vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Unga västerlänningar saknar framtidstro

See User information
Endast var fjärde ung svensk känner sig lycklig. I Storbritannien och Tyskland är det ännu färre, där påstår sig bara var femte känna lycka. Detta framgår av en undersökning utförd av MTV med 5 200 deltagare i åldrarna 16 till 34 år i fjorton olika länder.

Mycket pekar på att det beror på en frånvaro av ett högre syfte i livet, vilket är en direkt följd av den utbredda individualismen i samhället. De flesta har svarat att de bara bryr sig om sin egen ekonomi och karriär. I samband med detta känner många oro och stress.

Två viktiga faktorer för välbefinnande har alltid varit känslan av gemenskap samt en trygg identitet i den egna kulturen. Det moderna samhällets avsaknad av båda dessa har gjort att hela 85 procent svarat att landet och kulturen inte utvecklas i en positiv riktning. Även förtroendet för samhället i allmänhet är väldigt lågt.

Posted on: 2007/6/7 10:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Unga västerlänningar saknar framtidstro
Här finns det antagligen massa aspekter som spelar in i det leninistsiska samhället eller den satanistiska nya ordningen om man så vill.

Vi kan ju börja med den berikande mångetnisiten i sverige,
intressant nog är att där folk känner sig som allra mest stressade i Göteborg är ute i de fina naturområdena där kapitalismen och reklamen inte är lika utbredd som i innerstaden.
(Såsom Angered,Bergsjön och biskopsgården)

En forskare i USA gjorde ett test med råttor och när råttor fick leva med okända råttor (raser) så ökade deras stressfaktor med ca 30%

Sedan så lyfts ju ett dekadent betende fram idag som idieal via alla naturvidriga subkulturer
.
Jag har själv varit punkare och hade säkerhetsnålar,taggar och ringar i ansikten och svarta kläder rakat huvud med tuppkang och skinjacka med nitar med slagord på baksidan.

Man åkte till hultsfred och arvika och söp och den som var mest självdestruktiv blev "cool"
Jag minns när jag gick i högstadiet och bandet "broder daniel" slog igenom via gaylobby filmen "fucking åmål"
Då blev det MODERNT att ha ångest och helt plötsligt hade en massa människor ångest och den som hade "skärt sig i armarna" såg man på något abstrakt sätt upp till.
för hon var mer misserabel en oss alla..

Jag sade själv ibland på fester "att jag bar på mycket ångest"
Jag kan inte påstå detta var sant jag var ganska nöjd med livet trots att mina föräldrar låg i skillsmässa men betendemönstret var uppenbart.

Att vara ful bete sig hemstk och skrika ut saker som " i mitt hus där jag bor har jag fått nog" eller " ångesten breder ut sig i min kropp" blev vardag om man fick kickar av det, och MTV och EMI räknade stålarna och satanisterna flinade med sina guldtänder.

Samtidigt som den andra halvan av ungdomen lever i armbågarsamhället där man "måste bli något" att vara nöjd med sitt enkla jobb och trivas där ses som konstigt idag ska alla vara jorunalister eller psykologer.

i samband med en hög arbetslöshet som gör att man känner sig "oviktig"

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Att unga idag mår dåligt är nog av den anledning ni påpekar men att gå i skolan och senare få ett jobb är nog så viktigt.
Det är ju bevisat att man mår bättre när man får uppgifter och ansvar för att det ger en känsla av mening med livet.
Att vi i sverige lider av hög arbetslöshet håller dessutom redan på att ändras.

Har i glömt bort det så kallade "köttberget"(jag står inte för den liknelsen) som består av de 40-talister som ju går i pension?

Posted on: 2007/6/8 15:59

See User information
Nej (i) har inte glömt bort det!

Vem fan r i frresten?

Posted on: 2007/6/9 10:38

Anonym
maggot..!!
vad hände med dig egentligen, du verkade vara på rätt spår en gång i tiden din gamla punkare.. från punkare till frimurare och sen nationalist.. du är unik grabben, folk i dina skor brukar oftast ta sina egna liv..

men på nått sätt så fastnade du i något "*istigt" tanke mönster där människan är uppdelad i olika raser som dina vänner råttorna du snackar om..

psykopatiskt tänkade är bara för ordet..

visst är vi alla olika masken, dock är det nödvändigt att ta tag i sin egen hygien innan man börjar snacka om andras..

din ras-hygenist..

börja med att tvätta dig på utsidan så kanske din förrutnade själ får sig en ärlig chans ..

See User information
Banned4Life!

Du menar att Maggot skulle bli en bättre människa om han gick i Armanikostym, DG-kallingar och sniffade Hugo Boss!

Men snälla Efekto är inte det en grej för människor med dålig självkänsla? Typ folk som känner sig utanför samhället och kör BMW cab med feta guldkedjor runt halsen för att vara framstå som lite bättre än alla andra?

Nu har jag i och för sig träffat Masken på en pub för ett halvår sedan men inte fan tyckte jag att han var ohygienisk på något sätt, möjligtvis stank han av lite malt och humle men det är väl för att han liksom större delen av den manliga befolkningen i Sverige gillar att ta sig en och annan bärs.

Posted on: 2007/6/9 11:53

See User information
Är detta nån slags frimurar-aktivism?

Först aftonbladet-liknande rubriksättning med MTV som referens. Sen kommer maggot in en kvart senare med massa negativa synpunkter som om det vore nån jävla inlämningsuppgift från mellanstadiet.

Posted on: 2007/6/9 11:53

See User information
Bäste herr unge provoceramera!

Ta nu lärdom av de som befunnit sig på planeten lite längre än du själv. Bit ihop och lyssna pojkvasker!

Det har aldrig någonsin i modern svensk historia funnits så många suicida eller självtorterade unga som idag. Det behöver i alla fall inte jag någon artikel från Aftonbladet för att konstatera.

Är du fucking blind eller jävlas du bara för att du inte delar alla dina värderingar med den som skrev inlägget?

Det är ett bindande bevis på att du inte kan skilja på sak och person!

Posted on: 2007/6/9 11:58

See User information
Inser att jag har rätt när du uttrycker dig så.

Verkar som det bottnar i att jag inte är lika osäker som du.

Kanske borde flytta dina referenser från MTV och "modern svensk historia" till något lite mer långsiktigt?

Puss & Kram

Posted on: 2007/6/9 12:01

See User information
Provoceramera! Eller skall jag kalla dig slingerbult bara för att slippa kopiera BennyBears uttryck "slingra dig som en orm".

Du skapar verkligen en jävla röra genom att först ifrågasätta ämnesvalet i tråden och sedan lämna en kommentar som varken säger bu eller bä!

Konkretisera gärna och bemöt mitt inlägg men höj ribban lite va!

Fatum är att det aldrig någonsin i modern svensk historia funnits så många suicida eller självtorterade unga som idag. Det behöver i alla fall inte jag någon artikel från Aftonbladet för att konstatera.

Fakta provoceramera! Fakta! Inte känslomässigt tjafs och massa pårökta kommentarer som:

Quote:
provoceramera:
Inser att jag har rätt när du uttrycker dig så.

Verkar som det bottnar i att jag inte är lika osäker som du.

Det där är bara känslomässiga reflexer från en sovande psyke helt befriade från fakta eller analys... kom igen, bättre kan du lellpöjk!

Posted on: 2007/6/9 12:32

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Det där är bara känslomässiga reflexer från en sovande psyke helt befriade från fakta eller analys... kom igen, bättre kan du lellpöjk!

Du vill ha en debatt om något som inte ens är värt att diskutera.

Det är snarare jag som borde be dig höja ribban eftersom jag anser att ni i denna tråd driver frågor ur låg infallsvinkel.

Klart som fan jag sätter mig mot det.

Ni är ju skräck-spridare.

Det geniala i den öppna strukturen på vaken är att man verkligen erbjuds en inblick i att observera vad människor anser är vaken information. Således säger dessa ämnesval mycket om den nivå människorna i fråga står på. Samt en inblick i vad deras syften kanske kan vara.

Posted on: 2007/6/9 12:52

Anonym
Quote:

Banned4life wrote:
maggot..!!
vad hände med dig egentligen, du verkade vara på rätt spår en gång i tiden din gamla punkare.. från punkare till frimurare och sen nationalist.. du är unik grabben, folk i dina skor brukar oftast ta sina egna liv..

men på nått sätt så fastnade du i något "*istigt" tanke mönster där människan är uppdelad i olika raser som dina vänner råttorna du snackar om..

psykopatiskt tänkade är bara för ordet..

visst är vi alla olika masken, dock är det nödvändigt att ta tag i sin egen hygien innan man börjar snacka om andras..

din ras-hygenist..

börja med att tvätta dig på utsidan så kanske din förrutnade själ får sig en ärlig chans ..

Kan du säga nåt vettigt nån gång ?

See User information
Quote:
provoceramera:
Du vill ha en debatt om något som inte ens är värt att diskutera.

Det är snarare jag som borde be dig höja ribban eftersom jag anser att ni i denna tråd driver frågor ur låg infallsvinkel.

Klart som fan jag sätter mig mot det. Ni är ju skräck-spridare.

Det geniala i den öppna strukturen på vaken är att man verkligen erbjuds en inblick i att observera vad människor anser är vaken information. Således säger dessa ämnesval mycket om den nivå människorna i fråga står på. Samt en inblick i vad deras syften kanske kan vara.

Är det du som skall avgöra vad som är värt att diskutera? Det tyder väl på en allvarlig släng av härskarmentalitet om något!

Jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma med ditt inlägg! Det leder ingenvart och du väljer att prata med en härskarmentalitet vilket gör mig ledsen!

Posted on: 2007/6/9 13:13

Anonym
Jag kan säga nåt vettigt!

Som om det skulle hjälpa att ge alla jobb och lön o mycke leksaker. Det stämmer som någon sa i början på tråden, folk saknar ett högre syfte! Vi vet vad det leder till, allt vi gör i dag, eller är det någon som ännu tror att vi är på rätt väg vad det gäller syftet med den här civilisationen.

Allt vi gör och skapar leder till naturförstörelse, stress, sjukdomar, krig och mycket annat. Är det nån som ser nåt annat, blommor o bin o paradis eller? Dock inte!

Att kasta sig in i arbetslivet som deppad och utan hopp hjälper inte ett enda skvatt, det fattar vem som helst. Det e kul med lite säkerhet kan en del tycka, men vadå för säkerhet, va ere som är säkert av det vi gör i dag?

De e "nwo" aktigt att inte ta sitt mänskliga ansvar och börja dra i bromsen för dagens levnadssätt. Jag vet att de e coolt me nya adidas pjuck o lewis-rör samt mtv och kilovis med godis o mobben o örat. Men de e de som just e problemet. Varning för lekstuga, det leder bara till att det där vi inte vill veta av!

Unga behöver få se nåt i framtiden som ger lite ljus i vardagen, det kan inte en enda politiker vaska fram. De e bara övervakning o mer kontroll o pissprov på bilbesikningen o hans mormor.

Vi mår också väldigt dåligt fysiskt pga allt skit vi stoppar i oss. med andra ord så behöver mycket förändras, o de e inte jobb o lägenhet som skall till för att dessa problem skall försvinna. Vakna till o känna lite ansvarskänsla vore grejt. Fast vi får ju inte lov att tänka och ta hand om oss själva, de har ju nwo hönsen visat tydligt. Kanske skita i o göra allt dom säger, kanske strunta i deras framtidplaner o så, för de e ju bara samma sak om och om igen, utveckling, mer jobb, mer skatt, ränta, lån o bingolott!

Bräääk, ja e skeptisk!

See User information
Fan vad bra skrivet OSM!

Guldstjärna. Skall försöka komma ihåg detta bland godispåsens prassel!

Skitbra!

Posted on: 2007/6/9 13:32

Anonym

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper