vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Reflektioner

See User information
Jag är övertygad om att det finns mängder med tidningar i världen som skulle hugga som kobror på detta om det fanns något konkret och trovärdigt i konspirationsteorierna.

Tror ni att ALLA världens tidningar går i USA's ledband!? Jag tror det finns många som gärna skulle "avslöja" detta...

Ni menar att NWO/USA kontrollerar all media i världen? Hur gör dom det mer konkret?

Posted on: 2009/11/14 13:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om du cont sätter ihop NWO/USA så, då missar du ju hela grejen...

Inga tidningar gåri USA:s ledband, det är inte "USA" som har tidningar... - tidningarna där är mer för att dra en agenda vidare, och projektet USA är inget utanför elitens projekt, där de också har tidningarna för att omstöpa folket etc.

Posted on: 2009/11/14 14:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag är övertygad om att det finns mängder med tidningar i världen som skulle hugga som kobror på detta om det fanns något konkret och trovärdigt i konspirationsteorierna.

Tror ni att ALLA världens tidningar går i USA's ledband!? Jag tror det finns många som gärna skulle "avslöja" detta...

Ni menar att NWO/USA kontrollerar all media i världen? Hur gör dom det mer konkret?

Först och främst kan du börja med att kolla upp vilka bolag och företag som äger vilka tidningar och medier, och tillslut så kommer du komma ner till den nivån där du ser SVT är endel av en större konsern.

Sen kan man komma in på hur det skulle styras och jag själv tror det är väldigt svårt men att de största rubrikerna är det alltid någon som har med att göra. Och även om inte någon bestämmer Si och Så, så kommer man ändå inte bort från det faktum att USA är världsledande inom media och befinner sig över hela världen, BBC ABC CNN etc.

SVT kan inte finnas på alla platser i världen samtidigt, men det kan stora mediajättar som t.ex. BBC, då BBC inte bara finns i USA, dom finns i de allra flesta större länder varav journalister skickas kors och tvärs över hela världen. Nyheterna dessa journalister sedan gör TAR SVT i princip rätt upp och ned, översätter och vips så har du en SVENSK NYHET PÅ AKTUELLT! Det är så det fungerar, hemskt men sant.

Jag tycker du ska kolla in den här, titta vad det är för medlemmar med i Council of Foreign Relations och lyssna på vad de säger. Dra en parallel till vad som hände i USA och här i Sverige.

Först var det debatt och diskussioner om vaccinet om det var farligt eller ej. Sen VIPS, som om någon hade knäppt med fingrarna så slutade all media att klanka ner på vaccinet, istället kunde man se i aftonbladet där en doktor satt och propagerade NED alla argument mot vaccinet och sa hur bra det var.

Debatten försvann och media började uttala sig om att "Vaccinet försenat, folk köar för att få sin spruta". Det är skrämseltaktik som får folk att tänka om, det är propaganda.

Lyssna noga på vad dom säger i det där youtube klippet...

http://www.youtube.com/watch?v=2msGWyMB5UY&feature=related

Snacka om att direktiv kommer från toppen i USA.

Posted on: 2009/11/14 14:46

See User information
Quote:
"jag tror inte bush skulle mörda flera tusen amerikaner för att få anfalla afghanistan"

kanske människan blivit godare på senare år men det tvivlar jag stort på.

läs ett intressant litet papper, jag vet inte vad ni kritiker kallar det men jag menar att det är kanske en bra källa...

http://www.scribd.com/doc/7511036/Ope ... -NorthWoods-DECLASSIFIED-

Posted on: 2009/11/14 15:01

See User information
Bra site att hämta dokument på.

Posted on: 2009/11/14 15:50

See User information
@alarik

Quote:

Först och främst kan du börja med att kolla upp vilka bolag och företag som äger vilka tidningar och medier, och tillslut så kommer du komma ner till den nivån där du ser SVT är endel av en större konsern.

Blir lite nyfiken på vad du menar. Ägandet av SVT visar att det är del av en koncern...?! Hur menar du?

Quote:
USA är världsledande inom media och befinner sig över hela världen, BBC ABC CNN etc.

Nu är jag petig, men BBC är brittiskt och av många erkända för att vara oberoende och för att spegla olika sidor av saker.

Quote:

SVT kan inte finnas på alla platser i världen samtidigt, men det kan stora mediajättar som t.ex. BBC, då BBC inte bara finns i USA, dom finns i de allra flesta större länder varav journalister skickas kors och tvärs över hela världen. Nyheterna dessa journalister sedan gör TAR SVT i princip rätt upp och ned, översätter och vips så har du en SVENSK NYHET PÅ AKTUELLT! Det är så det fungerar, hemskt men sant.

Visst jag köper detta rakt av. Media följer varandra det är välkänt.

Dock finns det ändå mängder med tidningar/media som inte normalt går i USA's ledband som inte nappar på denna story. Om den hade mer substans tror jag att dom skulle göra det direkt.

Posted on: 2009/11/14 19:21

Anonym
Jag tycker att det mest anmärkningsvärda är den förenkling av världen som görs här. Denna otroliga komplexitet som världspolitik består av, den styrs istället av en handfull människor.

Sedan är det intressant att eliten äger allt och har makt över google och youtube och alla stora mediakoncerner etc. etc. Men ändå så kan sanningsrörelsens sympasitörer genom att googla och youtube:a avslöja denna konspiration och ta reda på allt fuffens de har haft för sig.

Sedan undrar jag, alla dessa konspirationsteoretiker som författar böcker; hur mycket pengar drar de in egentligen?

Och ja, jag är skeptisk. Till allt. Jag har inte sett någon sanning ännu, jag forskar och försöker att förstå en bråkdel (kanske två) av världen och följa hur den utvecklar sig. Jag tror helt enkelt inte det är möjligt att kunna få en sanning om hur saker och ting förhåller sig. Jag försöker ta del av så mycket kunskap som möjligt från så många olika platser, källor och människor som möjligt. Annars skulle jag inte hänga här.

See User information
Bra fortsätt med det då:)

Posted on: 2009/11/14 20:37

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper