Vakencorner
|
Anonym
|
Re: The Truth About 9/11 Conspiracy Theories
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men det måste ha gjort det fort för att undvika att nån upptäckte det. Man påstår väl att man kunde har gjort det under några få dagar då bombhundar sägs ha tagits bort från vissa våningar. Titta t.ex. på den här demoleringen: http://www.controlled-demolition.com/ ... &reqItemId=20030225133807 "CDI’s 12 person loading crew took twenty four days to place 4,118 separate charges in 1,100 locations on columns on nine levels of the complex. Over 36,000 ft of detonating cord and 4,512 non-electric delay elements were installed in CDI’s implosion initiation system, some to create the 36 primary implosion sequence and another 216 micro-delays to keep down the detonation overpressure from the 2,728 lb of explosives which would be detonated during the demolition." Det tar en jävla massa tid och jobb att aptera laddningar för en kontrollerad demolering. Och när man dessutom måste sätta tillbaks all isolering och inredning i byggnaden för att ingen ska upptäcka nåt, och gömma kilometervis med stubintråd... ja då blir det snabbt rätt så orealistiskt. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Okej, men hur många byggnader liknande WTC 1 och 2 har kollapsat på grund av en brand?
Posted on: 2006/4/20 22:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
existerar det inga andra alternativ än kilometersvis med stubintråd ano 2005 menar du då?
eller går det inte att fjärrstyraplan nu heller.?? kanske den "nya" häftiga guldkanten på den amerikanska flaggan också är en konspirationsteori.?? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inga liknande byggnader har fått motstå liknanade skador. De delar av windsorskrapan i Madrid som bestod av en stålkonstruktion kollapsade. Bara betongkonstruktionen överlevde. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kan finnas andra alternativ till stubintråd men likväl är det en förbannad massa jobb, och en väldig massa inredning och isolering som måste tas bort. Jag vet inte riktigt vad du syftar på med fjärrstyrning, men passagerarplan i trafik låter sig inte fjärrstyras, nej. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
> av zpz den 06-04-21 00:34:31
> Jag syftar på WTC 7. > Av alla vittnen till WTC 7 så har ingen hört nåra explosioner som satte igång kollapsen. > Sen angående WTC 1 och 2 så finns det massvis av saker som exploderar i en brinnande byggnad. Vad är din åsikt om rökpuffarna som sprutar ut ur WTC7 [1]? Notera att de går nedifrån o upp så pannkakan funkar tyvärr inte som förklaring. Du får gärna också delge dig av din åsikt angående motsvarande rökpuffar i de två tornen. Eldsprutande drake? flumfest? dimma? synvilla? pixelartifakter? BOMBER? /fresco [1] 47:00 minuter in i Steven E. Jones föreläsning den första februari 2006. http://thepiratebay.org/details.php?id=3458917
Posted on: 2006/4/20 23:03
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Luft som pressas ut ur byggnaden då den kollapsar? Nu har jag inte undersökt detta så noga, men i WTC 7 var det i de undre våningarna som kollapsen startade, så det låter logiskt att dessa luftpuffar först uppstår i de nedre delarna av byggnaden innan de dyker upp högre upp. "Pannkaksförloppet" som man pratar om gäller ju inte WTC 7 utan 1 och 2. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
NIST och FEMA har redan publicerat sina rapporter och haft sina hearings. Man har alltså redan lagt fram sina bevis.
Vilka bevis? Pannkakskollapsen är långt ifrån bevisad. Däremot så är det bevisat att byggnader faller så där pga kontrollerade demoleringar. Man vill inte ge legitimitet till pajaserierna, därför ställde man inte upp på detta. Haha det kan du ju tro om du vill. Den omröstningen hade ett helt okontrollerat urval och saknar därför fullständigt statistisk relevans. Så hade du inte sagt om det varit tvärtom. Resultatet av denna omröstning visar att en majoritet av de röstande förstår att den officiella historien är skit. Svårt att fatta?
Posted on: 2006/4/20 23:34
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
> av zpz den 06-04-21 01:29:23
> Luft som pressas ut ur byggnaden då den kollapsar? Fel svar! Jag rekommenderar dig varmt att titta på klippet och försöka tänka igen. En så bildad människa som du inser nog snabbt orimligheten i din förklaring. 47 minuter in i föredraget :) you go girl! /fresco
Posted on: 2006/4/21 0:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zpz jag börjar att se vart du vill komma och vilken taktik du använder dig av just nu orkar jag inte göra nått organiserat utlägg men det kommer (yrvaken senaste inlägget och sovtrött nu).
Jag tror att du tagit på dig hela den här disskutionen för att du antingen gått nån förhandlingsutbildning eller liknande, och vill glänsa för ditt ego eller ev ett skolprojekt men detta ämne hoppas jag verkligen att du tar på allvar!!,Det är fruktansvärt viktigt och inget att leka med.Jag är glad att inte alla tänker lika och uppskattar en seriös disskution.Men sitt inte bara och försvara dig imot alla bevis och fakta folk här vill visa dig!,utan förklara gärna hur du själv uppfattar hela grejen tack. anledningen till att jag tror som jag gör just nu är att du skrev i början "Om det är nån som vrider och vänder på saker lite för mycket så är det konspirationsteoretiker. Jag tänker bara logiskt och kritiskt. Samma sak det du säger om vatten på en gås, att konspirationsteorierna relativt lätt kan monteras ned med logisk argumentation och fakta rinner av er som vatten på en gås. Ni filtrerar bort allt som inte passar in i er fantasivärld." Jag är långt ifrån låst i en fantasivärld! .. det är bara så att verkligheten idag är så otroligt grym så att den tyvärr är svår att inse!. Det har jag tyckt sedan liten men har senaste 2åren aktivt studerat NWO och styrande maktelitens agenda som många flera med mig på detta forum. Om vi kommer kunna enas om 911 i denna tråden visar sig!? .. men i det stora hela är det bara 1 händelse likt många andra som gynnar samma syfte tillexempel: Londonbomberna med flera andra (falseflag Operationer) för att skapa osämja och krig. Historien är gravid med sådana självskapade attacker och det börjar närma sig förlösning eller missfall. I vilket fall som helst kommer sanningen att segra, det är jag säker på och är gärna med i fronten mot maktelitens omätbara onska! EDIT: kastar in lite om WTC 7 http://www.propagandamatrix.com/artic ... l2006/210406runattack.htm Peace&Love kära medmänniskor
Posted on: 2006/4/21 0:24
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det tar en jävla massa tid och jobb att aptera laddningar för en kontrollerad demolering. Och när man dessutom måste sätta tillbaks all isolering och inredning i byggnaden för att ingen ska upptäcka nåt, och gömma kilometervis med stubintråd... ja då blir det snabbt rätt så orealistiskt. Stubintråd? Hört talas om fjärrutlösare? Sen behöver man inte röra varken isolering eller inredning. Det går att röra sig relativt obegränsat i de utrymmen som finns mellan våningarna. Du kanske ska titta på en ritning innan du säger något mer...
Posted on: 2006/4/21 4:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Inga liknande byggnader har fått motstå liknanade skador. Nej nu är du ute och cyklar. När det gäller Windsorbyggnaden så var det den del av stålkonstruktionen som saknade brandskydd som kollapsade. Även stommen bestod av stål men den hade brandskydd. Att du argumenterar för att skadorna på WTC-byggnaderna var stora är ett starkt tecken för att du inte är speciellt påläst i ämnet. Jag har läst relativt många kurser i ämnen som direkt relaterar till detta (hållfasthetslära, fysik, byggnadsteknik) och jag kan direkt säga att skadorna inte påverkade byggnaderna nämnvärt. Då återstår det bara att jämföra bränderna och de var väldigt små och kortvariga i jämförelse med den brand som härjade i Windsorbyggnaden. Ett av WTC-tornen härjades av en mycket kraftigare brand på 70-talet som spred sig över flera våningar och brann längre. Konstigt att den klarade sig då...
Posted on: 2006/4/21 4:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Smart, knappast.
Akademisk utbildning, det säger ju ingenting idag. Men att du inte kan fysik är en sak som är säker.
Posted on: 2006/4/21 4:47
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
![]() Sunday, 23 September, 2001, 12:30 GMT 13:30 UK Hijack 'suspects' alive and well Waleed Al Shehri left the US a year ago, he says Another of the men named by the FBI as a hijacker in the suicide attacks on Washington and New York has turned up alive and well. The identities of four of the 19 suspects accused of having carried out the attacks are now in doubt. Saudi Arabian pilot Waleed Al Shehri was one of five men that the FBI said had deliberately crashed American Airlines flight 11 into the World Trade Centre on 11 September. His photograph was released, and has since appeared in newspapers and on television around the world. Hijacking suspects Flight 175: Marwan Al-Shehhi, Fayez Ahmed, Mohald Alshehri, Hamza Alghamdi and Ahmed Alghamdi Flight 11: Waleed M Alshehri, Wail Alshehri, Mohamed Atta, Abdulaziz Alomari and Satam Al Suqami Flight 77: Khalid Al-Midhar, Majed Moqed, Nawaq Alhamzi, Salem Alhamzi and Hani Hanjour Flight 93: Ahmed Alhaznawi, Ahmed Alnami, Ziad Jarrahi and Saeed Alghamdi Now he is protesting his innocence from Casablanca, Morocco. He told journalists there that he had nothing to do with the attacks on New York and Washington, and had been in Morocco when they happened. He has contacted both the Saudi and American authorities, according to Saudi press reports. http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/1559151.stm |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Skulle va schysst om någon som är high på det hära, kan säga mig hur många av de "highjackers" som ska ha vart delaktiga i 9/11 är vid liv och gärna ge en länk till det, som ett inlägg här över nyss gjorde =) !! Jag menar, om det är så att fler av dom lever, så ser jag det iaf som en intressant punkt i hela 9/11 området.
Posted on: 2006/4/21 17:31
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"# Despite a complete burn-out, the strength provided by a technical concrete floor, plus the passive fire resistance of the building's concrete core and frame, prevented the building from collapse. # The only part of the building to collapse was the network of steel perimeter columns supporting the slab on the upper floors." http://www.concretecentre.com/main.asp?page=1095 Har du läst igenom NIST:s utredning? Vad anser du om den? Var har man gjort fel? Hur fungerar tekniken för tyst sprängning? (WTC 7) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du länkar en artikel som är skriven 12 dagar efter 11/9. Quote: If you were constructing a fake terrorist attack because you wanted to attack Afghanistan, or Iraq, then wouldn’t you involve a few Afghans or Iraqis? But no, we’re supposed to believe that they made them inconvenient Saudis, instead. http://www.911myths.com/html/still_alive.html Quote: There are a few problems with this account. http://www.911myths.com/html/waleed_al-shehri_still_alive.html |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
zpz: www.911myths.com
vet du vilka som står bakom den sidan? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag gjorde en närmare undersökning av byggnaden och det visar sig att du har rätt. Kärnan var av betong. Dock så kan man helt klart se brandskyddets funktion. Stålkonstruktionen som kollapsade ovanför 17e våningen hade inte brandskydd. Däremot så var våningarna under den 17e brandskyddade och de klarade sig utan att kollapsa trots att branden pågick i 26 timmar enligt din källa.
Jag har läst igenom delar av NISTs publikationer men bara de delar som är intressanta. En av de stora felaktigheterna är att de totalt struntar i fysikens lagar. Eftersom dessa fysiklagar lärs ut på gymnasienivå så är det ju patetiskt att de ignorerar detta. Jag kan inte direkt påstå att rapporterna innehåller några större felaktigheter, snarare att man totalt struntar i vissa saker. Sen erkänner de ju även att de inte lyckades återskapa händelseförloppet varken med modeller eller datorsimulering. När de modifierade datorsimuleringen så lyckades de ju tillslut få ner byggnaderna. Om man läser det noga så framgår det dock att variablerna låg innanför vad som är fysiskt möjligt men utanför vad som ansågs möjligt för WTC. Att NIST inte heller visat simuleringen trots att det är praxis för att förhindra ev. konstruktionsfel är ytterliggare ett tecken på detta. Det är ju många som klagat. NIST erkänner många liknande saker, tex att bränderna var mycket kortvariga och att inget av det material som de testade nått temperaturer över 600 grader. De hävdar ju även att efter de första 15-20 minutrarna hade elden lägre temperatur än 500 grader. Och testerna av trussarna visade att de höll. Så med andra ord så motsäger de själva påståendet att byggnaderna kollapsade av eld. När det gäller WTC7 och tyst sprängning så är det inte speciellt svårt. Thermite är relativt tyst när det verkar. Och allt tyder på att man förstörde byggnades kärna nere i marken så att resten av byggnaden gav vika. Sen är kan man genom små riktade sprängladdningar sköta resten. I WTC 1 & 2 finns det många vitnessmål om bomber. WTC 7 var däremot utrymt vid kollapsen så där finns det inga vitnessmål.
Posted on: 2006/4/22 1:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Posted on: 2006/4/22 2:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
> av zpz den 06-04-21 00:34:31
> Jag syftar på WTC 7. > Av alla vittnen till WTC 7 så har ingen hört nåra explosioner som satte igång kollapsen. > Sen angående WTC 1 och 2 så finns det massvis av saker som exploderar i en brinnande byggnad. Du påstår att det finns massvis med saker som exploderar i en brinnande byggnad. Samtidigt påstår du att ingen har hört några explosioner i den brinnande byggnaden WTC7, min fråga blir då: Varför hörde inte någon dessa ballonger, luftmadrasser och badbollar explodera i WTC7?... /fresco
Posted on: 2006/4/22 7:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
http://www.rense.com/general20/alives.htm
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/1559151.stm http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/1558669.stm
Posted on: 2006/4/22 10:16
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ge exempel, med referenser till rapporterna. Quote: Jag kan inte direkt påstå att rapporterna innehåller några större felaktigheter, snarare att man totalt struntar i vissa saker. Exempel på detta? Det är nog inte mycket att hänga i julgranen jämfört med alla grejer som konspirationsteorierna struntar i... Quote: Sen erkänner de ju även att de inte lyckades återskapa händelseförloppet varken med modeller eller datorsimulering. När de modifierade datorsimuleringen så lyckades de ju tillslut få ner byggnaderna. Om man läser det noga så framgår det dock att variablerna låg innanför vad som är fysiskt möjligt men utanför vad som ansågs möjligt för WTC. Att NIST inte heller visat simuleringen trots att det är praxis för att förhindra ev. konstruktionsfel är ytterliggare ett tecken på detta. Det är ju många som klagat. Kan du ge referenser please? Vad är det för ytterligare data som du vill att man ska presentera? Händelseförloppet som ledde fram till kollapsen är mycket väl och detaljerat beskrivet i rapporterna. Vill du ha en detaljerad simulering av temperaturdistributionen i alla balkar, exakt hur varje våning kollapsade osv osv. Det är omöjligt att göra en exakt simulering på detaljnivå. Det är alldeles för komplicerat och för många okända variabler. Det väsentliga för att förebygga framtida kollapser är att reda ut varför det kollapsade, och det är gjort och har redovisats väldigt detaljerat, bland annat med simuleringar och experiment. Quote: NIST erkänner många liknande saker, tex att bränderna var mycket kortvariga och att inget av det material som de testade nått temperaturer över 600 grader. De hävdar ju även att efter de första 15-20 minutrarna hade elden lägre temperatur än 500 grader. Och testerna av trussarna visade att de höll. Snälla, snälla, ge referenser.... det är ganska tidsödande att försöka hitta det du påstår i det oerhört omfattande materialet. Quote: När det gäller WTC7 och tyst sprängning så är det inte speciellt svårt. Thermite är relativt tyst när det verkar. Och allt tyder på att man förstörde byggnades kärna nere i marken så att resten av byggnaden gav vika. Sen är kan man genom små riktade sprängladdningar sköta resten. I WTC 1 & 2 finns det många vitnessmål om bomber. WTC 7 var däremot utrymt vid kollapsen så där finns det inga vitnessmål. Thermite exploderar tyst säger du? Källa på det? Har du någon demoleringsexpert som kan verifiera att det fungerar att göra som du påstår? Varför kör man inte med denna snabbmetod ananrs vid demoleringar, varför krävs det annars veckovis heltidsarbete av ett tiotal personer för att rigga en byggnad för demolering. Skulle onekligen spara tid och kostnader om man kunde börja köra med din snabbmetod istället. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login