vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Angiveri kommer krypandes i Sverige.

See User information
Hoppas jag lade detta i rätt ämnes kat. Men tanke på Poliststat, så...

Det var i media igår, (tror jag). Där bostadsbolaget erbjuder 5000kr, om man angiver en "smyg"-rökare i bostadsområdet där det råder rökfritt. 2 saker slår det mig...

1. Givetvis att sakta men säkert blir mer och mer en polisstat, (om vi nu inte redan faktiskt är det). Skrämmande att även privata aktörer mer och mer sysslar med sånt...

2. Kom tänka på en någon kille som satt i fängelse och fick till slut rätt att få röka i sin cell, (annars råder det totalförbud för dessa aktiviteter i celler). Han åberopade mänskliga rättigheters stadgar. Min fråga är då hur ett bostadsbolag kan ha s.k. Rökfritt i vissa bostadsområden. Utgår ifrån att hyrestagaren får skriva på ett extra kontrakt när det gäller rökning. Borde inte detta kontrakt då egentligen vara ogiltigt. För om man röker ändå, så kan ju inte bostadsbolaget utan anledning säga upp kontraktet då man har s.k. besittningsrätt.

Nån som kan mer om dessa regler/lagar?

Man kan kanske tycka att detta inte är så farligt, och inget man behöver ta upp här på vaken.se Men jag anser att det är just sådana här små, små steg som är farligt, man skjuter hela tiden tröskeln framåt och rätt som det är har man fallit över, och då kan man inte längre påverka eller göra nånting åt det. Hoppas ni förstår mitt resonemang :)

En bloggares reflektering : http://svenskhistoria.blogspot.com/2011/01/angiveri-sverige.html

Posted on: 2011/1/14 16:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Angiveri kommer krypandes i Sverige.

See User information
Snyggt samhälle vända folk mot varandra för pengar.

Posted on: 2011/1/14 17:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Och folket kommer att vilja tjäna lite extrapengar.. Det är ju inte så att dom tjallar på sig själva, ändå förstår dom inte vad detta leder till i förlängningen..

Posted on: 2011/1/14 19:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Det här händer till råga på allt i invandrartäta områden för att höja trycket ytterligare på dom grupperingar som bor där. Ett utmärkt läge att sätta dit de som inte tillhör samma grupp som en själv och tjäna pengar på kuppen. Det här är hets och ingenting annat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8410174.ab
http://www.expressen.se/levabo/1.2290472/
http://www.expressen.se/levabo/1.2289169/

Posted on: 2011/1/14 19:20

Anonym
Läs kommentarerna till artiklarna.

Folk är skrämmande dumma i huvudet alltså.

Aftonblaskans kommentatorspalt och dagliga frågepollar är ett levande bevis på att den nya världsordningen kommer klampa rakt in i våra vardagsrum vare sig vi vill eller inte.
Man kan nästan säga att vi förtjänar det...

edit: den är redan här.

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
Läs kommentarerna till artiklarna.

Folk är skrämmande dumma i huvudet alltså.

Aftonblaskans kommentatorspalt och dagliga frågepollar är ett levande bevis på att den nya världsordningen kommer klampa rakt in i våra vardagsrum vare sig vi vill eller inte.
Man kan nästan säga att vi förtjänar det...

edit: den är redan här.

...och vi förtjänar det. Tyvärr. Endast genom eld kan vissa saker renas.
Låter krasst, men mina observationer om omgivningen ger att dessa människor inte kommer att fatta läget förräns dom står inträngda i ett hörn. Jag vet av egen erfarenhet att jag endast presterar och är som sannast när jag dansar på knivens egg. Kanske det är det som folk behöver?

Hur väcker man zombies?
Genom flyblad och websidor eller är det genom omvälvande händelser i deras liv?

Kanske det är så att endast genom att erfara det yttersta mörkret man kan förstå ljuset, som vissa gnostiker säger? Då är vi egentligen mera ett hinder för dessa själar på sin vandring, än en hjälp.
Behövs det en kille med megafon som skriker att vi sjunker, på titanic? Eller är det bara irriterande, för det är ju så jäkla uppenbart?

Posted on: 2011/1/14 22:04

See User information
Patrik1975: Håller med! Brukar ofta läsa kommentar på olika artiklar för att få en uppfattning, (visst, man får ju räkna med att det är en "viss" typ av människor som skriver kommentarer :) Men överlag verkar folk vara mer eller mindre Zombies idag såsom Perennial skrev ovan.

Ser bara när media gör intervjuer på Tv, där dom frågar "vanligt" folk om dom tagit vaccin sprutan eller tänker göra det. Aldrig är det med någon person som säger "Nej, den skall jag inte ta". Snacka om klippa ihop verkligheten inom media...

För att återgå till angiveri, så råkade jag personligen ut för att skatteverket, (detta är nu ca. 5-6 års sedan). Krävde svar på vad jag höll på med "just nu/då". Jag vägrade svara då jag inte ansåg det vara av varken rim eller reson då. Det slutade med att dom ändrade/höjde min preminilärskatt med ca. 45%. Jag hade redovisning då per år. Det lustiga är att än idag får jag alltid 48.000 kr i extra skatt varje år. Och givetvis varje år får jag meddela att detta inte stämmer, och då korrigerar dom det. Tänk alla andra som missar detta! Fick sedan reda på att det var mamman till min dotter som "tipsat" skatteverket, då vi låg i en infekterad vårdnadstvist.

Hörde för några veckor sedan av en nära bekant, som bor i ett hyres-komplex. Någon hade tipsat sociala om att deras dotter, (runt 1 år), inte fick komma ut i friska luften, samt var undernärd. Personen ifråga tog direkt kontakt med social och fick komma dit, han satte fram dottern mot handläggaren och sa: "Tycker ni den här tjejen är undernärd?". Givetvis var det inget mer sedan, MEN däremot står det nu antecknat i STATENs datorer om denna händelse.

En annan sak som retar mig, är att inkasso bolagen idag huserar fritt. Om man får inkasso på sig, och man INTE bestrider det, då kan det sluta med en ansökan hos kronofogden. Betalar du inte då eller bestrider får du automatiskt en betalningsanmärkning. Den sitter sedan i 2 år, (om du då väljer att betala den). Det som är skrämmande är att ett flertal företag idag, fullständigt skiter i om du är anmärkningsfri, utan tittar på historiken bakom. Alltså du är idag utan anmärkningar men har haft det tidigare. Varför sparar staten uppgifter och dessutom säljer dom uppgifterna till inkassobolag?

En nära vän till mig, blev dömd till fängelse, då han skulle utsatt sin förra sambo för misshandel. Så han blev dömd till grov kvinnofridskränkning. För att det skall bli "grov" behövs ett antal åtalspunkter. Så Åklagaren lade fram en "extra", där mannen ifråga hade sparkat till en blomkruka som tillhörde den stackars utsatta kvinnan. (Har själv läst domen, och det är skrämmande).

Efter han suttit av sina 6 månader på en öppen anstalt och dessutom betalat skadestånd på ca. 50.000 kr är han fri. MEN sista månaden på anstalten får han brev, där hans yrkesbevis för förare är indragit, så där han jobbade innan, det jobbet är nu borta. (Arbetade inom Färdtjänst, och var Tjänsteledig), Efter ca. 1-2 månader i frihet, blir hans körkort indraget. (Dessutom utan spärrtid. Först var han tvungen att vänta ½-år innan ens kunna motbevisa att han inte har alkohol-problem. Nu lämnar han prover, och givetvis med helt ok resultat. Men han har inte fått någon tidsbestäm s.k. Spärrtid, så det är upptill en ENDA tjänsteman att bestämma detta.

Varför jag skriver detta, är för att jag anser det är en form av angiveri. Älskar det motsatta könet, men just nu har dom extremt mycket fördel, som en del av dom spelar på....

Har fler historier om s.k. Kvinnofridskränknig...Tänkte lägga upp en sida om detta inom kort. Alternativ skicka ett PM.

Posted on: 2011/1/15 5:18

See User information
Intressant läsning Nickeheaad.

Posted on: 2011/1/15 10:45

See User information
Snacka om att motarbeta processen "Göra brottslingar till bättre människor" genom att sätta käppar i hjulet för de nysläppta...

Då kommer de garanterat behöva återvända till brottslighet och fortsätta hata samhället... smart!

Posted on: 2011/1/15 13:35

See User information
De sjukaste är att idag, kan kvinnor göra en anmälan, om t.ex. Våldtäkt. I rättegången så står det numera ord mot ord. Detta innebär att kvinnorna vinner. Se bara fallet med Julian Assange. Eftersom det är 2! kvinnor som har anmält honom så kommer han bli dömd. Då det är trovärdigt att 2 kvinnor inte skulle ljuga. Kvinnorna slipper ju att vittna, därav kan de ljuga så mycket som helst.

Alltid i rätten målar ju kvinnan upp hur hon har upplevt allt. ALDRIG får man mannen måla upp samma sak!

Gå med i Pär Ströms blogg, han har tidigare sysslat med övervaknings-samhället. Håller nu på med genus-frågan.
(Bra kille med fötterna på jorden).

Posted on: 2011/1/15 13:48

See User information
Ja finns många som sitter oskyldigt och skakar galler tyvär.

Posted on: 2011/1/15 16:29
Resized Image

See User information
Jag känner till ett fall där det var en kvinna som var otrogen med en annan kille. Tydligen fick hennes pojkvän reda på det hela och för att han inte skulle göra slut så anmälde hon killen som hon var otrogen med för våldtäkt. Finns säkert många liknande fall.

Angiveri kan göra barn farliga. Ni har säkert sett filmen 1984.

Posted on: 2011/1/16 10:44

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper