Vakencorner
|
USA-hot bakom fildelningsrazzian mot The Piratebay.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.js ... 4160&previousRenderType=6
Vad säger man? Ska vi verkligen tolerera detta?
Posted on: 2006/6/20 21:00
|
|||
|
I am a child of the Enlightenment
|
||||
|
||||
|
Re: USA-hot bakom fildelningsrazzian mot The Piratebay.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När jag läser om Pirate Bay-historien kommer jag att tänka på när Marlon Brando pratade i en Talkshow för en sisådär 10 år sedan. Han berättade att han hade funderat på det där med att det produceras så många Hollywoodfilmer om den Italienska maffian. Han sa att efter att han hade spelat Gudfadern så började han hobbyforska om Maffian och det han hade kommit fram till var att Italomaffian bara var mellanhänder när det gäller knarkmaffian och att de i sin tur jobbar åt de större fiskarna i toppen och att de ju i princip är samma gäng som de som äger Hollywood och de vill ju så klart inte hänga ut sig själva som kontrollörer av den organiserade brottsligheten.
Efter denna Talkshowframträdande så blev Brando uthängd i de större drakarna i USA som en antisemit iom att han utmålade maffiatoppen och ägarna av Hollywood som näst intill identiska med de större Judiska bankfamiljerna . Efter detta blev Brando tvungen att göra avbön för sina uttalanden för även han förstod ju att han inte kunde bita den hand som födde honom. Denna historia är för att åskådliggöra vilken makt Hollywood har och att de kan komma hit till lilla Sverige och styra och ställa som de vill och dra i marionettrådarna på den fete och dryge Perssons små springpojkar.
Posted on: 2006/6/21 12:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
USA bekräftar Pirate Bay-samtal
USA bekräftar nu för första gången att ingående samtal om det enskilda ärendet Pirate Bay har förts på regeringsnivå, uppger Rapport. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... d=puff_401860&lpos=rubrik Jag vet inte om det kan bli "divide and conquer"... dvs USA låter svenska ledare säga att inget hänt, och sedan kommer de med motbevis, för att ?? Jag vet inte vad, bara en magkänsla...
Posted on: 2006/6/22 19:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Naturligtvis, så är detta väl inget man skall - som det heter - "tolerera", men nog blir mqn lite sur - när man hör hur folk menar sig bli jävligt upprörda - och menar sig skall klaga och anmäla - larvigt - jag förstår nog att man kan göra några poäng på detta - men vad f-n! - Jämför detta med estonia-affären - en massa folk formligen mördade - inen gapar över detta! skandal!
och så kommer detta - jag nästan skäms - för på sätt och vis så kan jag ju förstå dessa intressen som ser pengarna rinna iväg - vad de menar - det är ju förbjudna grejjer som man pysslar med - men vad då - Smuggla grejjer, på passagerar-båtar - med regeringens(?) goda minne - vad är det för något då? Plus: samt: (Grymling)
Posted on: 2006/6/24 21:58
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login