vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Mer om Domenic!

See User information
Semlan dina ord andas inte det minsta godhet. Det är människor vi har att göra med, för en gång skull har det här forumet blivit personligt, och riktiga känslor och riktiga öden utspelar sig.

Vill man skada någon kan man göra det nu, jag hoppas ingen vill göra det.

Jag undrar om det finns något vaken kan uträtta här för att bidra.
Här måste stöd och kärlek råda, detta är ingen plats för något annat än att ge styrka. Det är verklig nöd som utspelar sig.

Posted on: 2010/2/19 3:04

Edited by Joshua on 2010/2/19 3:33:34
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
jag har aldrig förstått mig på vaken-mentaliteten där goda ord belönas och de som använder ****-ord utmålas som bovar... som om goda ord någonsin har fixat något.. visst ghandi i all ära men där fanns ändå handling.. precis som att ondska ibland behöver mötas med ondska.. man kan liksom inte krama bort alla problem här i världen...

Posted on: 2010/2/19 3:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det finns bättre platser att slåss på än i den här tråden.

Posted on: 2010/2/19 3:19
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
vilket var PRECIS mitt budskap om du läser vad jag skrivit.. så du vill nu komma och säga samma sak till mig som jag sa till computerror..? och sen ska nån säga samma sak till dig som du sa till mig? ser du hur liten cirkeln är? jag släpper gärna alla former av konflikter på en gång.. min poäng är konstant att iwarriors fråga är viktigast i denna tråd och ej bör ordas sönder av andra.. jag skulle aldrig starta en konflikt med personen som startade den här tråden.. men jag står för att jag blev irriterad på den person som gjorde det... ursäkta för det.. hoppas alla kan vara vänner nu.. bortsett från dem som arbetar på socialtjänsten i fråga, de borde korsfästas

ps kan erkänna att jag bävar för computerrors framtida citat av alla mina inlägg i denna tråd, samt hans som vanligt detaljerade utlägg om hur han faktiskt menade väl osv bla bla bla etc om och om igen. men vissa funkar så och andra har respekt. vi får väl se vad som händer.. jag hävdar dock att iwarrior bör vara i fokus här och att jag helt enkelt ville stoppa trollet, kramiz.

Posted on: 2010/2/19 3:32

See User information
Är det därför du i 90% av din skrift babblar om computerror?

Lyft ut bjälken ur ditt öga.

Posted on: 2010/2/19 3:36

See User information
så nu vill du ta över rollen som trevligast i tråden, eller? hahaha. försök inte starta massa onödigt tjaffs nu, det hjälper inte. håll dig till ämnet istället för att uppvigla, vilket var min poäng till att börja med. ledsen om du missförstod. puss o kram.

Posted on: 2010/2/19 3:53

See User information
Ett tips om hur vi skall behandla vår situation är som att hoppa in i ett parti chack o säga, flytta Damen två steg framåt, sen tar du svart löpare och slår bonden nere i hörnet, det gjorde jag i mitt parti o så vann jag, ja , men då stod alla andra pjäsar på en annan plats.

Vi skyndar oss med vilka medel som helst nu, (non violent förståss) för att det finns en väldigt bra anledning till det! Uppskattar alla försök till hjälp, men vi tänker inte sänka oss mer än så här, det blir det samma som att sälja själen!

Livslusten borta, men jag vet att den kommer tillbaka när vi blir en komplett familj igen!

Posted on: 2010/2/19 4:03
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
iwarrior. jag respekterar din åsikt i det här fallet eftersom det är dig allt detta händer. däremot, om detta hade hänt mig så hade jag förmodligen använt mig av en annan taktik:

först lurat till mig en träff med socialtjänsten och min son.. sagt att jag var beredd att lösa situationen, att verkligen diskutera, sagt vad som helst egentligen... men istället haft med mig en pistol till mötet. om jag mot förmodan lyckats undgå impulsen av att skjuta de inblandade på fläcken så hade jag efter fritagandet av min son, typ ett par dagar senare, förmodligen sökt upp dem i efterhand och avrättat dem. sen levt resten av mitt liv gömd på olika platser i landet. gömställen, flyktvägar osv hade jag givetvis rett ut i förväg, antagligen genom att först sälja alla mina personliga ägodelar och förmodligen muta en hel del människor för att vara säker på att få vad jag behöver.. när tiden sen varit rätt, dvs när min son var 18 och myndig. så hade jag kanske anmält mig till polisen för att sitta av mitt straff.. problemet löst.

säg vad ni vill om våld... men att socialtjänsten i detta fall skulle vara något annat än just våldsamma är enbart en definitionsfråga... om vi människor aldrig hade gett ifrån oss våran personliga frihet till att börja med och istället tagit hand om dessa rötägg ordentligt så skulle vi inte ha dessa problem idag...

o nu behöver adminsen inte skita ner er för ni säger faktiskt i reglerna att ni inte tar ansvar för era användares inlägg.. o det kan ju vara bra med nån VERKLIG åsikt här oavsett om det inte är den verklighet ni skulle valt... mvh

Posted on: 2010/2/19 4:24

See User information
Det enda vi stödjer oss på är att vi har rätten att säga ifrån när vi blir behandlade LÅNGT utan för lagen, Soc egna regeringesuppdrag och den mänskliga rätten. För övrigt har vi följt allt till punkt och pricka, inte ens försökt att ringa även fast vi kan det, och skulle vilja det när det vrider till av saknad ordentligt!

Går inte att få mig o använda våld, har det inte inom mig!

Har nog sett filmen Gandhi för många gånger :)

Man kan heller inte skada någon annan, endast sig själv, så dom salmar väl karma nu, och har gjort en längre tid! Vinden kan blåsa åt ett håll väldigt länge, men den vänder till slut alltid!

Vi har frågat vad det är vi skall göra för att få tillbaka vår son, inte ett ord har vi fått, annat än, ni vet inte vad som är bra för er son, vi vet bättre, nu har han det bättre, ni är psykiskt störda, anonyma anmälningar är verklighet och alla som vittnat ljuger, även barnskötare med MASSA års erfarenhet, även vittnen från socialtjänsten själv!

Peace!

Posted on: 2010/2/19 9:19
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Quote:
Soc vill gärna stöpa alla i samma form och när man som ni, liksom jag, hamnat inom soc radar måste man låtsas som om man är med på att soc vet vad som är bäst. Det är den bistra verkligheten. Redan i detta läge måste man bryta sina rutiner och samarbeta helt och fullt med dom.

Eller som i vårt fall redan från början ha hållhakar på dem och ger signaler om att man har fett bankkonto, brett kunnande inom juridik eller goda kontakter högt upp.
Utan det blir det surt...

Posted on: 2010/2/19 10:38

See User information
Quote:
men istället haft med mig en pistol till mötet. om jag mot förmodan lyckats undgå impulsen av att skjuta de inblandade på fläcken så hade jag efter fritagandet av min son

Ha ha... Inglorious bastards-stil, det är rätt!

Posted on: 2010/2/19 10:41

Anonym
Quote:

semlan skrev:
jag blir bara mer o mer arg ju mer jag läser computerrors inlägg.. hur f*n kan han använda just den här tråden, som kanske är den mest känsloässigt laddade tråden på hela vaken.. till att starta ett flame-war mot trådstartaren.. att citera honom och motarbeta honom.. som jag ser det är iwarrior den ENDA på vaken med ett VERKLIGT problem just nu.. dvs han förtjänar våran fulla respekt och kärlek.. inte massa jidder från nån som bara vill verka märkvärdig på nätet.. jag är då inte den första eller sista som lägger märke till cpuerrors bekräftelsebehov så kom inte och påstå något annat...

Är du dum eller? Det är inget flame-war mot trådstartaren, det är instruktioner hur hans ska handskas med soc. Stick tillbaka till ditt vakensucks, då det enda du tycks bry dig om är försöka skapa osämja.

See User information
Fick precis det här i min inkorg... Tänkte att fler vill se vilken lågsniffande, baktänkande liten råtta computerror faktiskt är, så jag kopierar in hela hans meddelande här nedan:

---- start ---- start ---- start ---- start ---- start ----

Från: computerror
Skickat: 2010-02-19 13:40:17
Rubrik: din jävla idiot!

Är du dum i huvudet eller?
Jag försöker hjälpa iWarrior att få sin son tillbaka och du vrider det mot mig istället för att övertyga honom att lyssna på mig?
Kallar du detta medmänsklighet?

Så här ligger det till att soc håller på att förflytta hans son till ett permanent boende utom föräldrarnas vetskap och när det är gjort kan det dröja ÅR innan de kan få tillbaka sin son.

Att jag skriver som jag gör är att han måste inse läget, istället för att ta emot ryggdunkar och falska ord som att det blir snart bra, som han får höra av resten av forumsdeltagarna.

Dessutom har min homosexualitet inget med detta att göra!

Så ta bort dina inlägg i Dominic-tråden, då du bara förstör

---- slut ---- slut ---- slut ---- slut ---- slut ----

Posted on: 2010/2/19 13:03

See User information
Det som gör mig mest förvånad av allt är att jag tillsammans med andra har studerat jurudik samt mänsklig rätt och läst grundlagen om och om och om igen mm, visade sig sedan att det hade ingen effekt, det finns en överensekommelse som ligger utanför dessa ramar smo man arbetar utefter. När jag säger att så här o så här står det faktiskt i det vi egentligen skall följa så får vi till svar, det funkar inte så!

Svar ifrån oss, Jobba med lag och rätt så som det står skrivet eller ta ett jobb på en gummifabrik, om det är så att det som står skrivet inte kan accepteras mer än så!

Överensekommelser utanför rätten är ett brott, och Sverige har åkt på pumpen många gånger dom senaste 10 åren för att just ha gjort som man vill, istället för att följa det som vi skall...

Må gott!

Posted on: 2010/2/19 13:13

Anonym
semlan: Gör oss alla en tjänst och försvinn tillbaka till ditt vakensucks. Du är bara här för att förstöra.
Du beklagar dig över att vaken.se skulle ändra i inlägg, ändå förfalskar du själv vilt vad andra skrivit både nu iom detta inlägg du nyss postade och på vakensucks.
Jag försöker ärligt och uppriktigt hjälpa iWarrior, men du bara förstör detta.
Tragiskt. Dessutom är det allvarligt i denna tråd, då det gäller ett barn, men inte ens det har du respekt för.
Skulle jag vara en liten råtta som ärligt och uppriktigt försöker hjälpa iwarrior att få tillbaka sin son genom att försöka förklara hur han ska bete sig mot soc?
Är jag en liten råtta som ärligt och uppriktigt delar med mig av mina egna erfarenheter, trots att jag inte vill de ska komma ut, för att hjälpa honom?
Du är nog det lägsta jävla jävla kreatur jag någonsin skådat. Fy fan för såna som du!

iwarrior: När du slutat att lyssna på såna som semlan och förstår att jag faktist är ute efter att hjälpa dig, så kan du kontakta mig via PM och jag kan ge dig mina telefonnummer.
Jag har försökt att få dig att förstå att det är bråttom och jag förstår om du blir stressad, men skjut inte budbäraren.

Jag kan se det så här: Om jag satt i nazisternas koncentrationsläger och de kom fram till mig och sa att jag skulle slicka leran av deras stövlar, annars skulle de ta ifrån mig min son... Då hade jag slickat leran av deras stövlar och inte gett dom en uppläxning om mina mänskliga rättigheter.

Edited by computerror on 2010/2/19 16:29:12

See User information
Socialtjänsten i Sverige och andra länder där man också agerar som man gör här, har blivit så på grund av en enda sak! Låt någon hållas som dom vill tillräckligt länge, sen försvinner respekten för andra.

"Att bli arg har ingenting att göra med att vara aggressiv!"

Jag förstår att ni är rädda, hittar ingen annan förklaring till varför man skall vika sig, att gör det och kalla det intelligent hjälper inte heller, då fortsätter dom med samma stil till nästan familj. Jag känner ansvar för våra barns framtid, och om alla andra också gjorde det så skulle det inte se ut som det gör... Livet på jorden handlar inte om att använda intelligens för att klara av och klura ut hur man skall kunna komma ur varandras grepp eller våld, det handlar om något helt annat.

Soc agerar från början så som dom gör på grund av rädsla, och dom kan inte känna någonting för någon annan än sig själva!

Domenic skall tillbaka till familjen på rätt grunder, inte på något annat vis, vi bär alla ansvar för den vardag vi skapar, skall vi då börja lära oss att lyda soc på ett sk intelligent vis så bygger vi dom bara starkare. Har också politikerna svikit oss alla i denna fråga så är det upp till oss att göra något åt det, ansvar är något vi alla behöver lära oss ta mer!

Vi har vikt oss i många många månader, det hjälpte inte, känner att det är fånigt att än en gång behöva upprepa det, känner också att det är fånigt att igen upprepa följande, dom har inte sagt ett enda dugg vad vi skall göra för att få tillbaka honom.

Skulle kunna tro att Fan själv skäms pga av deras beteende!

Det är politikernas jobb att rätta till sånna här saker, men dom gör inte ett skvatt, vi har mailat flera av dom, dom svarar inte ens.

Försök också och se den större bilden!

Jag messade också dig computerror, förstår du bättre efter du läst det jag skrev?

Må gott!

Posted on: 2010/2/19 16:54

See User information
Håll er till praktiska råd ni som skriver!
Mitt råd, som kan verka väldigt svårt att utföra är att försöka sakligt och objektivt samla in alla former av bevis på att de håller din son i förvar på fel grunder.
Har du polisanmält soc exempelvis, eller går det?

Om media utanför landet diskuterar fallet, kan du då försöka ta kontakt med en domstol utanför landet som genom domslut kanske kan utöva påtryckningar på Sveriges regering?

Ta kontakt med Amnesty International eller annan människorättsorganisation i den här frågan är nog också en god idé.

I övrigt bör du försöka "spela deras spel" åtminstone för tillfället tills du får din son tillbaka. I rättsliga processer är det nästintill alltid den sansade parten som vinner.
Det låter helt fel att säga så vet jag, och du har rätt att känna som du gör, det borde även utredare förstå att du gör när läget är som det är. Men försök hålla dig lugn, det kommer din son vinna på.

Posted on: 2010/2/19 16:55
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
Jag messade också dig computerror, förstår du bättre efter du läst det jag skrev?

Må gott!
Absolut. Jag har dock förstått dig helt och hållet redan från början, men tyvärr är det soc-svinen som har makten och jag valde att vika mig och åsidosätta mina egna rättigheter så jag fick behålla mina barn.

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

iwarrior skrev:

Må gott!
Absolut. Jag har dock förstått dig helt och hållet redan från början, men tyvärr är det soc-svinen som har makten och jag valde att vika mig och åsidosätta mina egna rättigheter så jag fick behålla mina barn.

Smart... Gör vi som de andra tar ju galenskaperna aldrig slut!

Posted on: 2010/2/19 17:04

Anonym
Quote:

sale skrev:
Smart... Gör vi som de andra tar ju galenskaperna aldrig slut!

Man har dock en lättare position att oponera sig mot myndigheter när de INTE håller ens barn som gisslan.
Det är ett underläge att försöka upplysa myndigheter om hur de ska arbeta när de utfört sanktioner mot en.
Först och främst kommer familjen och att återfå kontrollen över denna. Efter detta kan man försöka ändra världen.

See User information
Jag tror fortfarande på att bygga upp någon form av nätverk tillsammans med andra som har drabbats av liknande händelser. Dels som stödgrupp, men även i att bygga upp gemansamma aktioner. Ensam är man ofta svag. Det lär vara ca 20,000 barn omhändertagna varje år, många jobbar hopplöst själva. Givetvis ska man portförbjuda dem som har blivit dömda för brott, så som incest eller misshandel.

Posted on: 2010/2/19 18:46

Anonym
Soc är den myndighet som kontinuerligt begår flest övergrepp på befolkningen. Under 1970-talet tvingade de folk att tvångssterilisera sig med hot om att barnen skulle omhändertas för att dessa var oliktänkande.

Jag har svårt att se hur soc skulle bekämpas med form av stödgrupper. Dessutom utsätter man sig bara själv för deras intresse.

Det enda som formar soc är samhällsklimatet. Dvs måste man i samhället få en ökad förståelse.

Tyvärr blir det bara värre om man bråkar med dom och rättar man dom blir de förnärmade och handlar i ren prestige.

När jag hade med dem att göra var det ingen av de som brydde sig om att jag läst till psykolog och vet mycket väl hur barn fungerar, för det var ju jag som var under granskning. Jag skulle kunnat fått nobelpricet i medicin utan att de brytt sig.

Soc försöker man undvika självklart och får man dom efter sig är det bara att foga sig efter deras vilja och spela deras spel.

Ska man bråka med soc är det bäst man sett över sin position och kommit fram till att man inte har någonting att förlora. Har man det kan man ge sig fan på att de krossar dig annars.

See User information
Jajjemen Pennan!

/// Sale: Smart... Gör vi som de andra tar ju galenskaperna aldrig slut! /// ? Utveckla!

Har fått reda på att fallen flir fler och fler nu med lavinartad fart, dess karaktär har också blivit allt mer elaka/sviniga/fruktansvärda!

Att driva och sköta ett land skall göras med kvalitet och omtanke, att använda mindcontrol emot sina egna medborgare är en grov miss som måste rättas till, och det snabbt...

Posted on: 2010/2/19 19:38

See User information
Du skrev:

Under 1970-talet tvingade de folk att tvångssterilisera sig med hot om att barnen skulle omhändertas för att dessa var oliktänkande.

Mycket intressant. Källor?

Posted on: 2010/2/19 20:16

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper