vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »

Not so cool facts about Israel

See User information
Mellanöstern "enda demokrati" ...snarare mellanösterns apartheidstat....FY FAN !!!

http://www.youtube.com/watch?v=GzNPZf-5aO4

Posted on: 2007/6/7 20:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Not so cool facts about Israel
Så går det när "guds utvalda folk" ska sköta det heliga landet

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Så här kan sanningen också se ut:
http://www.youtube.com/watch?v=I5tDDkvXSI8&NR=1

See User information

Posted on: 2007/6/10 18:15

Anonym
Hur skall man finna trovärdighet från en film där man anklagar Israel samtidigt som man visar bilder från Sabra och Shatila, och om jag inte tar fel från Chalabya i Iraq. Dessutom går man upp på bussar, in i köpcenter och spränger sig och andra civila i småbitar.

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Dessutom går man upp på bussar, in i köpcenter och spränger sig och andra civila i småbitar.

Håller med, det är bättre att skicka klusterbomber

Posted on: 2007/6/10 19:27
Detach

See User information
Den som stödjer ett enda bombdåd mot civila oavsett avsändare eller offer har liksom missat en väsentlig poäng i att vi föddes till den här planeten. Skit samma om det är judiska, somaliska, palestinska, tjetjenska, irakiska eller europeiska offer som sprängs i bitar. Det är ändå människor som ni och jag som drabbas och blodet som flyter lär ingen kunna se skillnad på.

Låt vara att många världsliga ledare och falska profeter hyllat och hyllar våldet som en del av deras agenda, dessa profeter/ledare är ju endast verktyg för bottenlös ondska och djävulskap som grundar sig på makt och ekonomisk vinning. Att ens tänka tanken att stödja deras sjuka planer politiskt, ekonomiskt eller militärt är ju att bli som dem.

Nu kan jag inte ens tänka mig hur det skulle vara att behöva leva i ett flyktingläger under 50 års tid. Men jag kan tänka mig att det skapar en viss desperation. Det förstår väl de flesta människor som inte kastat empatin överbord. Men att civila människor i israel skall straffas för detta är ju lika fel som att israeler riktar vapen mot palestinska civila.

Det är en tragisk bluff styrd från högre ort och min önskan vore att alla normala fredsälskande människor som vill leva vanliga liv kunde komma förbi hjärntvätt och manipulation av deras känsloliv. Att man istället började söka den grundläggande anledningen till konflikter som överlevt i tusentals år.

Det funkar ofta inte eftersom varje sida sitter fastlimmade vid sin version av sanningen och ens för en sekund vägrar släppa taget av sin version. Som alldeles för ofta inte alls är baserad på den egna fria tankeviljan utan snarare är något man får i sig med modersmjölken oavsett om man är kristen, muslim eller jude.

Posted on: 2007/6/10 21:21

See User information
tummen upp Bumblebee.
fred är lösningen såklart.

Posted on: 2007/6/10 22:16
Detach

See User information
Jag trodde själv på en fredlig lösning en gång i tiden, men denna tro har spolats iväg. Zionismen ockupperar den judiska identiteten och Israel är idag som en cancer. Nu får ni inte missuppfatta mig, det är en viss skillnad i att vara jude och sionist. Sionism finns även bland många icke-judar, de som ser den judiska staten Israels överlevnad oberoende dess konsekvenser.

Litet bildspel angående julikriget i Libanon,
http://www.youtube.com/watch?v=taFpwRyMVlA

(inledningsvis många vackra bilder, som kunde ha varit här i Sverige)

Posted on: 2007/6/10 23:17

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Den som stödjer ett enda bombdåd mot civila oavsett avsändare eller offer har liksom missat en väsentlig poäng i att vi föddes till den här planeten. Skit samma om det är judiska, somaliska, palestinska, tjetjenska, irakiska eller europeiska offer som sprängs i bitar. Det är ändå människor som ni och jag som drabbas och blodet som flyter lär ingen kunna se skillnad på.

Låt vara att många världsliga ledare och falska profeter hyllat och hyllar våldet som en del av deras agenda, dessa profeter/ledare är ju endast verktyg för bottenlös ondska och djävulskap som grundar sig på makt och ekonomisk vinning. Att ens tänka tanken att stödja deras sjuka planer politiskt, ekonomiskt eller militärt är ju att bli som dem.

Nu kan jag inte ens tänka mig hur det skulle vara att behöva leva i ett flyktingläger under 50 års tid. Men jag kan tänka mig att det skapar en viss desperation. Det förstår väl de flesta människor som inte kastat empatin överbord. Men att civila människor i israel skall straffas för detta är ju lika fel som att israeler riktar vapen mot palestinska civila.

Det är en tragisk bluff styrd från högre ort och min önskan vore att alla normala fredsälskande människor som vill leva vanliga liv kunde komma förbi hjärntvätt och manipulation av deras känsloliv. Att man istället började söka den grundläggande anledningen till konflikter som överlevt i tusentals år.

Det funkar ofta inte eftersom varje sida sitter fastlimmade vid sin version av sanningen och ens för en sekund vägrar släppa taget av sin version. Som alldeles för ofta inte alls är baserad på den egna fria tankeviljan utan snarare är något man får i sig med modersmjölken oavsett om man är kristen, muslim eller jude.
Hej Blumbee .Applåder allt jag säger , detta inlägg borde få "Vaken stämpel"

"Men jag kan tänka mig att det skapar en viss desperation. Det förstår väl de flesta människor som inte kastat empatin överbord.

så sant så"men fel typer " håller i magnum 357:an medfel hand dessutom, dom vill inte ha fred, hur skulle det se ut om judar städar"toaletter" och inte städer ja var för inte länder? utan att ljuga. . jag har inte sett film länken än skall nu, bra tråd flera sådana som drar fram dom onda. Om nu judar inte är onda utan bara sionister,är det , då är väl detta bra för Judarna. Eller är jag ute och cyklar. Om jag inte miss tar mig så får man en Anti -semi Bara man tar upp det . Nä fy for satan som man säger på ren Danska

Posted on: 2007/6/11 6:21

Edited by sale on 2007/6/11 6:42:47
Edited by sale on 2007/6/11 6:49:23
Edited by sale on 2007/6/11 6:50:46

Anonym
Det är lätt att demonisera Israel som en som en cancersvulst i det vackra mellanöstern. Tyvärr är situationen mycket mer kompicerad än så.
Syrien, Hizbollah och Iran har alla sina egna intressen i Libanon. Lyssna på denna Libanesiska journalist som lämnat Libanon och nu bor i USA:
http://www.youtube.com/watch?v=bIy2L5uI9P8&mode=related&search=

See User information
Quote:

Dan wrote:
Jag trodde själv på en fredlig lösning en gång i tiden, men denna tro har spolats iväg. Zionismen ockupperar den judiska identiteten och Israel är idag som en cancer. Nu får ni inte missuppfatta mig, det är en viss skillnad i att vara jude och sionist. Sionism finns även bland många icke-judar, de som ser den judiska staten Israels överlevnad oberoende dess konsekvenser.

Litet bildspel angående julikriget i Libanon,
http://www.youtube.com/watch?v=taFpwRyMVlA

(inledningsvis många vackra bilder, som kunde ha varit här i Sverige)
Det är en religion gissa vilken?
En gissnig bara. Allt var bra fram till 1967, säger dom som bor i en bur utan vatten.

Kan någon definera. Definiera mera!

Lite navelskåderi är det nog, det här med vad "Statsterror"är var går gränsen. Här är lite,,

Statsterror - flere historier, du aldrig fik fortalt

Statsledere skal varetage deres befolkningers interesse og beskytte borgerne. Sådan går det ikke altid. Faktisk er historien fuld af eksempler på det modsatte. Så mange, at man kan spørge, om det er reglen snarere end undtagelsen. I denne artikel kan du læse om nogle af dem fra nyere tid. Ingen af dem er officielle - af gode grunde. For når det gælder statsterror, bruger statsledere ikke deres politi- og efterretningstjenester til at opklare sager, men til at sløre og vildlede. Eksemplerne i denne artikel dækker:

-USS Maine 1898
-Rigsdagsbranden i Berlin 1933
-Pearl Harbour 1941
-Operation Northwoods 1960´erne
-Oklahoma City 1995
-Miltbrandbrevene 2001
-911 septemper 11/9/2001

Usa är gift men Staten Israels"olje grannar"

Posted on: 2007/6/11 6:34

Edited by sale on 2007/6/11 6:59:38

Anonym
Dan, Sionism är judarnas urgamla dröm om att återvända till Sion (Jerusalem). Jag ser inget fel med det. Israel är en legitim stat, och deras beslut att låta judar återvända, är ju deras ensak.
Dessutom måste väl alla de som är notoriska judehatare, tycka att det är skönt att bli av med judarna...

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Dan, Sionism är judarnas urgamla dröm om att återvända till Sion (Jerusalem). Jag ser inget fel med det. Israel är en legitim stat, och deras beslut att låta judar återvända, är ju deras ensak.
Dessutom måste väl alla de som är notoriska judehatare, tycka att det är skönt att bli av med judarna...
sunrider wrote:återvända till Sion (Jerusalem). Jag ser inget fel med det.
Kan man göra det mer en en gång?Effter WW3 måste du mena?Dom har båda, inte bara fötterna ,utan båda benen oxo.

Posted on: 2007/6/11 7:04

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Direkt är du dömande i en och samma menig. Du sunrider vem hatar vem?Öknen vattnet/eller vattnet /öknen.?

Posted on: 2007/6/11 7:07

See User information
Sale!

Nu flummar du till det rejält... det är skitsvårt att hänga med när du använder så myclket symbolik och liknelser.

Förklara!

Posted on: 2007/6/11 8:03

See User information
Quote:

sale wrote:
En gissnig bara. Allt var bra fram till 1967, säger dom som bor i en bur utan vatten.

1924 var den sista kilen slagen då man deporterade Abdul-Mejid II från det Ottomanska kalifatet. Man lyckades med detta genom att frimurare implanterade nationalism hos araberna, ett arbete som hade pågått i flera hundra år. Engelsmännen samarbetade t.ex. med familjen Saud för att få makten i nuvarande Saudi Arabien.

Drömmen om Israel finns inte hos alla judar. Det finns judar som rent av hatar Israel och den sionistiska tanken som väcktes i slutet av 1800-talet. Då, fanns det planer på att lägga staten Israel i Argentina, eller något land i Afrika. Den sionistiska agendan hade inget stort stöd hos det judiska befolkningen före andra världskriget. Men genom förintelsen så menade man på att det judiska folket behövde ett eget land för att finna säkerhet. En säkerhet som redan hade funnits i det Ottomanska imperiet i århundraden.

Dagens sionism understöds av frimureriet. Israel är som en trojansk häst i mellanöstern. Man brukar säga att t.ex. Hezbollah vill förinta Israel, men utifrån deras egna ord så vill man nermontera staten Israel och låta de judar som har rötter i staten och inte begått krigsbrott stanna.

Men, men, Israel, likt USA ingår i NWO och det lär inte bli fred på första taget.

Posted on: 2007/6/11 12:56

Anonym
Quote:

Dan wrote:
Quote:

sale wrote:

1924 var den sista kilen slagen då man deporterade Abdul-Mejid II från det Ottomanska kalifatet. Man lyckades med detta genom att frimurare implanterade nationalism hos araberna, ett arbete som hade pågått i flera hundra år. Engelsmännen samarbetade t.ex. med familjen Saud för att få makten i nuvarande Saudi Arabien.

Drömmen om Israel finns inte hos alla judar. Det finns judar som rent av hatar Israel och den sionistiska tanken som väcktes i slutet av 1800-talet. Då, fanns det planer på att lägga staten Israel i Argentina, eller något land i Afrika. Den sionistiska agendan hade inget stort stöd hos det judiska befolkningen före andra världskriget. Men genom förintelsen så menade man på att det judiska folket behövde ett eget land för att finna säkerhet. En säkerhet som redan hade funnits i det Ottomanska imperiet i århundraden.

Dagens sionism understöds av frimureriet. Israel är som en trojansk häst i mellanöstern. Man brukar säga att t.ex. Hezbollah vill förinta Israel, men utifrån deras egna ord så vill man nermontera staten Israel och låta de judar som har rötter i staten och inte begått krigsbrott stanna.

Men, men, Israel, likt USA ingår i NWO och det lär inte bli fred på första taget.

Hej Dan,
Mycket av det du skriver är är sant. Alla judar drömmer inte om Israel, men jag försäkrar dig att väldigt få vill se Israel förgöras. De finns och de hörs...Det är även så att en del judar struntar fullständigt i judiska traditioner. De lever som kristna, de konfirmeras och gifter sig i kyrkan, inte i synagogan. De vet inte mycket om sin judiska bakgrund. En del av dessa assimilerade judar älskas av antisemiterna. Ett exempel. De skriver att det är den judiska mafian som leder och styr vårt mediautbud. Visst kan man hitta Boniers och Hjörnes judiska rötter, men de ligger djupt begravda. Dessa familjer med flera, har inget intresse av att delta i någon konspiration av judisk art. Det är ganska tröttsamt att läsa om det. Om de av en händelse träffas, så är det i mediasammanhang. Att de pratar med varandra är lika självklart som att företagsledare träffas.

Du skriver lite om frimureri. Jag skulle gärna vilja veta vad slags frimureri du pratar om...

See User information
Att judar styr Frimureriet har ju flertalet judar själva skrivit om genom historien. Och de hymlar heller inte om den kontroll de har över Hollywood.

Mediamakten och finans och bankvärlden har de genom historien även den lyckats ta över kontrollen av,
och då INTE enbart i Sverige utan mer eller mindre globalt.

Titta bara i USA där en massiv majoritet av medierna just kontrolleras av Judisk sionitiska bank och finansintressen.

Men det är väl bara en slump och INGET att bry sig om, eller vad säger du sunrider????

Posted on: 2007/6/12 19:32

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Att judar styr Frimureriet har ju flertalet judar själva skrivit om genom historien. Och de hymlar heller inte om den kontroll de har över Hollywood.

Mediamakten och finans och bankvärlden har de genom historien även den lyckats ta över kontrollen av,

Titta bara i USA där en massiv majoritet av medierna just kontrolleras av Judisk sionitiska bank och finansintressen.

Men det är väl bara en slump och INGET att bry sig om, eller vad säger du sunrider????

Bennybear
Ja, det verkar vara en tragiskt slump att du utvecklat ett sådant judehat. Tro mig, jag känner inget hat mot deig endast medlidande.

Visst finns det judar som äger eller deläger banker, media mm. Men vad har det att göra med dem som judar? Det finns väl kristna som äger banker media mm? Varför skulle inte judar få äga banker? Media? eller skoaffärer? Svara på det...

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

bennybear wrote:

Bennybear
Ja, det verkar vara en tragiskt slump att du utvecklat ett sådant judehat. Tro mig, jag känner inget hat mot deig endast medlidande.

Visst finns det judar som äger eller deläger banker, media mm. Men vad har det att göra med dem som judar? Det finns väl kristna som äger banker media mm? Varför skulle inte judar få äga banker? Media? eller skoaffärer? Svara på det...

Detta är inget hat. Det är fakta.

Skillnaden är att Judarna har tagit nästintill total kontroll av Medie-finans och bankvärlden och kan därmed förvrida tankarna på de dumma gojerna medelst anti-kristen och judemarxistisk indoktrinering.

Skillnaden är också att de sällan hymmlar om VARFÖR och PÅ VILKET sätt de ska ta över makten i dessa samhällssfärer.

Just därför är det emot all sans och moral att dessa sionistjudar som de nu gör håller på att föra mänskligheten emot destruktion medelst framförallt krigshetsen i mellanöstern genom sina agenter som kontrollerrar Bushadministrationen.

Posted on: 2007/6/12 19:55

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

bennybear wrote:

Bennybear

Detta är inget hat. Det är fakta.

Skillnaden är att Judarna har tagit nästintill total kontroll av Medie-finans och bankvärlden och kan därmed förvrida tankarna på de dumma gojerna medelst anti-kristen och judemarxistisk indoktrinering.

Skillnaden är också att de sällan hymmlar om VARFÖR och PÅ VILKET sätt de ska ta över makten i dessa samhällssfärer.

Just därför är det emot all sans och moral att dessa sionistjudar som de nu gör håller på att föra mänskligheten emot destruktion medelst framförallt krigshetsen i mellanöstern genom sina agenter som kontrollerrar Bushadministrationen.

Varför passar du inte på att anklaga judarna för värmeböljan, när du ändå är igång?
En debatt bygger på att man lägger fram en idé som man underbygger med fakta. Att som du mena att judarna styr världen, banker, media, Bush och nu förstöra världen, är att ge judarna lite för mycket tilltro. Men om du har den idén, så ge mig ditt banknummer, så skall jag omedelbart överföra 50% av guldet i Fort Know till dig. Men då får du lova att du inrättar dig i ledet...

See User information
Ni är bara patetiska förstår ni inte att Israel är ett väldigt litet land. Varför kan ni inte bara lämna dom i fred och stötta dom i sin kamp för överlevnad. Dom är omringade av sjuka arabstater som tillber våld och dödar för sin sjuka ära. Arab länderna är en sjuk sekt som nästlat sig in i världpolitiken och besitter en stormakts kraft.

Men vi har lika sjuka makter som regerar här i babylon.
Det har visat sig i europa när tyskarna, italienarna, ryssarna norden hela europa drabbades av masspsykos. Ni tror ni lämnat den men ni är frukten av det europa.

Hela den här sidan stinker, dumma nationalister som troligen mobbats för mycket när dom var små. Eller inavlade i någon liten håla.

Eller totalt hjärndöda galningar som springer runt och letar efter ödlor.
Det är så tragiskt att vara här inne.

Maggot ditt namn är så talande, kan du inte förklara för mig om judarna är så mäktiga och äger allt som du påstår. Hur kommer det sig att dom inte hade sitt land innan andra världskriget? Borde inte israel glänst som stormakten under alla år?- Hur kommer de sig att dom förföljts i alla år.
Du förnekar väll det, för du är som araberna ni följer samma agenda. Du borde skickas till Iran där du hör hemma och alla andra nationalist fjollor. Som eran idol herr adolf tyckte; Islam är den idologin som passar den nazistiska bäst. ni har så mycket gemensamt.

Satanistiska lakejer = Världens lidande.

Posted on: 2007/6/12 23:57

Anonym
Det var ju judarna som själva finansierade tredje riket via huset Rothchild om jag inte missminner mig? Eller?

(1) 2 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper