vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Polisprofessor Leif G W Persson säger upp sig från Rikspolisstyrelsen.

See User information
106 SVT Text Söndag 18 maj 2008
INRIKES Publicerad 18 maj

Polisprofessor lämnar sin tjänst

Polisprofessor Leif G W Persson säger
upp sig från Rikspolisstyrelsen. Han
säger sig vara trött på att tala för
döva öron om det han kallar den totala
utarmningen av polisen ute i landet.

Persson menar att för mycket resurser
satsas på byråkrati och centrala
polismyndigheter.

-Jag tänker inte delta i det här ap-
spelet längre, säger han till
Expressen.

Persson är Sveriges ende professor
i polisforskning. Han kommer nu att be
regeringen om nya arbetsuppgifter.

Posted on: 2008/5/18 15:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Polisprofessor Leif G W Persson säger upp sig från Rikspolisstyrelsen.
Hörde faktist en diskussion om detta i affären alldeles nyss.
På en löpsedel kunde man nämligen läsa "Det finns inga vanliga konstaplar kvar längre"

Diskussionen i affären gick ut på att sveriges polisiära myndighet var en sjunkade skuta eftersom det inte längre fanns ett polisiärt arbete nära folket.

När jag var liten kommer jag ihåg hur poliser kom och hälsade på på dagis och man fick hålla i deras pistoler osv. Det har inte varit ett enda polisiärt besök på åtminstone mina barns dagis under hela tiden de gått där. Tyvärr säger också många föräldrar "sätt på dig säkerhetsbältet, annars kommer polisen och tar dig", istället för att förklara att det är viktigt med säkerhetsbälten.

Polisen i sverige behöver profiliera sig mer.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Leffe e en bra polis, en klippa, som skulle behövas flera av i Sverige.

Posted on: 2008/5/18 15:56
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Polisstat. Poliserna får inte relatera till svensson.

Finns det ingen som kollar upp hur korrupt vårt system är? Det måste finnas massor av avslöjande kontakter mellan ledarna, Bert Karlsson grävde fram material på Bengt Westerberg och hur han misskötte sitt jobb.

Det är mycket snack om 9/11 och USA, men finns det någon som kollar på vad våra ledare och chefer för våra bolag sysslar med?

Posted on: 2008/5/18 15:59

See User information
Polisnojja är väl en av sveriges vanligaste fobier? När man passerar en snut så spänner sej varenda nerv och man känner sej skyldig till något även om man inte gjort ett jota. Ska man inte känna sej trygg av polisen? Jag mår bättre av att bo i hålan utanför staden där det inte finns några snutar...

Posted on: 2008/5/18 16:27
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
Snart anställer de väl 50,000 invandrare direkt ifrån bananbåten där som är vana vid hur folk ska behandlas enligt egyptisk standard.

See User information
Quote:

seilon skrev:
Polisstat. Poliserna får inte relatera till svensson.

Finns det ingen som kollar upp hur korrupt vårt system är? Det måste finnas massor av avslöjande kontakter mellan ledarna, Bert Karlsson grävde fram material på Bengt Westerberg och hur han misskötte sitt jobb.

Det är mycket snack om 9/11 och USA, men finns det någon som kollar på vad våra ledare och chefer för våra bolag sysslar med?

Precis!!!

Handla LOKALT altså...

Min tråd om Estonia handlar lite om detta.

Finns många kunniga här på vaken och vi som bor i Sverige behöver kunna pyssla ihop NWO med Sverige Eliten och Codex Alimentarus, Common Purpose, EU Bilderberg osv...

Posted on: 2008/5/19 16:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper