vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »

Re: Vad händer nu i Polen tror ni?

See User information
skillnaden mellan oss är att jag sitter inte online och sprider fakta som jag dessutom påstår är rätt.. jag menar helt enkelt att det saknas tillräcklig stor insikt i enstaka fall som dessa för att kunna dra några intelligenta slutsatser.. det är fan pinsamt att se dig sitta online och skriva vartenda ord som råkar passerar din hjärna.. bara för att jag inte har några egna åsikter angående incidenten så betyder det ju inte per automatik att jag inte får påpeka när någon går för långt och hittar på saker som du tyvärr gör..

Posted on: 2010/4/17 17:46
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

supermonkey skrev:
skillnaden mellan oss är att jag sitter inte online och sprider fakta som jag dessutom påstår är rätt.. jag menar helt enkelt att det saknas tillräcklig stor insikt i enstaka fall som dessa för att kunna dra några intelligenta slutsatser.. det är fan pinsamt att se dig sitta online och skriva vartenda ord som råkar passerar din hjärna.. bara för att jag inte har några egna åsikter angående incidenten så betyder det ju inte per automatik att jag inte får påpeka när någon går för långt och hittar på saker som du tyvärr gör..

Jag har försökt flera gånger att få folk att förstå att jag spekulerar lika mycket som dom, men utifrån vad jag tror är rätt och riktigt.
Jag visade ju tidigare ett foto med två troliga nedslagsplatser för att sedan säga att jag fått en källa på var det egentligen var. Hur är detta att ljuga?

Jag tycker det verkar som om du, Herr jag-har-ingen-åsikt, babblar lite väl mycket om saker du inte begriper.

Diskutera sak och inte person på detta forum.

Har du inte läst reglerna heller?
De har gjorts mycket kortfattade så även idioter som du ska begripa.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hey hey, bråka fan inte sönder den här tråden också nu, ni båda (namn överflödiga, oavsett vem som kastade första stenen).

Som trådstartare har jag väl ändå rätt att kräva lite vettig dialog utan tillmälen och pajkastning???

Posted on: 2010/4/17 18:13

Anonym
Efter ha kollat på bilderna lite som computerror visar på vart flygplanet tros ha slagit ner så är det mycket märkligt att ett plan skulle sänka sig så lågt när den är 1,6 km från landnings banan, jag tror inte piloten var nybörjare heller, så jag börjar starkt tro att något ligger i görningen.

Anonym
Han är förhoppningsvis förpassad till det öppna forumet nu...

Fantastiskt märkligt hur han hela tiden anser att jag ska rätta mig efter hans regler... Hur andra får spekulera, men inte jag.
Det lustigaste var ju att koordinaterna kom från just en blogg

Jag fattar inte... saker han säger slår tillbaka mot honom själv hela tiden, men han lär sig aldrig...

Anonym
Quote:

Orion skrev:
Efter ha kollat på bilderna lite som computerror visar på vart flygplanet tros ha slagit ner så är det mycket märkligt att ett plan skulle sänka sig så lågt när den är 1,6 km från landnings banan, jag tror inte piloten var nybörjare heller, så jag börjar starkt tro att något ligger i görningen.

zpz2 visade en bil på den faktiska nedslagsplatsen där man även ser vraket. Titta på hans bild.

Jag spekulerade bara och valde ut en dunge med träd cirka tvåhundra meter ifrån landningsbanan på bägge sidor.

zpz2's bild visar vraket också, men tyvärr är den inte anpassad efter vädersträcken, utan är vriden cirka 90 grader medsols.

Här kommer en bild där jag märkt ut vraket, men gå till hans länk, då den visar en bild i upplösningen 2526 x 2524

Här är den högupplösta bilden:
http://www.flickr.com/photos/digitalg ... magery/4515204703/sizes/o

Resized Image

Anonym
hmm mycket konstigt, det går ändå inte att helt avfärda att det är olycka, men om det var en attentat så skulle jag tänka mig att den var gjort av ryssarna. Varför? Ju för att polen har länge setts som hot pga av det Antimissil program som de skrivit under med Usa, ryssland har inte alls för länge sedan hotat hela polen. Så om det var en attentat så kan jag tänka mig det har med detta att göra blandannat..

See User information
Om man kollar upp vad som hänt samtidigt så har ett stort antal ledare i världen ofattbart nog varit ute och rest just denna vecka och kan alltså inte komma hem.

Kärnvapenkonferensen i San Fransisco med diverse regeringschefer har väl lämnat en massa europeiska ledare på fel sida om Atlanten och till yttermera visso sitter samtidigt en massa andra ministrar och diskuterar Nordkalotten på Svalbard!

Man får åka till Afrika och Sydamerika för att hitta hemmavarande regeringschefer!

Ryssarna skall ha en eloge: De är världens bästa schackspelare!

Posted on: 2010/4/17 19:21
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Dom får väl bila hem.
Jag har en kompis som var i Spanien. Han köpte en bil därnere och bilar nu hem... Way to go!

Du ska inte måla fan på väggen Asgeir. Du kan vara lugn att ingenting händer.
De flesta länders styre behöver dessutom inte vara hemma för att föra ett krig i dagens läge. Sluta att få det till att Ryssarna är så stort hot, det är på gamla meriter du dömer dom.
Hade det varit på 1960-talet hade de nog tagit tillfället i akt och börjat invadera... Men nu är det 2010.

See User information
Svårt att bila hem från San Fransisco och Svalbard...

Posted on: 2010/4/17 19:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Quote:

Asgeir skrev:
Svårt att bila hem från San Fransisco och Svalbard...

Kanot?

Heh heh... Jag har nyss upptäckt ett nytt land
Kaliningrad

Aldrig hört talas om tidigare... Jag skrattade till och min son frågade vad jag skrattade åt... Då sa jag att jag upptäckte ett land jag inte visste om tidigare som hette Kaliningrad. Tydligen kände han dock till det... Min son kan allt!

See User information
De flesta tycks ha glömt bort enklaven Kaliningrad som ju onekligen ligger i närheten av detta område och har en lång tysk historia innan det blev ryskt efter Andra Världskriget.

Kaliningrad var staden där han som skrev boken om "Å ena sidan" och "Men å andra sidan" levde. Han hette Kant, jag läste den en gång. Jag har stått vid gränsen och sett hur polackerna hällde avfall i ån som flöt in mot enklaven. Det tillhörde förr Moskvas partidistrikt varför kvinnliga journalister som ju aldrig lär sig titta på kartor alltid sa Kaliningrad utanför Moskva. Ja inte fan ligger det inne i Moskva i alla fall.

Det intressanta är att atomkraftledningen från Sverige till Baltikum skall korsa den tyskryska gasledningen utanför den ryska kustbiten här. Detta lilla Ryssland som egentligen är tyskt bidrar till förvirringen i området inte minst genom att Ryssland på detta vis faktiskt finns inuti EU.

Häromåret samlades en stor Natoflotta i Göteborg för att genomföra en stor övning utanför enklaven och ryssarna protesterade vilt men det hörde man inte mycket om i svenska media precis. Men helt klart är att spänningen stiger i hela området, något är på gång.

Posted on: 2010/4/17 19:50

Edited by Asgeir on 2010/4/17 20:34:57
Edited by Asgeir on 2010/4/17 20:36:12
Edited by Asgeir on 2010/4/17 20:36:57

See User information
Några saker slår mig när ja kollar på bilden där man ser kraschen.

1. Vinkel i förhållande till landningen, han har försökt att gå ner en bra bit framför och ca 20-30 grader i fel vinkel, ändå är en bilväg precis framför, borde piloten inte kunnat se iaf nån bli lyckta eller gatlampor där?

2. Resterna efter planet är inte utspridda över nån specielt lång sträcka, och man ser inga märken där planet borde börja skrapa i marken, eller trädet precis innan där det gått i marken, vilket vär bör betyda att planet gick i marken med en ganska brant vinkel.

Posted on: 2010/4/17 21:21
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Förmodligen slog de in i träden strax till höger under nedslagsplatsen i min senaste bild.
Detta fick planet att komma ur kurs (naturligtvis).

Om du tittar på videon som visar hur Airbus-planet slog i träden, så kraschar det strax bortom träden...

See User information
Men där finns ju inga träd att träffa om man kollar marken innan där planet gått i marken.

Posted on: 2010/4/18 1:47
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Man ser inte några tecken på nåt större pådrag på Flickr-bilden. Jag skall sätta mig och försöka se hur "dödsskottsfilmaren" rört sig på filmen eftersom man nu har referenspunkter bland vrakresterna. Tyvärr har jag inte värdens största datorskärm utan bara en iPhone att tillgå.

Men man skulle kunna tänka sig att man kraschat ett wirestyrt plan där med vilje och att den verkliga olycksplatsen är nån annanstans vilket förklarar en del.

Sen har vi tänkbara motiv som ju inte är så lätt men kärnvapenkonferensen i San Fransisco skulle ju just börja och den stora Svalbardkonferensen är ju en giftig fråga eftersom den påstås äga rum i "Svalbard i Nordnorge". Riktigt så enkelt är det inte. Svalbard är ett internationellt område med en egen status. Det är 32 länder som en gång undertecknade Svalbardtraktaten som ger undertecknarna rätt att utnyttja naturtillgångarna och vistas på Svalbard. Både Ryssland och Polen hör med till dem som har projekt däruppe och även Sverige har en kolgruva i malpåse kvar. Men Norge vill helt naturligt att Svalbard skall betraktas som urnorskt område i gränsdragningstvisten i Barentshavet. Norrmän som vågat prata med ryssarna om detta har fått fängelse i årtionden, som Arne Treholt t.ex som suttit inspärrad i evigheter snart.

För övrigt sitter ju den nya konferensen fast på Svalbard avskurna av "askmolnet".

Så det var ingen obetydlig vecka som väntade efter utplånandet av Polens ledning!

Posted on: 2010/4/18 7:11

See User information
Det var då väldigt vad det blivit tyst om Polen. Skall man verkligen behöva åka dit och fråga själv för att få några upplysningar? Det kostar över femhundra för en färjebiljett och så ytterligare 30-40 zloty för ett rum på Baltic men jag får alltid sån fart att jag måste stanna i flera dagar... färjan seglar 22.00, få se om jag hinner...

Posted on: 2010/4/19 12:31

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Det var då väldigt vad det blivit tyst om Polen. Skall man verkligen behöva åka dit och fråga själv för att få några upplysningar? Det kostar över femhundra för en färjebiljett och så ytterligare 30-40 zloty för ett rum på Baltic men jag får alltid sån fart att jag måste stanna i flera dagar... färjan seglar 22.00, få se om jag hinner...

Vår utsände....

Posted on: 2010/4/19 14:31
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Tyvärr blev min fru rasande och jag måste hjälpa till att hjälpa hennes son i skolan denna veckan men nog är det frestande att bara ta bussen till färjan och gå ombord så är man där i morgon bitti... vart tog vindpust vägen förresten? Dom flög ju ironiskt nog kistan till begravningen men ändå lär väldigt få statsöverhuvuden ha kunnat ta sig dit, det är övermåttan mystiskt... det värsta är tystnaden från Wavel! Det känns som om järnridån var tillbaka faktiskt!!!

Posted on: 2010/4/19 14:48

See User information
Nu jäklar! Vi har ju sett bilder på fel flygplats. Man säger att planet störtade nära den militära flygplatsen. Men på flickr-bilden och även computerrors bilder ser man ju hur tydligt som helst att hela flygplatsen är full av stora vitfärgade passagerarplan och sportplan, det är ingen militärflygplats. Och det som skall föreställa vraket består av en massa småskrot medan de riktiga bilderna från olyckan visar mycket större stycken av ett flygplan. Ingen tvekan längre, detta är ett attentat! Nu blir det snart krig, det här kan ingen stat tåla!!!!!!!!!!!!!!!!!! Korten på bordet nuuuuuuuuuuuu!

Posted on: 2010/4/19 15:15

Anonym
Det är den militära flygplatsen. Den civila har en alldeles för kort landningsbana för medeldistansplan och högre.
Många av det forna Sovjets militära flygplatser (Och de har massor) används civilt idag.

See User information
En av polska veckotidningar "NIE" har skrivit:"Katastrofa prezydenta K" (Presidentens K. katastrof) Det som är intressant att tidningen var tillgängligt i affärer några timmar innan olycka inträffat.
Det står där:
"Urban ber om förlåtelse för skandal-tittel". Det var rena tillfällighet.

http://www.fakt.pl/Skandaliczny-tytul-w-quot-NIE-quot-Urbana-,artykuly,69356,1.html

Posted on: 2010/4/20 13:40

See User information
Quote:

vindpust skrev:
En av polska veckotidningar "NIE" har skrivit:"Katastrofa prezydenta K" (Presidentens K. katastrof) Det som är intressant att tidningen var tillgängligt i affärer några timmar innan olycka inträffat.
Det står där:
"Urban ber om förlåtelse för skandal-tittel". Det var rena tillfällighet.

http://www.fakt.pl/Skandaliczny-tytul-w-quot-NIE-quot-Urbana-,artykuly,69356,1.html

Det senaste jag hörde var man kallar den "flygplanet"för den flygande[b]kistan[/b]effter som det var ekonomipack...ett attentat så klart.

Posted on: 2010/4/20 13:54

See User information
Killen som gjorde video med skott död?

http://translate.google.se/translate? ... 6hl%3Dsv%26lr%3D%26sa%3DG

Artikeln är under rubrik: nyheter från världen - på högra sidan

Posted on: 2010/4/20 20:38

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper