vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Energijättar ska exploatera Arktis sista orörda delen av en ren Natur

See User information
138 SVT Text Lördag 15 jan 2011
UTRIKES Publicerad 15 januari

Energijättar ska exploatera Arktis

Energijätten BP med styrelseordföran-
de Carl-Henric Svanberg i spetsen
skapar en strategisk allians med den
ryska, statskontrollerade oljejätten
Rosneft.

Företagen byter aktier och ska
tillsammans exploatera Arktis enorma
energitillgångar.

Uppgörelsen ger Rosneft fem procent
av BP:s aktier - värda 7,8 miljarder
dollar. BP får 9,5 procent i Rosneft.

-Det är en affär som vi har strävat
efter att göra en lång tid, säger
Svanberg till nyhetsbyrån Bloomberg.

Kommentaren: Hur kan FN:s Miljöpanel, och deras organisation släppa dessa aktörer helt fria att exploatera vår sista rena natur! Svaret har vi nu, om du läst Prof. Carrol Quigley, mm...: De skapade FN, och FN jobbar för dessa krafter!

Känner ni som jag en liten olust, jag tänker herregud nu ska de Världsbyggarna, med Committee of 300 in i Arktis rena miljö, undra hur länge det tar innan nästa Oljeborrplattform exploderar? Och släpper ut olja, därför man kringgick enkla säkerhets regler!

Ex: Vid ett borrhål, är det fastställda regler att man ska ha 2 st sprängladdningar några meter på var sin sida om borrhålet!

Sen om olyckan är ett faktum, då evakuerars Oljeplattformen, sen via en Remote Controll Signal Switch från ett fartyg på sidan om spränger man sedan de 2 laddningarna, varvid marken förskjuts i sidled, och täpper igen borrhålet! Detta system hade BP, genom Vita Huset kringgått!

Sen om Du tänker efter, Hur i helsike kan en Oljeborrplattform Explodera, och gå sönder, enda tänkbara svaret är ditplacerade Sprängämnen! Råolja Exploderar inte!

JESSE VENTURA RAISES THE QUESTION: DID BP, TRANSOCEAN, HALLIBURTON KNOW THE DEEPWATER HORIZON WOULD BLOW?

Se Jesse Venturas alla videos:

Conspiracy Theory With Jesse Ventura, Season 2 Episode 7 (BP OIL SPILL) - FULL LENGTH

http://www.youtube.com/watch?v=mLyoFu_I1Us
---------------------------------------------------------------------------------

JESSE VENTURA RAISES THE QUESTION: DID BP, TRANSOCEAN, HALLIBURTON KNOW THE DEEPWATER HORIZON WOULD BLOW?

http://www.onepennysheet.com/2010/12/ ... water-horizon-would-blow/

-----------------------------------------------------------------------------------

Why Did Halliburton Buy an Oil Cleanup Company 8 Days Before the Oil Spill?

http://inspiredeconomist.com/2010/06/ ... ays-before-the-oil-spill/

Nice

Posted on: 2011/1/15 11:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Energijättar ska exploatera Arktis sista orörda delen av en ren Natur

See User information
Öh, rätta mig om jag har fel. Men det här med "sprängning" för att täppa till hålet vid ev. Olycka är väl bara en "frivilligt" utrustning?
Om det nu är lag på det, (vilket jag inte tror), så gäller väl lagen inom USA, Antarktis tillhör ju inte USA så varför skall det finnas sprängningsutrustning där?

Posted on: 2011/1/15 12:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nickeheaad använd dina Ögon och Öron du fått att se med och att lyssna med!

jag skriver bara det jag sett på Videon Systemet Remote Controll Signal Switch från ett fartyg på sidan beskrivs i videon!

Om olyckan är ett faktum, då evakuerars Oljeplattformen, sen via en Remote Controll Signal Switch från ett fartyg på sidan om Oljeborrplattformen, spränger man sedan de 2 laddningarna, på var sin sida om Borrhålet! Varvid marken förskjuts i sidled, och täpper igen borrhålet! Detta Skyddssystem hade BP, genom Vita Huset kringgått!

Conspiracy Theory With Jesse Ventura, Season 2 Episode 7 (BP OIL SPILL) - FULL LENGTH

Se filmen: http://www.youtube.com/watch?v=mLyoFu_I1Us

http://www.onepennysheet.com/2010/12/ ... water-horizon-would-blow/
--------------------------------------------------------------------
Nickeheaad skriver: "...Antarktis tillhör ju inte USA så varför skall det finnas sprängningsutrustning där?..."

Va ska man överhuvudtaget svara på den frågan?, varför Måste det Finnas Remote Controll Signal Switch sprängningsutrustning om man letar efter Olja?

Du Nickeheaad frågar DIG en sak, om Du sitter i ett varmt Skönt Badkar och njuter av Rent vatten! och sen plötsligt är det någon nere vid dina fötter! BP eller någon annan av familjerna i Committee of 300 har bestämt att de ska nu Borra efter Olja nere vid dina fötter!Vare sig Du vill eller Inte! Vad gör Du då? Skriker: Ge Fan i att skita ner mitt Badkar för Böveln, ni kan skita ner någon annanstans, ta Golfen för helsike, opps....
------------------------------------------------------------------
Nice, se videon i stället och försök forska, bjud in vakna kompisar och fika! Varför? Därför det är snart slut på Leken, om ett par år till är hela välfärds
samhället som du\VI tog för givet helt borta....

Posted on: 2011/1/16 13:48

Edited by san_sannson on 2011/1/16 14:07:10

See User information
Ja, det var absolut inte någon kritik, riktad mot dig san_sannson!

Har sett ovanstående filmer, men om dom är 100% sanna, vet jag inte om jag vill hålla med om. Självklart är detta viktigt information, men Jesse Ventura tar jag med "en nypa salt". Har svårt att få förtroende för människor som framhäver sig mer själva i en "dokumentär" ens dess innehåll. Lägg sedan på dramatisk bakgrundsmusik, och produktplaceringar, då känns det inte längre att dom jobbar för en god sak.

Den här tekniken att spränga, för att täppa igen, låter väl inte som om det är någon lag på att man måste inneha. Skulle du vilja jobba på en plattform, där du visste att det finns sprängmedels-kraft nog för att döda dig?

Så visst använder jag mina ögon & öron, men försöker ha fötterna på jorden. Allt som händer i världen behöver ju faktiskt inte vara konspiratoriskt.

EDIT: Såg att du ändrat i ditt inlägg...Du behöver inte vara så arg, man måste väl kunna analysera det som skrivs, på detta forum, tanken är väl att detta hjälper oss alla att bli mer upplysta!(?)

Posted on: 2011/1/16 14:08

See User information
Kolla även in denna sida om turerna kring BP.

http://www.ianrcrane.co.uk/

Inget händer av en slump och det finns för mycket frågetecken kring spillet i gulfen för att det bara skulle vara en olyckshändelse i mitt tycke.

Det som intresserar mig också är hur "flödet" kring allt detta har gått.
C-H Svanberg har deltagit på Bilderberggruppens möte 2007 och gick över till BP 2010.
Spillet påverkar bla gulfströmmen och bidrar till att vi fått en tuff vinter i norra europa. Detta leder givetvis till större efterfrågan på olja och drar upp priserna som vi sett.
Större efterfrågan kräver större produktion vilket man nu kan få genom att exploatera Arktis.
Och som tidigare talare nämner så kontrollerar Bilderberg EU.

Praktiskt....

Posted on: 2011/1/16 16:18

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper