Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Ställ fel frågor till eliten och ta konsekvenserna
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Pseudo-privatisering och pseudo-konkurrens. Jämför med den svenska elmarknaden, båg ifrån början och skulle du sätta upp en vindsnurra för att sälja el med så får man betala en styckskatt på 30 papp. Gissa varför man har sådana skatter.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ännu ett IQ-fiskmåssvar ifrån de vaccinationskadades riksförbund! Svenskens reallön har sjunkit med nästan hälften sedan 70-talet! VARFÖR tror du att de multinationella företagen bara blir större och större och gör allt större vinster för varje år som går, SAMT att det är just representanter för dessa "multisar" som på Elitklubbar som, Bildebergggruppen, Trilaterala kommisionen och Council of Foreign Relations ALLTID propagerar och arbetar för ännu MER avreglering av världsmarknaden och större tillgång till all världens nationers marknader och offentliga sektorer????? Enligt både svensk och amerikansk officiell statistik (taget från SCB och Federal Reserve) gällande år 2000, går ca 130 % av varje medelinkomsttagares lön till livsnödvändigheter (mat, bostad, utbildning, kläder, sjukvård osv) medan i början på 60- och 70-talet gick 75 % av lönen till livsnödvändigheter. Detta bevisar att det räckte med en vuxen heltidsarbetande i familjen då, men idag räcker det knappt att båda vuxna arbetar för att får det gå ihop ekonomiskt. För 20---30 år sedan kunde en medelinkomsttagare köpa ett hus eller bil på sparade pengar medans idag måste i princip alla ta lån för att köpa hus eller bil. I dag i Sverige har vi knappt kvar några industriarbeten och/eller några industriella tillgångar efter all avreglering och utskänkning till ovanstående Bilderbergkompisar som Ford, GM, J P Morgan m.fl. De flesta arbetan som finns kvar idag är lågbetalda serviceyrken. Sverige har samma utveckling som USA och resten av västeuropa där allfler tvingas ha två-tre arbeten för att få ekonomin att gå ihop. Så Välkommen till verkligheten!
Posted on: 2007/6/21 6:13
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men notera att de vill givetvis inte ha avreglering per se utan det är bara vad de kallar det för, de vill ha det om och endast om det skulle gynna dom i just det fallet, som tex. el, telecom, bensin marknader där de har ett oligopol.
På sextiotalet kunde gubben jobba och kärringen vara hemma i huset med ungarna, nu måste naturligtvis båda jobba och de får bo i någon sketen två:a och det går knappt runt, bil? tss, glöm det, ta cykel dumma boskap. Visst är det wunderbar med ett privat kreditmonopol. När de talar om "fri handel" (med 70 tusen sidor av regleringar) så menar de att de kan fritt scamma som de vill. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tänka sig att tråden startade med detta
http://www.jonesreport.com/articles/0 ... sted_giuliani_orders.html ![]()
Posted on: 2007/6/21 11:24
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har du verkligen EUs maktordning klar för dig? Europeiska rådet består av stats och regeringscheferna samt ordföranden från Europeiska kommissionen som träffas fyra gånger per år och hanterar policyfrågor och konflikter mellan länderna. Europeiska kommissionen bereder och verkställer beslut. Den beslutande makten vilken är den viktigaste makten delas idag mellan Europeiska unionens råd (Ministerrådet) en representant för varje medlemslands regering och Europaparlamentet som vi väljer direkt till. Europaparlamentet har också kontrollen över Europeiska kommissionen. Och det är dit jag ville komma. Europaparlamentet som vi har direktval till har fått ökad makt under de senare åren så om denna utveckling forsätter så kommer den beslutande makten att demokratiseras. Quote:
Ännu har ingen ofrivillig chippning ägt rum och det är p.g.a. av enkelheten att kontrollera om man blivit chippad som gör att hemliga chippningar kommer att avslöjas på en gång. Alla chip som ska ha någon effekt måste göra något. Skicka via radio, magnetism eller någon annan teknik men alla tekniker är kända så detekteringsutrustning kan alltid hitta dess chip. Quote:
Här förstår jag dig inte alls. Om sjukdom A orsakas av B så är det väl självklart att man försöker hitta ett botemedel mot B. Just Papillomviruset är misstänkt för fler cancerformer: http://www.mah.se/templates/ExternalNews____26315.aspx Om Papillomviruset är framme i fler cancerformar borde det väl bekämpas? Att Papillomviruset orsakar cancer är en relativt ny upptäckt men de som har cancer struntar helt i om Papillomviruset är den egentliga boven eller om de kan var ännu någon annat de vill ha alla behandlingar som finns tillgängliga. Det är bara om man anser att Bush & Co stod bakom 911 som man kan anse att 911 tog stora kliv mot en totalitär större maktstruktur i världen. Om man som jag anser att de var de 19 kaparna och den ideologi som de var anhängare av som stod bakom 911 så är den ökade militära aktiviteten en orsak av USA hämndbegär som man också kan ifrågasätt om man behöver hämnas på nästan alla som rör sig och som USA anser vara emot dem. Tyvärr kan inte omvärlden om den inte går samma som t.ex. i EU sätta något emot USA. Eller hur anser du att omvärlden ska balansera USAs stora makt för idag struntar USA i vad omvärlden vill t.ex. i miljöarbetet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är bara om man anser att Bush & Co stod bakom 911 som man kan anse att 911 tog stora kliv mot en totalitär större maktstruktur i världen. Jag anser att den utvecklingen drabbade oss oavsett vem som har legat bakom dåden. Glöm inte att nästa gång utropas undantagstillstånd i USA. Du talar om EU som motvikt till USA men var finns motvikten till de som förintar konstitutionen för gott efter nästa "false flag" ? Var finns motvikten till det transatlantiska fördrag som skrevs mellan EU och USA ?
Posted on: 2007/6/21 11:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om du inte redan har sett avskedstalet med Eisenhower så tycker jag att du ska lyssna noga på vad han säger i nedanstående filmklipp.. Han påstår att det amerikanska folket skall vara vaksamma annars kommer det militära-industriella-komplexet att styra/påverka regeringen. Det är väl det som har pågått i USA dom senaste 20-30 åren och detta märks tydligare sen 11:e September genom.. * Samarbeten mellan CIA/Pentagon/Hollywood/Google * Ökade resurser till övervakning, avlyssning * Militäriseringen av delstatspolisen * No-bid-contracts till KBR/Halliburton http://www.youtube.com/watch?v=qdrGKwkmxAU&mode=related&search= Se filmen "Why We Fight" för att få en mer detaljerad förklaring om hur detta fungerar..
Posted on: 2007/6/21 11:46
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Under torsdag eftermiddag samlas EU:s stats- och regeringschefer till vad som ser ut att bli ett långt och stormigt toppmöte i Bryssel. Stora motsättningar gör att det är ytterst ovisst om ledarna kan komma överens om EU:s författning. Wallström befarar att ett misslyckande försvagar EU Sveriges kommissionär Margot Wallström är orolig. – Det kommer att bli ett steg bakåt, och det blir det för att det kommer att användas i den politiska retoriken av både våra mot- och medspelare på världsscenen, som kommer att säga ”titta där, européerna kan inte ens komma överens om att hur de ska fatta beslut. Det har inte ens kraft att komma till skott med sina egna fördrag, om vad det är för regler som ska gälla och vem som ska göra vad”, säger hon. Mycket står på spel Det är mycket som står på spel när EU:s ledare samlas till toppmöte i Bryssel i eftermiddag. De ska försöka enas om en färdplan för hur EU:s författning ska väckas till liv, men EU-länderna är långt ifrån eniga. Tysklands förbundskansler, EU:s ordförande, har fört intensiva bilaterala förhandlingar de senaste dagarna med framförallt Polen och Storbritannien. Men Polen kräver fortfarande att EU:s röstregler ska ändras så Polen får mer inflytande. Storbritannien säger fortfarande nej till att EU:s författning ska innehålla en stadga för medborgarnas rättigheter, eftersom man befarar att den skulle sätta brittisk lag ur spel. Oenigheten är mycket stor och EU:s PR-kommissionär Margot Wallström befarar att ett misslyckande försvagar EU. Förenkla författningen – Jag tror också att kommer att beskrivas som en väldigt stor motgång av alla medier, och medborgarna kommer att uppfatta det här som det kan förstärka eller börja en kris, eller i alla fall ett steg i fel riktning, säger hon. Men om EU:s regeringschefer ändå lyckas komma överens om en plan för hur EU:s författning ska kunna träda i kraft så väntar nästa hinder, flera länder bland annat Irland och Danmark överväger att hålla folkomröstningar, och EU:s toppmöte ska nu även avgöra hur författningen kan förenklas för att inte väcka medborgarnas ogillande. Kerstin Brostrand, Bryssel kerstin.brostrand@sr http://sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=1439514 Zink du är ett steg till i fel riktning,
Posted on: 2007/6/21 11:47
Edited by sale on 2007/6/21 12:11:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink jag vill inte tjata men jag väntar på ett svar, eller är frågan illa formulerad?
Är du "troende" eller "skeptiker"?Jag tycker det är luddigt nu när du svara men tar bort blicken från foucos, varför?
Posted on: 2007/6/21 11:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zink wrote:
Quote:
Nej det borde inte bekämpas - det är just så den perverterade sciencevärlden har hållt på med sedan den tog makten. Det finns inget att bekämpa på det viset, det är fullständigt illusoriskt. Det är bensin på brasan och har medfört att att vi går mot distinction. Jag har sagt hur många gånger som helst, även om det är svårt för komatanter och pseudovakna att kanske få ihop sin EGNA tankar kring det hela - det är inget fel med att lida - om människan inte tar sitt lidande... det är samma sak som att säga att hon vill gå EMOT att lära sig av historien, inte vill lära sig av sina läxor - inte vill veta av orsak>>>verkan - inte veta av att det finns kosmiska principer/lagar - då är "mänskligheten" evil - och i historien så har alltid kulturer/grupper mm då försvunnit, gått under. Nu är det en tid då det gäller på en större nivå, hela kosmos - allt ska vägas mot universums kriterier. Idag är allt så evil, hela livet går ut på att plåstra om symptom vars uppgift är att det kan visa oss på att vi "gått fel". Det är då bara att det som kallas sjukdomar som ju är karma, omvandlas till någonting annat, och kan skjutas på i tiden. När något bara blir karma då går det mot distinction. Därför är mycket som skrivs på vaken bara strunt - vad gäller att maskera bort problem och symptom.Det har inget med verkligheten eller andlighet att göra. Det man gör genom denna nya kossa av vaccinering är bara att skapa än värre sjukdomar, de så kallade "nya sjukdomarna". Ingen industri kan komma tillrätta med människors enskilda angelägenheter, problem eller sjukdomar. Jag har skrivit kring detta hur många gånre som helst, för de som har ögon att se med och ett sinne som inte helt har dukat under inför den sista ödeläggelsen. ![]() Grejer dyker upp på ytan och kan kallas för virus, mikroorganismer osv - men som jag sagt tex här...: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=51930#forumpost51930 Det är karma som manifesterar sig. Karma är levande, en substans som vi bär, precis som dygd (vit/god karma). ...
Posted on: 2007/6/21 12:42
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag stödjer fullt ut att alla "skeptiker" ser till att ta så många thermosal vacciner som det bara går. För min del kan de göra det med sina ungar också och sitta och fnissa (och stoppa "tankebrott") och undra vad var det som hände nu då? (Meeen, öööö, de är ju helt ofarliga, ööö)
Notera: Det är en jävla skillnad mellan att inte vara informerad och att inte vilja vara informerad. Vilka är värst, psykopat-eliten eller skiten som helt enkelt ger dem all makt de kan tänkas behöva? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zpz2,
Quote: Anledningen till att införa mer frihandel är att frihandel skapar ökat välstånd. Men varför har det inte stannat vid frihandel, då ? Kan du förtydliga lite om vad kommissionen, parlamentet, råden, grundlag, armé, president och europeisk nationalsång ska tillföra ? För det andra - varför låter man EU blanda sig i nationella frågor som inte har med marknaden att göra ?
Posted on: 2007/6/21 15:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du kunde jobba 1950 och köpa hus och 2 bilar och ha en fru hemma med dina barn, gärna 4 stycken. Hur är det i dag din jävla kvicksilver skadade nolla? Utveckling? Ta några "vacciner" till. Fast om du vore en sådan där psy-ops pedofil nolla så skulle du säkert redan ha sålt av dina ungar. Jag hoppas att din sjuka själ blir avskaffad, permanent.
Jag ber om ursäkt, inte ens 90% störda fittor vill tro vad zunk tror och cykla Vänern Runt, som en riktigt oärlig disinformations äckel. Har ni problem hur jag formulerar sanningen som jag ser den så kan ni dra till det kommunist/buddistiska helvetet som shits som ni är. Jag är jävligt trött på Rothshild-Kommunister, Rothshild-Sossar, Wallenberg-Moderater utan nu är det dags för: INFORMATION BLITZKREIG, kopiera och distribuera. Man borde köra första armé kåren, WTC 7, rakt upp i ansiktet på de som är inte informerade men även upp i analen på Zinkar. (Säpo avskum som spionerade för dem i Soviet 1982) Jävla maffia, jävla scam. (Notera: "du" betyder "man", dvs. objektiv formen i neutrum, som i Engelska, det har inget med dig personligen att göra utan är en förvirring i grammatik, skulle något missförstånd uppstå ber jag om ursäkt)
Edited by disinfo on 2007/6/21 17:43:55
Edited by disinfo on 2007/6/21 17:49:46 Edited by disinfo on 2007/6/21 17:51:24 Edited by disinfo on 2007/6/21 17:54:04 Edited by disinfo on 2007/6/21 17:55:12 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad i all värden är det för fråga? Jag inte något om det gäller vad vi diskutera på detta forum. Jag är kritiker I den vanligaste betydelsen är: Troende = religiös Skeptiker = ateist Och då ser du att man inte kan vara båda samtidigt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och vad ska vi sätta emot USA:s stora makt? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zink wrote:
Quote:
De flesta troende är ateister, men de tror att de tillber sciencereligionen och Kung Krösus etc - men de är inga verkliga religioner eller gudar - utan är som Cortison - Djävulens bländ- och bändverk... ![]()
Posted on: 2007/6/21 20:45
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta karma har det fungerat? Förkylnings orsaka av karma enligt din definition, virus enligt min definition. Har du lyckats undvika att bli förkyld med detta karma tänkande? Om du fick cancer hur skulle du göra? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har faktiskt problem att svara på detta zink, det är goddag yxskaft. Du kan väl inte bara tänka utifrån fysisk nivå om du vill dryfta karma och vad det är. Det finns andra nivåer - någots upphov, dess rot finns som karma, det manifesterar sig på denna grövre/tyngre vibrationsnivå, eller hur man nu ska säga... ord... Karma finns som "drabbar" brett, vi har en gemensam karma- det kan visa sig som farsoter mm - eller naturkatastrofer - det finns ingen otur, slump eller tillfälligheter i kosmos - utan är understältt sina lagar - hur skulle det annars vara... då är det väldigt enkelt - det som man gör som avviker från universums kriterier/egenskap blir det som kallas att människan har "skuld", är skyldig, har syndat - det är "synden". Allting vi gör skapar något - är det något som inte är på den nivå vi var på, eller då vi var i vår urspungliga nivå så skapas det som heter karma, det är en substans, något levande, svart - om det är dålig karma - men du vet kanske att förr så visste vi även i vår kultur att det fanns karma, vi kallade god karma för dygd - och det fanns många talesätt osv kring det, som återspeglade den förståelsen - nu har vi nästan kommit bort från det - så vi kan vara säkra på att vi står inför den sista ödeläggelsen. Tex så sa man förr att då någon fick friska barn, fick ett ovanligt lyckligt liv. etc, att det var för att man hade samlat dygd - för att man varit en dygdefull människa - full med dygd - det är alltså en (slags "vit" substans). Man hade även ord som visade på att man relaterade denna goda lycka till att ens föräldrar/förfäder varit dygdefulla. Alltså att man har en gemensamhet i relationer, connections, karmaförbindelser. Man kan inte prata om sådant här om man inte är införstådd med reinkarnation. LäsZhuan Falun, där finns sanningen om omvandlingsprincipen mellan dygd och (dålig) karma mm + tex vad "gong" är, det som finns med i ordet qigong (qi gong).
Posted on: 2007/6/21 21:19
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du är INGEN skeptiker zink!
Du är en liten frimurarhora som kommer att likvideras först av alla när väl deras nära förestående NWO är infört och klart. Som det står bl.a i Sions Vises Protokoll: -De nyttiga idioter som vi använt som lakejer åt oss styrande inom Frimureriet, och som svikit det egna folket och arbetat emot de, kommer VI först att likvidera, för inte kan Vi lita på någon som svikit de egna tidigare. Du kämpar uppenbarligen fortfarande frenetiskt för att uppräthålla din förljugna och ruttnande världsbild. Dina självhypnotiska försök är fruktlösa för varje gång du försöker övertyga dig själv med dina ologiska resonemang kommer du allt närmare en kollaps av din världsbild och närmare sanningen för den enda du MÖJLIGTVIS kan övertyga är dig själv.
Posted on: 2007/6/22 8:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Är det så svårt att svara på detta, någon ? Var kommer ovanstående in i bilden i något som ska vara ett internationellt frihandelsavtal ?
Posted on: 2007/6/22 11:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som vanligt ett personligt påhopp och sedan visar det sig att du citerar Sions Vises Protokoll skriften som författades 1905 av en anonym officer i tsarens hemliga polis, okhrana så du har därmed ställt upp på dens värderingar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En mer relevant fråga är: Vem tillämpar protokollen. Fast du är ju en tillfällighetsteoretiker.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Än en gång visar det sig att du är en intellektuellt förståndshandikappad nolla, zink! Sions Vises Protokoll fanns redan 1897! Läs på historien! Bl.a "Om protokollen äkthet" av Oscar Landahl. Att förrädare avrättas vid revolutioner och tyranners maktinträde är ingen direkt nyhet genom historien, zink! Varför tror du maffian oftas likviderar sina egna hitmen? Jo, för sådana som bedragit förut kan man inte sätta större tillförlitlighet till. Tänk dig för vad du sysslar med! Genom att du HELA tiden försvarar alla de lögner och halvsanningar som mediaetablissemanget och dess ägare och kontrollörer i Styrelsen för Psykologiskt kommer med så har du sållat dig till de som definitivt kommer klassa som maktens lakejer och därför folkets förrädare.
Posted on: 2007/6/23 6:47
Edited by bennybear on 2007/6/23 7:15:59
Edited by bennybear on 2007/6/23 7:17:05 |
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login