vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 7 »

Ställ fel frågor till eliten och ta konsekvenserna

See User information
Det är bara att konstatera. Vad fasen är det som händer ? Fundering..något annat pågår som jag inte kan sätta fingret på. Rekommenderar att folk har åtminstone ett vapen i familjen.

http://www.jonesreport.com/articles/0 ... sted_giuliani_orders.html

Relaterat..kunde inte låta bli den här numera gamla artikeln. Det är något som gnager här. De frågar efter hans presstillstånd men det verkade inte hjälpa wearechange i händelsen ovan.

http://www.newsreview.com/sacramento/Content?oid=9211

Posted on: 2007/6/6 14:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ställ fel frågor till eliten och ta konsekvenserna
Det är inte första gången i världhistorien reportrar blir portförbjudna så att det händer igen är ingen som helst sensation och man ska inte lägga allt för mycket betydelse i det.

Under Vietnam kriget och vänstervågen var det inte ovanligt med portförbjudna reportrar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:
Det är inte första gången i världhistorien reportrar blir portförbjudna så att det händer igen är ingen som helst sensation och man ska inte lägga allt för mycket betydelse i det.

Under Vietnam kriget och vänstervågen var det inte ovanligt med portförbjudna reportrar.
Det är riktigt zink....släta över det bara, man ska nog inte lägga för stort värde i brottslighet som begås av folkvalda och deras maktapparat.......spackla på du zink...

Posted on: 2007/6/7 9:19
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
zink ständiga försvar för elitsatanisterna bäddar för en mycket obehaglig inkarnation för honom själv i hans nästa liv.

Han verkar inte bry sig om att han kommer få ett helvete i sitt nästa liv.

Posted on: 2007/6/7 13:19

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:

Det är riktigt zink....släta över det bara, man ska nog inte lägga för stort värde i brottslighet som begås av folkvalda och deras maktapparat.......spackla på du zink...

Du och andra tror att er värld är unik vilket den inte är.

Och att du och andra så fort man påpekar det tror att man går i någons ledbank eller struntar i vad som skett är också typiskt. Du och andra drar för långa växklar på alla jag skriver.

Det är oerhört svårt att sitta vid datorn och komma på alla infall som du och andra kan tänkas hitta på till det jag skriver trots jag varit på detta forum ett tag.

Jag tänker inte så konspiratoriskt som du och gör och kommer där för inte på alla infall som du kan hitta på.

Jag tänkte genom att visa att reportrar blivit portförbjudna förut så skulle ni fundera på vilka motiv som fick reportrar i detta fall att bli portförbjudna. Något måste ju ha hänt. Om en helt okänd reporter dyker upp vid en presskonferens så är det ingen som tar notis om denne om han eller hon inte uppträder så alla minns det.

Portförbjudna reportrar är kända och har gjort något för att bli portförbjudna. Vad då?

Går jag i någons ledband för att påpeka detta?

See User information
Quote:
Zink:
Portförbjudna reportrar är kända och har gjort något för att bli portförbjudna. Vad då?

Du har aldrig funderat över begreppet:

SEGRAREN SKRIVER HISTORIEN!

Segrarens historia har i många fall uteslutit stora delar av fakta och vad som egentligen hänt för att de som segrat skulle kunna ta sig upp i styrande ställningar. Men andra ord har segrarna ofta tummat på begrepp som sanning och heder för att kunna bibehålla sin makt.

Om sanning är ett lika viktigt begrepp för dig som mig så borde du givetvis inte ha några problem med att förstå varför så många reportrar och skriftställare genom historien ansetts vara misshagliga för de som sitter fastnitade vid maktens boning.

Posted on: 2007/6/7 15:25

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:

Du och andra tror att er värld är unik vilket den inte är.

Och att du och andra så fort man påpekar det tror att man går i någons ledbank eller struntar i vad som skett är också typiskt. Du och andra drar för långa växklar på alla jag skriver.

Det är oerhört svårt att sitta vid datorn och komma på alla infall som du och andra kan tänkas hitta på till det jag skriver trots jag varit på detta forum ett tag.

Jag tänker inte så konspiratoriskt som du och gör och kommer där för inte på alla infall som du kan hitta på.

Jag tänkte genom att visa att reportrar blivit portförbjudna förut så skulle ni fundera på vilka motiv som fick reportrar i detta fall att bli portförbjudna. Något måste ju ha hänt. Om en helt okänd reporter dyker upp vid en presskonferens så är det ingen som tar notis om denne om han eller hon inte uppträder så alla minns det.

Går jag i någons ledband för att påpeka detta?
;;;Det är oerhört svårt att sitta vid datorn och komma på alla infall som du och andra kan tänkas hitta på till det jag skriver trots jag varit på detta forum ett tag.,,oerhört svårt att du inte kommit längre .jag tycker synd om alla mäniskor även dig. Folk sover.. och du är över energiskt teori fantasiful . Men du kan ju politik ser vi , men fattar inte vad tjäna på ,betyder i dollar.
Är politik inte pengar?
Är pengar politik?
Ligger pengar med politiker?
Ligger politiker med pengar?
Zig zag

Posted on: 2007/6/7 18:03

Anonym
Reporten blev portförbjuden för att segraren skriver historien och politik är pengar.

Har lite svårt att tro att det är motivet.

See User information
Quote:
zink:

Reporten blev portförbjuden för att segraren skriver historien och politik är pengar. Har lite svårt att tro att det är motivet.

Jovisst Zink, men nu är det så att "tror" det gör man i kyrkan, i den övriga världen vet de flesta människor med lite historiekunskaper att, "segraren alltid skriver historien" och då väljer att skriva om den för att kunna bibehålla makten utan vidare ifrågasättande.

I det nu beskrivna fallet så är du säkert lika medveten som jag om att det är press och media som bygger upp och formar historien innan den ens avslutats.

Det kallas även brainwash och vissa har fått en större dos än de förmår att förstå!

Posted on: 2007/6/8 7:42

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
zink:

Reporten blev portförbjuden för att segraren skriver historien och politik är pengar. Har lite svårt att tro att det är motivet.

Jovisst Zink, men nu är det så att "tror" det gör man i kyrkan, i den övriga världen vet de flesta människor med lite historiekunskaper att, "segraren alltid skriver historien" och då väljer att skriva om den för att kunna bibehålla makten utan vidare ifrågasättande.

I det nu beskrivna fallet så är du säkert lika medveten som jag om att det är press och media som bygger upp och formar historien innan den ens avslutats.

Det kallas även brainwash och vissa har fått en större dos än de förmår att förstå!

Vet du varför reporten portförbjöds?

Är denna fråga omöjlig att svara på eller vet du inte svaret?

See User information
Quote:

Det vill jag också veta. Med tanke på att han hade presstillstånd och kastades ut när han ställer en fråga.

Posted on: 2007/6/8 13:56

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Quote:

Det vill jag också veta. Med tanke på att han hade presstillstånd och kastades ut när han ställer en fråga.

Det är så att jag vet varför han blev portat jag ville bara veta att de andra visste det.

Han var på tok för forcerad. Även om man vill ställa obekväma frågor ska man ändå ge en tillräcklig paus för att den som ska fråga ska kunna tänka till.

Men det största felet journalisten gjorde var att så tydligt säga vilka ståndpunkter han själv hade att det första den han frågar säger är att komma med bevis på hans påstående och då var loppet kört för journalisten att få svar på några av hans frågor. Att journalisten sedan framhädar i sitt frågande gör honom så irriterade att den han frågar ber vakter föra bort honom.

Så en grund i hur man ställer obekväma frågor skulle alla som stöder de alternativa teorierna lära sig annars kommer fler liknade händelse att visas på webben.

See User information
Jag saknar nästan ord. Du kan bara inte vara på riktigt. I det längsta vill du hitta vägar som låter dig ge eliten rätt och göra den lilla människan till boven. Ditt försvar av allt korrumperade politiker till mördare och pedofiler har nått botten för länge sedan. Jag trodde ett tag att jag kunde förmå mig att ge dig en chans att förstå saker men det går i graven nu.

Det gäller er alla som fortfarande inte har vett att se tyranni när den slår er på käften. Ni får det ni förtjänar, var så säkra. Dessutom står det klart att av alla får i världen så tar svensken priset. Fördummad, förlamad, oförmögen att resa sig mot myndigheters övergrepp och snabb att fördöma den som protesterar. Att välja den enkla vägen ut kommer i längden att fördöma oss alla till ett helvete ni aldrig har föreställt er. Måtte kommande generationer lyckas bättre än vad vi gör just nu.

Zink, Vad är det som gör att du är helt oförmögen att ta strid för den lilla människan ? Vem fan är du egentligen ? Nu, mer än någonsin vill jag veta vem motståndaren är och vad han egentligen står för. En dag står vi kanske öga mot öga och då ska du och övriga kritiker här ha klart för er att jag in i döden står för EUs, centralbankens och globaliseringens förintelse. Stå ivägen för mig och mina jämlikar och ni ska betala med ert fördömda blod.

Ni är varnade.

Posted on: 2007/6/12 23:55

See User information
Icehorn jag har full förståelse för din frustration.

Då jag tycker att du är en av de bästa skribenterna här på forumet, så har jag med intresse följt din tvekamp med forumets egen lilla husfanatiker.

Du påpekade att han nyttjade strawman-argument, vilket han inte besvarade. Du påpekade att hans "expert-dyrkan" var inkonsekvent, vilket han inte besvarade. Du påpekade att han rent ut fabulerade om Kadaffi och MI5, vilket han inte besvarade. Etc etc

Jag hade gärna sett att du pressat honom lite mer och återupptagit de frågor han lämnat obesvarade. Givetvis hade det bara lett till mer svammel från hans sida, men det finns poänger med att visa att han lämnar stora drivor av frågor obesvarade. Dessutom kan det faktiskt vara lite underhållande.

Att han är en fanatiker kan det inte råda några tvivel om. Utan att göra någon längre utläggning, så är min personliga åsikt att han har någon form av störning. Jag ser honom som en sabotör här, men admins verkar inte vara av samma åsikt. Om det kom till kritan skulle jag inte ha några problem att angående existensen på forumet ställa ultimatumet "han eller jag"

Icehorn, jag hoppas att du snabbt återfår balansen. När man väl identifierat en fanatiker så skulle jag vilja ge rådet - antingen smågnabb BARA för ditt eget nöjes skull, eller...

Posted on: 2007/6/13 1:29
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation

See User information
Quote:

TTime wrote:
Icehorn jag har full förståelse för din frustration.

Då jag tycker att du är en av de bästa skribenterna här på forumet, så har jag med intresse följt din tvekamp med forumets egen lilla husfanatiker.

Du påpekade att han nyttjade strawman-argument, vilket han inte besvarade. Du påpekade att hans "expert-dyrkan" var inkonsekvent, vilket han inte besvarade. Du påpekade att han rent ut fabulerade om Kadaffi och MI5, vilket han inte besvarade. Etc etc

Jag hade gärna sett att du pressat honom lite mer och återupptagit de frågor han lämnat obesvarade. Givetvis hade det bara lett till mer svammel från hans sida, men det finns poänger med att visa att han lämnar stora drivor av frågor obesvarade. Dessutom kan det faktiskt vara lite underhållande.

Att han är en fanatiker kan det inte råda några tvivel om. Utan att göra någon längre utläggning, så är min personliga åsikt att han har någon form av störning. Jag ser honom som en sabotör här, men admins verkar inte vara av samma åsikt. Om det kom till kritan skulle jag inte ha några problem att angående existensen på forumet ställa ultimatumet "han eller jag"

Icehorn, jag hoppas att du snabbt återfår balansen. När man väl identifierat en fanatiker så skulle jag vilja ge rådet - antingen smågnabb BARA för ditt eget nöjes skull, eller...
Excellent-

Posted on: 2007/6/13 1:35

See User information
Quote:

Icehorn wrote:
Jag saknar nästan ord. Du kan bara inte vara på riktigt. I det längsta vill du hitta vägar som låter dig ge eliten rätt och göra den lilla människan till boven. Ditt försvar av allt korrumperade politiker till mördare och pedofiler har nått botten för länge sedan. Jag trodde ett tag att jag kunde förmå mig att ge dig en chans att förstå saker men det går i graven nu.

Det gäller er alla som fortfarande inte har vett att se tyranni när den slår er på käften. Ni får det ni förtjänar, var så säkra. Dessutom står det klart att av alla får i världen så tar svensken priset. Fördummad, förlamad, oförmögen att resa sig mot myndigheters övergrepp och snabb att fördöma den som protesterar. Att välja den enkla vägen ut kommer i längden att fördöma oss alla till ett helvete ni aldrig har föreställt er. Måtte kommande generationer lyckas bättre än vad vi gör just nu.

Zink, Vad är det som gör att du är helt oförmögen att ta strid för den lilla människan ? Vem fan är du egentligen ? Nu, mer än någonsin vill jag veta vem motståndaren är och vad han egentligen står för. En dag står vi kanske öga mot öga och då ska du och övriga kritiker här ha klart för er att jag in i döden står för EUs, centralbankens och globaliseringens förintelse. Stå ivägen för mig och mina jämlikar och ni ska betala med ert fördömda blod.

Ni är varnade.
Jag undrar om du kommer med på hans zinklista ? Han brukar "banna"folk

Posted on: 2007/6/13 1:38

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Icehorn wrote:
Quote:

Det är så att jag vet varför han blev portat jag ville bara veta att de andra visste det.

Han var på tok för forcerad. Även om man vill ställa obekväma frågor ska man ändå ge en tillräcklig paus för att den som ska fråga ska kunna tänka till.

Men det största felet journalisten gjorde var att så tydligt säga vilka ståndpunkter han själv hade att det första den han frågar säger är att komma med bevis på hans påstående och då var loppet kört för journalisten att få svar på några av hans frågor. Att journalisten sedan framhädar i sitt frågande gör honom så irriterade att den han frågar ber vakter föra bort honom.

Så en grund i hur man ställer obekväma frågor skulle alla som stöder de alternativa teorierna lära sig annars kommer fler liknade händelse att visas på webben.
Men det största felet journalisten gjorde var att så tydligt säga vilka ståndpunkter han själv hade att det första den han frågar säger är att komma med bevis på hans påstående och då var loppet kört för journalisten att få svar på några av hans frågor. Att journalisten sedan framhädar i sitt frågande gör honom så irriterade att den han frågar ber vakter föra bort honom. ::::

zink Här faller du på eget grepp igen

Posted on: 2007/6/13 1:42

Anonym
Då har alla hittills bekräftat att någon kläm på hur man uppträder bland folk för att få svar på sina frågor utan att irritera dem man frågar så att de sätter taggarna utåt den förmågan saknas.

Istället ser ni journalisten som er skyddsling som man med näbbar och klor ska försvara oberoende hur klantigt denna än sköter sitt frågande.

Webben kommer som jag skrev att fortsätta att fyllas med filmer där journalister med alternativa idéer blir bortmotade och jag kommer inte att bli ett dugg överraskad.

See User information
Zink,

Är du redo att diskutera mänsklighetens framtid öga mot öga om vi skulle finnas inom reseavstånd från varandra ?

Posted on: 2007/6/14 10:00

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Zink,

Är du redo att diskutera mänsklighetens framtid öga mot öga om vi skulle finnas inom reseavstånd från varandra ?

Ja men du får gärna skriva lite mer vad du egentligen menar med "mänsklighetens framtid".

Anonym
Den som innehåller människor, o inte ego´s!

Anonym
Zink tror sig vara en del av makteliten fast så fort eliten inte har något behov av sina små disinformations agenter så får han se vad eliten gillar att göra med sina nyttiga idioter när dess användbarhet har upphört. Det är ungefär som vi gör om tex. en halv liter mjölk har ruttnat i kylskåpet.

See User information
Mänsklighetens framtid, säger du ? Låt mig säga så här..

Jag talar om mänsklighetens framtida roll i ett nytt samhälle. En framväxande grotesk civilisation och världsordning byggd på övervakning, skrämselpropaganda, konsolidering av resurser inklusive dina egna pengar. Byggd på underrättelsetjänstens black-ops och terrordåd under falsk flagg.

Om du måste fråga så har du ju inte ens läst den del av mitt tidigare inlägg där jag förklarar vad världsregionerna handlar om. Du måste väl ändå ha märkt att världen i ganska rask takt förändrar sig. Ändå verkar du inte tro på maktelitens vilja att skapa en världsregim eftersom du personligen inte kan se detta ske framför dina egna ögon. Allt går inte att få i svart och vitt. Du måste läsa mellan raderna, analysera världshändelser och knyta samman saker och ting. Om du som alla andra naivt väljer att se en händelse för sig och skilja den från det andra så kan ett sammanhang aldrig upptäckas. Var tror du pengarna till krig kommer ifrån. BANKERNA förstås !!

När jag frågade dig om du skulle bekämpa ett krav på mikrochippning så var ditt svar följande:

Quote:
Ja, jag skulle gå emot den lagen då den innebär ett för krångligt sätt att hålla reda på folks identitet.

Är detta verkligen så långt du är beredd att se problemen vi står inför. Har historiens tyranner som Hitler, Stalin, Honecker med sitt Stasi samt Ceausescus Securitate inte lärt dig någonting ? Ryckte du mest på axlarna när sanningen steg upp till ytan om hur Rumäniens och Östtysklands befolkning stått under statlig övervakning, buggning och angivarsystem ?

Du kan inte se hur våra generationer växt upp med en förvrängd bild av historien - inte minst vad gäller nazisterna
- IBMs klarlagda och strategiska samarbete med naziregimen.

Och om du inte tror på IBMs del i det hela så ska du inte sopa resten under mattan - DVS:
- Prescott Bush fick sin bank beslagtagen för sin handel med nazisterna
- De internationella bankirernas misslyckade nazikupp i USA 1933
- Operation Paperclip
- Nazismens rasideologi fördes till tyskland långt innan Hitler kom till makten (det var väl tråkigt för alla som tycker att världen är så svart och vit och enkel att förstå)

En sak till om nazisterna - visste du att de hade sina egna planer på en s.k Europeisk Ekonomisk Gemenskap ? Låter benämningen bekant ? LÅTER DEN BEKANT ? Kan det verkligen vara så att EU kanske var påtänkt långt innan andra världskriget.

Läs på om Cecil Rhodes, Rundabordssamtalen och 1890-talet. Därifrån kan du sedan följa utvecklingen av CFR, Federal Reserve, WW1, depressionen, WW2, FN, Operation Paperclip och vidare mot det militärindustriella komplexet, Operation Ajax, Kennedy, European Union, African Union, Asian Union, kalla kriget, terroristerna..etc etc etc..WHAM WTC 1993, OKC 1995, WTC 2001, London 2005, North American Union..etc etc etc..alltihop banar väg för...

ONE..WORLD..GOVERNMENT

Lär dig begreppet. Det kommer att vara ett vanligt sådant inom en snart framtid. När massmedia till slut börjar tala om allt detta då vet både du och jag att det är kört. Hur kan du tro att dessa regionala unioner INTE kommer att föras samman till en enda världsunion ?

Du tycker att du är så jävla smart. Men varken du eller jag har den insikt i politiken och ekonomin som de jag nu citerar. Skillnaden mellan oss är dock att jag väljer att ta deras uttalanden på allvar. Jag väljer att läsa på om saker och ting. Du väljer att kritisera budbäraren och vara allmänt -anti- allt man säger.

Berätta för mig hur du kan ifrågasätta min information när du läser följande uttalanden. Är/var dessa personer obetydliga ?

"We shall have World Government, whether or not we like it. The only question is whether World Government will be achieved by conquest or consent."

- Paul Warburg (CFR)

Tror du fortfarande inte att de arbetar för att skapa en världsregim ?

"This Act establishes the most gigantic trust on earth. When the President signs this bill, the invisible government by the Monetary Power will be legalized. The people may not know it immediately, but the day of reckoning is only a few years removed. The worst legislative crime of the ages is perpetrated by this banking bill."

- Rep. Charles Lindbergh angående beslutet att införa Federal Reserve

"We are on the verge of a global transformation. All we need is the right major crisis and the nation will accept the New World Order."

- David Rockefeller

"Behind the ostensible government sits enthroned an invisible government owing no allegiance and acknowledging no responsibility to the people."

- Theodore Roosevelt

"These International bankers and Rockefeller-Standard Oil interests control the majority of newspapers and the columns of these papers to club into submission or drive out of public office officials who refuse to do the bidding of the powerful corrupt cliques which compose the invisible government."

- Theodore Roosevelt

"For a great many years, as a soldier, I had a suspicion that war was a racket; not until I retired to civil life did I fully realize it. Now that I see the international war clouds gathering, as they are today, I must face it and speak out."

- General Smedly Butler i ett tal 1933

Den uppmärksamme läser att generalen ser en kommande internationell konflikten fem år innan andra världskriget bryter ut.

Zink, Kommer du ihåg Butler ?. Just det..han stoppade ett kuppförsök 1933 - ett försök från bl.a de internationella bankirerna att störta den sittande regimen i USA. Samma år som Hitler efter en suspekt riksdagshusbrand förklarar sig diktator över Tyskland.

"War is just a racket... I believe in adequate defense at the coastline and nothing else."

- Smedley Butler

Du kan inte se det faktum att USA just nu genomgår en förändring mot polisstat och tyranni genom
- Patriot Act 1 och 2
- Department of Homeland Security
- FEMA-kontrollerade koncentrationsläger
- Ett FEMA som numera införlivats med Homeland Security
- Legaliserad tortyr
- Bortförande av journalister (något du försvarar in i det sista)
- Klara uttalanden från bl.a Rockefellerfamiljen om sin agenda
- IRS och det luddiga begreppet inkomstskatt
- Blackwater USA och andra privata arméer

USA är snart en fullbordad tyrannisk polisstat a'la nazityskland - uppförd med pengar och inflytande från samma källa som en gång sponsrade Hitler - Wall Street.

Vad tror du står på tur hos de internationella bankirernas agenda när detta sker ? Tror du att doktrinen för deras nuvarande krigföring läggs ner och världsfred uppstår ?

Du kan inte se att samma nation genomgår en EU-lik process genom
- NAFTA-motorvägen
- Partnership and Prosperity Act
- Skolexperiment om parlamentariskt arbete över gränserna
- Amnesti för miljoner illegala invandrare
- Ameron diskuteras som ersättare till dollarn - media tiger
- Spanien och Kina tar över vägtullar och hamnar

Du kan inte se det faktum att organisationer som CFR, RIIA, Bilderberg, Trilateralerna och Världsbanken/IMF numera talar klarspråk och visar sina kort
- David Rockefeller deklarerar öppet sina ambitioner att skapa en världsregim
- Nick Rockefeller påtalar deras agenda för en mikrochippad befolkning - det betyder världsbefolkning BY THE WAY
- Dokument..jag upprepar: DOKUMENT från CFR påtalar vikten av att nationell suveränitet måste ge vika för globalisering

"The new world order will be built..an end run on national sovereignty, eroding it piece by piece will accomplish much more than the old fashioned frontal assault."

- CFR Journal 1974

Europa är inget undantag. Vi ges vår egen dos av agendan
- Okontrollerad övervakning av elektronisk kommunikation
- Angivarsystem såväl i Europa som USA
- Lagstiftning om åsikter (jo, orden står faktiskt i rätt följd)

DU MÅSTE STÄLLA DIG FRÅGAN OM VI ACCEPTERAR AVVIKANDE ÅSIKTER - ÄVEN OM DESSA HANDLAR OM FÖRINTELSEN. GÖR VI INTE DET, HAR VI EN TYRANNI OCH ÅSIKTSCENSUR.

- Dagens England får nästan Orwells '1984' att blekna, kamerorna tilltalar nu befolkningen och snokare med polisbefogenheter går igenom folks sopor mot betalning.
- Skotten mot brasilianaren i tunnelbanan var en ren avrättning
- Drottningen av England - denna inavlade sköka säljer ut nationen bakom ryggen på folket
- Europeisk författning, valuta, armé, huvudstad, president och utrikesminister..men NEEJ, inte kan väl EU vara på väg att bli en superstat heller.

Och nu till din favorit:
9/11 och 7/7
- Hundratals frågetecken
- Tidpunkter och andra beräkningar som inte går ihop
- Interna varningar
- Coverup, Whitewash, Propaganda
- Officiell ursäkt: Inkompetens och förvirring
- Inga straff utan belöningar, befordran, medaljer
- Utredningar som styrs mer eller mindre direkt från regeringen
- Massmedia låter folk dödshota de som inte tror på den officiella lögnen och konspirationsteorin

- Och en smaskig jävel: Övningar identiska med terrorangreppen, samma dag, samma platser, samma scenario !!

Och vet du vad ? MAINSTREAM MEDIA tiger om i stort sett ALLT detta. Detta ser du inga problem med, men ser problem i att en journalist var lite för "forcerad" när han ställer en fullständigt legitim och VIKTIG fråga. Har du ens kollat upp vad det är de frågar om ?

Går något av det här över huvudtaget in i skallen på dig ??? Detta är bara ett snabbt skrapande på ytan. Jag kan dra upp så mycket mer men du borde ha nog för en kommentar här.

Nej, i din värld står allt ovannämnda i skuggan av din sanning: att Osama Bin Laden är hotet för han hatar vår frihet och demokrati - EN BARNUNGES RESONEMANG - NÄR FAN TÄNKER DU VÄXA UPP OCH SLUTA VARA ETT FÅR ?

DETTA ÄR DEN TYP AV "AUKTORITETER" DU HAR SÅDANT STORT FÖRTROENDE FÖR!!

DETTA ÄR VAD JAG MENAR MED MÄNSKLIGHETENS FRAMTID!!

DETTA ÄR VAD JAG VILL ATT DU SKA KOMMENTERA!!

Posted on: 2007/6/14 14:09

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Mänsklighetens framtid, säger du ? Låt mig säga så här..

Jag talar om mänsklighetens framtida roll i ett nytt samhälle. En framväxande grotesk civilisation och världsordning byggd på övervakning, skrämselpropaganda, konsolidering av resurser inklusive dina egna pengar. Byggd på underrättelsetjänstens black-ops och terrordåd under falsk flagg.

Om du måste fråga så har du ju inte ens läst den del av mitt tidigare inlägg där jag förklarar vad världsregionerna handlar om. Du måste väl ändå ha märkt att världen i ganska rask takt förändrar sig. Ändå verkar du inte tro på maktelitens vilja att skapa en världsregim eftersom du personligen inte kan se detta ske framför dina egna ögon. Allt går inte att få i svart och vitt. Du måste läsa mellan raderna, analysera världshändelser och knyta samman saker och ting. Om du som alla andra naivt väljer att se en händelse för sig och skilja den från det andra så kan ett sammanhang aldrig upptäckas. Var tror du pengarna till krig kommer ifrån. BANKERNA förstås !!

Det var mycket värre under kalla kriget. När jag, brorsan och en tjej vi kände 1982 åkte i Sovjetunionen så var vi hårt övervakade under de tre veckor vi var i Sovjetunionen. Vid gränsen till Sovjetunionen så skruva de isär i stort sett hela bilen, de letat t.o.m. efter saker i bilbatteriet! När vi körde längs de tillåtna vägarna så fanns det vaktkurar med jämna mellanrum och när vi passerade dem så lyfte vakten på telefonen för att ringa till nästa kur. Vi fick inte köra bil utanför städerna efter mörkrets inbrott. När vi råkade köra fel till ett hotell och kom fram 00:30 så var all personal kvar och väntade på oss. Det var förbjudet att fotografera bensinstationer.

Det finns ingenting idag i Europa som liknar den övervakning som fanns i Sovjetunionen. Det är därför jag anser att en värld av övervakning du och andra på detta forum målar upp inte finns i den version som du och andra skildrar. Det är bara en västanfläkt av hur det har varit.

Quote:

När jag frågade dig om du skulle bekämpa ett krav på mikrochippning så var ditt svar följande:

Quote:
Ja, jag skulle gå emot den lagen då den innebär ett för krångligt sätt att hålla reda på folks identitet.

Är detta verkligen så långt du är beredd att se problemen vi står inför. Har historiens tyranner som Hitler, Stalin, Honecker med sitt Stasi samt Ceausescus Securitate inte lärt dig någonting ? Ryckte du mest på axlarna när sanningen steg upp till ytan om hur Rumäniens och Östtysklands befolkning stått under statlig övervakning, buggning och angivarsystem ?

Du kan inte se hur våra generationer växt upp med en förvrängd bild av historien - inte minst vad gäller nazisterna
- IBMs klarlagda och strategiska samarbete med naziregimen.

Och om du inte tror på IBMs del i det hela så ska du inte sopa resten under mattan - DVS:
- Prescott Bush fick sin bank beslagtagen för sin handel med nazisterna
- De internationella bankirernas misslyckade nazikupp i USA 1933
- Operation Paperclip
- Nazismens rasideologi fördes till tyskland långt innan Hitler kom till makten (det var väl tråkigt för alla som tycker att världen är så svart och vit och enkel att förstå)

Nog känner jag till alla dess personer du radar upp och vad det har gjort men jag har svårt att se vad du vill med det. Du är otydligt på denna punkt. Är det så att dessa personers ideologi finns idag eller är det så ett dess personer makt finns idag?

Quote:

En sak till om nazisterna - visste du att de hade sina egna planer på en s.k Europeisk Ekonomisk Gemenskap ? Låter benämningen bekant ? LÅTER DEN BEKANT ? Kan det verkligen vara så att EU kanske var påtänkt långt innan andra världskriget.

Det är allom bekant att nazisterna försökte bygga 1000 års riket och det skulle kommer efter att Tyskland hade försett sig med livsrum (lebensraum).

Däremot har EU ingenting med det att göra. EU:s ursprung är kol och stålgemenskapen där Tyskland och Frankrike var drivande och det var en fransman utrikesministern Robert Schuman som tog initiativet och 1951 skapades kol och stålgemenskapen med Tyskland, Frankrike, Beligen, Nederländerna och Italien. Motivet var att skapa en union mellan forna fiender för att främja freden.

Quote:

Läs på om Cecil Rhodes, Rundabordssamtalen och 1890-talet. Därifrån kan du sedan följa utvecklingen av CFR, Federal Reserve, WW1, depressionen, WW2, FN, Operation Paperclip och vidare mot det militärindustriella komplexet, Operation Ajax, Kennedy, European Union, African Union, Asian Union, kalla kriget, terroristerna..etc etc etc..WHAM WTC 1993, OKC 1995, WTC 2001, London 2005, North American Union..etc etc etc..alltihop banar väg för...

Denna hopkoppling av olika saker under mer än ett århundrade anser jag var ett rent konspirationstänkande och inget som jag överhuvudtaget håller med eller ens bryr mig om. De kopplingar som du anser finns ser inte jag som allvarliga eller ens att de finns.

Quote:

ONE..WORLD..GOVERNMENT

Lär dig begreppet. Det kommer att vara ett vanligt sådant inom en snart framtid. När massmedia till slut börjar tala om allt detta då vet både du och jag att det är kört. Hur kan du tro att dessa regionala unioner INTE kommer att föras samman till en enda världsunion ?

Att en världsregering skulle poppa upp likt gubben i lådan och sedan börja regera världen utan protester från breda folklager anser jag vara helt osannolikt. Det ha bevisligen skett revolutioner då och då under historien och en uppdykande världsregering skulle inte bli långlivad.

Quote:

Du tycker att du är så jävla smart. Men varken du eller jag har den insikt i politiken och ekonomin som de jag nu citerar. Skillnaden mellan oss är dock att jag väljer att ta deras uttalanden på allvar. Jag väljer att läsa på om saker och ting. Du väljer att kritisera budbäraren och vara allmänt -anti- allt man säger.

Berätta för mig hur du kan ifrågasätta min information när du läser följande uttalanden. Är/var dessa personer obetydliga ?

"We shall have World Government, whether or not we like it. The only question is whether World Government will be achieved by conquest or consent."

- Paul Warburg (CFR)
Tror du fortfarande inte att de arbetar för att skapa en världsregim ?

Likande uttalande har förekommit under historien utan att denna världsregering ännu har sett dagens ljus. Problemet är att du och andra överdriver hoten så ni ägnar er för mycket åt hoten och för lite åt att studera världen i stort för er ideologi utesluter p.g.a. alla hot ni ser en hel del av det som går att studera i världen.

Tog bort alla citat för att spara utrymmen. Inga av dessa uttalanden beskriver något som har hänt bara något som var tänkt att hända.

Quote:

Den uppmärksamme läser att generalen ser en kommande internationell konflikten fem år innan andra världskriget bryter ut.

Zink, Kommer du ihåg Butler ?. Just det..han stoppade ett kuppförsök 1933 - ett försök från bl.a de internationella bankirerna att störta den sittande regimen i USA. Samma år som Hitler efter en suspekt riksdagshusbrand förklarar sig diktator över Tyskland.

"War is just a racket... I believe in adequate defense at the coastline and nothing else."

- Smedley Butler

Problemet med den världsuppfattning du försöker frammåla är att du måste ta exempel från över ett århundrade för att få material till din argumentation för denna världsuppfattning. Jag anser det istället pekar på en allvarlig brist på material och att det hela är svagt underbyggt och till stora delar rena spekulationer.

Quote:

Du kan inte se det faktum att USA just nu genomgår en förändring mot polisstat och tyranni genom
- Patriot Act 1 och 2
- Department of Homeland Security
- FEMA-kontrollerade koncentrationsläger
- Ett FEMA som numera införlivats med Homeland Security
- Legaliserad tortyr
- Bortförande av journalister (något du försvarar in i det sista)
- Klara uttalanden från bl.a Rockefellerfamiljen om sin agenda
- IRS och det luddiga begreppet inkomstskatt
- Blackwater USA och andra privata arméer

USA är snart en fullbordad tyrannisk polisstat a'la nazityskland - uppförd med pengar och inflytande från samma källa som en gång sponsrade Hitler - Wall Street.

Åter en lista av i framtiden tänka saker. Hur mycket i listan är egentligen förvekligat enligt dig?

Quote:

Vad tror du står på tur hos de internationella bankirernas agenda när detta sker ? Tror du att doktrinen för deras nuvarande krigföring läggs ner och världsfred uppstår ?

Du kan inte se att samma nation genomgår en EU-lik process genom
- NAFTA-motorvägen
- Partnership and Prosperity Act
- Skolexperiment om parlamentariskt arbete över gränserna
- Amnesti för miljoner illegala invandrare
- Ameron diskuteras som ersättare till dollarn - media tiger
- Spanien och Kina tar över vägtullar och hamnar

En lista av inte särskilt upprörde saker. Allt har dessutom inte förverkligats så de är eventuella framtida påhitt som Ameron.

Quote:

Du kan inte se det faktum att organisationer som CFR, RIIA, Bilderberg, Trilateralerna och Världsbanken/IMF numera talar klarspråk och visar sina kort

Tog bor citat för att spara plats. Ännu en lista av inte så upprörande och framförallt inte förvekligade saker. Är oron baserad på saker som KAN händ och inte på det som verkligen har hänt?

Quote:

DU MÅSTE STÄLLA DIG FRÅGAN OM VI ACCEPTERAR AVVIKANDE ÅSIKTER - ÄVEN OM DESSA HANDLAR OM FÖRINTELSEN. GÖR VI INTE DET, HAR VI EN TYRANNI OCH ÅSIKTSCENSUR.

Detta blev faktiskt lite gåtfullt. Det är fritt fram att ljuga hur mycket man vill är det så jag ska tolka det hela eller refererar du till åsikter du står för?
Tog bort ännu fler citat som jag ansåg bara upprepade vad tidigare citat sagt.

Quote:

Och nu till din favorit:
9/11 och 7/7
- Hundratals frågetecken
- Tidpunkter och andra beräkningar som inte går ihop
- Interna varningar
- Coverup, Whitewash, Propaganda
- Officiell ursäkt: Inkompetens och förvirring
- Inga straff utan belöningar, befordran, medaljer
- Utredningar som styrs mer eller mindre direkt från regeringen
- Massmedia låter folk dödshota de som inte tror på den officiella lögnen och konspirationsteorin

- Och en smaskig jävel: Övningar identiska med terrorangreppen, samma dag, samma platser, samma scenario !!

Och vet du vad ? MAINSTREAM MEDIA tiger om i stort sett ALLT detta. Detta ser du inga problem med, men ser problem i att en journalist var lite för "forcerad" när han ställer en fullständigt legitim och VIKTIG fråga. Har du ens kollat upp vad det är de frågar om ?

Vilka är dödshotat för att de inte tror på ” den officiella lögnen och konspirationsteorin”. På det som finns på video så är Alex Jones en som är ute och trakasserar folk på stan.

Jag måste jag faktisk undra hur du ofta tittar och läser på det du kallar MAINSTREAM MEDIA för nog har de rapporterats om den övning du syftar på. Ofta när du och andra skriver om vad inte vanlig nyhetsmedia rapporterar om visar det mer på en okunskap om den än vad den egentligen sänder eller skriver om för allt för ofta påstås det att det inte rapporterats om saker som jag har läst, hört och sett i MAINSTREAM MEDIA.

Quote:

Går något av det här över huvudtaget in i skallen på dig ??? Detta är bara ett snabbt skrapande på ytan. Jag kan dra upp så mycket mer men du borde ha nog för en kommentar här.

Nej, i din värld står allt ovannämnda i skuggan av din sanning: att Osama Bin Laden är hotet för han hatar vår frihet och demokrati - EN BARNUNGES RESONEMANG - NÄR FAN TÄNKER DU VÄXA UPP OCH SLUTA VARA ETT FÅR ?

DETTA ÄR DEN TYP AV "AUKTORITETER" DU HAR SÅDANT STORT FÖRTROENDE FÖR!!

DETTA ÄR VAD JAG MENAR MED MÄNSKLIGHETENS FRAMTID!!

DETTA ÄR VAD JAG VILL ATT DU SKA KOMMENTERA!!

Varför ska du och andra aldrig kunna hålla er borta från nedsättande kommentarer?

Enligt mig beror det på att värderingar på detta forum är så viktiga för er att de blivit en världsåskådning och religion.

Skulle det vara vanliga teorier och åsikter skulle inga av dessa personliga påhopp finnas.

Att de förkommer skiljer er inte mycket från sekter och andra extremister i världen för även de har svårt att föra en sakligt och givande debatt utan att angripa personer.

Jag tar det igen. Det som ni ser som faror och hot i samhället är ni farligt nära att själva vara en del av genom att var så intoleranta mot mig som kritiker som ni är, då denna intolerans lätt spiller över på andra grupper i samhället.

(1) 2 3 4 ... 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper