vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dare to be nice!

See User information

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Ett commmunity handlar om att stråla samman och diskutera saker gemensamt. Kontentan av en tråd är att tillsammans söka svar eller att förmelda något till sina medmänniskor!

Varför klaga på sånna som kallar sig storheter och viktiga när vi själva inte ens klarar av att diskutera ämnet utan att ryka ihop?

Irriterar en tråd Dig samt ett meddelande så mycket att Du måste poängtera att debbatören är korkad, vänta då en stund med att svara, man brukar lugna ner sig efter ett tag!

Vi är inte födda med alla svar, istället kan vi klura ut dom tillsammans!

Må väl!

Posted on: 2012/11/9 8:43
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dare to be nice!

See User information
Jag ska försöka

Posted on: 2012/11/9 9:00
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Jag också!

Posted on: 2012/11/9 9:13
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Det finns faktiskt människor som försöker sprida lite ljus och glädje och vi har lärt oss att förakta och misstro dom mer än nåt annat.

Läs texterna på engelska i videon, dom dyker upp efter en stund.

http://www.youtube.com/watch?v=obtGsVcrE00&feature=related

Posted on: 2012/11/9 10:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Låter lockande, men nej. Jag fortsätter nog vara lika otrevlig och elak som alltid. ;)

Posted on: 2012/11/9 17:50

See User information

Im doing it, all steps (from the smallest, small or any length to long) are all a step in the direction of good. Although, I might need to take a step back to view the direction/orientation better to proceed... Sooner or later, we get there!

Posted on: 2012/11/9 19:10

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Oväntad vänlighet kan uppfattas som en chock. Själv satt jag på bussen och råkade glömma mobilen när jag steg av men då ropade en zigenerska på mig när jag redan stigit av och räckte mig telefonen med ett strålande leende. Jag måste erkänna att jag kände mig snopen och nog tänkte jag att hon säkert snott den och tyckt att den var för gammal och därför lämnade igen den. Fan vet. Men nog kan vänlighet användas på mer än ett sätt...

Min egen motvilliga beundran för zigenarna som ju fattat det här med att ha guld istället för "papper" om halsen blev inte mindre...

Skulle jag själv bilda regering nån gång skulle nog minst en minister vara zigenare och en vara jude.

Så passa på gott folk och läs uppmärksamt igenom alla valsedlar i framtiden så att ni av misstag inte röster fram mig...

Posted on: 2012/11/10 8:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Vad jag skulle vilja se är mer kvinnor på forumet. Det brukar kunna mjuka upp stämmningen lite.

Posted on: 2012/11/10 11:49

See User information
Så sant så sant, håller med!

Posted on: 2012/11/10 11:50

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper