vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

”Law Of Attraction-aktivism” + frivillig sökes :)

See User information
Under en längre tid har jag funderat över varför så många pratar om law of attraction och markerar att vi kan förändra världen med våra tankar MEN ingen(såvitt jag vet) har tagit initiativ till nån ide som verkligen i pratkisk handling aktiverar människor till att jobba mentalt med det syftet i organiserad form. Teorin säger ju också att ju fler människor desto större manifestationskraft.
Coast to coast, t.ex., har ju en publik på 16 miljoner pers. Det skulle räcka och bli över om man vill organisera människor till att manifestera en bättre värld genom sina tankar/känslor.

Jag har en ide
Jag skulle vilja skapa en enkel hemsida där man inspireras och ges konkreta instruktioner för hur man kan visualisera/aktivera sina känslor för en gemensam vision av den värld vi vill skapa.
Naturligtvis ska den gemensamma visionen samlas kring element som bara är helsäkra kort, om ni förstår vad jag menar. Inget politiskt eller ideologiskt system för samhällsskick, eller religioner etc. Jag har inte tänkt ut det här i detalj men i princip tänker jag så enkelt som möjligt: världsfred, alla har mat, husrum, kläder, hälsa och makt att leva sina liv som dom vill etc etc

När jag har en 100% färdig modell – gärna med er hjälp – för hur visionen ser ut, hur man kan jobba gemensamt(kanske tidpunkter på dygnet kan ingå tex), hur länge osv - så hoppas jag att någon kompetent person skulle vilja skapa en webbsida tillsammans med mig för det här ändamålet.
Därefter vill jag tipsa alla stora(och små) alternativa mediaportaler i hela världen att länka till den här sidan. Gärna med nån lättidentifierbar banner(?) och göra reklam för det här så ofta dom orkar så att det blir världskänt. Om större delen av ”vakna människor” runt om i världen skulle använda sina tankar/känslor tillsammans i organiserad form så kanske det kan påverka hur världen utvecklas?

Obs, webbsidan ska inte ha något annat syfte än att organisera människor till att använda sina tankar/känslor för att manifestera en bättre värld genom law of attraction

Posted on: 2010/8/23 10:21
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: ”Law Of Attraction-aktivism” + frivillig sökes :)

See User information

Jag håller på med detta... Och det ger väldigt lustiga reaktioner från omgivningen...

Sure, jag e med på att testa saker... Uppsättning av gränser gör vi bara för att begränsa oss själva och oftast grundas på vad andra påstår. Så count me in.

Posted on: 2010/8/23 10:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Fint!

Jag ska slipa på en modell. Återkommer sen så kan ni ge feedback

Posted on: 2010/8/23 10:46
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Cool idé, har tänkte på det själv lite men inte så att jag "orkat" ta tag i det. Bra att du gör det. Hur tror ni att det funkar bäst då, om alla gör det lite då och då eller om vi tillsammans gör det en utsatt tid och går försöker synkronisera oss i tankarna.

Jag antar att det handlar om att "känna" att vi har det precis så som vi vill ha det mer än att "tänka" på det oxå, eller?

Ska du ha sidan på svenska och engelska då också om det ska bli worldwide? :)

Posted on: 2010/8/23 11:10

See User information
Jag är gärna med och knäcker nya ordningen genom manifestationer ;)))))

Har försökt att klura på tankar under några år.....

Det finns vissa universella regler som man måste förstå!!

1. Ondska eller godhet existerar inte annat än här på jorden, det okända kan inte skilja på det nämnda....

Därför kan det du/vi manifesterar resultera i ondska i dina/våra ögon...

2. Fel manifestation/tankar kan spegla en negativet från ex. barndom eller dåliga erfarenheter från barndom, och densamma kan resultatet bli....

3. Symboler är ingenting förens du aktiverar densamma till den funktionen som du vill ha... genom tanken....

4. Manifestationer är i regel mycket snabba och fungerar oftast direkt!!!

5. Tycker äv att tankar med pannan är oftast negativt och spegling kan ske,, därför måste man flytta manifestationen till kronchakrat som är det omedvetna och troligtvis sändaren till det okända.....

6. Det är enkelt, skriv eller rita på en lapp vad du vill ha gjort, stoppa den i fickan några dagar, vips så har du utfört en manifestation/startat en attraktion.. tänk på lappen genom kronchakrat inte pannan... men egentligen behövs ingen mera tanke än den första...

7. Tänk på att genom olika medvetna begränsningar som är inbyggda i vårt samhälle, kan inte alla få en Porsche utan man får det som samhället har begränsat oss med, önska man sig en cykel kanske man får en rostig sådan, medan grannen får en ny för 30tkr... bort med spärrarna... ;)))
-------------

Det är här vi kommer in i att man har i alla tider begränsat människan i hennes tankar, tankar är det slutgiltiga där ingen gräns finns för vad vi kan göra, det är endast tanken som hindrar oss.....

--------------

Kärlekstankar

Att önskan om kärlek kan vara negativ signal som stöttar bort den riktiga kärleken. Det innebär att en negativ längtan efter kärleken kan hindra den riktiga kärleken att dyka upp. Tankens makt är det slutgiltiga, allt skapas genom tankar.

Önskningar är inte alltför sällan en egoistisk negativ handling. För att få igenom sina tankar krävs en omedveten positiv tanke som inte skapas genom negativa känslor. Negativa känslor stöter bort det man önskar medan den omedvetna positiva tanken attraherar det önskade.

Hemligheten är att attrahera tanke utan att önska. Ju mera man önskar ju längre bort kan målet vara.

Tankar och önskningar faller olika ut beroende på vilken verklighet du befinner dig i. Om man önskar sig en prins kan endast den individen som klarar av att ta emot en prins få det.

Den andra individen klarar inte av ta emot en prins, och egentligen inte vill ha det utan det är en längtan/önskan av negativ art som stöter bort omedvetet attraktionen för att individen inte klarar av att ta emot attraktionen....

Posted on: 2010/8/23 11:12

See User information
Tack för svaren

Några reflexioner så här långt:
Sidan ska absolut vara på engelska, ev kan man lägga till fler språk senare. Tanken är att få med så många människor som möjligt att aktivera sig.
Tanken är att det ska vara ENKELT. Till och med MYCKET enkelt. Även här för att MÅÅNGA människor ska komma till skott.
Det finns tonvis av material för den som vill forska men för att få med stora kvantiteter av människor så måste det vara enkelt.

Det viktigaste elementet måste förmodligen vara att hur man än utformar sin "aktivitet" så ska den generera KÄNSLOR av harmoni, frid, kärlek, etc etc alla känslor som vi uppfattar som positiva.

Personligen tror jag att man undviker de flesta frågetecken som greensparrow tar upp genom att ha fokus på att skapa positiva känslor.
Det var några tankar för stunden bara återkommer så fort jag kan med ett utkast till modell. Kan dröja nån dag dock, lite kaos just nu

Posted on: 2010/8/23 12:27

See User information
Som jag förstår det, är focusen det viktiga och man bör vara försiktigt med vad man lägger känslorna på.

Bara som att ta oljan som exempel, borde man focusera på det rena vattnet, inte på oljan i sig då focusen läggs bedömningslöst på det man väljer att se på. Nu kanske oljan var ett dåligt exempel, men kanske var lättare att förklara det som. Således inte orättvisan, utan befrielsen och harmonin, positiviteten.

Som med mitt utslag jag tog bort, la jag tanken på friskheten/läkningen och inte utslaget i sig.

Posted on: 2010/8/23 12:41

See User information
vore kul son faaaan :)

typ en gång i månaden går alla in på sidan och fokuserar på någonting......

power to the people.....

såg nånstans.. youtube?? om nån guru som sa att man måste vara typ 15000st som mediterar och fokuserar på samma sak för att ge utslag.. i verkligheten...????

Posted on: 2010/8/23 12:48

See User information
Skulle dock vara lättare att samordna med hjälp av ex en Ventrilo server.

greensparrow: Vet en kille som är med i en grupp, som håller på så, sist var dom en halv miljon påloggade samtidigt för världsfreden.
Och skall man dra paralleller till Nostradamus, så skulle vi varit i ett stort krig nu... SÅ kanske vi håller på att ändra alltsammans

Finns bara möjligheter.

Posted on: 2010/8/23 12:54

See User information
Quote:

Som jag förstår det, är focusen det viktiga och man bör vara försiktigt med vad man lägger känslorna på.

Bara som att ta oljan som exempel, borde man focusera på det rena vattnet, inte på oljan i sig då focusen läggs bedömningslöst på det man väljer att se på. Nu kanske oljan var ett dåligt exempel, men kanske var lättare att förklara det som. Således inte orättvisan, utan befrielsen och harmonin, positiviteten.

Som med mitt utslag jag tog bort, la jag tanken på friskheten/läkningen och inte utslaget i sig.

Good point. Precis. Inte "kämpa emot" nåt dåligt. Bara fokusera på det positiva.

Posted on: 2010/8/23 12:59

See User information
Låter som en toppen ide tycker jag.Kul med lite initiativtagande här på vaken!

Posted on: 2010/8/23 13:02

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=Y0__Vqr_C3E

En och samma tid varje dag i 5 sekunder... Visualisera att man befinner sig i en fredlig värld, där ingen behandlas illa! Jag föreslår 12 minuter efter klockan 8 på kvällen, blir då lite symboliskt eftersom tidpunkten då blir 20:12

- Don't make assumptions
- Do not believe, know
- Don't think, be sure

Måla upp världen först, känn den sedan i 5 sekunder med ögonen slutna, kan inte gå fel.

Posted on: 2010/8/23 13:10
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information

iwarrior:

Glöm inte ett av det viktigaste... Imagine!

Fred!

Posted on: 2010/8/23 13:14

See User information
Kolla pranic healers ; )

Posted on: 2010/8/23 13:18
Resized Image

See User information
Jepp, lägg sen till, imagine that it is true :)

Peace

Posted on: 2010/8/23 13:19
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Hur många är på vad det gäller 20:12 varje kväll i en vecka? Från och med i morgon!

Posted on: 2010/8/23 20:15

See User information
1.

Jag e på. Fast det skulle suttit bra med en Ventrlo eller så.

Posted on: 2010/8/23 20:42

See User information
Jag är med.Jag kommer ställa alarmet på luren på 20:08 för att inte glömma bort tiden.Detta ska bli intressant!!!

Posted on: 2010/8/23 20:45

See User information
Ditto...

Posted on: 2010/8/23 21:07

See User information
Fan, bra ide jag e på om ja e hemma. en reflektion bara. Law of attraction är väl inte bunden till en viss tid..ie man kan väl gå och tänka på en fredlig värld lite hela tiden så kommer det automatiskt smitta av sig på folk i ens omgivnig??

Posted on: 2010/8/23 22:21
kolla gärna in min blogg på passagen: http://blogg.passagen.se/infinituss/

See User information

Jupp, inget med tid att göra. Tanken var väl o medda samtidigt.

Posted on: 2010/8/23 22:29

See User information
Grejjen var att skapa en puls i 5 sekunder, det kan man göra vart som helst. Behövs lite "mind prep" innan bara, lite lugn och en intent. Jag tänker på det Gregg Braden snackar om, bön nummer 5...

Grejjen är att koppla bort nuet och skapa ett annat tillfälligt där man känner och upplever att det redan är här, på så vis drar man in den möjligheten.

Fler som är på?

Posted on: 2010/8/23 22:33

See User information

GordonShumway:

Ventrilo server är en röstchat, som teamspeak mm... Server programmet för max 20 pers e gratis. Naturligtvis e clienten det med.
Gamers brukar använda den när dom håller på med 1337 rejs.

www.ventrilo.com

Posted on: 2010/8/23 22:41

See User information
Vi kan dra björntråd från stad till stad o använda plåtburkar också, nää, skojjar. Kom bara på en ide, varför inte arrangera en fredsvaka i Stockholm eller liknanden. En 24 timmars...

Varför inte en lite här o där, o sen koppla ihop dom, köra med skype video eller nåt... Då har alla kontakt och det känns inte så litet, även om man bara är typ 10 pers på ett ställe.

Kan bli skoj...

Posted on: 2010/8/24 0:19

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper