vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: En byggnad, 911, hela konspirationen eller hela livet!

See User information
Quote:

ance skrev:
Hej du lilla gubben Twoofer, vet du vad!
Jag har full verktygsmakar utbildning (smida stål, härda, smälta, svetsa, bearbeta, böja, gänga, fräsa, brotscha mm), har koll på legeringar. Man bygger inte skyskrapor i stål blandat med aluminium. Har också svårt att hitta legeringar som är stål och aluminium i, kan du posta en länk på det äru snäll? Kom ihåg att jag vill se legeringar som fanns i början på sjuttiotalet, inte i dag!

Man använder aluminium där man behöver mindre vikt såsom i flygplan, bilar, hushållsdetaljer, cyklar, radiostyrda bilar, motorer till radiostyrda bilar, motorer till lätta racebilar, motorcyklar etc.

/// WTC hållfasthetskraf, tål en direkt hit av en B707. Konstruktörens egna ord, men han har väl ingen koll eller? ///

- Demolition experts, that was a controlled demolition!

Tycker du målat in dig i hörnet, samtidigt som du drar en spinn ifrån flight 77 igen o igen o igen....

Ser också bakåt i tiden att du svarar på frågor genom att ställa en fråga själv.

Igen,
1: Det är inte aluminium!
Om det så skulle vara ren aluminium så skulle inte soppan räcka till ändå. Det var 4" tjockt gods i balkarna, i "the core".
2: Varför använder inte Pentagon filmerna?
3: Ställ inte en fråga när jag frågar först, det är ofint.

Tack så länge lilla gubben!

Bra att du tog upp det där med "the core" jag tror att folk inte riktigt fattat vad det innebär att de var 4" ( ca 10 cm eller 100 mm som vi säger i branschen) konstruktionsstål och vad det betyder i sammanhanget, kanske dags att belysa det på ett begripligt sätt?

Posted on: 2008/9/9 12:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja du har så rätt.

The core i wtc 1 och 2, snabbt översatt, kärnan i byggnaderna.

Fyra tum (25,4mm) hette det förut, o ännu på Gotland :)
100 milimeter i dag. Det var alltså balkar som var ca: en famn tjocka, ihåliga. En famn betyder i detta tillfälle ungefär så grov så att man kan krama om balken, o ta hand i hand på andra sidan. Denna enorma balk var sedan tillverkad av 10cm tjockt konstruktionsstål.

Det var också åtskilliga sånna här balkar i båda tornen.

För att vara korrekt så var det inte bara fyra tums, det var andra dim också.

Kunde inte posta länkar, fick det här messet, Not Acceptable
An appropriate representation of the requested resource /modules/newbb/post.php could not be found on this server.

googla colums wtc

testar en: http://wtc7lies.googlepages.com/photosoftorch-cutsteel

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
hmm, får man inte posta fler än e länk?

See User information
Quote:
Roligt att folk är intresserade av mitt liv :)

Nej, bara din erfarenhet av 911 truth. Dina ord nedan hjälpte till att besvara en del frågetecken runt detta.

Quote:

1. Jag var ung och naiv och var inte tillräckligt källkritisk. Allt började med att jag såg Loose Change(den första) och trodde blint på denna film. Därefter så såg jag endast konspirationsteorifilmer och läste endast på sidor som infowars.com

2. När jag började titta på andras motargument och upptäckte att mycket av det jag trodde på innan var taget ur sitt sammanhang, rena lögner eller missuppfattningar. Speciellt programmet Hardfire och sidor som 911myths.com hjälpte mig att se på 911-konspirationsteorin från ett annat perspektiv.

Jag kan rekommendera filmen "911 Press for truth" om du inte redan sett den. Du borde också studera vad folk inom såväl Pentagon som FBI och CIA har att berätta. Loose Change hamnade knappast bland mina favoriter eftersom denna mest gav nytt liv åt tekniska detaljfrågor som kan diskuteras i en halv evighet. Den har sin plats i historien men bör inte ses som ett flaggskepp för 911 truth.

Det verkar som att du aldrig ställde frågan till dig själv om detta bara var toppen av isberget. Då kan jag förstå att det räckte med ett par webbplatser med s.k motargument för att du skulle backa tillbaka dit du kom ifrån. Synd att du aldrig vågade gå på djupet istället för på bredden. Vad gör 911 myths för att förklara bristerna i kommissionsrapporten ?

Kan du tänka dig att min egen väg mot 911 truth gick via "no-plane"-teorierna som jag aldrig kunde acceptera. Än idag kan jag inte acceptera dessa men hade jag valt att basera hela min uppfattning om 911 på detta så hade jag också varit ute för länge sedan.

Posted on: 2008/9/9 14:38

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Vi tar en punkt i taget så vi inte hamnar på villospår. Jag börjar med aluminium

Aluminium, blandat med annat material(material som fanns i WTC), kan lysa med en orange färg när det smälter:

"The flow is likely to be a mixture of aluminum, aluminum oxides, molten glass and coals of whatever trash the aluminum flowed over as it reached the open window. Such a flow would appear orange and cool to a dark color."

http://stephenchastain.com/metaltalk.htm

Tyvärr är sidan nere för tillfället, men artikeln finns att läsa på debunking911.com

Även NIST pratar om aluminium:

"Pure liquid aluminum would be expected to appear silvery. However, the molten metal was very likely mixed with large amounts of hot, partially burned, solid organic materials (e.g., furniture, carpets, partitions and computers) which can display an orange glow, much like logs burning in a fireplace. The apparent color also would have been affected by slag formation on the surface."

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

Det är bra, men hur vet dem detta? Har de gjort några tester?

Oavsett din åsikt om Steven Jones så gjorde han iaf ett experiment med Michael Ware från NIST för att försöka att återksapa det glödande aluminumet, de lyckades dock inte.

http://www.youtube.com/watch?v=SQdkyaO56OY

Posted on: 2008/9/9 19:25
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

See User information
9/11 was an "hitec" job..

Horrifying US Secret Weaponry Unleashed in Baghdad

From: XPIOLT
http://www.myspace.com/xpiolt

Horrifying is not the word for it. This sort sort of reminds me of all the picts of the melted fire trucks and ambulances that were blocks away from the World Trade Center on 9/11.

Think Im kidding? See here:

http://drjudywood.com/articles/DEW/StarWarsBeam5.html

How do you fight against such weapons?
.
http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?id=1031

Horrifying US Secret Weaponry Unleashed in Baghdad

A nightmarish US super weapon reportedly was employed by American ground forces during chaotic street fighting in Baghdad. The secret tank-mounted weapon was witnessed in all its frightening power by Majid al-Ghazali, a seasoned Iraqi infantryman who described the device and its gruesome effects as unlike anything he had ever encountered in his lengthy military service. The disturbing revelation is yet another piece of cinematic evidence brought back from postwar Iraq by intrepid filmmaker Patrick Dillon.

In the film, al-Ghazali, whose english is less than fluent, describes the weapon as reminiscent of a flame thrower, only immensely more powerful. It is unclear what principle the weapon is based on. Searching for a description, al-Ghazali said it appeared to be shooting concentrated lightning bolts rather than just ordinary flames. Drawing on his many years as a professional engineer, al-Ghazali speculates that radiation of some kind probably figures into the weapon's hideous capabilities. Like all men in Saddam's Iraq, al-Ghazali was compelled to serve in the Iraqi equivalent of the Army National Guard and fought in three wars over the past thirty-odd years. Via email, he told me he has seen virtually every type of conventional weapon employed in battle, and is well acquainted with their effects on people and machines, but nothing in his extensive combat experience prepared him for the shock of what he saw in Baghdad on April 12th.

On that date, al-Ghazali and his family sheltered in their house as a fierce street battle erupted in his neighborhood. In the midst of the fighting, he noticed that the Americans had called up an oddly configured tank. Then to his amazement the tank suddenly let loose a blinding stream of what seemed like fire and lightning, engulfing a large passenger bus and three automobiles. Within seconds the bus had become semi-molten, sagging "like a wet rag" as he put it. He said the bus rapidly melted under this withering blast, shrinking until it was a twisted blob about the dimensions of a VW bug. As if that were not bizarre enough, al-Ghazali explicitly describes seeing numerous human bodies shriveled to the size of newborn babies. By the time local street fighting ended that day, he estimates between 500 and 600 soldiers and civilians had been cooked alive as a result of the mysterious tank-mounted device.

In a city littered everywhere with burned-out civilian and military vehicles, US forces were abnormally scrupulous about immediately detailing bulldozers and shovel crews to the job of burying the grim wreckage. Nevertheless, telltale remnants remained as Dillon found when al-Ghazali later took him to the site. Dillon said they easily uncovered large puddles of resolidified metal and mounds of weird fibrous material that, al-Ghazali explained, were all that remained of the vehicles' tires. Dillon, who accumulated plenty of battlefield experience as a medic in Viet-Nam, and has since covered a number of wars from Somalia to Kosovo, told me that he has witnessed every kind of conventional ordnance that can be used on humans and vehicles. " I've seen a freaking smorgasbord of destruction in my life," he said, "flame-throwers, napalm, white phosphorous, thermite, you name it. I know of nothing short of an H-bomb that conceivably might cause a bus to instantly liquefy or that can flash broil a human body down to the size of an infant. God pity humanity if that thing is a preview of what's in store for the 21st century.
"

For Majid al-Ghazali, images of the terrifying weapon and its victims haunt his every day. In addition to his work as an engineer, he is also a highly accomplished classical violinist, occupying the first chair in the Baghdad Symphony. He is widely acknowledged as one of the preeminent violinists in the Middle East. Besides his family, one of his greatest joys is teaching at Baghdad's premier music conservatory. Unfortunately, the conservatory was utterly destroyed. Yet somehow, despite the war's horrors and its seemingly endless privations, he manages to maintain a remarkably hopeful outlook. He recently informed me that the Baghdad Symphony continues to exist and has been invited to perform in the United States in December.

Copyright ©2003 - Bill Dash

See also associated article by above author:

Iraqi Commander Swears He Saw USAF Fly Saddam Out Of Baghdad

Courtesy Henry Makow Ph.D.

Posted on: 2008/9/9 19:38

Anonym
Twoofer med fler drar fram spinns för att komma undan alla detaljer angående 911 kollapsen o allt. Kort o gott så blir resultatet så här.

Det går med mycke om och men att sätta ihop en historia, som skulle kunna bära den offeciella verisionen,................ en stund. Men, slutresultatet blir alltid så bedrövligt, då alla "speciella" saker dyker upp i koppling till allt som har med 911 att göra.

ex: Alltid i vanliga fall händer det si och så, alltid i vanliga fall finns det mönster, men inte 911, då var det undantag för i stort sett allt. Nej just i dag gjorde vi så här, just den här metallen e nog blandad så, nej du vet, dom banden e hemliga, nej just det där dokumentet brann upp, just det där sa han kanske, men jag tror att han var en hon, o att hon inte ens va där, o så virrar det på, utan att det dyker upp nåt man kan ta på, o som känns verkligt.

O sist men inte minst, om det skulle vara så att allt den offeciella ver stämmer, så sitter planetens dummaste försvar i USA. Tafatta som sparvar i en burk med jod grälande om vem som har snyggast skor på sig eller inte. kan inte vara annat än ironisk med tanke på hur allt gick till!

Med det miljardförsvar dom har, och den enorma intelligens som USA backar upp med, CIA, FBI, Pentagon, Norad mm. Efter det råder system efter system med säkerhets anordningar. Vart vanns en av funktionerna denna dag?

Nej just den dagen så var det nåt annat, just den dagen var fysiken ute på visft, just den här dagen gick allt som vanligtvis inte går o tvärtom. OSV....

See User information
Ojojoj. Här är man borta under en halv dag p.g.a. studier och så fylls tråden med det ena och det andra :D

Det är lite synd att ni inte vill diskutera detaljer. Jag tycker det är väldigt viktigt för att förstå händelsen som en helthet. Nu verkar det som om inte ens du, Ance, vill detta vilket jag faktiskt trodde du ville eftersom du faktiskt frågade mig om ett antal detaljer.

Sen är det synd att folk som Gaston ska komma in och copypasta en engelsk artikel som om det på något sätt skulle tillföra debatten.

Jag gör såhär: För att underlätta för alla er som inte gillar att man diskuterar detaljer så tar jag GÄRNA diskussionen detaljerat om 9/11 via PM. Eftersom jag faktiskt tror att de finns de som vill diskutera detaljer så är jag öppen för en sådan diskussion.

Men, om ni vill att jag ska fortsätta svara i tråden så krävs det att ni håller er till ETT argument i taget, annars är det meningslöst.

/Twoofer

Posted on: 2008/9/10 5:58
/

See User information
Du bekräftar alltså min analys av dig och din erfarenhet av verklig 911 truth ?

Posted on: 2008/9/10 6:13

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Du bekräftar alltså min analys av dig och din erfarenhet av verklig 911 truth ?

Juste, glömde att svara på ditt inlägg! Förlåt

Nej, den stämmer inte.

Självklart tog jag del av mer än Loose Change filmen! Filmen fungerade helt enkelt som en katalysator för att börja kolla på egen hand. Självklart kollade jag på de vittnesrapporter som fanns. Självklart "grävde" jag på egen hand! Men när jag började se andra argument(från debunkers, var annars ifall det ska bli motargument till truthers?) så började jag titta på samma vittnesmål från andra synvinklar. Detta ledde till att jag kände mig otroligt dum, att jag faktiskt trott på dessa teorier!

Det var självklart inte endast debunkersidor som fick mig att helt omvända mig. Jag använde dock deras synsett och analytiska förmåga för att själv bedöma vad som torde stämma och inte.

Posted on: 2008/9/10 6:21
/

See User information
Nu kallar du alla "thruthers" för dumma. Dessutom handlar det om vilka förkunskaper, erfarenheter och vilken fantasi och kreativitet man har när man behandlar information. Brister det där och man kommer ut på fel sida. När det gäller "debunker matrial" och hur man ska förhålla sig till den är det mycket viktigt att du har vissa förkunskaper. Har du inte detta, så kan du inte hamna rätt med den information som de förmedlar. Acceptera först att hela vårt etablissemang är korrupt och försök förstå vad detta innebär. Gör du inte det, så är det helt enkelt för stort för ditt huvud att ta in. Vilket det också ofta sägs finnas en tanke bakom.

Långt ifrån, men ändå ett klart samband.
Vad innebär t.ex. en sådan sak att vi idag har barn som proppar i sig piller eller blir psykiskt sjuka? Eller att soldater tar livet av sig när de varit ute i krig? Den bilden måste in först och då ser man även hur pass korrupt denna värld är och därefter är det mycket svårare att tro på sagor, som att -De hatar får frihet och därför vill de döda oss.

Posted on: 2008/9/10 6:54
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Nu kallar du alla "thruthers" för dumma. Dessutom handlar det om vilka förkunskaper, erfarenheter och vilken fantasi och kreativitet man har när man behandlar information. Brister det där och man kommer ut på fel sida. När det gäller "debunker matrial" och hur man ska förhålla sig till den är det mycket viktigt att du har vissa förkunskaper. Har du inte detta, så kan du inte hamna rätt med den information som de förmedlar. Acceptera först att hela vårt etablissemang är korrupt och försök förstå vad detta innebär. Gör du inte det, så är det helt enkelt för stort för ditt huvud att ta in. Vilket det också ofta sägs finnas en tanka bakom.

Långt ifrån, men ändå ett klart samband.
Vad innebär t.ex. en sådan sak att vi idag har barn som proppar i sig piller eller blir psykiskt sjuka? Eller att soldater tar livet av sig när de varit ute i krig? Den bilden måste in först och då ser man även hur pass korrupt denna värld är och därefter är det mycket svårare att tro på sagor, som att -De hatar får frihet och därför vill de döda oss.

Det enda jag säger är att jag kände mig dum. Det var precis så jag kände mig.

Förkunskaper är inte alltid bra heller. Att som du säger förutsätta att etablissemanget är korrupt bidrar till ett helt annat resultat än vad en som inte tror det får. Är det då inte bäst att försöka diskutera händelsen för sig, och försöka studera den som ett enskilt fall, så långt som det går?

Sen gör du ett grovt felsteg här och det är att du blandar in krig och andra hemskheter i ett enskilt fall. Hur tornen föll, hur NIST skrev sin rapport, hur Silverstein var delaktig i 9/11 har inte sin grund i en hemsk värld. Motvien kan ha grunden där, men fysiska ekvationer, språk och forskningsmetoder har det inte.

Du låter bevisligen din uppfattning om att världen är korrupt avspegla sig på de bevis och fakta du ser. Detta är självklart ingen god förutsättning om du vill diskutera ett enskilt event.

Hoppas du förstår hur jag menar.

/Twoofer

Posted on: 2008/9/10 7:03
/

See User information
Jag anser att du är helt ute och cyklar och vägrar helt enkelt förstå. Om man inte ser sambanden och tom. vägrar att se sambanden så är det helt omöjligt att göra en analys öht.

Du kallar "truthers" för dumma och det ser du själv om du läser vad du skrev.

Jag gör inte ett dugg som är fel, allting hänger ihop och utan denna intellektuella förmåga att sätta in saker i ett sammanhang är man helt förhindrad att se något helt klart. Det är dumt, mycket dumt.

Posted on: 2008/9/10 7:15

Fahrenheit451

Anonym
GOT YOU TWOOFER!

Kan man endast halva alfabetet så förstår man att du svänger undan för vissa ämnen. Mångt och mycket vill du svara på och diskutera, i flera timmar, inlägg efter inlägg, men inte ett ord om dom grejjer som verkligen inte går att spinna om i en rättsal.

För att förstärka det jag säger,

Jag upprepar!
///// Så, nu har jag svarat dig, vill du vara snäll och berika oss med din visdom angående aggerandet ifrån Pentagon. Varför lägger dom fram 5 bevismaterial "A" 5 stillbilder, istället för all film som visar vad som faktiskt var där. Skulle avsluta Pentagon och flight 77 historien för gott. ////

See User information
Varför kan vi helt enkelt inte ha en diskussion, argument mot argument? Det är INGET som säger att jag inte skulle ha förförståelsen för att diskutera detta ämne.

Men men, skit i det då. När ni lär er att diskutera på riktigt, kontakta mig

Posted on: 2008/9/10 7:21
/

Anonym
Nej, det här rör alla, du har "messat" till det för andra som försiktigt försöker ta reda på vad som är sant och inte angående denna värld.

Du vill ta det via PM för du har inget argument för dom punkter jag och andra lägger fram. Kom igen nu, vart är kritiken. Mer genomskinligt kan det inte bli.

Jag väntar på att ta diskussionen vidare, lugnt och försiktigt.

See User information
Jag har en fråga angående Shanksville. Det sas att passagerare tog över planet och valde att störta det rakt ner det i marken istället för att fortsätta mot, om det var Vita Huset. Stämmer detta enligt den officiella teorin eller kan någon delge mig den rätta officiella teorin om min är felaktig?

Posted on: 2008/9/10 7:36

Fahrenheit451

See User information
Eftersom tråden behandlar folks allmänna inställning så finns det nog inget korrekt detaljämne så jag fortsätter på det allmänna planet. Jag ska ta fram ett par rejäla frågor för dig att bita i, Twoofer så var inte orolig.

Först vill jag dock upprepa min fråga från förra inlägget..

..har du sett "911 Press for truth" ?

Om du har sett filmen, vad är din uppfattning om innehållet ?

Om inte..hur kan du ens tala om 911 truth om du inte undersökt vad de anhöriga själva har gått igenom ?

Posted on: 2008/9/10 7:41

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag har en fråga angående Shanksville. Det sas att passagerare tog över planet och valde att störta det rakt ner det i marken istället för att fortsätta mot, om det var Vita Huset. Stämmer detta enligt den officiella teorin eller kan någon delge mig den rätta officiella teorin om min är felaktig?

Här nämns att 93 är gömd i ett bergrum.....
http://www.youtube.com/watch?v=tJ81heHD7_w

Enligt dessa bilder fanns märket i åkern redan 1994...
http://www.youtube.com/watch?v=rUzrHHDu96U

Här nämner Rumsfeldt att planet blev nerskjutet....
http://www.youtube.com/watch?v=x6Xoxaf1Al0

Här är 93:an utspridd i ett bostadsområde...
http://www.youtube.com/watch?v=JZekosYOmXc

Men vissa påstår att det försvann ner i åkern för att marken var mjuk just där.....

Slutsatsen om detta får man dra själv.......

Posted on: 2008/9/10 8:12

See User information
Gaston/
Det jag ville veta var om "min officiella historia" stämmer. Gör den det så låter det mer som något från en Bruce Willis film än något som hänt i verkligheten.

Som att en vanlig människa skulle välja att ställa upp för sitt land och offra livet för det. Helt enkelt för dumt för att ens fundera på om det är sant eller inte.

Posted on: 2008/9/10 8:20

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Gaston/
Det jag ville veta var om "min officiella historia" stämmer. Gör den det så låter det mer som något från en Bruce Willis film än något som hänt i verkligheten.

Som att en vanlig människa skulle välja att ställa upp för sitt land och offra livet för det. Helt enkelt för dumt för att ens fundera på om det är sant eller inte.

Den officiella versionen ligger i linje med vad du skrev,ja.

Posted on: 2008/9/10 8:26

See User information
Tack Gaston. :)

Posted on: 2008/9/10 8:30

Fahrenheit451

See User information
tveksammt om det går att blanda aluminium, järn och glas i flytande form..

aluminium:
Smältpunkt 933,47 K (660,33 °C)
Kokpunkt 2792 K (2519 °C)

Så visst kan aluminiumet smält iaf.. men stål blir inte flytande förän vid runt 1500 grader celicius, glas hittar ja inget om men har för mig ja hört om tempraturer på runt 2000 grader, men nån som vet får rätta mig om ja har fel..

Flygbränsle kan inte brinna såpass varmt så att stål bli flytande så det kvittar vad man gör så kan det inte hända.

Annars kan vi precis har upptäckt en helt ny superligering! Tänk genomskinligt glas..

9/11 måste ju hjälp brygg och rivningsbranchen nått enormt! Nu helt plötsligt bör det ju räcka med att så ett hål i väggen på en byggnad och tända eld på den så kolapsar den rakt ner i en fin hög! Tänk att slippa sitta och räkna på var man ska sätta alla laddningar och dessutom slipper man handskas med sprängämnen!

Posted on: 2008/9/10 8:56
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

Mini skrev:
tveksammt om det går att blanda aluminium, järn och glas i flytande form..

aluminium:
Smältpunkt 933,47 K (660,33 °C)
Kokpunkt 2792 K (2519 °C)

Så visst kan aluminiumet smält iaf.. men stål blir inte flytande förän vid runt 1500 grader celicius, glas hittar ja inget om men har för mig ja hört om tempraturer på runt 2000 grader, men nån som vet får rätta mig om ja har fel..

Flygbränsle kan inte brinna såpass varmt så att stål bli flytande så det kvittar vad man gör så kan det inte hända.

Annars kan vi precis har upptäckt en helt ny superligering! Tänk genomskinligt glas..

9/11 måste ju hjälp brygg och rivningsbranchen nått enormt! Nu helt plötsligt bör det ju räcka med att så ett hål i väggen på en byggnad och tända eld på den så kolapsar den rakt ner i en fin hög! Tänk att slippa sitta och räkna på var man ska sätta alla laddningar och dessutom slipper man handskas med sprängämnen!

Billigare blir det för smältverken också, konstigt att dom inte tänkt på det tidigare, elda sopor och smälta stål på samma gång, smart.

Posted on: 2008/9/10 9:04

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper