vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Många Chemtrailplan är ordinarie flygtrafik

See User information
Tänkte bara meddela att efter att ha studerat fenomenet under ett år så kan jag med säkerhet säga att 90% av de chemtrailande flygplan som jag ser är ordinarie flyftrafik.

Dess följer de flygkorridorer som finns över det glesbebygda område jag bor i.

Posted on: 2007/5/10 8:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Många Chemtrailplan är ordinarie flygtrafik

See User information
Jag såg en bberättelse på nätet för ett år sedan som talade om hur en flygingejör hade hittat hemliga behållare i trafikflygplan. Han blev hotad och fick sparken när han började undersöka det. Det var i USA har jag för mig...

Posted on: 2007/5/10 19:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

See User information
den berättelsen har väl nån trätt fram och erkänt att den var påhittad om jag inte minns fel.

Är ett halvår sen jag läste det, s¨å jag har ingen länk tyvär

Posted on: 2007/5/10 20:52

See User information
Quote:

cfr2 wrote:
den berättelsen har väl nån trätt fram och erkänt att den var påhittad om jag inte minns fel.

Är ett halvår sen jag läste det, s¨å jag har ingen länk tyvär

Så synd du inte har länken... eller lägligt... men jag har aldrig trott på den romanberätteslen, den är nog bara för att störa att sanningen kommer fram. Han som trädde fram kanske var anonym...pch sådana är väl icke godkända av zzz:s, räknas som noll och intet värde, eller hur är det?

Posted on: 2007/5/10 21:06
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Efter några trailfria dagar i "sumpan" så ifrågasätter jag om det kan vara ordinarie trafikplan, planen har tidigare (20-30 om dagen) följt en öst-väst-öst rutt och nu uteblivit några dagar, om så är så har man valt andra korridorer, men det är väl föga troligt, borta är dom, och jag saknar dom inte...
Så varför upphör trafiken helt plötsligt i detta område? efter att ha sprayat vilt ett tag.....

Posted on: 2007/5/11 12:21

Edited by gaston on 2007/5/11 13:21:06
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston wrote:
Efter några trailfria dagar i "sumpan" så ifrågasätter jag om det kan vara ordinarie trafikplan, planen har tidigare (20-30 om dagen) följt en öst-väst-öst rutt och nu uteblivit några dagar, om så är så har man valt andra korridorer, men det är väl föga troligt, borta är dom, och jag saknar dom inte...
Så varför upphör trafiken helt plötsligt i detta område? efter att ha sprayat vilt ett tag.....

Här är det tomt på trails sen tre dagar.....såååå skönt....men känns som de vridit upp mikrovågsmasterna några steg. Alla i byn är snurriga o glömmer saker en sekund efter de skall göra det.

Antagligen är det plan från Sthlm som passerar här. De kommer från Kstad o flyger över Kil, Fagerås i nord västlig riktning mot Sunne, Arvika typ. Jag ser dem över fryksdalshöjden i Kils kommun i Värmland.

Här kallas mobiltelefoner numera för dna-kokare.....fraktalis uttryck

Posted on: 2007/5/11 13:46

See User information
Quote:

gaston wrote:

Ja eller så har de meteorologiska förhållandena ändrats så att väldigt lite kondensstrimmor bildas, och du ser inte planen.

Posted on: 2007/5/11 15:06

See User information
Quote:

OrGone wrote:
Quote:

gaston wrote:

Här är det tomt på trails sen tre dagar.....såååå skönt....men känns som de vridit upp mikrovågsmasterna några steg. Alla i byn är snurriga o glömmer saker en sekund efter de skall göra det.

Antagligen är det plan från Sthlm som passerar här. De kommer från Kstad o flyger över Kil, Fagerås i nord västlig riktning mot Sunne, Arvika typ. Jag ser dem över fryksdalshöjden i Kils kommun i Värmland.

Här kallas mobiltelefoner numera för dna-kokare.....fraktalis uttryck
Att planen skulle komma från sthlm tror jag inte på eftersom dom passerar här på hög höjd, dom kommer nog längre öster ifrån.
Men en annan syn på saken är att det knappast kan vara mig eller andra små människor de är ute efter, jag tror att det är långt viktigare personer dom är ute efter eftersom Lovön och Drottningholms slott ligger i trailstråket, å det vet vi ju vem det är som bor där...

Posted on: 2007/5/11 15:07

See User information
Det är inga större problem att med rätt kunskaper och utrustning identifiera plan som flyger ovanför en. T.ex. sänder planen s.k. ACARS som man kan ta emot och få reda på planets identitet.

Detta forum kan ge hjälp på traven: http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=5790.0

Den här tråden ägnar sig åt bilder på contrails och att identifiera planen: http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=6321.855

Posta bilder och information om era observationer där så kan ni säkert få hjälp.
Detta forum hjälpte mig att identifiera ett påstått chemtrails-plan för ett tag sen.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3494

Posted on: 2007/5/11 15:40

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Det är inga större problem att med rätt kunskaper och utrustning identifiera plan som flyger ovanför en. T.ex. sänder planen s.k. ACARS som man kan ta emot och få reda på planets identitet.

Detta forum kan ge hjälp på traven: http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=5790.0

Den här tråden ägnar sig åt bilder på contrails och att identifiera planen: http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=6321.855

Posta bilder och information om era observationer där så kan ni säkert få hjälp.
Detta forum hjälpte mig att identifiera ett påstått chemtrails-plan för ett tag sen.
http:

//vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3494

Tack zpz2 för verktyget som verkar solid.

Vad gör man dom plan som inte reggas i detta då?????
Jag kan förstå att man kan lägga tracers på de flesta plan men de som inte ska finnas har ingen,

Det pga de inte finns enligt flygeriets normer.
De flesta chemtrails överflygningarna har man flyttat till natt sen vi har fått korn och vetskap om dom.

En del rapporter gör gällande att det inte ens är plan som flyger över utan nått annat flygtyg, så som spraying cubes, eller annat.
Läs rapporter se bilder på nätet.

Det är katt och råtta lek här, bevis skriker många, ja men va fan behövs mer bevis än att regeringar erkänner att man sprayar skiten då eller, frågan min bäste herre är VAD OCH VARFÖR.

Posted on: 2007/5/11 16:05

See User information
Quote:

monitor wrote:

Jag kan förstå att man kan lägga tracers på de flesta plan men de som inte ska finnas har ingen,

Jag fattar inte vad du menar, tracers???

Denna tråd ger mycket hjälp med identifiering: http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=10808.0

Se också http://www.pilotmagazinet.se/radar.asp

Quote:
En del rapporter gör gällande att det inte ens är plan som flyger över utan nått annat flygtyg, så som spraying cubes, eller annat.

Yeah right.

Quote:
Det är katt och råtta lek här, bevis skriker många, ja men va fan behövs mer bevis än att regeringar erkänner att man sprayar skiten då eller, frågan min bäste herre är VAD OCH VARFÖR.

En bra början vore t.ex. om du observerade ett "flygtyg" tillsammans med en erfaren flightspotter med bra utrustning och han inte kan identifiera planet.
Sen om du kan observera och mäta vad planet släpper ut.

Posted on: 2007/5/11 16:20

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

monitor wrote:

Jag fattar inte vad du menar, tracers???

Denna tråd ger mycket hjälp med identifiering: http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=10808.0

Se också http://www.pilotmagazinet.se/radar.asp

Quote:

Yeah right.

Quote:

En bra början vore t.ex. om du observerade ett "flygtyg" tillsammans med en erfaren flightspotter med bra utrustning och han inte kan identifiera planet.
Sen om du kan observera och mäta vad planet släpper ut.
hmm ACARS berätta mer, hur funkar var får jag tag i en vad kostar den...?

Posted on: 2007/5/11 17:12

See User information
För att identifiera ett plan med det programmet behövas att det är kopplat gps eller what not, en tracer= spårare, för att hålla kollen

Cubesprayers, yeah right ,..............kolla själv.......etc
need some links right

http://www.bariumblues.com/orb_photographed_august_6.htm
http://www.orbwar.com/holographic-jet-orb-chemsprayer.htm

Later

Posted on: 2007/5/11 17:14

See User information
Nu läste jag inte hela länken som zpz2 hänvisade till, men jag antar att det är den där han visar vilket plan det antagligen var som jag såg. Ett rätt litet plan från Trondeim till Stockholm om jag inte minns fel.

De senaste dagarna har det varit ordinarie trafik utan "chemtrails". Planen från Finland till USA syns även nu, men naturligtvis måste man spana hårdare efter dem eftersom de inte syns lika väl.

ZPZ2, för det första tack för att du hittade rätt på det norska planet.

Och för det andra, eftersom du är duktig på efterforskning. Kan du hitta rätt på om specifikationen för Jet A1 har ändrats, och isåfall vad som ändrats. Det lär bl.a finnas ett "additive" som heter "Stadis®450" som har med konduktivitet att göra. Men innehållet är hemligt (affärshemlighet)

Företaget som tillverkar det (tillsatsen)har en riktig NWO-logga
http://www.innospecinc.com/americas/
(pyramid med allseende ögat)

Posted on: 2007/5/11 18:07

See User information
Quote:

cfr2 wrote:
Nu läste jag inte hela länken som zpz2 hänvisade till, men jag antar att det är den där han visar vilket plan det antagligen var som jag såg. Ett rätt litet plan från Trondeim till Stockholm om jag inte minns fel.

De senaste dagarna har det varit ordinarie trafik utan "chemtrails". Planen från Finland till USA syns även nu, men naturligtvis måste man spana hårdare efter dem eftersom de inte syns lika väl.

ZPZ2, för det första tack för att du hittade rätt på det norska planet.

Och för det andra, eftersom du är duktig på efterforskning. Kan du hitta rätt på om specifikationen för Jet A1 har ändrats, och isåfall vad som ändrats. Det lär bl.a finnas ett "additive" som heter "Stadis®450" som har med konduktivitet att göra. Men innehållet är hemligt (affärshemlighet)

Företaget som tillverkar det (tillsatsen)har en riktig NWO-logga
http://www.innospecinc.com/americas/
(pyramid med allseende ögat)

Say no more

Posted on: 2007/5/11 18:10

Anonym
Monitor:En del rapporter gör gällande att det inte ens är plan som flyger över utan nått annat flygtyg, så som spraying cubes, eller annat.

CrushNWO:Har du någon bild eller någon bra länk gällande det?

See User information
Såg en bild från "google satellite" där en missil, vit o fin med vingar la två fina spår...detta fångades av en privat surfare som la ut det, har bilderna på hd,n men minns inte var jag fann dem....antagligen barium blues. Där finns fina bilder på holografiska plan och orbs!

Posted on: 2007/5/12 13:40

See User information
Hittade en trevlig radarbild för er som observerar plan i östra svealand, stockholm- och göteborgsområdet.
http://www.flygbilligt.com/radar/

(observera att bara plan utrustade med Mode-S/ADS-B-transponder syns)

Posted on: 2007/5/12 13:55

See User information
Quote:

monitor wrote:
För att identifiera ett plan med det programmet behövas att det är kopplat gps eller what not, en tracer= spårare, för att hålla kollen

Vet inte vilket program du syftar på, om du syftar på ACARS så behövs en radiomottagare som tar emot dessa signaler. Eller så kopplar du upp dig mot en server som är inkopplad till en antenn och sänder ut informationen på nätet.

En radiomottagare brukar kallas för en scanner, inte tracer.

Posted on: 2007/5/12 13:58

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Hittade en trevlig radarbild för er som observerar plan i östra svealand, stockholm- och göteborgsområdet.

Tack zpz kanonbra grabben.....precis vad jag behövde........

Posted on: 2007/5/12 16:12

See User information
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zpz2 wrote:

Tack zpz kanonbra grabben.....precis vad jag behövde........
Men de e väl ba å bju igen... http://www.californiaskywatch.com

Posted on: 2007/5/13 23:44

See User information
Jora, det har varit streckfritt ett par dagar nu, man kan se vanliga moln och blå himmel.. helt otroligt najjs.

Posted on: 2007/5/14 15:46

See User information
Quote:

Al_Kyder wrote:
Jora, det har varit streckfritt ett par dagar nu, man kan se vanliga moln och blå himmel.. helt otroligt najjs.

Blå himmel? haha, konspirationsfantasier... hur skulle himlen kunna bli blå? Vi vet ju alla som någon gång gått i skolan eller lyft på huvudet att den är grå - den gubben gick inte.
Jag sätter min karma på att du inte kan plåta en blå himmel.

Posted on: 2007/5/14 15:49
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper