vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Den nya världsordningen???

See User information
Är det inte samma som det alltid varit? Har jag missat nåt?
Same shit diffrent people!!!!
Den enda stora skillnaden enligt mig är att de nu har möjlighet att förslava folket med teknik. Vi har kommit till ett vägskäl.

Senario
chippen klara och finns i tillräcklig mängd. Vad göra? Fixa en kris tex råka smitta en stad med fågelinfluensa av misstag förstås. Det är ju inte så att makthavarna vill oss illa...eller?.
Utlys undantagstillstånd och tvångsvaccinering(med chip) av ALLA inom det avspärrade området. Bara att ta en stad i taget.

There is nowere to hide

Posted on: 2008/3/13 19:27
Human mind the last frontier
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Den nya världsordningen???
Nej, folk får cancer av chippen. Det har redan hänt. Det pågår långt framgången forskning om organiska datorer, där är lösningen...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Eliten kommer säkert göra en stor fet AI dator som ska hålla full koll på oss. Sen tröttnar AI datorn på dom och gör slut på allihopa. Trots allt, vem behöver ett släkte som består av 1% psykopater och 99% idioter.

See User information
Cancer av chippen!!! Nja det var nog gamla chips med lite barnsjukdomar såna som vi kan läsa om i tidnigarna typ 20 år efter de uppfanns.
Det finns nog ett antal betydligt seriösare varianter.

En annan variant kanske är att täcka jorden med microvågor och se till att de kan ledas in i kroppen och påverka folk. Men då kanske krävs att människor har ledare i kroppen tex kvicksilver eller dyl. Aluminium från chemtrail kanske!!(kvicksilver i vacciner...varför??)

Nån påstod att människor har en specifik DNA frekvens som man kan använda. Vi kanske får var sin radiokanal???
Frågan är om chips ens behövs.

Det kanske bara är en skenmanöver med chips???

Posted on: 2008/3/14 15:33

Anonym
Familjerna Rockefeller och Rothschilds behöver ett släkte med 1% psykopater och 99% idioter. De behöver några att ha som slavar så de slipper göra nåt själva och några att sätta på när den sataniska lusten faller på...

See User information
Du har nog rätt men de vill nog ha lite kontroll på slavarna också de vill nog inte ha nå uppror.

Posted on: 2008/3/14 15:53

See User information
tekniken som finns i tex star track på tv hadde dom redan för 80-100 år sedan.

Kolla upp Tesla och vad han hittade på under sinna sista år.
Det han kom på då har dom haft och utväklat ända sen dess.
Detta inefattar sclar teknik, kamror som fotograferar tankar, flygande tefat, fri energi, kraftfält alá star wars, teleparti och tidsresor osv....

chips hör till stenåldern nu, dom har grejer minst 100ggr mer avancerade än man kan tänka sig nu.

Vill dom veta vad någon tycker/tänker så vet dom det inom en millisekund, om inte redan innan dom ville veta det.

Posted on: 2008/3/14 23:28
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Nope, det är sant, chippen som testas och i liten grad används nu, ger grym cancer!

Lyssnade på en expert på Coast to Coast AM. Alla möss med chip utvecklar cancer.

Posted on: 2008/3/15 4:49

See User information
Ja läsa av tankar är nog relativt gamalt patent. Tankar är ju bara freknenser. Frekvenser kan ju avläsas med rätt utrustning. Är dock skeptisk till att polisen skulle ha tillgång till sådant. De står ju längst ner i pyramidsystemet och skall ha tillgång till utrustning därefter. De ska ju inte få veta för mycket. Då kanske de börjar vända blickarna uppåt i systemet.

Posted on: 2008/3/15 9:32

See User information
Nja, att det handlar om tekniska patent för att "läsa av" människors tankar... - knappast.

Är en tanke något som färdas i luften...

Posted on: 2008/3/15 10:09
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax skrev:
Nja, att det handlar om tekniska patent för att "läsa av" människors tankar... - knappast.

Varje år, utvecklas tekniken 50 år, mot varje utvecklingsår vi ser i sammhället.

Tankar färdas visst, kanske genom luften, kanske genom hyperspace, det ar en religions fråga, men telepati funkar!

Polisen har maskiner som kan läsa tankar, men inte tänker de berätta det, om nu nån trodde det! Kanske inte i sverige, men i vart fall Usa.

Posted on: 2008/3/15 10:15
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

novax skrev:

Varje år, utvecklas tekniken 50 år, mot varje utvecklingsår vi ser i sammhället.

Tankar färdas visst, kanske genom luften, kanske genom hyperspace, det ar en religions fråga, men telepati funkar!

Polisen har maskiner som kan läsa tankar, men inte tänker de berätta det, om nu nån trodde det! Kanske inte i sverige, men i vart fall Usa.

Religionsfråga, för att skriva det oituklippt...

Telepati funkar... visst - men det är inte samma sak som att tankar färdas i luften.

Att polisen skulle ha tankeavläsningsmaskiner är nog en fantasi.

Posted on: 2008/3/15 10:20

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Att tankar färdas i luften kan väl vara en hyfsad beskrivning även om det inte är luften i sig som är mediet för vågutbredningen.
En tanke är en frekvens/vibration som fortplantar sig i omgivningen beroende på medium. Hur långt vet jag inte.
Förmodligen långt bortom min fattningsförmåga

Posted on: 2008/3/15 15:36

See User information
Quote:

scofield99 skrev:
Att tankar färdas i luften kan väl vara en hyfsad beskrivning även om det inte är luften i sig som är mediet för vågutbredningen.
En tanke är en frekvens/vibration som fortplantar sig i omgivningen beroende på medium. Hur långt vet jag inte.
Förmodligen långt bortom min fattningsförmåga

Jag tror inte det är fråga om att färdas i luften.

Då skulle telepati inte funka om man skärmar av... och det är tidsskillnad mellan "sändning" och mottagning - det är inte att man sänder tankar och de färdas... från punkt A till B, eller så.

Människan är ingen maskin.

Tanken kommer inte från den fysiska hjärnan rätt upp och ned, den finns innan den "registreras" i vår fysiska hjärna.

Posted on: 2008/3/15 15:42

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Att skärma av, den vetenskapen har de väl inte full koll på än idag. Vad jag kan förstå så vet de ej vad ström är för någonting.
Det är väl Elektronteorin som gäller än idag. officiellt iallafall

Det där att det registreras innan förutsätter väl också att tiden är konstant. Det köper jag inte.
Tidsskillnaden borde ju vara extremt liten (ljusets hastighet?).

Människan har väl en hel del likheter med en maskin när det gäller det elektriska. Vi är ju beroende av strålning tex infraröd dvs värmestrålning. Ta bort den strålningen och det blir svårt att leva. Cellernas resonansfrekvens ligger ju i det spektrat och påstås kunna fungera som antenn och mottagare med allt vad det innebär. För mer info läs mer om "Georges Lakhovsky" och MWO.
Han samarbetade med Tesla. Skrev boken "the secret of life"....rekomenderas.

Det enda jag med säkerhet kan säga är att det är mycket teorier och lite fakta. Det är min uppfattning.

Posted on: 2008/3/15 16:13

See User information
Quote:

scofield99 skrev:
Att skärma av, den vetenskapen har de väl inte full koll på än idag. Vad jag kan förstå så vet de ej vad ström är för någonting.
Det är väl Elektronteorin som gäller än idag. officiellt iallafall

Det där att det registreras innan förutsätter väl också att tiden är konstant. Det köper jag inte.
Tidsskillnaden borde ju vara extremt liten (ljusets hastighet?).

Människan har väl en hel del likheter med en maskin när det gäller det elektriska. Vi är ju beroende av strålning tex infraröd dvs värmestrålning. Ta bort den strålningen och det blir svårt att leva. Cellernas resonansfrekvens ligger ju i det spektrat och påstås kunna fungera som antenn och mottagare med allt vad det innebär. För mer info läs mer om "Georges Lakhovsky" och MWO.
Han samarbetade med Tesla. Skrev boken "the secret of life"....rekomenderas.

Det enda jag med säkerhet kan säga är att det är mycket teorier och lite fakta. Det är min uppfattning.

Men om du tror på att tankar "färdas" och att polis har fysiska apparater som kan tala om vad människor tänker, så är vi inte utanför tidsskillnad.

Cellerna är sina liv, kosmos, och man ska inte se på det som antenner som vi tänker på antenner. De är inte mer antenner än vad en övergripande "cell" som en människa är.

"resonsanser" och det där... det är mest lågnivågrejer.

Om man tex lämnar sin fysiska kropp, så kan man ju tänka - vart tog det då vägen att en tanke är något som färdas från en hjärna till en annan?

Posted on: 2008/3/15 16:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag vill nog påstå att resonans är av största betydelse och inte alls nå lågnivågrejor. Bara det att allt som vi känner till officiellt har en resonansfrekvens säger ju en hel del. Livet är rörelse.

Celler som egna medvetanden, atomer som egna medvetanden, det beror ju på vilken nivå vi diskuterar. Det ena behöver inte utesluta det andra. En cell kan nog ändå fungera som en antenn ändå.
Jag är dock inne på samma linje som tesla och lakhovsy att allänna antennläran som lärs ut saknar vissa bitar tex att alla metaller ej ger samma verkan.

Kan man tänka om man är utanför kroppen? Har ej provat så jag vet ej. Har läst att det inte går. Att det funkar anorlunda.

Det där med tanke är väl inte helt klargjort hur det funkar men jag ska försöka förklara vad jag menade.

Att tanken färdas menar jag med att någonting i hjärnan vibrerar med en viss frekvens. Det du ser på skärman när de gör EEG mätningar på sjukhus dvs mäter hjärnas elektriska aktivitet.
Om någonting vibrerar så sänder det ut vågor i omgivningen jämför kasta en sten i vatten. Stenen finns kvar med vågen i vattnet sprider sig.
Med tanke menar jag en vågrörelse ev partikel beroende på hur man ser på saken.

Posted on: 2008/3/15 17:19

See User information
frekvenser är grunden till allt, kan man hitta rätt frekvens så kan man göra precis vad som hellst helt utan gränser.

Resonans och frekvens är nyklen till att kontrolera allt.
Hittar man rätt frekvens och våglängd finns det mycket man kan använda den till...

Energi består av små vågor, lika så all materia.
Tankar är (vad man vet) små elektriska impulser i hjärnan, alltså små vågor.

Har man då en mottagare som är i resonans med dessa vågor så kan man ta in tankar och se dom.

Om våran vanliga polis har sån teknik är nog tveksamt, snarare att SÄPO har det isf....

Quote:
Nikola Tesla established a laboratory on Houston Street in New York at 46 E. There, at one point while experimenting with mechanical oscillators, he allegedly generated a resonance of several buildings causing complaints to the police. As the speed grew he hit the resonance frequency of his own building and belatedly realizing the danger he was forced to apply a sledge hammer to terminate the experiment, just as the astonished police arrived.[4] The Discovery Channel's popular MythBusters show examined Tesla's claim that he had created an "Earthquake Machine" in their 60th episode. They tested the physical phenomenon known as mechanical resonance on a traffic bridge, which today are built to withstand such forces. While a single I-beam of steel was deflected several feet in each direction by their oscillator, and they reportedly felt the bridge shaking many yards away, there were no "earth shattering" effects. It is worth indicating that, in the time of the event undertaken by Tesla, buildings were not built to withstand such resonance.

http://en.wikipedia.org/wiki/Earthquake_Machine

Posted on: 2008/3/15 18:10
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
När fick SÄPO i så fall den tekniken? Med den tekniken borde dom ju få veta vem som sköt Palme.

See User information
Quote:

scofield99 skrev:
Jag vill nog påstå att resonans är av största betydelse och inte alls nå lågnivågrejor. Bara det att allt som vi känner till officiellt har en resonansfrekvens säger ju en hel del. Livet är rörelse.

Celler som egna medvetanden, atomer som egna medvetanden, det beror ju på vilken nivå vi diskuterar. Det ena behöver inte utesluta det andra. En cell kan nog ändå fungera som en antenn ändå.
Jag är dock inne på samma linje som tesla och lakhovsy att allänna antennläran som lärs ut saknar vissa bitar tex att alla metaller ej ger samma verkan.

Kan man tänka om man är utanför kroppen? Har ej provat så jag vet ej. Har läst att det inte går. Att det funkar anorlunda.

Det där med tanke är väl inte helt klargjort hur det funkar men jag ska försöka förklara vad jag menade.

Att tanken färdas menar jag med att någonting i hjärnan vibrerar med en viss frekvens. Det du ser på skärman när de gör EEG mätningar på sjukhus dvs mäter hjärnas elektriska aktivitet.
Om någonting vibrerar så sänder det ut vågor i omgivningen jämför kasta en sten i vatten. Stenen finns kvar med vågen i vattnet sprider sig.
Med tanke menar jag en vågrörelse ev partikel beroende på hur man ser på saken.

Men det jag (vi) talar om var om tankar färdas, om polis kan få fram en människas tankar genom en apparat.

En tanke är en tanke - nu skriver du: "Med tanke menar jag en vågrörelse ev partikel beroende på hur man ser på saken".

Men ingen kan väl bestämma hur en tanke ska kategoriseras så, och för att försöka få till så det kan passa in i en idé om att en tanke är en fysisk sak, som då kanske fysiska saker (apparater) kan tala om vad som tänks...

Medvetande och tanke har jag svårt att se skulle vara en fysisk företeelse, mer som att det fysiska (allting) har ett medvetande, och kan tänka - har tankar. Det fysiska - och dess vibrationer/frekvenser/resonansfrekvens är ju inte samma som "det inneboende livets" medvetande.

Posted on: 2008/3/15 18:21

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Nja, kategoriseras är nog inte rätt ord. Det är nog snarare så att vi har begränsade mätmetoder. Och beroende på hur du mäter så kan en frekvens ev framstå som partikel eller våg. Med detta menas att vi kan inte se helheten. Man kan kanske jämföra med att se ett runt hus uppifrån eller från sidan. Uppifrån = runt, från sidan fyrkantigt.

Med fysiskt menas väl oftast sånt vi kan se och ta på. Men det är ju väldigt mycket inte går att se och ta på tex gaser,strålning etc
Medvetande däremot kan vara svårt att mäta. Man måste ju ha utrustning som passar ändamålet. Man kan ju inte mäta mer än det finns utrustning till.

Vad jag kan förstå så är vi nästan alla uppbyggda på samma sätt
dvs reagerar på samma frekvenser etc tankar har speciella frekvenser etc däremot så kan man ju reagera olika på olika tankar.

För att mäta fysiska saker verkar det behövas fysisk utrustning

Det handlar om frekvenser tunga eller subtila.
"det inneboende livets"....... det mesta har ju olika frekvens organ, celler, aura, magnetfält etc Allt från "låga" till mer subtila, esoteriska som kan vara svåra ev omöjliga att mäta.

Måste ett medvetande kunna tänka? Räcker inte med att tex kunna känna?

När det gäller om man kan registrera/avläsa våra tankar så är det nog bara frågan om vem som har behörighet att till utrustningen.
En intressant teori i mitt tycke är: Om de kan med radar(läs mobilmaster/telefoner) detektera tankevågor. Borde ju gå.
Har de inte gjort test i USA för länge sedan?

Posted on: 2008/3/15 21:00

See User information
Quote:

scofield99 skrev:
Nja, kategoriseras är nog inte rätt ord. Det är nog snarare så att vi har begränsade mätmetoder. Och beroende på hur du mäter så kan en frekvens ev framstå som partikel eller våg. Med detta menas att vi kan inte se helheten. Man kan kanske jämföra med att se ett runt hus uppifrån eller från sidan. Uppifrån = runt, från sidan fyrkantigt.

Med fysiskt menas väl oftast sånt vi kan se och ta på. Men det är ju väldigt mycket inte går att se och ta på tex gaser,strålning etc
Medvetande däremot kan vara svårt att mäta. Man måste ju ha utrustning som passar ändamålet. Man kan ju inte mäta mer än det finns utrustning till.

Vad jag kan förstå så är vi nästan alla uppbyggda på samma sätt
dvs reagerar på samma frekvenser etc tankar har speciella frekvenser etc däremot så kan man ju reagera olika på olika tankar.

För att mäta fysiska saker verkar det behövas fysisk utrustning

Det handlar om frekvenser tunga eller subtila.
"det inneboende livets"....... det mesta har ju olika frekvens organ, celler, aura, magnetfält etc Allt från "låga" till mer subtila, esoteriska som kan vara svåra ev omöjliga att mäta.

Måste ett medvetande kunna tänka? Räcker inte med att tex kunna känna?

När det gäller om man kan registrera/avläsa våra tankar så är det nog bara frågan om vem som har behörighet att till utrustningen.
En intressant teori i mitt tycke är: Om de kan med radar(läs mobilmaster/telefoner) detektera tankevågor. Borde ju gå.
Har de inte gjort test i USA för länge sedan?

Nej, känna är somingenting, det är efter degenerering... finnas är att vara medveten = att tänka - finns ingen tanke eller självmedvetenhet så finns det inget som är "känna", inget som känner...

Det finns nog inget sådant som "tankevågor".

Jag gav vad som räcker för att inse... för en stund sedan i en annan tråd, ju... :

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=83817#forumpost83817

Posted on: 2008/3/15 21:21

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
När fick SÄPO i så fall den tekniken? Med den tekniken borde dom ju få veta vem som sköt Palme.

Den fick dom säkert för minst 50år sedan, antingen köpte dom den av USA eller Ryssland/soviet eller så fick man den säkert genom spioner...

Dom vet vem som skjöt Palme, folk är bara inte redo att veta det så om dom berättade skulle det bli kaos.
Dom officiela utredningarna är ju ett skämt.
När dom pratade om detta i tv för ett tag sen och intervjuade nån tant som jobbade med utredningen sa hon att dom inte hadde nån nytta av att antekna eller spela in vad dom hittade, hur serijöst låter det?

I övrigt håller ja med scofield99.

Jag tror inte att man måste kunna tänka för att finnas.
Tänker tex en insekt? Agerar den inte bara utifrån kännslor?

Posted on: 2008/3/16 0:18

See User information
"tanke eller självmedvetenhet"...Man behöver väl ingen tanke för att känna? eller...

Känna och känsla. Kroppen/hjärnan registrerar/detekterar känslan som en elekrisk impuls. Och känna /uppleva gör medvetandet....men det är nog mycket större än så. Men en enkel beskrivning kanske på låg nivå.

Att tankar kan vara kan vara skilda från nervsystemet kan jag i viss mån köpa frågan är dock om det då är tankar i den bemärkelse som vi pratar om. Hjärnan tror jag dock funkar mest som dator och tankar etc är elektritiska medan medvetandet kan funka på annat sätt. Men jag är helt övertygad om att det är frekvenser som gäller.
När det gäller forskare och dyl så är det väl mest teorier vad jag kan förstå. En del forskare vet att de inte vet så mycket, sen finns det de andra som tror att de vet.

Hypnos tycker jag dock är bland det mer intressanta när det gäller forskning.

Ambres tycker jag annars är helt ok... finns lite filmer som svt gjort.....rekomenderas.http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=75237

Posted on: 2008/3/16 10:03

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper