vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Helhetssyn

See User information
När man ser allt.

När man förstår allt.

Vad gör man sen?

Jag har nått slutsatsen att det enda som kan fixa världen i den fysiska existensen är att tro på sig själv. Självinsikt. Men om man vill leva med alla i verkligheten så behöver vi 1. Fri Energi & 2. I samband med Fri Energi en ekonomisk reform.

Alla spelar en roll.

Vilka vill ha rollen att få fram lösningen på dessa problem? Eller finns det en bättre lösning? :)

- seilon

Posted on: 2009/4/29 20:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Helhetssyn

See User information
Tro på sig själv, livnära sig själv, se till att man skapar mer energi än man gör av med. Hjälpa andra som inte kan stå själva, hjälp dom som är fattiga, försök få över en bit man till dom som inte har nåt att tugga på.

Lär dig rena vatten, odla det du äter, dela gärna med dig, försök släpp det som varit, en ny värld står o väntar, change!

Förstå allt e lite lurigt :)

Grejt tråd föresten, har själv varit runt på en massa spirituella sajter på sistone. Users där är väldigt snälla, kan säga I love you 24 timmar om dygnet, men det mättar ingen och skapar inte nån fysisk energi. Det är dock en väg dom flesta måste gå, den spirituella asså.

Viktigt som tusan att fixa i den fysiska världen, det är ändå i den allt händer!

Frid Selion,

Mycke Kärlek!

Posted on: 2009/4/29 21:13
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag är för mycket BlackMetal och norrlänning för att tycka det är roligt att folk skriver 'love you' och 'kram' kors och tvärs. Det är snarare oseriöst. Man får gärna vara trevlig men man skall nog inte gödsla som värsta Di Leva. Världen mår säkert bra av en Kristina Lugn och en Di Leva, men de får gärna hålla tyst och hålla sig borta från mig.

Man ser allt? Förstår allt? Ok, det är flum, lite för mycket LSD-trip. Det gäller att omsätta flera nivåer av både teoretisk och praktisk kunskap och sedan inse hur jävla svårt det mesta är. Det kryllar av begränsningar liksom möjligheter - det hjälper dock ingen att sitta och syna oerhört diffusa idéer som kanske manifesteras om minst 1000 år. Star Trek i all ära men vi brottas med andra mer less-high-tech frågor än så.

Jag tror på att ingå i det system som finns idag och bidra via sin närvaro att saker och ting vrids till något mer rätt. När koldioxidskatterna kommer, när den elektroniska världsvalutan landar och när man inte kan säga nej till att närvara vid obligatoriska förintelse-dagar där man skall vältra sig i hur det var runt 1940-1945. Ja, då krävs det något mer men vad vet jag inte. Att försöka utbilda andra människor att förstå vart detta barkar. Det gäller att agera redan idag.

Helhetssyn eller ej men idag fängslas frispråkiga män i bl.a. Tjeckien och Österrike (inte bara i Tyskland alltså) för att de förnekar förintelsen eller säger att den officiella förklaringen inte håller för granskning. Skall man inte få granska och tycka till själv om förintelsen? Snart kommer en liknande lagstiftning till Sverige. Beatrice Ask har startat en utredning om hur utländsk polis skall kunna komma in i landet och "samarbeta" med svensk polis. Ok, låter bra. Jävla EU.

Ingen så kallad helhetssyn idag håller måttet om man inte samtidigt följer och förstår propagandan kring förintelsen... det är ett bra exempel. Hur djupt har indoktrineringen av oss alla egentligen gått? Om man tror att man nått så långt att man ser och förstår, då klampar man ordentligt fel tror jag. Sokrates var vis som förmodligen sa det vi hört att han sa, att han med säkerhet vet att han ingenting egentligen vet. Visa ord. Låt oss ta till oss av dem.

Posted on: 2009/4/29 21:35

See User information
Mycke Kärlek, fett mycke kärlek :)

The only way!

Många är New Age rädda, jisses, är jag tvungen att visa känslor??

Man behöver inte ta så hårt på allt kanske. Bara förstå att det behövs en förändring. En förändring leder också till ett annat mönster, ett annat betéende, andra historier, ord och aktioner mm. Måste göra nåt annorlunda då!

Att inte veta nåt är en bra stans att stå på för att kunna se vad som egentligen är relevant. Att gå runt hela tiden o säga att man inte vet, hmm, nja, då händer väl inget heller!

Lösningen är att bli självförsörjande, lösningen är att "tuna" in till miljön, lösningen är att leva lokalt, så att vi slipper systemets support för att klara av vardagen, o slipper då mycket annat också.

Om vi skall kunna komma varandra närmare så får vi väl visa lite mer att vi accepterar varandra, och det är inte så farligt, det gör inte ont att säga älskar dig gubben. Det är god energi i, är bara jobbigt att slänga tillbaka om man skäms för orden, och är för grabbig!

När man kommer tillräckligt långt på den spirituella vägen så behöver man inte trippa eller käka svamp. Det står öppet klart och tydligt ändå, kärlek är enda sättet, o därmed basta! Skall vi känna oss bra, så måste vi känna varandra, och arbeta på känsla, o inte system!

Hmm, vad har ekologiskt boende och ett naturligt liv med förintelsen att göra? ...

Avlsutningsvis, Sokrates glömde en sak. Man har en uppfattning hur man än vänder och vrider på det, sen om den är sann eller inte är en annan femma! Har man ingen uppfattning så står det still!

Fridens!

Posted on: 2009/4/29 23:03
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
Mycke Kärlek, fett mycke kärlek :)

The only way!

Många är New Age rädda, jisses, är jag tvungen att visa känslor??

Man behöver inte ta så hårt på allt kanske. Bara förstå att det behövs en förändring. En förändring leder också till ett annat mönster, ett annat betéende, andra historier, ord och aktioner mm. Måste göra nåt annorlunda då!

Att inte veta nåt är en bra stans att stå på för att kunna se vad som egentligen är relevant. Att gå runt hela tiden o säga att man inte vet, hmm, nja, då händer väl inget heller!

Lösningen är att bli självförsörjande, lösningen är att "tuna" in till miljön, lösningen är att leva lokalt, så att vi slipper systemets support för att klara av vardagen, o slipper då mycket annat också.

Om vi skall kunna komma varandra närmare så får vi väl visa lite mer att vi accepterar varandra, och det är inte så farligt, det gör inte ont att säga älskar dig gubben. Det är god energi i, är bara jobbigt att slänga tillbaka om man skäms för orden, och är för grabbig!

När man kommer tillräckligt långt på den spirituella vägen så behöver man inte trippa eller käka svamp. Det står öppet klart och tydligt ändå, kärlek är enda sättet, o därmed basta! Skall vi känna oss bra, så måste vi känna varandra, och arbeta på känsla, o inte system!

Hmm, vad har ekologiskt boende och ett naturligt liv med förintelsen att göra? ...

Avlsutningsvis, Sokrates glömde en sak. Man har en uppfattning hur man än vänder och vrider på det, sen om den är sann eller inte är en annan femma! Har man ingen uppfattning så står det still!

Fridens!

Sorry... med hur kan det vara en "lösning"?

"När man kommer tillräckligt långt på den spirituella vägen..."

oops... det innebär då att du inte upptäckt något som kan kallas för andlig väg, för då skulle du ju vetat vad den hette...

Spirituell betyder bara "uttrycka sig på ett kvickt och elegant sätt".

See User information
FEL!

Spirit = ande

You have no spirit!

oops, håller med om att Vaken behöver hållas Svenskt!

Säg mig, varför skulle det inte vara en lösning?

Posted on: 2009/4/30 0:08

See User information
Vad har ekologiskt boende med förintelsen att göra?
Det... skrev... jag... ju inget om. Jag skrev om att frågor kring förintelsen eller rättare sagt inga frågor om förintelsen inte kan gå hand i hand med en helhetssyn. Några av mina vänner kallar förintelsen för den största lögnen av alla. Det är intressant och viktigt att deras synpunkter leder till åtal i flera Europeiska länder. Yttrandefriheten är på väg utför och fildelning, FRA och att registrera bloggare är ju bara en början - men bl.a. Vaken missar totalt att lyfta fram frågan kring förintelsen. Varför?
Jag åsyftar alltså begreppet helhetssyn och förintelsen visar, i mina ögon i alla fall, på att propagandan och indoktrineringen är så långt gången att vi säkerligen är mer programmerade än vad vi är villiga att tro.
Förintelsen borde faktiskt ha en egen tråd på vaken.se

Jag är inte grabbig. Låt se, jag har en diktsamling och jag sjunger lite här och där, gärna för och med barnen. Jag tycker ishockeyspelare som slåss beter sig barnsligt. Jag tycker bara att man skall agera av rätt skäl på rätt sätt - att späda ut "kärlek" med att bl.a. skriva det på en blogg eller på den här sajten ger jag inte mycket för. Men ok, det är jag det.

Hur vi än beter oss och hur vi än väljer att leva våra liv så ingår vi i ett system, på flera plan. Det finns bl.a. ekologiska system och det finns sociala. Sedan finns det mer artificiella sådana så som arbetsmarkadssystem och sjukvårdssystem. Vi kan i viss mån välja hur ett system skall gagna oss på våra villkor och när vi överlåter någon annan att välja åt oss. Kontrollen över detta är av naturliga skäl korrupt. Människan är i dagsläget inte redo för stora bidragande system som värnar om individualism, integritet och en sann demokrati. En andlig väg kommer att leda oss bort från centraliseringen och vi kommer kanske en annan dag, om många långa år, att centralisera oss igen när människor är mogna för det.

Man bör försöka vara realist och lite krass. Kanske t.o.m. cynisk emellanåt, det hjälper en att göra bra val. Däremot skall man inte underskatta att vara naiv. Om man alltid gör som andra säger: "det går aldrig", ja då går det ju aldrig för man försöker ju aldrig. Men är man naiv kan man lyckas någon gång i alla fall - det beror specifikt på situationen förstås.

Frugan tycker vi skall på en visning. Ett hus ca. 1,5 mil utanför Uppsala är till salu. Tomt på 2500 kvm och fyra sovrum, ca. 175 kvm boendeyta. Man kan odla själv! Ja, det låter som en dröm. Att bo på landet med närhet till stan, det är fan helt ok!

Posted on: 2009/4/30 6:42

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
FEL!

Spirit = ande

You have no spirit!

oops, håller med om att Vaken behöver hållas Svenskt!

Säg mig, varför skulle det inte vara en lösning?

Det finns inget som heter spirituell väg, då spirituell bara betyder det jag skrev.

Har inte "problemet" setts/förståtts så kan man inte ha en "lösning".

"Känsla" kan man inte heller ge utrymme åt.

New Ageare och flummare (inget personligt nu... ) talar också om "kärlek" - vilket dagens fd mänsklighet inte vet något om, därför talar de så mycket om det.

Varför inte ta till sig det Insider skrev om "love"?

See User information
Ostryrig!

Släng ditt Finsk Libanesiska lexikon är du snäll.
Vi backar tillbaka till årskurs 3 i skolan. Alla barn tillsammans, Vad betyder spirit? - Ande!

Låt oss bli andliga, ahh, spiritual!

Synd att du styrs 100% av utsidan, går inte att snacka då. Vad jag än säger letar du utanför!

Ta inte detta personligt!
Jag är väldigt andlig då jag levt nära naturen och det naturliga sen jag föddes för snart 40 år sen, ser det dock som 40 varv runt solen. Levt utan klocka o TV i många år, bygger ecobyar och lever helt och hållet utanför samhället.

När det andliga blir tillräckligt starkt inom dig så får du känslor för annat än dig själv, såsom dom små djuren, insekter, träd, buskar och mycket annat, Indianlik.

Varför jag uppfattas som lite mindre andlig just nu är kanske för att jag är grymt förbannad, men inte på det viset så att det tär på mig själv.

Insider breven...
Jo du gosse... Dom står där och hjälper dig manifesterar det dåliga valet, så att du kan se det, jag står här och manifesterar det goda (för det som lever)! Du står i mitten, grå! - samma färg som din avatar för ett tag sen - Grå sol -

------------------------------------------------
What does 'spiritual' mean ?
spiritual : regarding matters of the spirit(s) or matters that are sacred.
What Is the Meaning of the Term, Spiritual?

That which is spiritual is sacred and the concept of sacred is interchangeable with the concept of "holy"-a word derived from an Old English word meaning, "whole" and perfect in goodness. A religious person may be spiritual, but a spiritual person is not necessarily religious.

Spirituality refers to the evolutionary process as it drives us forward, eventually, to perfect wholeness. It relates to the expansion or evolution of consciousness. And, thus all activity-be it physical, emotional, intuitional and so forth-that leads towards greater perfection, goodness and wholeness is therefore spiritual. The scientist working, for example, on a cancer cure is involved in spiritual work, as is the diplomat attempting to bring harmony between warring parties or the artist seeking to create a beautiful masterpiece for enhancing the quality of life.

Spiritual values are qualified by ever-widening horizons, synthesis, growth and wholeness as well as greater vision, understanding and integration.
Spirit, Spiritual och Spirituell har INGET med tanke att göra!

Om man inte känner nåt, hur skall man då kunna känna vad som är rätt, kärleksmässigt? Räknar du ut om du tycker om någon?

Hmm, såg just att du ännu kör med din enda sanning... Hmm, jovisst, du har en, jag har en annan, man eller kvinna nummer 3 har den tredje o så vidare, kan aldrig bli den samma, det är det vi behöver läsa oss kanske.

Bygga nåt på moral låter inte så en lösning i min värld, det är endast en tillfällig lösning på ett tillfälligt problem, med det är ju så jag tycker. Du får moralisera vidare o se om det kan funka för dig.

Du har dock inte tillräckligt med moral för att låta andra snacka om sina intressen, utan är tvungen att kommentera tills det inte går längre, tyder ju bara på att du vill höras o synas, o vad grundar det i, hmm, ta det inte personligt!

Ska vi ta diskussionen till en annan nivå kanske, har Du förlåtit allt och alla, och dig själv?

Frid

-----------------------------------
Väldigt trevligt inlägg Therold!
Du har så rätt, de e fan helt ok :)

Posted on: 2009/4/30 10:55

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
Ostryrig!

Släng ditt Finsk Libanesiska lexikon är du snäll.
Vi backar tillbaka till årskurs 3 i skolan. Alla barn tillsammans, Vad betyder spirit? - Ande!

Låt oss bli andliga, ahh, spiritual!

Synd att du styrs 100% av utsidan, går inte att snacka då. Vad jag än säger letar du utanför!

Ta inte detta personligt!
Jag är väldigt andlig då jag levt nära naturen och det naturliga sen jag föddes för snart 40 år sen, ser det dock som 40 varv runt solen. Levt utan klocka o TV i många år, bygger ecobyar och lever helt och hållet utanför samhället.

När det andliga blir tillräckligt starkt inom dig så får du känslor för annat än dig själv, såsom dom små djuren, insekter, träd, buskar och mycket annat, Indianlik.

Varför jag uppfattas som lite mindre andlig just nu är kanske för att jag är grymt förbannad, men inte på det viset så att det tär på mig själv.

Insider breven...
Jo du gosse... Dom står där och hjälper dig manifesterar det dåliga valet, så att du kan se det, jag står här och manifesterar det goda! Du står i mitten, grå! - samma färg som din avatar för ett tag sen - Grå sol -

What does 'spiritual' mean ?
spiritual : regarding matters of the spirit(s) or matters that are sacred.
What Is the Meaning of the Term, Spiritual?

That which is spiritual is sacred and the concept of sacred is interchangeable with the concept of "holy"-a word derived from an Old English word meaning, "whole" and perfect in goodness. A religious person may be spiritual, but a spiritual person is not necessarily religious.

Spirituality refers to the evolutionary process as it drives us forward, eventually, to perfect wholeness. It relates to the expansion or evolution of consciousness. And, thus all activity-be it physical, emotional, intuitional and so forth-that leads towards greater perfection, goodness and wholeness is therefore spiritual. The scientist working, for example, on a cancer cure is involved in spiritual work, as is the diplomat attempting to bring harmony between warring parties or the artist seeking to create a beautiful masterpiece for enhancing the quality of life.

Spiritual values are qualified by ever-widening horizons, synthesis, growth and wholeness as well as greater vision, understanding and integration.
Spirit, Spiritual och Spirituell har INGET med tanke att göra!

Om man inte känner nåt, hur skall man då kunna känna vad som är rätt, kärleksmässigt? Räknar du ut om du tycker om någon?

Hmm, såg just att du ännu kör med din enda sanning... Hmm, jovisst, du har en, jag har en annan, man eller kvinna nummer 3 har den tredje o så vidare, kan aldrig bli den samma, det är det vi behöver läsa oss kanske.

Bygga nåt på moral låter inte så en lösning i min värld, det är endast en tillfällig lösning på ett tillfälligt problem, med det är ju så jag tycker. Du får moralisera vidare o se om det kan funka för dig.

Du har dock inte tillräckligt med moral för att låta andra snacka om sina intressen, utan är tvungen att kommentera tills det inte går längre, tyder ju bara på att du vill höras o synas, o vad grundar det i, hmm, ta det inte personligt!

Ska vi ta diskussionen till en annan nivå kanske, har Du förlåtit allt och alla, och dig själv?

Frid

-----------------------------------
Väldigt trevligt inlägg Therold!
Du har så rätt, de e fan helt ok :)

"Jag är väldigt andlig..." ok...men skriv då så, eller "andlig väg".

Som jag sagt femtioelva gånger på vaken så heter det inte spirituellt sökande eller liknande, då spirituell har sin betydelse i vårt språk, och det har inget med andligt att göra, utan om förmågan att kunna uttrycka sig på ett kvickt och elegant sätt.

Jag pratar inte om några "brev" från Insider, utan om vad han skrev om love.

Att vara "andlig" kan ha, eller inte ha, med att göra att leva nära naturen... men det har i grunden ingen sådan koppling.

See User information

Posted on: 2009/4/30 11:17

Anonym
Quote:

Men du kommer inte undan att du skrivit "spirituell väg", fast det heter andlig väg, och sprituell bara betyder det jag skrivit, det vet redan alla som snokat på ordet vaken.

Edit: Hinner inte kolla på videosarna nu, såg lite på den sista nu bara. Har ju sett på han många gånger förr... Indianer, shamanism, new ageism, det är politik... i annan skrud. Tråkigt om det inte finns något andligt.

See User information
Åh, vad ni håller på! :)
Fast, en trevlig ton och dialog är bra. Ingen hets, inget agg - då kommer vi någonstans också.

Tyck gärna olika på lika villkor.

Andlighet är att lyssna till sin inre röst, om vad som är rätt för dig (och andra -> moral, etik). Att följa denna inre röst är väl en andlig väg. Ett andligt uppvaknade för fler är väl en form av "rörelse" där individer börjar agera som indivualister med ödmjukhet och respekt gentemot varandra.
Kanske jag är inne på "rätt" spår?

Motsatsen till andlighet är väl att låta det fysiska regera. Njutning, makt, stimuli. Det är NWO det. New Age också, vi är alla biologiska maskiner med syfte att också agera som maskiner. Vi kan bli våra egna gudar... jösses...

Spirituell? Hmm, det är ett mångsidigt och svårt begrepp tycker jag. Tar vi exempelvis spiritism så åsyftar man medium och att ta kontakt med andar. Man gör alltså något, verbet göra med andra ord. Spirituell menar kanske att man är stark i tanke, vilja och syn, självklart medveten om det själv. Alltså, stark i sin andlighet med andra ord. The force is with you? Lever ut sin andlighet med en övertygelse?

Definitioner mina vänner. De kommer och går. Man skall alltid ha stor ödmjukhet för hur ett ord kan betyda så mycket eller litet för så få eller många. Ingenting är absolut.

Jag repeterar: Tyck gärna olika på lika villkor.

Posted on: 2009/4/30 11:36

Anonym
Quote:

Therold skrev:
Åh, vad ni håller på! :)
Fast, en trevlig ton och dialog är bra. Ingen hets, inget agg - då kommer vi någonstans också.

Tyck gärna olika på lika villkor.

Andlighet är att lyssna till sin inre röst, om vad som är rätt för dig (och andra -> moral, etik). Att följa denna inre röst är väl en andlig väg. Ett andligt uppvaknade för fler är väl en form av "rörelse" där individer börjar agera som indivualister med ödmjukhet och respekt gentemot varandra.
Kanske jag är inne på "rätt" spår?

Motsatsen till andlighet är väl att låta det fysiska regera. Njutning, makt, stimuli. Det är NWO det. New Age också, vi är alla biologiska maskiner med syfte att också agera som maskiner. Vi kan bli våra egna gudar... jösses...

Spirituell? Hmm, det är ett mångsidigt och svårt begrepp tycker jag. Tar vi exempelvis spiritism så åsyftar man medium och att ta kontakt med andar. Man gör alltså något, verbet göra med andra ord. Spirituell menar kanske att man är stark i tanke, vilja och syn, självklart medveten om det själv. Alltså, stark i sin andlighet med andra ord. The force is with you? Lever ut sin andlighet med en övertygelse?

Definitioner mina vänner. De kommer och går. Man skall alltid ha stor ödmjukhet för hur ett ord kan betyda så mycket eller litet för så få eller många. Ingenting är absolut.

Jag repeterar: Tyck gärna olika på lika villkor.

"Spirituell? Hmm, det är ett mångsidigt och svårt begrepp tycker jag."

Tycker du verkligen det, fast jag redan skrivit vad spirituell betyder: Förmåga att uttrycka sig på ettt kvickt och elegant sätt.

Repetition: Förmåga att uttrycka sig på ett kvickt och elegant sätt.

"Andlighet är att lyssna till sin inre röst, om vad som är rätt för dig..." - du menar rätt för en själv (funderar på vem den där "dig" var).

See User information
Svenska Akademins ordbok...

* * * * * * * *
1) (†) motsv. SPIRITUS II 1: som befattar sig med l. har avs. på l. berör människans andliga l. själsliga liv l. den mänskliga l. gudomliga anden l. det översinnliga; som är av andlig l. själslig natur l. art; andlig, själslig; äv. övergående dels i bet.: höjd över det sinnligt erfarbara l. det materiella, översinnlig, immateriell, dels i bet.: förandligad, spiritualiserad (se SPIRITUALISERA 1; äv. speciellare, dels (särsk. om kristendom o. d.): spiritualistisk (se d. o. 1, dels (särsk. om filoso­fisk åsikt o. d.): spiritualistisk (se d. o. 3;

2) motsv. SPIRITUS II 1: som har l. känneteck­nas av l. vittnar om andlig l. själslig lyftning l. djupare andligt l. själsligt innehåll, djupsinnig, anderik, själfull (förr äv.: som har god fattnings­förmåga l. gott förstånd, intellektuell, begåvad, klok); äv. (o. numera företrädesvis): på ett snill­rikt l. intelligent l. fyndigt l. kvickt sätt under­hållande l. rolig, sprudlande av l. fylld med kvickhet l. intellektuell fyndighet, tankesnabb o. ordfyndig, andligt blixtrande (äv. liktydigt med: kvick (se d. o. 6) l. fyndig);
* * * * * * * *

Handlar det enbart om att uttrycka sig? SAOL håller inte med. Inte jag heller.

Rätt för dig betyder du om du nu tycker till om rätt för dig själv - dig själv eller en själv är väl samma sak...

Är det roligt att märka ord i sådan detaljerad utsträckning? Jag har svårt att förstå varför detta är så viktigt.

Posted on: 2009/4/30 12:58

See User information
Nu finns det inte bara en sanning, nu finns det två!

Posted on: 2009/4/30 15:34

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Heheh...

Naturens barmhärtighet-att det inte hörs vad man tänker.

Posted on: 2009/4/30 15:55

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:

Goddag yxskaft...

Du har använt ordet spirituell när du avsett andlig.
Om man inte "ens" har rätt med detta viktiga ord, andlighet, vad för gungfly är man på då?

Klart man också kan tala om spiritism och det där... men då är det inget kring andlighet, utan kring spiritism, det som var att att tala med de hädangångna och slikt... Om någon är spirituell så är han/hon en person som kan uttrycka sig på ett kvickt och elegant sätt, eller med andra ord, som du klistrade in.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper