhälle som bygger på att alla ska slåss om en viss mängd pengar som skapar klassystem.

FUCK THAT! Och whips vi skulle ha en reform, för om ingen är rädd, vad är det som säger att vi tillåter Centralbankerna och bankerna att fortsätta rövknulla oss medans vi sliter för chefer som passar in under profilen: Psykopat.

Quote:
På vilket sätt motarbetar dessa "o-rädda" handlingar NWO/ondska?

Jag kan bara prata ur eget synsätt. Liksom dem så undersöker jag det ockulta, jag använder mig av deras hemligheter, och just nu håller jag på att samarbeta med människor med flera projekt.

Allting går framåt, och det enda som fattas är pengar. Jag har många kontakter och när någon börjar genera pengar kommer vi kunna hjälpa varandra - då vi alla vill stoppa NWO, babylon etc.

Men vi gör det genom att bli rika själva, och sprida vad vi vet samt bli frigjorda i kropp och sinne.

Jag har offrat 1år av mitt liv utan att festa och göra det som många skulle säga "är att leva livet". Jag har nyligen kommit tillbaks ifrån vad jag säger: "Det riktiga livet, bortom illusionen".

Jag har begravt mig i böcker, tankar, funderingar, empiriska experiment, sociala situationer, lärt mig mina misstag och mina svagheter, lärt mig bli objektiv. Jag har skrivit ner tankar, idéer, insikter, och har investerat i princip alla mina pengar.

Om någon ens skulle få för sig att säga att jag skryter så säger jag inte att detta är tråkigt. Jag har haft för jävla roligt, jag vet vem jag är, jag vet hur livet fungerar, jag vet att jag har INGA problem med NWO, dem kan inte ta med.

Det är som med Tenacious D, jag spelade också världens bästa låt för Djävulen och vann min frihet. :)

Det mina projekt leder till är att folk blir befriade ifrån vårt sociala fängelse och det är alltid deras val. Jag tvingar ingen.

Jag hjälper nära och kära och om jag inte hade varit orädd hade jag kanske varit fast på mitt jobb och inte vågat lämna det, eftersom man måste ha en säker inkomst.. Många är så egoistiska att det inte förstår det, t.om. jag och jag kämpar emot det också. :)

Som sagt, jag skryter inte på något sätt, och folk verkar vilja säga, isåfall så sätter du käppar i dina egna hjul eftersom du inte lär dig det jag lärt mig.

Quote:
frid och frihet mannen

Detsamma!
Peace broder!

Posted on: 2008/5/22 12:08

See User information
Quote:

seilon skrev:
@ emil322

Hehe, vi bekämpar dem genom att bli fri rädslan. Samtidigt så måste vi kämpa emot deras system och sprida uppmärksamhet om dem.

Jag ser det snarare som att när vi besegrat dom blir vi fri från rädslan.
Visst är rädslan deras verktyg och så, men lixom, klart man är rädd, oroad osv ändå.
Hade man inte varit rädd eller oroad hade man inte gjort något åt det. Man är rädd för man känner att något är fel och det är något vi måste dra nytta av.

Posted on: 2008/5/22 12:23

Anonym
Bra svarat, nu börjar jag förstå hur du tänker. Väldigt intressant det där med liv efter döden ska ta och kika upp tipsen du gav.

See User information
Seilon

Det finns inte bara en sanning, vad är sant för den ena behöver inte överensstämma med den andra.

Slå inte bort negativitet så hårt!

Utan den skulle det inte finnas positivitet.
Precis som ying och yang, man och kvinna, varmt och kallt etc.
Vi lever i en relativ värld där vi inte kan uppleva värma om vi inte vet vad kyla är.

Så båda är med i spelet, det gäller att hitta balansen.
Man ska inte gå och förneka sina rädslor och mörka sidor utan omfamna, acceptera och bli vän med dem.

Posted on: 2008/5/22 16:52

See User information
Roligt att vi kommer överens adde! :)

och emil följande svar kanske hjälper dig?

Quote:
Seilon

Det finns inte bara en sanning, vad är sant för den ena behöver inte överensstämma med den andra.

Slå inte bort negativitet så hårt!

Utan den skulle det inte finnas positivitet.
Precis som ying och yang, man och kvinna, varmt och kallt etc.
Vi lever i en relativ värld där vi inte kan uppleva värma om vi inte vet vad kyla är.

Så båda är med i spelet, det gäller att hitta balansen.
Man ska inte gå och förneka sina rädslor och mörka sidor utan omfamna, acceptera och bli vän med dem.

Precis, det negativa - liksom det positiva - kommer alltid att existera. Man får inte förneka det, utan acceptera och omfamna det.

Däremot är det viktigt att leva med det positiva. Vår fantasi är ett bra sätt att uttrycka konst och kreativitet, och om den är våldsam ifrån negativa energier så kanske det är en form av balans?

I vilket fall som helst så för att bli 100% lycklig måste man bli orädd genom att möta sina rädslor och bli av med dem. Många är kanske rädd för vad som händer när man dör, men om det finns bevis för att man fortsätter leva - varför ska man då oroa sig? Speciellt om bevisen säger att döden inte är något farligt.

Bara för att vi vet hur det negativa är, betyder det inte att vi måste låta det finnas i vår fysiska värld.

Posted on: 2008/5/22 21:45

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper