Vakencorner
|
Re: Aliens, Spiritualitet & Medvetande
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Applåder Seilon. Men det är lättare sagt än gjort att säga att kriget är över när det precis börjat :). Det svåra är att förändra sig själv gentemot världen.
Posted on: 2010/1/28 14:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag arbetar på ett sätt att det jag gör leder till ett systemskifte ifrån slaveri till att alla blir ledare, alla tar sitt ansvar och utbildas till att ta sitt ansvar. Istället för att utbildas till slavar.
Det är så jag förändrat mig själv. Gått ifrån slav till fri med acceptans för både onda och goda och förstår att det onda finns för att vi inte tagit ansvar och därmed tillåtit det. Men vi har inte kunnat förstå det eftersom vi utbildats till att tro att alternativ inte finns, vi har varit hjärntvättade med andra ord. Nu tar jag mitt ansvar och arbetar för att ändra styret vilket är systemet och främst pengar. Hade jag inte velat leva detta livet hade jag lämnat det för längesedan, men jag är förälskad och ett med livet :). Jag har skapat mig en början och förankrat mig och kan nu undersöka skapelsen med ett hem att alltid återvända till :). Först var vi tvugna att förstå det onda och vi lät det onda ta över tills vi kunde reinkarnera och vakna igen med läran om det onda. Så kriget har inte börjat, det fanns aldrig ett krig, det var en illusion - men upplevelsen av en illusion är väldigt verklig. Det är skönt att vi nu är påväg emot ett styre som består av ovillkorlig kärlek så vi lever i harmoni med micro samt macrokosm. Med planeten dess natur och övriga solsystemet ända till hela universum och vår oändliga skapelse. Livet är en lärdom och upplevelse. Upplevelsen blir bättre desto mer man lär sig. Tänk själv på allt du upplevt, du var alltid dålig (allt är relativt) i början. T.ex. du ramla innan du lärde dig gå, du fick kärringstopp innan du lärde dig köra bil. Tänk dig när du lär dig vara vart du vill i universum. Tänk dig när du kan uppleva saker du aldrig ens hade kommit på eftersom de upplevelserna är resultatet av flera oändligheter oändligheters som påverkat varandra till att komma på upplevelsen. Tänk dig att det finns upplevelser som är så roliga som det roligaste du kan tänka dig så du kan vara sysselsatt i all evighet evighets oändlighet. Kolla bara på vad vi redan lever inom, det är helt fantastiskt. Varför har vi så svårt att samarbeta och göra något? Vad gör ni på vardagarna? Jag arbetar med att införa fred genom fred. Jag gör det genom att påverka det som en del är så rädda för "nwo" och "illuminati". De är ett system, vårt system, de är de som programmerar det. Det är dags att programmera om det till vår fördel, vilket fler och fler börjar göra. Rent praktiskt går det till så att vi kommer på idéer som är bättre än dagens system och fler och fler gillar idéerna. Plus att systemet vi har är så ostabilt att det gång på gång visat hur dåligt det är. Människan är lurad men systemet bevisar gång på gång att det är ohållbart och att vi behöver ett nytt system - som är på gång. Hade inte vi haft de förutsättningar vi har nu så hade vi inte vunnit, men då hade vi inte heller varit medvetna om vår existens. Vi är eviga och det enda som finns är ögonblicket - här och nu. Om jag ska veta vad alla tänker så kommer det ta tid då jag måste processa informationen. Även om tid är relativ och en nanosekund för mig är 1år för dig så måste någon form av tid passera. Jag vill påpeka att med vunnit så menar jag inte att vi kunde förlorat, men för att skapa en äkta upplevelse måste vi verkligen tro att vi kan förlora. PM:a mig om du vill hjälpa till med att skapa ett bättre system! :)
Posted on: 2010/1/28 14:55
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bra att du tog åt dig, och det på ett bra sätt.
Jag är inte kritisk i form av att du har fel men jag måste ifrågasätta för att få både min och din dharma på rätt väg. För att vara bra måste man ha varit dålig och det är dharmas process. Ur den dharma nivå du pratar från just nu är en bra sak men frågan är om den är rätt? Ett ständigt paradox... som är svaret? Yin och Yang. Det du tidigare sagt stämmer inte med det du säger nu och det du säger nu stämmer inte överens med det du säger i framtiden. Men du skulle aldrig kunna nått den nivå du pratar om i framtiden utan att ha pratat om det du tidigare sagt. Jag vill förändra mig själv innan jag förändrar andra :).
Posted on: 2010/1/28 18:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm, jag vill inte ändra någon egentligen, utan bara låta alla vara de som de vill vara. Men jag vill ändra så vi har ett bättre system, vilket endast är ett inorganiskt regelverk som skapar mer orättvisa än rättvisa.
För det är det regelverket min fysiska kropp följer. :)
Posted on: 2010/1/28 20:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om din fysiska kropp vill ha det bättre borde den inte leva i ett system. Så länge den befinner sig i ett system så kommer den alltid att finna orättvisa eller någonting negativt. Detta betyder inte heller att det är dåligt för dig, du får mer perspektiv på olikheterna.
Men om kroppen inte lever i ett system, innanför världen så kommer du bli ett med Yin / Yang då du inte får intryck utifrån Yin och Yang. Sen kan det ju vara bra med ett bättre system för de som lider mest ;).
Posted on: 2010/1/28 20:34
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login