vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Re: Humor: Politiskt korrekte Kalle, sju år

See User information
politiskt korrekte "micke" 25 år gammal är ju en verklighet här inne..

mycket skit måste man tydligen måla upp för att kunna försöka se bra ut för andra..

frihetsguiden.. kunde du inte hitta ett mer manipulerande nick?

varför inte "lögnhalsen" eller "avföringsvägen", eller dylikt..

Posted on: 2007/5/28 19:01
Heil Micro och vaken.sekt.!!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
inget mer än det ja nyss krev.

vad ville du ha sagt med "allt" skit du nyss skrev?

Posted on: 2007/5/28 19:55
Heil Micro och vaken.sekt.!!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Humor: Har ni hört uttrycket "På medelbegåvade barn, kulturarbetare och socialdemokrater kan man höra hur bra indoktrinering fungerar via skolan, bidrag och media"?

Jaså, inte? Nej, jag uppfann det nyss, så det var ju inte så konstigt. Dessutom uppfann jag en politiskt korrekt sjuårig Kalle, som sitter i min skalle och väntar på att få göra sig hörd. Men det blir litet för mycket paradoxer i Kalles skalle till slut, så rätt udda åsikter uppstår. Så kan det gå när en korporativistisk agenda som handlar om att gynna överklassen, sminkas med humanism och sentimentalitet - en målning, vilken genom sin inkonsekvens avslöjar sig för de visa som ett sken och en lögn. Låt det roliga börja:

Kalle: Jag tycker inte att det är viktigt varifrån man kommer, utan vem man är.
Kalle: Alla skall behandlas lika, oavsett vilken kultur och religion som de har.
Kalle: Man skall respektera andras kultur och religion.
Kalle: Utom satanism.
Kalle: Jag hörde om en satanist, som ville arbeta på en bank. Han vägrade att ta av sig sitt upp- och nedvända kors i banken, när arbetsgivaren bad honom. Han fick inte arbeta kvar. Det var bra, tycker jag. Arbetsgivare skall få bestämma sådant. Ondskan är ond.
Kalle: Jag hörde om en muslim, som ville arbeta på en bank. Hon vägrade att ta av sig sin slöja i banken, när arbetsgivaren bad henne. Hon fick inte arbeta kvar. Det var dåligt, tycker jag. Men jag tänker inte motivera varför min åsikt om detta skiljer sig från den ovan. Jo, förresten: Godheten är jättegod.
Kalle: Godhet är när man delar med sig till främlingar och skäms för att man har velat lägga undan till sina närmaste.
Kalle: De som inte betalar skatt är onda. De är snåla mot staten.
Kalle: Det är för att vi behöver en bredare underklass i Sverige som jag har fått lära mig detta. Vi behöver även bredda den europeiska marknaden till Orienten för att kunna skapa mer meningslös (om än profitabel) konsumtion, som moderna människor tröstar sig med för att de saknar andlig konsekvens och igenkännande i sina moraliskt multikulturella verkligheter. Då är det viktigt att fjäska för muslimer, så att de blir vänligt inställda till den europeiska marknaden. De som sluter sig mot det multikulturella samhället istället för att tröstkonsumera - de är "främlingsfientliga", "islamofoba" och i värsta fall "rasister". De två första orden har överklassen uppfunnit för att lura vanligt folk att skämmas när de värnar sin kultur och vanligt folks sociala trygghet. Det sista ordet kan användas om de två första inte biter - det betyder egentligen att göra skillnad på människor på grund av genetiskt folkarv, men du kan använda det även mot de som inte fattar att det behövs litet social misär för att skapa en bred tröstkonsumerande underklass. Det är nämligen jättebra med många lågavlönade som köper billig tröst, för då blir det tillväxt utan inflation. Överklassen reser tullmurar mot världen utanför Europa, för att kunna monopolisera marknaderna där, så att priser och löner kan hållas låga och råvarorna till tröstvarorna kan fortsätta att pumpas ur "det gamla ludret" som Reinfeldt och Sahlin kallar Afrika i smyg.
Kalle: Alla människor är lika mycket värda. Dock går det inte bra att svenskar är nationalister, om det inte är så att svenskarna är ukrainska sedan två generationer tillbaka. Då är det pittoreskt att de är nationalister. Svenska kurder får gärna vara kurdiska nationalister. Norrmän får också vara nationalister. Men inte svenskar i Sverige, kom i håg det! Och kom ihåg att om en turk kallar dig "svennehora" för att du råkar stå i vägen i kön till bankomaten, så är det inte ett fall för lagen om Hets Mot Folkgrupp. Det är bara för sådana med ett utseende inför vilket överklassen har lyckats att inpränta postkolonial skam hos de infödda svenskarna - som detta folkgruppsskydd gäller.
Kalle: Staten gör det bra för alla med skattepengarna.
Kalle: Utom för afrikaner och småföretagen. Men de är lika mycket värda, alla är lika mycket värda. Det betyder inte lika rätt, det betyder lika mycket skit: Alla är värda lika mycket skit, om de inte tillhör den ekonomiska och politiska eliten! Vanligt folk skall inte bli konkurrenskraftiga. Det tycker inte storföretagen om.
Kalle: Storföretagen behövs, men de är minsann riktigt onda, så de måste hållas i schack av det goda facket. Facket gör så att ungdomar inte kan komma till sin rätt och oduglingar måste flyttas runt inom stora system år efter år för att det inte går att sparka dem. Det är godhet. Det är så gott att oduglingarna fortsätter att rösta på systemet, liksom bidragstagarna. Så därför tycker storföretagen att det är rätt OK ändå... Fast de är onda. För de behöver ju välfärdsstatens skatter, avgifter och tullar för att trycka ned småföretagen och Afrika med! Så välfärdsstaten är en god sak som används av onda och goda i allians för att skapa ett kalkylerbart samhälle med stabila, lyxlirande nätverk av politisk och ekonomisk överklass i toppen, som upprätthåller systemet genom lag, propaganda och polis. Det kallas "demokrati", men det är så lätt att styra enkla sinnen för den som har råd...

hahahahahahahhahahahaahhahaha
Har aldrig skrattat så mycket i mitt liv ?

nä skämt och sido ska detta vara kul ?

Vad vill du ha sagt "upplysa" oss om att muslimer inte får ha burka i simhallar, och att det finns ett klasssamhälle i sverige ?

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Skall jag skämmas över att du inte förstår mig och inte har samma humor som jag? Knappast. Skall jag förklara en satir? Nej, jag får helt enkelt acceptera dagisnivån här och skriva något enklare nästa gång. Jag tänker inte bifoga en innehållsdeklaration, då hade jag lika gärna kunnat publicera enbart den och inte själva lustifikationen.

Jag provar istället ett enkelt skämt:

Maggot hade fått en banan av sin mamma. Men han förstod inte vad det var, så han började att gråta.

Då kom Maggots pappa in i rummet. "Varför gråter du?", sa Maggots pappa. "Jag kan inte förstå vad mamma har gett mig!", sa Maggot. "Då skall jag ge dig något annat som tröst", sa Maggots pappa och gav Maggot en apelsin. Då blev Maggot arg: Han förstod ju inte heller vad detta var. Han slog sin far i huvudet med ett baseballträ. Maggots pappa började att gråta. "Varför gråter du, pappa", frågade Maggot, som inte förstod... Maggots pappa svarade: "Jag förstår inte vad du gav mig!!!"

Hi!Hi!Hi!

Och du påstår dig vara en stor andlig ledare till och med 2000talets största

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Jag har inte påstått att jag är 2000-talets största andliga ledare. Jag har påpekat att jag är ett nytt slags andlig ledare. Du har tolkat in något på egen hand. Och vårt ideal är inte att gå i klänning och behandla uppkäftiga snorungar som porslinskatter. Om du gnäller och bitchar dig, så retas jag tillbaka. Är det inte "andligt" för dig? Så synd. "Andligt" betyder tanke, vision, kreativitet. Det kan vara vad som helst. Men du vill nödvändigtvis ha en hippiekärring, va?

Du har iaf skrivit

JAG är den NYA TIDENS ANDLIGA LEDARE. Sagan är sann. Den som GÖMMER sig för MIG, kommer ALDRIG att möta den nya tidens andliga ledare - bara fortsätta att grubbla på sin kammare och över en kopp te i andra märkvärdiga och förnäma intellektuellas samkväm....

Det låter ju som att du bär på sanningen med stort S och är nutidens största andliga ledare ?

Anonym
Re: Humor: Politiskt korrekte Tobias, sju år i huvudet...
Herr DAMP (Tobias Strück alias frihetsguiden) försökar att slå i vanligt folk att han är messias och en stor andlig ledare?(!)??

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...!!!!

Anonym
Frihetsguiden skrev...Quote:
Messias betyder "den smörjde": Under antiken smörjde män sina kukar med olja innan samlag.

Så, frihetsguiden slår nu helt plötsligt på stort och använder sig av fina ord som "kukar" osv i sina inlägg... men det får väl ingen "stor andlig ledare" skriva,...eller?

Hur är det frihetsguiden, smörjer du in din kuk med olja, eller smörjer du in den med skit? Bajspackning och stora kukar, hur kommer det sig att du gillar det?

Återigen...

(1) Är du upplyst, eller är du inte upplyst? (Skall det vara så svårt att svara på det?)

(2) Är du en sökare?

(3) Vad är meditation (för dig)

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:

Ja, det är sant: Den som inte vill kännas vid mig, kommer aldrig att få se den nya sortens andliga ledare. För jag är den nya sortens andliga ledare. En frihetsguide skalar av illusioner och uppmuntrar spontanitet och sinnlighet under respekt för andras fysiska frid och intellektuella frihet. Han är opretentiös och vardaglig, men litet "galnare" än andra och litet bättre på att med ord och events väcka livslusten och sinnena hos anhängarna. De blir alltmer fria och självständiga i hans närhet. Han går inte omkring med ett rökelsekar och pratar om "frid" hela dagarna, så att folk blir som kastrerade och rädda miffon.

Så att folk som Dali Lama osv kommrt aldrig få frid förän de träffat dig...

Menar du på fullaste allavar att du av jordens sex miljarder människor är det högst utvecklade människa i andlig vägledning?

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Psi. DAMP? Ännu en diagnos, som jag inte har fått av läkare. Istället var det Herr Könsherpes, som gav mig diagnosen. Vadå, så du har inte könsherpes? Vad har det med saken att göra? Det är vad du får heta nu.

Messias betyder "den smörjde": Under antiken smörjde män sina kukar med olja innan samlag. De heliga männens huvuden smörjdes, för att visa att deras huvuden var hela folkets befruktare. Det är du som drar in detta begrepp och påstår att jag kallar mig "stor" andlig ledare. Jag har berättat att jag är ett nytt slags andlig ledare, helt enkelt.

Det rör inte mig i ryggen om du tycker att jag inte passar in i din mall för "andlig ledare". Det är ju det opretentiösa, jämlika, spontana och uppriktiga som är det NYA med mitt slags andliga ledarskap, pucko. Jag är en inspiration, inte en diktator eller guru-typ.

Om du inte blir inspirerad, så är det FINE. Många andra blir det. Jag har en välbesökt blogg och får mycket fin respons. Inte så mycket här, men här har ni ju era små bubblor som ni sitter i.

Vaken.se är oxå välbesökt men många kommer hit för att få ett gott skratt åt alla paranodia människor

Anonym
Hahaha...frihetsguiden, så du menar att du är den nya tidens andliga ledare bara för att du har kontakt med dina lärljungar och bedriver dina meditationskurser på distans via e-mail?

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Kan du se skillnaden mellan att beskriva sig själv som ett nytt slag av något - och beskriva sig själv som den bästa i det slaget?

Kan du förstå att om någon som frågar efter de senaste pralinerna, får en, spottar ut den och frågar om igen efter de senaste pralinerna, så kommer den människan aldrig att få äta en av de senaste pralinerna?

Om du frågar efter den nya tidens andliga ledare, alltså någon av de nya slaget, vem som helst - då säger jag: Jag är en av det nya slaget. Om du då säger att jag inte är det, så är det din förlust, för du kommer inte att hitta det nya slaget i det gamla.

Du är ju det nya säger du alltså vår tids revolutionära andliga ledare = typ jesus buddha mohamed mm

Alltså måste 6miljarder människor få del av din kunspap ( du säger att du kan prata med planeter mm) för att nå nutidens nirvana

eller finns det någon annan som sitter inne med samma upplyssning på jorden som du idag?

Anonym
Frihetsguiden, varför blir du inte med i Scientologikyrkan, dom har ju samma agenda som du?

Anonym
Quote:

När de ser fyrljuset och känner vittringen, så kommer de

Så illuminerade.

Anonym
Re: Humor: Politiskt korrekte frihetsguiden...
...när de känner vittringen av utstuderad dumhet, då kommer fårskallarna till ulven i fårakläder för att bli ännu dummare...

Så säger herren Psilo...

Anonym
...ulven i fårakläder låtsas vara ljusets bärare, fyrljuset, men är ingen annan än en mörkrets lakej...

Så säger herren Psilo...

Anonym
...den väg ulven i fårakläder visar går ej till ljuset, utan till mörkaste mörker och tandagnisslan...

Så säger herren Psilo...

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Det finns nog någon för alla sorter. Vi finns inte för att dra in någon. Vi finns för dem som känner vittringen. Jag diskuterar inte med dig för att jag vill få in dig i Frihetsguiden. Jag vill inte ha dig i Frihetsguiden. Jag diskuterar för att synas för dem som är tysta och begrundar (de finns, tro mig). När de ser fyrljuset och känner vittringen, så kommer de. Vi erbjuder inget "nirvana". Vi erbjuder en solidaritet och en plattform för invigda att fortsätta sitt arbete på att göra denna snuskplanet värdigare, fredligare och ljusare. Tror du att jag känner något för lustigkurrar som hackar på oss för att vi gör vårt arbete? Tror du att jag vill ha dem sittande vid mina fötter och håna mig hela dagarna medan jag berättar sanningar för dem? Nej tack. Jag söker bröder och systrar.

Vilka är "VI" förutom du och din sambo
Det är väl klart som fan du är här för att få in folk i "frihetsguiden" annars skulle du ju inte reklamera dig själv...
Jag skriver på andra forum för att folk medvetna om saker och ting
(det är väl inget att förneka och heller inget konstigt)

Du går väl inte och predikar i hopp om att ingen lyssnar och om någon gör det så är det lixom "bara bra"

Kan du svara på min fråga
Är du den mest andligt utvecklade personen på jorden idag eftersom du skriver att du är "den nya ledaren"

Dali lama mm måste igentligen träffa dig för att få " känna av den äkta solidariten" ?

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. För det första har jag förklarat många gånger att jag med "den nya tidens andliga ledare" menar "en ny typ av andlig ledare". Det finns säkert många som är mer skickliga än jag på att inspirera och skapa samtal kring modern sefiroth, så som jag anser att den nya tidens andliga ledare gör, istället för att styra tankar.

För det andra så är Dalai Lama bara en gubbe som har uppfostrats av munkar och lärt sig buddhismen. Han anser att en buddhist inte skall ha homosex eller sex när solen är uppe. Han är en konservativ gubbe som tjänar en omodern idétradition. Är du imponerad av det? Varför? För att han har en klänning på sig och kan skratta (oooh, tänk att en så vis person skrattar så mycket, oooh).

Det är bra om någon som läser mig här, känner vittringen och ser fyrljuset. Vad jag menade är att just du inte verkar så intresserad av något annat än att tyka dig. Och därför är du inte intressant. Och det är ganska meningslöst att diskutera med dig om du tror att jag ljuger. Jag ljuger aldrig.

Alltså kan man gå på bättre kurser en dina för 250 kr?
Jag är inget fan av Dali Lama men trots att hans bok kostar 150kr och har en del galna ideer lyckas han iaf ha lite lärjungar .....

Vilka andliga ledare är bättre och mer bildade än du då?

See User information
Quote:
Frihetsguiden:
Messias betyder "den smörjde": Under antiken smörjde män sina kukar med olja innan samlag. De heliga männens huvuden smörjdes, för att visa att deras huvuden var hela folkets befruktare. Det är du som drar in detta begrepp och påstår att jag kallar mig "stor" andlig ledare. Jag har berättat att jag är ett nytt slags andlig ledare, helt enkelt.

Jag tror du missade en viktig del i beskrivningen!

Vad kallas en profet som pratar smörja?

Posted on: 2007/5/30 12:51

Anonym
Brukar du berätta roliga historier på dessa lägereld turer som du berättade om ?

hur är responsen har du berättat denna ?

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Jag skall ta bort donationskravet för kurserna i meditaion. Så snart som jag hinner, kommer jag att redogöra för meditationen på hemsidan helt gratis. Frihetsguiden är en helt ny rörelse. Om du studerar hur exempelvis Sista Dagars Heliga (mormonerna) kom till, så ser du att det tar litet tid att växa. Jag vet inte om det finns bättre alternativ än Frihetsguiden. Jag tycker inte det verkar så, för då hade jag antagligen sällat mig dit istället för att skapa Frihetsguiden.

= du är grundaren av denna rörelse och du har sagt att man måste nå göra denna guide för att nå sanningen

Du säger ju att då att du är 2000talets nya stora ÄNDA andliga ledare som du vet är tillgänglig

Har du några mer roliga historier att dela med dig förutom kalle ?

Anonym
Quote:

Modern sefiroth är en mycket genomtänkt värdegrund. Den är den renaste moral som jag kan tänka mig. Men den är inte jätteunik. Den är en renodling av gnosis, Declaration of Independence, Friedrich Nietzsche, Ayn Rand och Alice Miller. Jag har smält bort slagget från de olika delarna och gjutit ihop en gral, som är det bästa just nu, ja det tycker jag. Men vi är redan flera stycken som undervisar om den, en del i det fördolda. Så det är ingen fara, det finns redan andra frihetsguidare än jag :)

Jag vet faktiskt inte vad sefirith är får kolla upp det men jag tycker du ger luddiga svar på allas frågor inte bara mina.....

Quote:

Jag medger att Kalle-grejen inte var så rolig, faktiskt. Det har du rätt i... Jag är inte så bra på roliga historier, men jag har lätt att få skratt när jag gör imitationer. Svårt via internet...

Du är ändå en stor andlig ledare som säger att du besitter en massa bra kunskap med du väljer att berätta dina dåliga sidor genom att publicera en "rolig historia" och sedan en till om mig....
Kan du inte låna en kamera (du kanske har web och spela in när du immetar någon som du sedan kan lägga ut på youtube)

Brukar du visa upp dina imitationer på era läger ?

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Jag vet fortfarande inte vad du har för förväntningar på en andlig ledare. Själv har jag aldrig skrivit något om storleken, utan pekat ut mig själv som ett nytt slags andlig ledare, som fungerar mer som samtalsledare och förklarare av de grundläggande principerna. Ja, det tycker jag att jag är bra på. Men jag har inte kallat mig "Superman" - så som det verkar på dig.

Jag är en snubbe med många frågor som vill ha svar har ledaren inga bra svar så är han bara en pajas

Quote:

Jag har många svagheter och förstår inte varför jag skulle dölja det. Det vore spänt. Humorn i Kalle-grejen var inte så lyckad, men jag tycker att det var en spännande text, eftersom den avslöjar hur paradoxal PK-ismen är i Sverige. Du kanske behöver läsa den igen? Den är inte så lätt, men det lönar sig att studera den, det lovar jag.

Det kommer nog litet sketcher och så på film på min blogg, när jag har skaffat en kamera och lärt mig tekniken...

ska jag läsa en humorgrej som inte var allt för lyckad en gång till i utvecklingssyfte?

Det är bara skaffa en kamera och sätta i sladen i USB så kommer det upp "installera ny maskinvara"

Anonym
Och vinnaren av årets skitsnackare går till.....

Frihetsguiden

Resized Image

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper