vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Nu släpper jag en bomb, snappade upp detta i Expressen..

See User information
Det är inte bara USA som har sin "trans-texas-korridor"..

Vi inom EU har våran TEN , trans-european-network !!!!

http://www.northsweden.org/default.asp?id=1237&refid=1035

http://www.vv.se/filer/FoU/forteckning_vagar.pdf

På länken nedan kan ni ladda ner verksamhetsberättelsen för NorthSweden..

http://www.northsweden.org/default.asp?id=1489

Dom som tror att det som händer i USA inte berör oss har stoppat huvet långt ner i marken..

Bara en tidsfråga innnan propagandan för biltullar på dom stora Europavägarna??

Posted on: 2007/2/22 6:02
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nu släpper jag en bomb, snappade upp detta i Expressen..

See User information
Jepp! "As goes the United States, so goes the rest of the world" som vissa av de insatta därborta brukar uttrycka det. De strävar efter att successivt införliva ett och samma system över hela världen med en totalitär världsregering som yttersta mål.

Science fiction? Ingalunda, det är bara att läsa elitens egna skrifter.

Posted on: 2007/2/22 6:48
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vad är problemet?

Ibland är inläggen så otydliga att en utomstående besökare skulle undra om de på detta forum lever i en koja i skogen och då och då tittar på "nyheter" och text och finner från 2004 och 2002 något som besökaren överhuvudtaget inte anser vara något anmärkningsvärt.

See User information
Quote:

zink wrote:
Vad är problemet?

Ibland är inläggen så otydliga att en utomstående besökare skulle undra om de på detta forum lever i en koja i skogen och då och då tittar på "nyheter" och text och finner från 2004 och 2002 något som besökaren överhuvudtaget inte anser vara något anmärkningsvärt.

Vad är problemet?.......jo det ska jag förklara för dig "zinken"... här i landet har det av skattemedel byggts upp en infrastruktur, telenät elnät vägnät, vilka redan betalts och underhålls av allmänna medel (skattemedel) och förvaltats av instutitioner som alltjämt drivs med skattemedel.........att sedan befolkningen i landet ska bevittna att dessa infrastrukturer säljs utan att komma befolkningen tillgodo utan går till att sänka skatter för de som redan sitter proppmätt och vi andra som deltagit i finansierat kalaset ska behöva betala en gång till för att få använda denna infrastruktur.
Det är som att jag köper en bil och sedan tvingas betala till biltillverkaren för att få använda den.bedrägligt beteénde skull du och jag torska för om vi gjorde det samma...........ocker....

Posted on: 2007/2/22 8:51
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Skattesystemets hyckleri saknar gränser .
Kommer ni håg när dem införde vägtullar i Stockholm och sa att skatteintäkterna skulle finansiera en ny motorväg .Hallå vi betalar ju redan vägskatt fordonsskatt vart försvinner dem pengarna ?EUs pågående Nätverk med biltullar är oherhört skrämmande .
I UK skulle det vara i gång högst inom en 10 års period .
Eliten har ju märkt för länge sedan att majoriteten av folket i Sverige är så otroligt lättlurade ,naiva och hjärntvättade så att man kan i princip genomföra vad som helst utan någon reagera i större utsträckning. Rense och Alex Jones nämde i Jones radio program att dom var förvånade hur folket i bla länder som Frankrike,Tyskland och Sverige med rik kutur och historia kunde bli inlurade i EU . Dom sa också att mycket hade kommit längre i EU tex lagarna om hatecrimes (hets mot folkgrupp)m.m och så klart själva Unionen EU som är långt före själva Amerikanska Unionen. Alltså USA är inte först med allt utan även EU är före USA med en del grejor.

See User information
Ja, vi har en hel del att kämpa för och imot!!. Jävla synd att vi bara är outbildade foliehattar

Posted on: 2007/2/22 11:51
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:
Vad är problemet?

Vad är problemet?.......jo det ska jag förklara för dig "zinken"... här i landet har det av skattemedel byggts upp en infrastruktur, telenät elnät vägnät, vilka redan betalts och underhålls av allmänna medel (skattemedel) och förvaltats av instutitioner som alltjämt drivs med skattemedel.........att sedan befolkningen i landet ska bevittna att dessa infrastrukturer säljs utan att komma befolkningen tillgodo utan går till att sänka skatter för de som redan sitter proppmätt och vi andra som deltagit i finansierat kalaset ska behöva betala en gång till för att få använda denna infrastruktur.
Det är som att jag köper en bil och sedan tvingas betala till biltillverkaren för att få använda den.bedrägligt beteénde skull du och jag torska för om vi gjorde det samma...........ocker....

Det ser inte ut som du beskriver i allt. T.ex. det bredband som är byggt i stora delar av Västerbotten äger alla som är med och betalar det. Alltså företag, kommuner, landsting och privatpersoner. Så fick vi med denna ordning själva gräva för anslutningarna på våra tomter.

Sedan är verkligen våra vägar sålda till någon?

Att skatter idag skulle betala kostnader för statligt ägda bolag se jag då inte skymten av.

TeliaSonera är lika billiga eller dyra tjänster som Tele2 eller något annat telebolag.

Vattenfall är inte billigast på el.

Vad är de vi egentligen har betalt till genom skatterna om inte de statligt ägda bolagen skiljer sig från de privata i sin prissättning?

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:
Kommer ni håg när dem införde vägtullar i Stockholm och sa att skatteintäkterna skulle finansiera en ny motorväg .Hallå vi betalar ju redan vägskatt fordonsskatt vart försvinner dem pengarna ?EUs pågående Nätverk med biltullar är oherhört skrämmande .
Eliten har ju märkt för länge sedan att majoriteten av folket i Sverige är så otroligt lättlurade ,naiva och hjärntvättade så att man kan i princip genomföra vad som helst utan någon reagera i större utsträckning. Rense och Alex Jones nämde i Jones radio program att dom var förvånade hur folket i bla länder som Frankrike,Tyskland och Sverige med rik kutur och historia kunde bli inlurade i EU . Dom sa också att mycket hade kommit längre i EU tex lagarna om hatecrimes (hets mot folkgrupp)m.m och så klart själva Unionen EU som är långt före själva Amerikanska Unionen. Alltså USA är inte först med allt utan även EU är före USA med en del grejor.

Har du koll på hur mycket de kostar att bygga vägar?

Biltullar är i huvudsak ett miljöprojekt för att styra om trafiken och eventuella vinster kan man bygga vägar för.

EU kan man ha olika åsikter om. Vi som köper prylar över nationsgränserna inom EU gillar skarp att varor och tjänster får flyta fritt inom EU. De flesta glömmer omräkningen av momsen så den är ofta lägre än i Sverige.

Frankrike blev då inte inlurade i EU då Frankrike var med och bildade ursprunget till EU, Europeiska kol och stålunionen. Den bildades av Belgien, Frankrike, Italien, Luxemburg, Nederländerna och Tyskland med Parisfördraget 1952.

Om Sverige blev inlurade kan också diskuteras då de var en folkomröstning om detta. I Sverige har vi rådgivande folkomröstningar vilket gör att politikerna måste före dem ange om de kommer att ta hänsyn till resultat eller inte.

Sedan är du obegripligt i slutet då jag inte vet om beskrivning av hets mot folkgrupp är något som du ser positiv eller negativt på.

Anonym
De statliga bolagen som du nämner jobbar ju på en konkurrensutsatt marknad och har vinstkrav lika som alla andra bolag. Detta är i mina ögon ett problem.

I min drömvärld skulle företagen som förser befolkningen med infrastruktur och livsnödvändigheter som t.ex vatten och livsmedel vara kollektivt ägda av befolkningen och befriade från vinstkrav. Deras produkter skulle fördelas genom självkostnad/alternativt något rättvist ransoneringssystem.

Statligt monopol på dessa områden skulle inte vara helt fel heller.
Men jag vill inte ha ytterligare monopol som fungerar som systembolaget, som ju är till för att generera vinster till staten.

Som det är nu privatiserar man och folkets pengar går till multinationella företag istället för till statskassan där de SKULLE KUNNA VARA (säger inte att de är det i NUVARANDE dominerande paradigmet) till nytta för folket.

Den grå Massan, som bara ser till den egna plånboken, ser att tjänsterna på ytan blivit något billigare efter privatiseringar, p.g.a konkurrens, fusioner och massavskedningar, s.k "effektiviseringar" och är väldigt nöjda med att bli pungslagna.

Sweet Jesus :)

Anonym
Quote:

zink wrote:
[quote]
Sedan är du obegripligt i slutet då jag inte vet om beskrivning av hets mot folkgrupp är något som du ser positiv eller negativt på.

Är det inte ganska uppenbart att man använder lagarna om "hets mot folkgrupp" för att tysta all kritik mot rådande politik och stämpla människor med åsikter avvikande från rådande paradigm som rasister=paria?

Anonym
Quote:

raybeam wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

Är det inte ganska uppenbart att man använder lagarna om "hets mot folkgrupp" för att tysta all kritik mot rådande politik och stämpla människor med åsikter avvikande från rådande paradigm som rasister=paria?

Nej det är inte uppenbart.

Ta och kom med minst 5 olika exempel på händelser att detta skulle var uppenbart.

Uppenbart är något som alla kan godkänna inte bara de med vissa åsikter.

See User information
Quote:

zink wrote:

Vad är de vi egentligen har betalt till genom skatterna om inte de statligt ägda bolagen skiljer sig från de privata i sin prissättning?

Till vår egen börs har vi betalat.

När man släpper på monopolen så är det ju inte för vårt bästa .

Är det fler storbolag som vill pungslå folket så blir det dyrare.

Ett exempel var från Australien, därvar det ett bolag som var operatör av nätet, det var ett monopol. Men hajarna trycker på så det blev lag om att ge ett bolag till inträde - är det oligopol, eller vad heter det - naturligtvis rusade avgifterna i höjden för konsumenterna - detta är principen - ju fler som ska vara Tagare - ju djupare är dom i av Givarnas plånböcker.

Posted on: 2007/2/22 13:12
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

zink wrote:
Quote:

raybeam wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

Ta och kom med minst 5 olika exempel på händelser att detta skulle var uppenbart.

Det var nog ganska UPPENBART för Galileo att jorden snurrar runt solen, men alla kunde inte godkänna det... Det som är UPPENBART för en behöver inte vara det för en annan.

Orkar inte ge dig fem exempel mannen, jag trodde du läste tidningarna? Jag gick in på flashback.se för att hitta ett exempel åt dig så kan du väl leta vidare därifrån:

http://www.flashback.se/showarticle.php?id=182

Även PUL (som nämns i artikeln) är vad jag kallar en gummiparagraf, till för att stoppa tryck- och yttrandefriheten för grupper med åsikter avvikande från normen.

Anonym
Quote:

raybeam wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

raybeam wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

Det var nog ganska UPPENBART för Galileo att jorden snurrar runt solen, men alla kunde inte godkänna det... Det som är UPPENBART för en behöver inte vara det för en annan.

Orkar inte ge dig fem exempel mannen, jag trodde du läste tidningarna? Jag gick in på flashback.se för att hitta ett exempel åt dig så kan du väl leta vidare därifrån:

Även PUL (som nämns i artikeln) är vad jag kallar en gummiparagraf, till för att stoppa tryck- och yttrandefriheten för grupper med åsikter avvikande från normen.

Detta var då inte heller något uppenbart exempel på tystande av kritik.

Varför ska man överhuvudtaget lista judiska affärsmän? Varför inte de som tjänar över en miljon kronor eller någon annan indelning?

Vad är de för magiskt med judar?

See User information
Quote:

Varför ska man överhuvudtaget lista judiska affärsmän? Varför inte de som tjänar över en miljon kronor eller någon annan indelning?

undrar det jag med... Är ett satans tjat om att judarna eller zioniter eller vad man vill kalla dom är orsaken till allt.. Kan slå vad om att om man går och fråga första bästa jude har han ingen aning om NWO och allt annat sånt...

Det är ju några familjer och små grupper som styr, sen om dom sitter i Israel, pentagon eller på ditt tak har ju ingen betydelse... Vissa kallar sig för Judar och andra för nått annat men dom är alla samma skit, och gör vad dom kan för att få mer makt å mer pengar..

Posted on: 2007/2/22 16:33

Anonym
Quote:

zink wrote:
Quote:

raybeam wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

raybeam wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

Detta var då inte heller något uppenbart exempel på tystande av kritik.

SÅ du tycker inte att man ska få publicera en lista över personer tillhörande NÅGON SOM HELST grupp av människor, oberoende av syftet med att lista dem är? Eller gäller det bara VISSA folkgrupper och i VILKET syfte? Förstår du ens vad jag menar med att HMF och PUL är gummiparagrafer?

Du inser väl att PUL och hets mot folkgrupp tillämpas inkonsekvent?? Är det inte hets mot folkgrupp att kalla någon för den nedsättande benämningen "svenne"?
Jag har inget emot judar, sympatiserar inte med mycket som "patrioter" står för, däremot är jag beredd att dö för deras och andra idioters rätt att uttrycka sina åsikter i ett fritt samhälle!

Du har tydligen inte förmågan att se det uppenbara när du får det serverat framför dig, det har du bevisat många gånger på detta forum..

See User information
Quote:

zink wrote:
Vad är problemet?

Dude, geeze, why bother with "US HERE AT THIS CRAZY FORUM?" unless you just arent sure yourself about THOSE boot-licking opinions you humour us with.

And well, instead of watching CNN or Drudgereport, I can come here and get a general concensus of how the "yawn" mainstream corporate media has programmed its lackeys... so thanks for THAT opportunity.

Admit it honey you LOOOOVE it here!!!!

Otherwise you wouldnt be here all this time.

Unless its that Säpo contract that insists you do your time here hehe...

Posted on: 2007/2/22 17:14

See User information
zink!

Du måste vara en av landets mest naiva människor.

Du har genom vaken en jättestor info. bank med tips om info. som tystas i elitmedierna, en jättemöjlighet att verkligen sätta dig in i varför världen har hamnat i detta miserabla tillstånd, men du har trots detta lyckats bevara åsikten om att "Eliten vill oss vårat bästa" och verkar tro på allt som serveras dig genom etablissemangsmedierna även fast den alternativa mediekanalerna som ofta citeras här på vaken, trasar sönder och samman dessa Elitmedieuppgifter eftersom dessa inte håller för något logiskt resonemang överhuvud taget.

Bara ett ex.:

"Vad är de för magiskt med judar?"

-Kan det ha att göra med att dagens mediaelit i princip ockuperas av s.k. Judar i ledande positioner ifrån Bonnierkoncernen, ABC till CBC osv.

Till att de kontrollerar Hollywood, som de själva inte ens hymlar om.

Bl.a den judiske författaren, Michael Medved uttryckte det ganska klart i Moment Magazine, 1996:

"Jews Run Hollywood - So What?"

Till att de i princip kontrollerar det globala finanssytemet iom att de äger Wall-Street banker som Lehmann Bros. Saloman Bros. Rotschild, Kuhn & Loeb, Goldmann Sachs, Lazard Fréez m.fl

Flertalet personer har blivit dömda för "Hets mot folkgrupp" i Sverige bl.a ett par patrioter som informerade en skola om att Homosexuella var överrepresenterade bland pedofiler.

Denna lag är ett skämt eftersom alla folkgrupper UTOM etniska svenskar räknas som folkgrupp, även fast t.o.m Homosexuella räknas som det, fast de inte ens kan reproducera sig, som ju borde var det första kriteriet för att kunna räknas som en folkgrupp överhuvud taget.

Wake upp zink, & smell the coffee is burning!

Posted on: 2007/2/22 17:31

Edited by bennybear on 2007/2/22 17:46:04
Edited by bennybear on 2007/2/22 17:47:43

See User information
Zink har tappat bollen igen

Posted on: 2007/2/22 19:15

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

CrushNWO wrote:

Har du koll på hur mycket de kostar att bygga vägar?

Biltullar är i huvudsak ett miljöprojekt för att styra om trafiken och eventuella vinster kan man bygga vägar för.

EU kan man ha olika åsikter om. Vi som köper prylar över nationsgränserna inom EU gillar skarp att varor och tjänster får flyta fritt inom EU. De flesta glömmer omräkningen av momsen så den är ofta lägre än i Sverige.

Frankrike blev då inte inlurade i EU då Frankrike var med och bildade ursprunget till EU, Europeiska kol och stålunionen. Den bildades av Belgien, Frankrike, Italien, Luxemburg, Nederländerna och Tyskland med Parisfördraget 1952.

Om Sverige blev inlurade kan också diskuteras då de var en folkomröstning om detta. I Sverige har vi rådgivande folkomröstningar vilket gör att politikerna måste före dem ange om de kommer att ta hänsyn till resultat eller inte.

Exakt ..tycker du inte att de där med vägtullar då är lite motsägesfullt . Här skall man stödja ett ( miljöprojekt ) med pengar från intäkterna från tullarna . Sen går de och bygger mer och bättre vägar som vi kan fortsätta att förorena miljön med . Och varför just i Good ol ´Stockholm ,,då det nu förorenar också på andra platser i våran fina ( gröna ?? ) land Sverige ......

------------------------------------------------------------------------------------------

Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither

Posted on: 2007/2/22 19:34

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
zink!

Du måste vara en av landets mest naiva människor.

Du har genom vaken en jättestor info. bank med tips om info. som tystas i elitmedierna, en jättemöjlighet att verkligen sätta dig in i varför världen har hamnat i detta miserabla tillstånd, men du har trots detta lyckats bevara åsikten om att "Eliten vill oss vårat bästa" och verkar tro på allt som serveras dig genom etablissemangsmedierna även fast den alternativa mediekanalerna som ofta citeras här på vaken, trasar sönder och samman dessa Elitmedieuppgifter eftersom dessa inte håller för något logiskt resonemang överhuvud taget.

Bara ett ex.:

"Vad är de för magiskt med judar?"

-Kan det ha att göra med att dagens mediaelit i princip ockuperas av s.k. Judar i ledande positioner ifrån Bonnierkoncernen, ABC till CBC osv.

Till att de kontrollerar Hollywood, som de själva inte ens hymlar om.

Bl.a den judiske författaren, Michael Medved uttryckte det ganska klart i Moment Magazine, 1996:

"Jews Run Hollywood - So What?"

Till att de i princip kontrollerar det globala finanssytemet iom att de äger Wall-Street banker som Lehmann Bros. Saloman Bros. Rotschild, Kuhn & Loeb, Goldmann Sachs, Lazard Fréez m.fl

Flertalet personer har blivit dömda för "Hets mot folkgrupp" i Sverige bl.a ett par patrioter som informerade en skola om att Homosexuella var överrepresenterade bland pedofiler.

Denna lag är ett skämt eftersom alla folkgrupper UTOM etniska svenskar räknas som folkgrupp, även fast t.o.m Homosexuella räknas som det, fast de inte ens kan reproducera sig, som ju borde var det första kriteriet för att kunna räknas som en folkgrupp överhuvud taget.

Wake upp zink, & smell the coffee is burning!

För det första anser jag att om man påstår att judar kontrollerar saker som tydligen inte den lokal befolkning gör så idiotförklarar man den lokala befolkningen för judarna då överglänser dem och då kan de gärna få forstsätt med vad de håller på med då de är intelligentare.

Köper man inte denna beskrivning av judar utan hävdar att den lokala befolkningen minsann är lika intelligent som judarna så är judarna inget problem överhuvudtaget för då är vi lika allihopa.

Köper man inte heller denna beskrivning utan hävdar att judarna är mindre intelligenta än den lokala befolkningen så är deras påstådda makt helt obegriplig.

Har du någon statistik som visar att homosexuella är överrepresenterade bland pedofiler?

Anonym
Quote:

V4V wrote:

Exakt ..tycker du inte att de där med vägtullar då är lite motsägesfullt . Här skall man stödja ett ( miljöprojekt ) med pengar från intäkterna från tullarna . Sen går de och bygger mer och bättre vägar som vi kan fortsätta att förorena miljön med . Och varför just i Good ol ´Stockholm ,,då det nu förorenar också på andra platser i våran fina ( gröna ?? ) land Sverige ......

------------------------------------------------------------------------------------------

Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither

Det var miljöpartiet som var mest pådrivande när de gällde vägtullarna så fråga dem hur de har tänk att pengarna ska användas.

Vägtullar finns i andra europeiska städer så Stockholm är inte ensam om dessa.

Anonym
Vägtullarna i Stockholm är inte ens lönsamma för staten beroende på hur man tar betalt, det handlar inte om att maximera vinsten, inte ens att minska trafiken utan snarare maximera övervakning/registering.

De kunde lika gärna ha satt upp bås man kan betala till eller en bom som öppnas om man har köpt en anonym transponder med ett visst antal passager förbetalt.

Att man har valt just den här metoden och gett kontraktet till IBM är något som man har sagt åt dem att genomföra, antagligen på det senaste bilderbergermötet de inte vill prata om.

Anonym
Quote:

SÅ du tycker inte att man ska få publicera en lista över personer tillhörande NÅGON SOM HELST grupp av människor, oberoende av syftet med att lista dem är? Eller gäller det bara VISSA folkgrupper och i VILKET syfte? Förstår du ens vad jag menar med att HMF och PUL är gummiparagrafer?

Du inser väl att PUL och hets mot folkgrupp tillämpas inkonsekvent?? Är det inte hets mot folkgrupp att kalla någon för den nedsättande benämningen "svenne"?
Jag har inget emot judar, sympatiserar inte med mycket som "patrioter" står för, däremot är jag beredd att dö för deras och andra idioters rätt att uttrycka sina åsikter i ett fritt samhälle!

Du har tydligen inte förmågan att se det uppenbara när du får det serverat framför dig, det har du bevisat många gånger på detta forum..

Man ska bra kunna motivera varför de är intressant med listningar av folkslag.

Hets mot folkgrupp gäller alltid minoriteter då det alltid har varit lätt att majoriteter börjar förtrycka minoriteter.

Så att majoriteten blir kallad ”svenne” är inte hets mot folkgrupp om du nu inte kan visa att det är en minoritetsfolkgrupp de handlar om.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper