vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Hittade detta nu...
På Piper Alpha så var det både olja och gas som brann, därför att exportrören för detta hade gått av i explosioner och avvärmpåverkan.

Jag talade med folk som var med om Piper Alpha katastrofen så sen som för några veckor sedan.

Enlig SRV, Svenska Räddningsverket så kan heta bränder i t ex. lägenheteter mycket väl ha mörka rökgaser.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

StrayLynx skrev:
Även det här:

Quote:
The firefighters who made it to the 78th floor in the South Tower (impact area) reported two small fires that 4 men working two hoses could put out. Their voices sound calm. They have a definite plan in place and were planning on going up to floor 79. This does not sound like a "raging inferno" of floor supports that are over one thousand degrees.

Ska ni säga att det var asvarmt, så torde väl brandmännen på INSIDAN känt det va?

Fast detta var väl en beskrivning av ett brandställe i ett ett tornen? Alltså kan det ju ha brunnit mycket mer på andra platser i huset.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Nä, inget väsentligt slängdes uppåt utåt från rasen.

Ok då var det fastslaget, du är blind.

Posted on: 2006/7/11 17:38

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Sluta mata trollen

Posted on: 2006/7/11 17:56

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Quote:
Nä, inget väsentligt slängdes uppåt utåt från rasen.

Ok då var det fastslaget, du är blind.

Förklara varför jag skulle vara blind?

Menar du att bilden du lade in bevisar att saker slungats uppåt utåt??

Hur såg det då ut i bildsekvenserna strax före? Eller i hela filmsekvensen?

Jag kan ta med mig en laptop med dessa filmer på och så träffas vi någonstans i Sandviken, jag är där rätt ofta, kanske på "donken", och ser på filmerna tillsammans i normalfart och i slowmotion i ett redigeringsprogram, ruta för ruta. Så kan vi ju se om du eller jag har rätt.

Den som förlorar bjuder på burgare, och erkänner där på plats att han hade fel och här i tråden, ok?

Vi kan ta med varsitt vittne om så önskas.

Anonym
Kan DU OSPA förklara varför du nu loggar in med TITTUT fortsätter vansinnet? varför kan du inte hålla dig till att använda ett användarnamn?

See User information
Nämen kan det vara Ronakin lol! Din sjuka jävla idiot. Jag har sagt förut att jag inte är homosexuell så du kan sluta förfölja mig.

Ja jag och många andra ser då balkar som slängs uppåt och utåt långt som fan.

Posted on: 2006/7/11 18:59

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

void skrev:
Kan DU OSPA förklara varför du nu loggar in med TITTUT fortsätter vansinnet? varför kan du inte hålla dig till att använda ett användarnamn?

Jag ÄR INTE OSPA eller muhammed har jag ju sagt!!

Men jag använder väldigt gärna ett enda användarnam. Men då någon feg stackare stänger av mig hela tiden så måste jag ju återkomma under ny flagg för att kunna fortsätta att diskutera med er.

Läs nu detta noga.

Jag har aldrig varit OSPA eller muhammed.

Jag har däremot varit Sanning_svider, Tittut, och nu bushsuger (för det gör han ju) men ännu ingen annan över huvud taget, jag svär.

Stängs jag av igen så återkommer jag med nåt annat, hur många gånger som jag har lust det kan ni svårligen göra nåt åt. Helt enkelt därför att flera av mina polare är ena rediga hackers som dessutom har konstruerar ett flertal av de forumtyper som finns på nätet. Så in kommer jag om jag har lust.

Så det bästa är väl om ni vågar ha mig kvar så kan vi diskutera och räta ut frågetecken och komma närmare sanningen och få mer kunskap. Är inte det en god idé? Vågar ni?

Posted on: 2006/7/11 19:04

See User information
Quote:

OSPA, sanningen svider, och anonym är samma person!

Posted on: 2006/7/11 19:06

See User information
Quote:

seraphim skrev:
Nämen kan det vara Ronakin lol! Din sjuka jävla idiot. Jag har sagt förut att jag inte är homosexuell så du kan sluta förfölja mig.

Ja jag och många andra ser då balkar som slängs uppåt och utåt långt som fan.

Inte homosexuell? Helt säker? Bra, inte jag heller, även om man vaknat bredvid sådana man talar tyst om....

Så du ser sådant du? Ja då kan jag rekommendera en bra optiker i första hand. Jag har videoredigeringsutrustning tillgänglig för 6-siffrigt och jag har noga studerat en hel drös konspirationsfilmer och annat i denna i slowmotoin och andra bildbehandlingsprogram. Men inte kunnat se det du påstår du ser.

Du har inte vit käpp eller hund med sele och stort handtag?

Posted on: 2006/7/11 19:09

See User information
Quote:

seraphim skrev:
Quote:

OSPA, sanningen svider, och anonym är samma person!

Nej, kan du inte läsa!!??

Jag skrev de jag har varit och är. Har ALDRIG varit någon annan.

Anonym är antagligen en nyck från forumet då det belv så när Tittut spärrades, det jag skrev det inlägget som just Tittut.

Posted on: 2006/7/11 19:11

See User information
Har du lärt dig stava till mattelärare än?

Resized Image

Posted on: 2006/7/11 19:27

Anonym
Varför är det samma färg på röken från början till slutet?

Frågan ställs till Void och seraphim som påstår att svart rök bevisar att det var en syrefattig brand. Och detta i samband när dom skall försöka bevisa att det inte var så varmt inne i byggnaden innan raset.

Denna bild är tagen 17 minuter efter den första kraschen.
Resized Image

Denna bild är tagen vid första raset.
Resized Image

Jag ser ingen skilland på färgen på röken.

Så er teori. Debunked!

Det var ju enkelt.

Då väntar vi på nästa "teori"

Anonym
Quote:

void skrev:

Som sagt var detta är en ren spekulation från Voids sida, även seraphim ägnar sig åt ren personjakt istället för att svara på frågor.
Men eftersom moderatorn är alert och har huvudet på skaft så skickade han nyss detta PM till mig.

"Re: Radera dina konton

hej ospa ja det blev fel igår ja ursäktar

ha en bra dag det ska ja ha"

Så då kan vi gå vidare i debatten och svara på frågor som ställs.

Anonym
Quote:
att flera av mina polare är ena rediga hackers

ha, h a, HA. Give us your best shot lamer. Mer information finns nu insamlad. Tittut, Sanningen_svider, Mohammed, Bushsuger ägnar sig åt rent sabotage av vaken.se och antagligen finns han fortfarande kvar här bakom en proxy eller vid annan dator på samma ort.

OSPA: Sättet du skriver dina inlägg på, stil, lägnd, språk, ordval bevakas. Vi kommer inte tolerera en enda sekund med mer sabotage.

Anonym
Quote:

void skrev:
OSPA: Sättet du skriver dina inlägg på, stil, lägnd, språk, ordval bevakas. Vi kommer inte tolerera en enda sekund med mer sabotage.

Att inte svara på frågor i ett debattforum = sabotage.

Du har fått smäll på fingrarna redan i dina spekulationer om användare här på vaken.se, kanske dags att ligga lite lågt ett tag och svara på lite frågor som ställts till dig?

Anonym
Jag upptäckte sambandet mellan Tittut, Mohammed, Bushsuger, sanning_svider. Så det ska nog lösa sig med resten av efterforskningarna.

Proxy killer på gång.

Du har inte ställt en relevant fråga, tråkigt för dig. Du är väldigt ensam om att uppfatta 911 på det sätt som du gör.

Anonym
Quote:

void skrev:
Du har inte ställt en relevant fråga, tråkigt för dig. Du är väldigt ensam om att uppfatta 911 på det sätt som du gör.

Nej majoriteten av alla människor tycker inte som du gör.

Jag har startat en ny tråd som du undviker.

Sen tar vi det igen Ray Charles (Void)

Varför brinner World Trade Center med samma färg från början till slutet.

Och frågan är ytterst relevant för det var DU som skrev att en brand med svart rök indikerar på en syrefattig och kall brand.
Din teori är debunkad.

Så antingen sitter du tyst och skäms över alla fel du gör om och om igen eller så trycker du ner ryggraden och talar om vad du tycker om din ursprungliga teori som du hade angående färg på röken.

Andra har sett frågan.

Anonym
och andra har svarat på den. du ställer dåliga frågor som redan är besvarade av professionella.

Min kamp och mina studier av 911 hämmas av ditt skitsnack.
Jag kan lyssna på förelösningar, läsa artiklar, böcker och se dokumentärer istället för att se dig haspa ur dig amatörmässiga och meningslösa diskussioner.

DU HAR JU INTES SATT DIG IN I NISTRAPPORTEN?
Varför är du inte insatt i det officiella materialet?
Varför är du inte insatt i det inofficiella materialet?
Varför ska jag diskutera med någon som bara sitter
och hittar på egna teorier och scenarion?
Det är vilseledande och inte ett dugg utvecklande.

Proxy-4 ever. Right. Inte länge till.

See User information

void skrev:
Quote:

av void den 06-07-12 11:39:24

och andra har svarat på den. du ställer dåliga frågor som redan är besvarade av professionella.

Jag kan lyssna på förelösningar, läsa artiklar, böcker och se dokumentärer istället för att se dig haspa ur dig amatörmässiga och meningslösa diskussioner.

Proxy-4 ever. Right. Inte länge till.

Fortfarande anklagar du mig för att vara personer jag inte är, jag är inte mohammed inte OSPA eller Ronakin.

Men hur som helst så svarar jag på ditt inlägg ovan.

Jag har hela NIST, FEMA och lite till framför mig och jag har läst dem emr än en gång om man säger så. Tyvärr är det ju ett rätt digert material så det är omöjligt att ha allt som står i dem i minnet hela tiden.

Jag har även sett det mesta som presenteras från er planhalva, och har det på datorn med.

Väger man så dessa två olika planhalvors förklaringar eller påståenden mot varandra, och inte mins mot nåt så enkelt som Newtons lagar (eller var han med i konspirationen och styrd av myndigheterna med?) Så ser man snart vilken sida som påstår felaktiga saker, och det är tyvärr er egen sida det.

Har du någon vetenskaplig litteratur i din besittning? Förstår du vad som står i den?

Och jag kan meddela att proxy funkar bra, om man är tvungen, men jag ville inte använda det och detta är första gången i mitt liv ja använder proxy. Skulle det skita sig så finns det en hel drös andra sätt att diskutera med dig här på Vaken. Men jag har aldrig velat ha annat än endast ETT användarnamn, men erat (ditt?) agerande har tvingat mig till att till dessa åtgärder mot min vilja. Tack för det du riddare för det fria ordet och fria åsikterna....

Nu drar jag till badet så ha en bra dag i din lekstuga, så snackar vi vidare när jag har tid. Mors...

Posted on: 2006/7/12 9:53

Anonym
Quote:

void skrev:

Så många fel i samma inlägg.

Nej, INGEN har svarat på frågan som DU borde svara på.

Varför är röken lika svart i början som i slutet.
En mycket viktig fråga som du inte kan svara på , för du har målat in dig i ett hörn. Din eller skall jag leta på den som har skrivit detta från början? Han har lurat dig, inse detta.

Så nu är sanningen skitsnack!

Jag hoppas att du någon gång hamnar inför en domstol, oskyldig eller ej.

Sen hoppas jag att du får bevis på förda dig som har samma krav på sig som du har för att bevisa att 9/11, för då kommer du att hamna bakom lås och bom länge.

Att skaffa bevis betyder INTE att man skall leta på hemsidor som inte behöver stå till svar för sina galan påståenden. Du har ju dragit fram massor.

Jag har läst alla rapporter om 9/11 pärm till pärm ett antal gånger. Eftersom detta var mitt jobb ett tag så vet jag vad jag talar om.

Till skillnad från dig så måste vi som skriver rapporter signera dessa, dvs tala om vem det är som står bakom denna.

Det behöver inte du, du kan smita från alla frågor som uppstår efter dina felaktiga inlägg som du klipper och klistrar in!

Jag har personligen suttit i flera utfrågningar om mina avhandlingar både i Sverige och utomlands.

Eftersom du är utbildad inom det högre skolväsendet så BORDE du veta vad kravet är för att lämna in en avhandling för att få den godkänd.

Tråkigt och konstigt att du inte använder dig att detta här!

/Gert.

Anonym
Quote:
Jag har läst alla rapporter om 9/11 pärm till pärm ett antal gånger. Eftersom detta var mitt jobb ett tag så vet jag vad jag talar om.

*viker mig av skratt* Är du så duktigt påläst om 911 förstår jag inte varför du fastnar vi frågan om färg på rök. ho ho ho.
Det är ju en personlig vendetta du har mot mig och du märker det inte ens. Hade du varit duktigt påläst hade du presenterat viktigare och mer centrala frågor.

Quote:
Jag har personligen suttit i flera utfrågningar om mina avhandlingar både i Sverige och utomlands.

Kom till arvika i helgen och träffa mig. Eller träffa mig i sthlm om någon vecka. Så ska jag nog ta reda på en gång för alla vad din "grej" är.

Anonym
Quote:

void skrev:
Quote:

*viker mig av skratt* Är du så duktigt påläst om 911 förstår jag inte varför du fastnar vi frågan om färg på rök. ho ho ho.
Det är ju en personlig vendetta du har mot mig och du märker det inte ens. Hade du varit duktigt påläst hade du presenterat viktigare och mer centrala frågor.

Quote:

Kom till arvika i helgen och träffa mig. Eller träffa mig i sthlm om någon vecka. Så ska jag nog ta reda på en gång för alla vad din "grej" är.

Det är mycket enkelt....

Det finns massor av saker som ni / hemsidor inte har fattat eller medvetet skriver fel om.
Färgen på röken är bara en liten sak som ryms i lådan som är full av “disinformation”.

Men det som är mest belysande är att om det är nu en sådan liten obetydlig sak, varför kan du INTE svara på fråga då?
Den är ju så liten i sammanhanget och du klara inte av den.
Hur skall du då klara dom stora frågorna, ja jag har märkt att du håller dig undan då det gäller uträkningarna jag presenterade i tråden jag startade.

Det kanske säger en hel del.

Sen är det ju faktiskt DU / NI som tar upp alla dessa små påståenden, om dessa påståenden som i detta fall med röken är totalt felaktiga, varför fortsätter ni med dem?

Det kanske är så att det är det enda ni har?
Stora frågor och jobbiga naturlagar klarar ni inte av så därför sprider ni “disinformation” istället!

Det vore ett tjänstefel att inte påpeka alla dessa små felaktigheter, men inte tror jag att du nu till helgen talar om för personer att viss information inte stämmer?
För det är väl helheten vi skall titta på?

Märkligt då att ni sitter och påpekar små saker som för er sak framåt, ni är väl inte så funtade att ni väljer ut just den informationen som hjälper er sak?

Eftersom jag befinner mig utomlands ett tag så blir det lite svårt med Arvika till helgen.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper