Vakencorner
|
Mycket snack liten verkstad
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vi har några riktiga infokrigare här på vaken. Men Personligen känner jag att jag gör för lite. Jag informerar folk men känner att det är i en allt för liten skala och det går segt. Jag tror på att man tillsammans kan föränra mer. Så jag fick bara en ide och ville bara kolla om det går att förverkliga.
http://www.tryckinorr.se/pris.htm Vad säger ni? Om vi går ihop 30 pers och lägger ca 330 kr per/pers. Då får vi 10.000 ex av sanning. Vi möts i Malmö, Gbg eller sthlm en tidig morgon och delar ut och informerar. 30/10.000 ex = 333 tidningar per pers. Det borde man lätt klara av på en dag. Någon som hänger på? Hur man strukturerar upp det hela praktiskt kan man alltid lösa. Speciellt om vi blir några stycken. Lev väl
Posted on: 2006/7/21 16:30
|
|||
|
||||
|
Re: Mycket snack liten verkstad
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej
jag och artman ar med pa ditt forslag. Det skulle val racka om man utsag 2-4 pers som gjorde den har tidningen. Vara onskemal: En riktlinje för tidningen skulle kunna vara att totalt plocka ned tilliten till massmedia. Då har man iaf stypt största källan till disinformation. Mer om detta senare.. Greena och artMan
Posted on: 2006/7/21 18:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Schyst. Då är vi 3 än så länge. Det är över 1000 medlemmar på vaken. 30 pers ska inte vara så svårt. Ideer och önskemål borde egentligen strömma in.
Massmedias agerande Israels agerande Amerikas agerande EUs agerande Våra folkvalda är tyst? Detta är bara några punkter som jag vill att man ska ta upp och rikta kritik mot. Samt ta upp saker som, Hur kan vi förändra? Lösningar? Kanske folk blir inspirerade när det väl sker? Jag är ingen repporter, mediadesigner eller något sådant. Så jag har inte den strukturella biten klar. Det behövs ideer om upplägg osv. Kom igen nu. släng ut tvn och ta en promenad och tänk på det folket. Eller ta åtminstone ut batterierna ur fjärrkontrollen. Det är bara skit i boxen. Ha en trevlig helg och lev väl Ps: Det är lättare att sätta upp hinder än att agera? ![]()
Posted on: 2006/7/21 22:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Im game. Not a doubt in my mind. Klart som fan vi ska trycka, micro har ju några texter som jag iaf redan tycker ska vara med.
PS (på tal om ingentinng, men om att vara infowarrior) Straylynx och min nya sticker som vi gjorde till Arvika 06 förra veckan löd: "VAKEN.SE - Swedens finest infowarriors". Det ska vi fan fortsätta visa också. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Stickers, citat, foton och artiklar är välkommet. Kom igen nu folket, ideer och engagemang behövs.
Ett foto som fick mig att reagera kraftigt var. Israeli children send gift to... Jag kan inte ens beskriva de negativa känslor som rusade genom min kropp. Hur kan en förälder ens sätta en penna i barnens händer i en sådan situation? Snart står Syrien och Iran på tur och folk måste vakna och säga stopp. Detta är oacceptabelt! Vi kan inte längre bara surfa på nätet eller se på tv och kommentera -Det är ju förjävligt! Det händer inte så mycket då. och maktelitens destruktiva sidor kan fortgå utan avbrott om vi inte agerar. En idetråd på vaken borde arrangeras. Där folk kan skriva in och låta ideerna flöda. Ideer som man kanske är för lat/fattig för att förverkliga själv. Kanske någon annan snappar upp det och agerar. Jag säger inte att jag är den mest aktiva personen men någonstans måste man börja om man ser ett mål i horisonten. och tillsammans blir det mer slagkraft. Lev väl och ha en fortsatt trevlig helg
Posted on: 2006/7/22 9:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Stora ord från små kalsonger här på vaken ;)
Jag har nu fått ihop 5 pers från min bekantskapskrets. Och fler blir det. En del har redan gjort liknade auktioner fast på 70-80 talet. Så en del erfarenhet börjar dyka upp redan. Kom igen nu folket. Detta kan ni tänka tillbax på i äldre dagar (om vi når dit) och säga -Jag agerade iaf! Offra en dag ur era liv och häng med ut på stan. Låtsas att tvn är sönder eller nåt ;) Fortsatt trevlig helg
Posted on: 2006/7/23 9:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hej.
Vi var några som möttes och snackade såhär: Vi gör en tidning, fyra till åtta sidor, tabloidformat eller A-4. Trycker tiotusen. Klarar finansieringen genom att vi är många. Innehåll: en del om 9/11 eftersom det är genombrottet för den sociala uppfinningen terroristhotet, -den ultimata fienden, -kan hittas bland alla olydiga. Länkar, källuppgifter och annat som ni/vi tycker är viktigt och intressant… Kan vi fylla några sidor med bild och text? Kom igen! Säg vad du tycker, här och tills vidare funkar det med ett pm till kontot: NoMoreWar . Och en annan sak. Det behövs girokonton emailadress och kanske hemsida. Kan vi vara del av Vaken eller skall vi skaffa egen plattform? Säg nåt … /nano
Posted on: 2006/7/24 18:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vi får fråga micro vad han tycker om att använda oss av vaken! jag kan tänka mig att han har bra ideer.
Vi har ju som sagt ngr ideer om vad innehållet ska innehålla. Hur länge gäller erbjudandet om tidningen??? greena o Artman
Posted on: 2006/7/24 19:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Erbjudandet gäller så länge som möjligt. Vi försöker först få ihop lite folk som ställer upp. Inget folk= ingen tidning. Nu är vi 10. Behöver 20 till. Borde inte vara några problem? Innehållet bör alla skissa på. Ta fram artiklar, länkar, bilder och mycket mer. sedan träffas och putsa till innehållet före tryck. En stad, en auktion. Går det bra så blir det förhoppningsvis fler upplagor. Fler städer på en gång kanske? Tanken är att vi ska vara många som deltar. Antingen jobba med innehållet, vara med på stan eller bara sponsra finansiellt. Men man behöver vara minst 30 stycken som är med på själva auktionsdagen.
Vi behöver sammanfatta för folket vad som har hänt de senaste åren. 911, USAs maktspel, muren i Israel, Det falskflaggade kriget mot Afganistan och Irak. Hur det ser ut i Libanon och palestina. Och vilka som bär ansvaret för dessa ageranden. Bara några punkter som bör vara med. Roten till onskan bör sammanfattas och läggas ut. Läkemedelsindustrin? Det finns egentligen hur mycket som helst. Alla ideer om struktur, innehåll och design är välkommet. Ha det bra. Ps: Kanske ska nämna att tidningen ska inte gå med vinst= Gratis info.
Posted on: 2006/7/24 21:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Javisst ska krigen och förtycken nämnas samtidigt som man påvisar förtrycket på hemmaplan som ex uberkontrollen etc och den skit som massmedia pumpar oss fulla med, hur det påverkar oss osv. Sedan visa hur man kan nå sig själv med olika metoder samt befria sin medventenhet..... ja åt det hållet skulle jag vilja ha fokusen så folk som läser denna tidningen kan känna att det faktiskt berör dem. Inte bara "Irak på nyhterna" som kan kännas lite avlägset för att faktiskt göra ngt åt saken. Ett förslag!
Posted on: 2006/7/24 21:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Håller med Light lite i denna sakfråga, många har totalt fullt upp med sitt "egna skit", ni vet.. spela golf, placera sina PPM-aktier, kolla på tv, följa dåliga serier osv..dessutom så har dom svårt att ta åt sig av infon och när dom väl lyssnar så har dom ingen tid över till att kolla upp om det är sant det man sa?!!? Men det är en mkt bra ide..hoppas bara inte att dom som får tidningen kastar bort den direkt man vänder bort huvudet, för det vore synd..
Posted on: 2006/7/25 0:17
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Behövs en tidning? Vi vet att alla har mycket att göra. Det är en del av det sinnrika system som hindrar utveckling. Men finns det några som äger sin tid och vill ge lite. Kan vi få ihop bra material till en trycksak som vi vill sätta i händerna på vännerna?
Kom igen, vi behöver idéer, material och samarbete. Helkul! E ni där? /Nano
Posted on: 2006/7/25 21:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Count me in!
Ok, so the 911 stuff as well. How were you thinking of including that? I think its great underbar vad som helst görs.... Har du mer information om hur många blader i tidningar etc?
Posted on: 2006/8/2 8:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag är med på att bidra till tidningen ekonomiskt och innehållsmässigt, men jag kanske inte har så stora möjligheter att dela ut den i dessa städer, fast det är inte en omöjlighet. Bra ide tycker jag, men viktigt är att vi försöker vara objektiva innehållsmässigt, och visst detta med att stärka individuella medvetenheten genom avprogrammeringen är väldigt viktigt, och se orsaken till det onda, inte bara sprida en massa fakta folk ändå kan ta reda på. Vi måste dock undvika "flumrisken", och som jag sa, försöka vara sakliga, hålla oss till det som kan verifieras, men samtidigt gå in på djupet vad gäller oss själva. För det är ju hela mänskligheten som skapat dessa problem, vi själva är inte ofelbara eller undantagna vilket måste betonas.
Posted on: 2006/8/2 10:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har vi lagt ned det här nu eller? Har varit bortrest men nu när semestrarna är över kanske vi skulle sätta igång???
En ide'är att lägga tidningen i brevlådor. Kanske större chans att man läser den hemma än få den på stan???
Posted on: 2006/8/19 18:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Howdy'! Come join us in town in a few weeks in Stockieholm and put up posters!
Posted on: 2006/8/19 18:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Javisst.
Nu när det är val som drar folkets uppmärksamhet, kanske man skulle agera vid valstugor och på deras propaganda eller ngnting....
Posted on: 2006/8/19 18:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker definitiv att vi borde fortsätta med det här. I'm in. Borde ställa oss framför de person som ger ut Stockholms tidningen vid T-banan och skrika tex "Kom och ta en riktig tidning utan lögner och missinformation!" Alla har ju självklart tid att läsa 4-5 sidor I tunnelbanan på väg till jobbet. Sen om dem inte är intresserade så lämnar de tidningen på tåget, och så kommer nästa och plockar upp den. = Fler läsare.
Jag kan nog stödja med paranormal-information om jag får en sida/artikel för mig själv och unknown.se
Posted on: 2006/8/19 23:38
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login