Vakencorner
|
Re: Shaman sökes!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://www.trolltrumman.net/
http://druidoshaman.ifokus.se/ Kika in de där sidorna, störst chans är väl på trolltrumman, de ordnar lite kurser, ceremonier och trumcirklar som man kan anmäla sig till.
Posted on: 2009/4/18 19:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Oj, läste lite fel, trodde du sökte efter shamaner :D
Eller så kanske du gjorde det? :/
Posted on: 2009/4/18 19:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
jag är inte i Sverige for tiden.
Posted on: 2009/5/20 23:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Går det bra om man är schizofren istället? är lite kluven om jag är shaman eller är schitzofren nämligen.
Posted on: 2009/7/7 13:53
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Går det bra om man är schizofren istället? är lite kluven om jag är shaman eller är schitzofren nämligen. Shamans är intelligenta människor. men om du inte tror på NWO och tror att 19 araber utförde 911 och att fluoride är jätte bra för en så är du nog schitzofren ja. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag tror du har fått fel bild av mig.. Jag tror inte på vad någon säger, inte ens vad jag själv säger, utan bara på mitt sunda förnuft. Angående Schamanism och schitzofreni så är dom väldigt lika! saxxar från wikipedia: "Forskare som studerar schamanism har spekulerat om att schizofreni och liknande tillstånd i vissa kulturer kan predestinera en individ till att bli schaman[50]. Upplevelsen av att ha tillgång till multipla verkligheter är inte ovanlig i schizofreni, och detta är också en kärnupplevelse i många schamanistiska traditioner. Schamanen kan ha färdigheten att styra vissa av de alternativa medvetandetillstånd som psykiatrer kallar för sjukliga. Många har spekulerat i huruvida olika viktiga religiösa gestalter hade schizofreni. En del har omfamnat idén om att viktiga religiösa gestalter upplevde psykoser, hörde röster och uppvisade storhetsvansinne."
Posted on: 2009/7/7 14:13
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är sant att det finns shamans som har schitzofreni, men alla har inte det. vad är schitzofreni? vetenskap förstår inte allt om det, det kan mycket väl vara så att det tillåter dom att uppleva mer av verkligheten som finns runt omkring oss. Många shamans använder sig av Ayuscha något som många forskare tror kan tillåta en att se och uppleva mer av verkligheten som finns runtomkring oss, det gör även så att man lär sig mycket om sig själv och livet.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Bäste malmoe, jag håller inte alls med där.
Man kan inte få mer av \"verkligheten\" genom att svälja till magen. Det är faktiskt fullständiga tokerier. \"Forskare\" är inte heller annat än saker med sinnena fulla med bruk.
Posted on: 2009/7/7 14:48
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Varför skulle man inte kunna det?.
Vi har redan kemikalier som finns i Ayuscha, Svamp, Cannabis i oss. vet du vetenskapen bakom hur den här verkligheten är uppbyggd? förstår du hur vår hjärna fungerar och vad det är som gör att vi kan se?. vet du vad det är som gör att man ser och upplever det man gör när man dricker Ayuscha?. vet du svaret på varför ens hjärna registrerar det man ser/upplever i Ayuscha tillstånd som lika eller mer verklight än denna verkligheten?. kan du förklara varför folk ser samma varelser/saker under Ayuscha?. Vill gärna höra svaren på allt detta, för vetenskapen förstår inte det. och det finns hur mycket som helst som stödjer att vi lever i en hologram verklighet och är uppkopplade till ett "internet". detta är vad folk som jobbade med Albert einstein och folk som ligger bakom vår moderna förståelse av hjärnan tror. Hur vet du att det inte finns fullt med saker runtomkring oss som vi normalt inte kan se, men som vi kanske kan se när andra delar av vår hjärna som normalt inte är aktiverade blir aktiverade?. människor ser under en halv procent av allt som finns runtomkring oss. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Finger/Novax/Patrix är inte intresserad av verklighet eller sanning, bara att avråda folk från att gå in i templet han själv inte vill besöka.
En FARISÉ med andra ord... Verkligheten, den existerar väl enbart i en bok om Falun Dafa, eller kanske Qi Gong? ![]() Finger jag tror du är en sak som inte brukar dina sinnen alls faktiskt.
Posted on: 2009/7/7 21:52
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Intressant xtas.Kan du utveckla det hela?
Posted on: 2009/7/7 22:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Baserar det på mitt iakttagande av dig som en ganska så tillbakalutad och lite rädd person på något sätt.
Shamanism är fel enligt dig p.g.a. vad? Då menar jag med shamanism ett intag av hallucinogena växter i syfte att släppa fri fantasin och öka förmågan att påverka verkligheten med suggestioner.
Posted on: 2009/7/7 22:18
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
malmoe skrev:
Quote:
Upplevelser är bara upplevelser. Det verkar som det finns tänk ungefär att \"verkligheten\" är som en box med en viss storlek/rymd, och om man bara hittar molekyler så kan man \"se\" en större verklighet. Det är bara tänk i hjärnor som är nästan nedsläckta, som försöker rationalisera - och man tycker det verkar så logiskt... Vd som hände David Icke verkar inte gen any clue, inte betyda något. Inte heller vad som hände maken till Annie: Barrie Zwicker interviews MI5 whistleblower Annie Machon at University of Waterloo http://www.911blogger.com/node/20356 Man kan inte få något \"högre än det man själv är. Allt sådant där ramlar av en, och man har istället släppt in dåliga krafter, skadat sig och är på väg mot ödeläggelse. Det är just \"naturfolken\" också, eller hur? Shamaner och sådant är bara låggrejer, astralism och smuts. I förlängningen så är det vår tid gajadyrkan, tro att detta ärvårt hem - det mest evil,aliens agenda... det som eliten/aliens vill dra det hela till + http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=79309#forumpost79309
Posted on: 2009/7/7 22:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
xtas skrev:
Quote: Baserar det på mitt iakttagande av dig som en ganska så tillbakalutad och lite rädd person på något sätt. Du talar emot dig själv - om du hade något verkligt iakttagande så skulle du inte skriva som du gör. Jag har ju skrivit väldigt mycket om det, men du iakttog inte... Vakna.
Posted on: 2009/7/7 22:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du svarade inte på något jag frågade dig och kallade istället Shamaner som är hur harmoniska frihetsälskande människor som helst för smuts..
"Upplevelser är bara upplevelser." Varför är denna verkligheten mer verklig än den man upplever under Ayacusha?. Som jag sa, hjärnan registrerar det som mer verkligt än denna verkligheten. din hjärna säger till dig "Det här är verkligt". vetenskap idag förstår inte detta, men du gör det?... Varför kan inte upplevelser betyda något? finns inte rymden bara för att det är en annan upplevelse att vara i rymmden än vad det är att vara på jorden?.... Vad det handlar om är att du inte förstår vetenskap, detta är inte allt där är. vi ser under en procent av verkligheten runtomkring oss, men du vet såklart vad allt runtomkring oss är, du har svaren på allt som vetenskap inte känner till. "Man kan inte få något \"högre än det man själv är" Du blundar för vetenskapen och kommer med en massa babbel. den man är kan utvecklas och förändras. "Allt sådant där ramlar av en, och man har istället släppt in dåliga krafter, skadat sig och är på väg mot ödeläggelse" Vad är det du pratar om, vet du det själv?. har du nångång provat svamp eller dmt? vet du överhuvetaget något om det?. folk blir bättre personer efter dom använder sig av det, det har med harmoni att göra och inget annat. det är vetenskapligt bevisat att det är bra för din mentala hälsa om man inte missbrukar det. du säger att det inte finns någon annan verklighet än den vi har här men du pratar om onda krafter som kan bli insläppta?. du är verkligen förvirrad. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns ingen objektiv värld. Just därför är det meningslöst att fråga sig hur länge världen/matrisen existerat och hur stor den är.
Det är också meningslöst att göra någon som helst distinktion mellan upplevelse och verklighet, för allt du vet om din omvärld är vad du upplever. Jaget/Självet är det enda som har en faktisk/absolut existens, alla detaljer där i, d.v.s. alla upplevelser är något vi skapar. Men ont? Varför vill du att det ska vara det? Vissa är vilsna, tror att det är något därute de måste veta, något därute som kan vara ett hot utan att man själv vart med och fabricera det med konstiga föreställningar om det. Att säga att det är evil och dåligt är att delta i det där, att skapa vilseledning, att skapa föreställningar om ett jag som inte är, att begränsa världen till dualism. Sen är inte varenda Shaman "harmoniska frihetsälskare" och inte heller är det bevisat att alla blir snälla av psykedeler. Du är vad du är, du kan bara förändra hur du ser på dig själv lite lättare med psykedeler, lättare att bryta vanor av alla slag. Men vad du förändrar det till är inte förutbestämt av en holografisk kemikalie utan av dig, d.v.s. JAGET.
Posted on: 2009/7/7 23:28
|
|||
|
Säll är den,
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Sen är inte varenda Shaman "harmoniska frihetsälskare"
Har inte sagt att exakt alla är det, men många är. "och inte heller är det bevisat att alla blir snälla av psykedeler." Nej det behöver man inte bli, det bror på personens vilja. vill man vara riktigt ond så är det ingen stor chans att svamp gör en till en bättre människa men det kan hjälpa även dom. "Du är vad du är, du kan bara förändra hur du ser på dig själv lite lättare med psykedeler, lättare att bryta vanor av alla slag. Men vad du förändrar det till är inte förutbestämt av en holografisk kemikalie utan av dig, d.v.s. JAGET." Jo det är sant att det har med ens egna vilja att göra, ens programmering kan vara för hård för att förändras positivt genom psykedeler. men nu pratar jag om vanliga människor, dom flesta människorna på denna jorden hade måt bra och utvecklats som personer genom det, och nu menar jag inte att börja missbruka det utan att bara uppleva det någon gång. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Malmö skrev:
Quote:
\\\"du är verkligen förvirrad.\\\" - du ska vända på det... inse att du projicerar. Det finns en verklighet, en Sanning - komatänk tror på tvärtom, att alla kan ha \\\"sin\\\" sanning... och annat... Detta är som kosmos centrum, tyngst, en smutsig plats. Det spelar ingen roll vad som spelas upp i hjärnorna, det är samma \\\"nivå\\\"oavsett om det har fina ord eller skiner som en gud... Man kan inte bryta sig in i himlen...inte återvända utan att ha gjort sig ev med det som som just är smutsen/tyngden som gör at man har sjunkit hit. Ingen vaken skulle göra annat än att skratta åt tänk att man kan snika sin in i paradiset med sin ryggsäck, likt en femtekolonnare... hoppa uppåt... och vara med det \\\"lätta, rena...\\\" - det som är denna nivån, kriteriet där, på grund av att man legat i soffan i Samsara och ätit molekyler. Tror någon att fångar i fängelse/karantän (Samsara) kan komma ut/hem utan att ha förändrat sig själva - gett upp sin tyngd, smutsen. hehe... varför skulle det då finnas andlighet - vilket bara varit/är att kultivera/förbättra sig? Bara att göra just det gör att man höjer sin nivå. Så, allt sådant där som att knapra ramlar av en, självklartm det är bara \\\"energigrejer\\\", ingen omvandlig av en har skett, man har inte ändrat sig ju, bara ätit... detta kan inte vara svårt att förstå. Det spelar ingen roll vilka \\\"människor\\\" det är - shamaner är verkligen roliga saker... Jag har sagt tillräckligt i tråden om Ayahuasca: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=8093&forum=6 xtas fick en låt där... vad gillade du den - du som kommunist och psykedeltroende? Annars räcker inlägg 74: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=63191#forumpost63191 Flummeriet tog över där.
Posted on: 2009/7/7 23:42
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Finger du är verkligen en förvirrad person och du låter som en ex heroinist som fortfarande är kvar i en kick och försöker förklara hur du har sanningen om hur världen funkar och att du är perfekt och inte gör några fel.
Jag är långt ifrån en kommunist som du kalla mig när du "inte" projicerade och jag är inte "psykedeltroende" jag är vetenskapstroende. "inse att du projicerar." Vilket är positivt, idioter ska man lyssa en lampa på. Självklart finns det bara en sanning om hur saker funkar. jag har inte pratat om att bryta sig in i himmlen, igen vad är det du prata om? är det dina flashbacks som pratar?. "Så, allt sådant där som att knapra ramlar av en, självklartm det är bara \"energigrejer\", ingen omvandlig av en har skett, man har inte ändrat sig ju, bara ätit" Vad har du I dig? MOLEKYLER. du är FYLLD med dom. det kan vara så att efter du har ätit det så kan du uppleva mer, det är logiskt som du skämta om innan med tanke på vetenskapen som pekar på att allt är ett hologram och att detta inte är den enda verkligheten som finns. att det är möjligt för oss människor att se mer när andra delar av vår hjärna blir aktiverade, det är logiskt med tanke på att vi bara ser under en halv procent normalt, eller du tror kanske att vi ser 100%?. och det är vetenskapligt bevisat att din hjänra blir friskare efter du använt dig av svamp och cannbis, din hjärna får nya friska celler av det. Du förstår inte vetenskap det är det det handlar om. du kan inte ens svara på vad det är som gör att man ser det man ser och varför hjärnan registrerar det som verklighet, du har inga svar, bara en massa flumm. men onda krafter och karma, det finns det! hahahaha
Edited by Malmoesoldier on 2009/7/8 0:22:34
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Finger behandlar en gammal Xtas nu, kommunisten, vilken jag gjort upp med i samma veva som jantelagen. Men psykedeltroende vet jag inte vad du menar med.
Jag vet vissa saker om psykedeler som jag själv upplevt, men att jag är troende som en fanatisk Falun Dafare på att "DET FINNS BARA EN SANNING" är lika troligt som att det är sunt att vara vetenskapstroende vilket motsäger sig då vetenskap handlar om ackumulation av temporära idéer om temporära ting och inte en tro som är vad som skapar alla de där temporära tingen. Flera sanningar... "Jag" i plural också eller? ![]() Vad har jag i mig? Molekyler? I mig finns ju ingenting, det är vad jaget är i sin upplevelselösa form. Men molekylerna är bara en projektion, en bild lagd på jaget som vissa tror skulle vara objektiv, där något som heter karma/tyngd på något illusoriskt sätt skulle kunna existera. Men på vilket sätt tjänar karman dig förutom att få dig att tro att du måste läsa läxan om och om igen? Kasta karman, inte såsom du tror att du gör dig av med den genom att lyssna på vad en guru säger, sälja dina ägodelar och annat vilset. Kasta karman som koncept i papperskorgen för den gör dig ingen nytta. Att sitta i soffan och knapra molekyler kommer inte ända några illusioner, men det kan (lägg märke till att det inte är förutbestämt) ge dig några nya hologram att leka med, det kan ge dig större makt över situationen du befinner dig i.
Posted on: 2009/7/8 0:16
|
|||
|
Säll är den,
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Har inte provat Ayacusha hört att det är liknande effekter som LSD men att LSD är bara toppen på isberget.
Det jag lärde mig av LSD är att det gör att man blir extremt lätt hjärntvättat, med hjärntvättat menar jag tror man inte på nått kan man tro på allt. Kemikalier är som andlig-doping.. lite som att ha facit man lär sig inte på bästa sätt för man förstår inte svaret. Men man kan ju alltid utnyttja placebo-effekten t:ex suga ut demoner hos folk och spotta ut maskar man från början hade i munnen. Ingen liknande träff i stockholm då? skulle gärna vilja veta hur andra praktiserar
Posted on: 2009/7/8 0:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
vad jag menar med vetenskapstroende och att vi har kemikalier i oss är bara det att om något i vetenskap har mycket fakta bakom sig och det finns en anledning till att tro på det så gör jag det. och vi människor har kemikalier i oss som finns i svamp, ayacusha, cannabis osv, men jag förstår självklart att det också är en del av hologramet.
"Att sitta i soffan och knapra molekyler kommer inte ända några illusioner, men det kan (lägg märke till att det inte är förutbestämt) ge dig några nya hologram att leka med, det kan ge dig större makt över situationen du befinner dig i." Det jag försöker få fram är att det är otroligt mycket vi inte förstår och att det nog inte bara är denna verkligheten vi ser med våra ögon just nu, det finns allt möjligt runtomkring oss, att man röker lite dmt eller tar några svampar gör inte så att man får svaren på allt, det gör så att man är med om en fascinerande upplevelse bara, och den upplevelsen kan lära en saker om sig själv, det kan göra en till en mer harmonisk människa och vetenskap visar att det är nyttigt för vår hjärna, det stannar kvar en positiv antidepressiv förändringar i hjärnan en tid efter. "Det jag lärde mig av LSD är att det gör att man blir extremt lätt hjärntvättat, med hjärntvättat menar jag tror man inte på nått kan man tro på allt." Det stämmer att LSD kan användas för att hjärntvätta människor, men det har också bra egenskaper som att det kan göra så att folk slutar att vara alkolister, men svamp och ayacusha/DMT är något helt annat än LSD. DMT är ca 40 gånger starkare än LSD. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
xtas skrev:
Quote:
Försök att strukturera upp dig lite mer ![]() Om du vill tro på flera sanningar... så gör det, så småningom kommer du kanske att inse att det är just dina synsätt, ord, som du säger, just bottnar i fanatism. Du tar på dig stora saker... om du tror dig kunna ge förslag till kosmos, gud/Gud om att kasta karman, eller byta ut ordet - byt ut det då. Men tro inte att vad du tycker har inverkan på att allt är inom lagar, att inget finns eller skulle funnits om det inte vore en lag (eller vad man ska kalla det). Som kommunist du är så förstår jag att du resonerar som du gör. Du sa även något om att du trodde på psykedeler. Nu säger du att du släppt kommunism - kan du då inse att du är under att släppa på felaktiga föreställningar - eller tror du ändå att du minsann vet vad du talar om, tex då du gör dina krumbukter kring Dafa? Ett tips är att du sätter dig in i det du försöker ge etiketter på, för jag ser att du vet ibland inte alls vad du talar om. Du tror att molekyler ger en \\\"makt\\\" - det säger de som är helt bortom makt. Karma är en realitet, det kallas för karma, eller hette dygd här hos oss (god karma), det är en substans, man bär det med sig, det enda man bär med sig, genom liven. Att knapra och hålla på med energigrejer ramlar bara av en, så är det - andlighet är kultivering, det är att verkligt förändra sig själv, sin nivå, omvandla/transformera sig - då får man sitt liv på en högre nivå, kan återvända uppåt, hem. Detta är basic grejer... all andlighet förr var bara kultivering, att släppa sina fasthållanden, inte skapa ny karma. Som en flaska som är full med smuts, om man hällerut lite av smutsen så kan den stiga uppåt mot ytan.
Posted on: 2009/7/8 0:50
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login