Vakencorner
|
Re: Vi skriver en bok tillsammans - Freeman on the Land på svenska
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://nwt.se/112/article1137654.ece
HUR kan MYNDIGHETEN (fniss*) Polisen samarbeta med Kronofogden, CSN osv helt plötsligt... ? Mina vänner, det börjar bli blatant!
Posted on: 2012/7/16 12:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Om Network vill sammanställa en bok, så har jag skrivit en del artiklar och inlägg på min blogg, som är riktade till folk som inte studerat ämnet och är nya till dessa koncept.
Saker som "Skillnaden mellan Dig och Dig Själv" "Vad är Sverige" "Hur man förstör ett samhälle" "Om jag hatade Regeringen" etc. De flesta finns på min blogg: http://fredofrihet.blogspot.co.uk/ Någon enstaka mer finns på Newsvoice. Här är en artikel, klicka på mitt namn och alla artiklar kommer upp. http://newsvoice.se/2013/07/29/ar-reg ... smakten-var-nya-religion/ På bloggen finns min email i texten där jag säger något om mig själv, om någon skulle vilja diskutera detta privat.
Posted on: 2013/8/11 10:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Läste din artikel på newsvoice om makt - kyrka kontra stat. Den var bra, rekommenderar att du läser Fursten av Machiavelli. Vore kul om du skrev något om den. Det är en handbok för Furstar både då (medeltid) och idag i modern tid.
En gyllene regel som fick mig att vakna upp till dagens världsordning var #1 En furste bör aldrig försöka inta ett land som har befolkningen med sig; även om han med kraft lyckas slå ner arméerna kvarstår risken att komplotter från inflytelserika eller arga folkmassor gör uppror igen. Därför krävs någon form av infiltration av opinionen i landet ifråga.
Posted on: 2013/8/11 11:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En sak jag ställt frågan och aldrig fått den besvarad av någon tjänstehjorn. Denna frågan har fått samtliga att se sig om efter lättare byte. Frågan är enkel och en kort dikt stimulerades av den. "Var det såhär du förvaltar mitt förtroende?" I fred och <3! God morgon, du maktens man. Du sövde mig under ljuvlig röst under löftens fagra toner. Du fanbärare av illusioners röst, nu när mänkligheten vaknar ur sin slummer och ställer sig frågan om vem du verkligen tjänar. Vart var du då, å maktens man, när förvaltningen av mitt förtroende endast visades vara ännu ett av dina tomma ord. O maktens man, vart far du då, när en bergstopp eller hålet i jorden ej längre är utom vår räckvidd. När hot om våld och våld ej längre på oss biter, i vilket hål befinner vi dig då, när alla tomma ord fallit och ursäkters tid är förbi? Så blid din tid, du maktens man, medan mänskligheten sakta gnuggar ögonen efter sin sömn. Oja oja, du maktens man, vad gör du då, när makten endast visar sig vara en illusion. Vart far du då, när illusionerna faller, och man står mot man.
Posted on: 2013/8/11 14:48
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tack Alarik för det tipset. Hittade boken på enelska som gratis e-bok. Men har inte tid att läsa den nu.
Har inte betalt fastighetsskatten (Council Tax) på några år nu och allt jag studerar är mest för att lära mer om att tas med rättsfall och andra saker som kan ge direkt resultat i dessa lustiga lekar. Man har så roligt som man gör sig. Har domstol i slutet av nästa vecka för en fartböter. Tänkte testa Dean Cliffords metod, och se om jag kan hålla min position. Även om jag förlorar, så är det bra övning.
Posted on: 2013/8/11 20:18
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login