vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vi är ALLA brottslingar inom kort?

See User information
http://www.dn.se/sthlm/polisen-vill-h ... or-brottslingar-1.1144990

Vana Vakensurfare förstår säkert vad jag jag vill fästa er uppmärksamhet på i denna artikel...

Posted on: 2010/7/29 19:23

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vi är ALLA brottslingar inom kort?

See User information
För många år sedan gjorde tullen ett tillslag mot en zigenarfamilj som kom resandes med åtskilliga kilo guld under husvagnen. Dom bröt mot en hel massa regler förstås eftersom man på den tiden inte fick föra ut eller in vare sig pengar eller guld i några störra mängder.

Jag tror att dom fick tillbaka guldet så småningom efter en del kattrakande. Det blev för krångligt att reda ut helt enkelt (födda i Jugoslavien, bilen från Spanien, husvagnen från Holland och så vidare). Jag greps också av en motvillig beundran för dom...

Får man inte vinna på travet längre? Om man har sparat bongen är det tydligen ok? Men om man köpt en icke inlöst bong och betalat vinnaren lite extra då? Det går alltid att luras...

Posted on: 2010/7/29 19:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Detta kan lätt utnyttjas av polisen, men det är ju de yrkeskriminella de vill åt, men de kan ju lätt sätta dit andra.
Quote:

Asgeir skrev:
Får man inte vinna på travet längre? Om man har sparat bongen är det tydligen ok? Men om man köpt en icke inlöst bong och betalat vinnaren lite extra då? Det går alltid att luras...
Så som Dragan "Jokso" Joksović gjorde. Ingen slump att han avrättades på Solvalla.

Posted on: 2010/7/29 19:44

See User information
Ja jädrar alltså, vad hände med konceptet att polisen gör sitt jobb och samlar bevis för brott och i annat fall håller käften...
Drabbas av funderingar över om Niklas Holmgren är så korkad att han inte ser det uppenbara problemet(illa illa) eller om det här är ytterligare ett medvetet steg mot polisstaten

Posted on: 2010/7/30 8:30
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Polisen vet nog fan vad dom gör. Om man ser det ur allmänhetens eller pressens synpunkt verkar det ofta obegripligt. Men jag ber att få påpeka att dom inte är amatörer.

När jag började jobba i Ängelholm för många år sedan hade ortstidningen rubriker som "Skräck i Ugglehult" och "Panik i Ugglehult"! Vad som hände var att den ena stugan efter den andra i ett område på Hallandsåsens sydsluttning brann upp. När jag kom till orten hade just den tjugosjunde stugan brunnit.

Så en dag meddelade rubrikerna "Misstänkt pyroman gripen!".

Bränderna upphörde omedelbart. Tydligen hade man fått tag i "rätt gubbe!". Men Icke sa Nicke!!!

Det hade brunnit 32 stugor. Men pyromanen erkände 26 bränder. Flera av bränderna hade anlagts innan han greps av ägarna till stugorna och flera efter. Men inte fan talade polisen om att dom gripit honom!

En av mina nya arbetskamrater kastade bort nycklarna till sin stuga när han hörde nyheten och rodnade kraftigt. Hm hm!

Samma sak gäller för övrigt nog en hel del av de bilbränder som florerat under sommaren. Bilen obesiktigad, snyft. Eller rostig, snyft och så vidare. Men så brinner den och det kommer peng i kassan i alla fall. Och allmänheten tror strax att det är "utlandsfödda" som springar runt och tuttar på.

Polisen är klokare än så, dom har vart med i gamet i för många år för att hoppa på alla blåsningar.

Det värsta jag varit med om i pyromanväg var när jag några år senare jobbade i Kristianstad och befann mig i Kristandstadbladets sätteri när polisen kom instormande och släpade ut en av tidningens reportrar.

Någon hade lagt märke till att en rad pyromandåd i Kristianstad alltid var väldigt tidigt uppmärksammade av Kristiandstadsbladet som också alltid hade fina bilder av bränderna.

Utan brandbilar. Men den "vakne" fotografen fick 350 kronor per införd bild i tidningen. Hm hm!

Man lär sig en del på 400 år... misstro inte automatiskt polisen!

Posted on: 2010/7/30 8:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Det är intressant... med tanke på att man även i andra lagförslag hindrar möjligheten att både överklaga och värsta fall hävda sin rätt i en rättegång....

He he...

Skattemyndigheten har liknande system, men dock har man möjlighet att ha en rättegång...

Det polisen säger stämmer inte med verkligheten, om skattemyndigheten får tag i så mycket pengar hos en misstänkt skattebrottsling kan dom med lätthet ta allting och till och med ge böter på minst det dubbla det dom har tagit...

Det är bara fejk allting där man spelar på folks okunskap....

Tänk på att Kronofogden, skattemyndigheterna och poliser gör razzior inte alltför sällan tillsammans och det är just av den orsaken...

.....

Jävla skojare hela bunten....

Posted on: 2010/7/30 8:50

See User information
Det få människor tänker på är att rättegången i sig ofta kostar mer än det som rättegången behandlar.

Det är ett rent slöseri med samhällsresurser att tvinga saker gå till rättegång från första början...

Posted on: 2010/7/30 10:18

Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
I mina kvarter ska jag införa min lag... presumtiva gatlopp kommer också att göra susen.

Posted on: 2010/7/30 10:29
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

See User information
I Sverige är man skyldig tills motsatsen är bevisad.
Man blir utstängd ur systemet sedan ska man straffas för att ha försökt överlevt .
Men hys ej agg mot dessa som gör karriär på erat lidande och fattigdom och som ingjuter sjukdomar ångest och lidande genom stämpling ideologisk rasism och ekonomisk orättvisa och diskriminerar sjuka och rättfärdiga med lagen som vapen.
Ty dom är inte mycket bättre än brottslingar själva , dom trampar vin på stulna druvor.
Tro inte polisen är några änglar , flertalet begår brott , stjäl,ljuger,stämplar, begår rån, är pundare anabola torskar och alkisar mm själva, även dom är ju människor.
Men hys ej agg mot dom andefattiga trolösa dom saknar andliga upplevelser som sporrar dom och då dom dömmer andra dömmer dom sig själva för den som bär hat i hjärtat har ingen ande eller gud med sig.
Detsamma gäller grupperingar som håller hemligheter för sig själva , för hemligheter låser hjärtat, dömm ingen komihåg att alla människor är olika och alla vill samma sak, vara lyckliga slippa vara ensama och överleva.
Dom tror dom har makt men deras liv är kort och dom blir ochså gammal sjuka och dör en dag och allt kommer tillbaks till dem.
Den som har makt är den som lever i hjärtat och minns sina tidigare liv, den har evigt liv.
Förlåt dem tjänstemän mm som trampar på svagare och begår falskt vittnesbörd , förlåt dem som skapar karriär pga ditt lidande, dom lurar bara sig själva i slutändan.
Välsigna dem då dem vet icke vad dom gör, välsigna din nästa, din fiende, djuren och naturen och jorden.
Välsigne er alla.
Livet är kort men anden är evig.

Lev i Visdom.

Posted on: 2010/7/30 13:35
Resized Image

See User information
Jaa, Shen, du tänker på Den Stora Hemligheten. Men en gång fanns det en utgåva av serien Prins Valiant där det avslöjades att hemligheten som Tempelriddarna avundsjukt sades bevaka var... att det inte fanns någon hemlighet!

Det hjälper inte hur mycket man slänger folk på bål för att dom skall avslöja denna sanning. Ingen tror en helt enkelt även dom det är så enkelt. För alla vill ha en komplicerad, fet sanning. Den vanliga enkla är inte vad vi vill ha.

Vi tror nämligen alla det vi VILL tro. Och sanningen är alltid illa hörd.

Jag tänker på slutscenen i "Focaults Pendel" där huvudpersonen ligger och darrar på en vinodling medan marken skakar under trampet från alla som kommer rusande för att få tag i honom och få honom att avslöja Den Stora Hemligheten... hans brott är att man tror att han vet vad alla vill veta men förtiger det!

Ett brott kan alltså bestå av... INTET

TÄNK om frimurarna på sina möten vänligt hjälper varandra av med rocken och säger "det var längesen sist" medan man skakar hand varpå man läser upp protokollet från föregående möte och pratar lite om ditten och datten varpå man sätter sig till bords, läser en bordsbön och tar sig några groggar?

Och gottar sig åt den växande litteraturen om hur man ligger bakom allt från oljeutsläpp och jordbävningar och världskrig till familjelivets sammanbrott...

Jag har själv testat att slänga in lite brandfacklor både här och där och sett hur människan reagerar. Jag lovar dig, man kan slå i folk precis vad som helst. Bara det är lögn!

Men att förstå sanningen betraktas i många sammanhang som ett brott, se bara på stängningen av Youtube och Facebook i många länder.

Sammantaget: är det inte fantastiskt bra att man slipper ifrån den här skiten till sist?

Själv ljuger jag ytterst ogärna. Det beror inte på att jag är ärlig, utan på mitt dåliga minne. Jag orkar inte ha reda på alla dubbla och tredubbla versioner av allting. Därför är jag inte betrodd nånstans, alla tror att jag ljuger som en häst travar. Det är bittert ibland men ibland tillåter jag mig en diskret (mycket diskret) skadeglädje (Fy!)

Eftersom nu verkligheten är beskaffad på detta sätt:

Var rättvis mot andra och mest kritisk mot dig själv. Inse att folk minst av allt tror dig vara oskyldig och handla som du innerst inne vill. Det gör jag, till stor otack måste jag säga...

Posted on: 2010/7/30 14:58

Anonym
Hej Asgeir känner i gen mig i det du skriver upplever detta fenomen dagligen brukar önskar att alla jag träffar dagligen fick bytta kropp o sinne med varandra skulle vara mycket intressant!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper